לפני שלושה שבועות. יום ראשון, 10 במאי 2026 בשעה 9:09
אדם יוצא למילואים
משרת קרוב ל400 ימים בשנתיים וחצי
אדם חוזר מהמילואים
הולך לבנק, מבקש משכנתא
עצמאי, מגיע עם דו"ח הכנסות מהרואה חשבון
"רגע", אומר הבנקאי,
"אני רואה שחלק נכבד מההכנסה של העסק שלך היא מהמילואים"
"נכון", עונה המילואימניק,
"שירתתי כמעט חמישה חודשים"
"תודה על השירות שלך", עונה הבנקאי
"אבל אנחנו לא יכולים להתחשב בהכנסה הזאת, רק בחודשים בהם עבדת"
אדם אוסף דואר
חשבון ארנונה
3,127 ש"ח לתשלום
שורה מעל: "הנחה למשרת מילואים פעיל - 141 ש"ח"
בערך 40 אגורות הנחה ליום שירות
"תודה על השירות שלך"
משתלם, סך הכל
הטלפון מצלצל
ביטוח לאומי
"שלום רב,
נראה שב2025 הרווחת פחות ממה שהערכת בתחילת השנה"
"נכון", עונה המילואימניק,
"הרי נקראתי למילואים - אם לא הייתי במילואים הייתי עובד ואז הייתי מרוויח מה שהצהרתי שארוויח"
"אני מבינה, ותודה על השירות שלך" עונה הנציגה
"אבל צריך להמתין לתיקון החוק בנושא הזה"
"כרגע יש חוב להסדיר. תשלום אחד או לפרוס לך?"
החברה שלנו נשענת על אחוז בודד של אנשים, שמוכנים לעשות את העבודה השחורה, לפעמים אפורה מוסרית, וכמעט תמיד לא מתוגמלת, כדי שכל השאר יוכלו להמשיך בשגרה
אדם נקרא לשירות שוב
המילואימניק מתייצב