בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

Nihil sub sōle novum

לפני 5 שנים. 20 באוקטובר 2018 בשעה 15:06

תמיד תהיתי מה עושים עם בלוג באתר הזה. לרוב, מי שכותב, כותב עבור עצמו. הפרטים מעורפלים ויש התייחסות לאירועים שרק מי שהיה שם יבין, אז אין באמת טעם שאיש זר יקרא זאת. כיוון שאם אקרא, ממילא לא אבין. אני לא חלק מהמקרה ולא יודע ולכן גם לא אבין. ולכן אין טעם שאשקיע זמן בניסיון לקרוא.

יכול להיות שאדם כותב עבור אחרים ולא רק עבור עצמו. נניח, יהיה התייחסות לאירועים שכולנו מכירים או שיש סיכוי שנחווה. אולי מדובר בנושא כללי שמעניין לדעת, מבלי להיות משויך לאדם זה או אחר.

מצד שני, כתיבה בעלת פן אישית היא בעייתית - מעט הם האנשים שמוכנים להיחשף. הפרטיות חשובה לרובנו. ואם לא הייתה חשובה הרי שכללי ומבנה האתר מגבילים מאוד את האפשרות לשיתוף אישי. אני כמובן לא מתכוון שכל אחד יוסיף את מספר הטלפון שלו בריש גלי. אבל כן הייתי מעריך את היכולת ליצור מיקרוקבוצות נפרדות בהתאם לרצונות:

ישנם אילו אשר כותבים על עצמם מבלי צורך לקבל מאנשים אחרים. ישנם אחרים אשר מחפשים לאן לצאת בסופי שבוע. יש את אילו ששואלים בשביל להרחיב את הדעת. וכמובן הללו שרק מעניין אותם פורקן. ואפילו אילו המעיזים לחפש כאן אהבה (lord, bless their hearts).

אני?

קשה להגיד.

אולי אני לא מחפש משהו מסוים. אולי אני לא יודע איך קוראים לזה עד שאתקל.

אולי.

בעיקר - לא ברור לי איך לחפש. אני מרגיש שיש פה "עקומת למידה" שאני כנראה לא מצליח לפצח.

חלק, באשמתי. אני לא מוכן להתחיל לשלוח הודעות העתק+הדבק לכל חשבון (אני יכול רק להניח שזו תופעה נפוצה). אני גם קורא אזהרות שכוללות התייחסות כמו "...לא לשלוח הודעה אם אתם מעל 30!!..." או "...רק אם אתם מתאימים לרשימה אז לדבר איתי..." ודומיהם. ואז אני אומר לעצמי - טוב, אז פה אין לי מה לנסות. מה שקצת מתנגש עם הרעיון של 'אם לא תנסה, אז 100% שזה לא יקרה'. רק שמהצד השני עלתה איזו סיבה להודעה שכזו. אז האם בחרתי נכון?

חלק בי מרגיש שיש מקום לרכיב טכנולוגי באתר שאולי יכול להקל על המתרחש (כמו ההגבלות שיש לאילו שאינם מנויי זהב - מבלי, כמובן, להאשים את יוצרי האתר).

בסופו של יום. זו לא מרגישה כמו קהילה שאני שייך אליה. מרגיש יותר כאילו אני מפריע.

 

אז כתבתי בלוג.

האם הוקל לי?