סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

דומיניק מורנינגסטאר - Dominic Morningstar

מערבולת קלינית של היצע וביקוש.
כולם עסוקים בלהמר על הצ'יפ שיגרוף הכי הרבה לייקים, ואני, אני דילר של תשומת לב.
לפני 3 שנים. 3 ביוני 2020 בשעה 5:23

"זה לא הקולר הנעול, שהופך אותה לנשלטת..

אלא העובדה שהיא לא מחפשת את המפתח."

 

היום נדבר על שלושת סוגי הקולרים של BDSM ועל תפקידם ומשמעותם:

1. קולר Consideration (שיוך),

2. קולר Ownership (בעלות/אילוף),

3. קולר Slave (פורמלי).

 

קילור נשלט/ת, זו פעולה רגשית כפי שהיא פיזית, ולכל קולר יש תפקיד ומשמעות לאורך מערכת היחסים בין השולט/ת והנשלט/ת, ממש כמו בזוגיות ונילית אם נתייחס רגע לטבעת אירוסין ואחריה לטבעת נישואין.

[במאמר זה אתייחס רק לשלושת הקולרים המסמלים שלבים בהתפתחות מערכת היחסים הבדס"מית. ישנם קולרים נוספים בהם אנחנו משתמשים עבור פרקטיקות מסוימות כגון "קולר Posture", "קולר ערב" ועוד, אך אלו יופיעו במאמר נפרד].

אז לפי הסדר, נתחיל מהקולר הראשון:

 

1. קולר Consideration, או "קולר שיוך" -

קולר זה בד"כ יהיה אחד מהצעדים המשמעותיים הראשונים במערכת יחסים מבוססת שליטה, לרוב הוא יגיע אחרי תקופת היכרות קצרה בה שני הצדדים החליטו שהם מעוניינים זה בזו ורוצים להיכנס לקשר בדס"מי - יש המקפידים על תקופת Vetting (תקופת ניסיון) כתנאי מקדים להענקת קולר השיוך, עבורי התקופה הזו היא חודש ימים כנקודת מוצא וייתכן שאחליט להאריך אותה בהתאם להרגשתי.

למרות שזהו הקולר הראשון מבין השלושה, חשיבתו וערכו לא יסולאו בפז - שכן הוא מסמל את תחילת הדרך בה יצעד הזוג את צעדיו הראשונים לקראת חיים משותפים ואט אט לעבר שני הקולרים הבאים. זהו גם אקט של אמון וביטחון בפרטנר, כמו אומר: "הנה, אני נותן בך אמון, אני בוטח בך, נתחיל במסע יחד". 

לקולר השיוך (Consideration) יש שני תפקידים עיקריים -

* הראשון הוא להגדיר פרק זמן ידוע מראש שבמהלכו יבדקו שני הפרטנרים זה את זו, גם הצד השולט וגם הצד הנשלט ינצלו את תקופת ה-Consideration כדי לבחון האם הפרטנר הפוטנציאלי הזה מספק את כל צרכיהם ועונה על כל דרישותיהם - עבורי תקופה זו מוגדרת מראש כברירת מחדל למשך שלושה חודשים, למדתי על עצמי שזה בד"כ פרק הזמן איתו אני מרגיש מספיק בנוח כדי להגיע להחלטה מגובשת לגבי נשלטת שהסכמתי לקבל לתקופת ניסיון.

* התפקיד השני של קולר השיוך, הוא לסמל לקהילה ש"הנשלט/ת מחוץ לתחום", אין לפנות אליו/ה ואין להציע לו/לה סשן או כל דבר אחר, הנשלט/ת כרגע בתקופת מבחן אצל שולט/ת (בדיוק כפי שהשולט/ת בתקופת מבחן אצל הנשלט/ת) ויש לכבד את זה.

במובן מסוים, אם נקביל לעולם הונילי, קולר Consideration/שיוך הוא שווה ערך להכרזה - "אנחנו יוצאים קבוע, We're dating".

 

2. קולר Ownership, או קולר "בעלות/אילוף" -

קולר זה הוא סמל לכך שמערכת היחסים בין הסאב (נשלט/ת) לדום (דומיננטי/ת) התקדמה ועלתה שלב, תקופת ה-Consideration נגמרה בהצלחה וכעת הסאב יבחר אם לקבל את הקולר החדש המוצע ע"י הדום - רבים מאמינים שזו ההחלטה האחרונה של הסאב, ומכאן ואילך הצד הדומיננטי הוא המחליט היחידי וה"מילה האחרונה" בכל הנוגע להחלטות הרות גורל בתוך מערכת היחסים הזו. 

קולר הבעלות, או ה"אילוף", הוא שלב אחרון לפני נעילת הקשר באופן סופי (ליטרלי, ע"י קולר Slave נעול לצווארו של הסאב) ועבור רבים מהקהילה הוא מקביל במשמעותו לטבעת אירוסין, בד"כ לקולר זה לא תוגדר תקופת זמן מראש אך יש שולטים/ות שיעדיפו דווקא כן להגדיר - בין אם שנה ובין אם חמש שנים ובין אם יותר, מתוך האמונה שהגדרת יעד ברור ומוסכם מראש יהווה סוג של 'מטרה' מוחשית שהסאב יכול לשאוף אליה ו"להרוויח" אותה במהלך התקופה המוגדרת. אני באופן אישי בחרתי שלא לתחום את תקופת קולר ה-Ownership, להבדיל מתקופת קולר ה-Consideration, ובהזדמנות זו אשתף אתכם שעד כה - רק פעם אחת בחיי הענקתי לנשלטת קולר Ownership, והוא כרגע מקשט את צווארה של הנשלטת המקולרת שלי, דנה.

 

3. קולר Slave, או קולר "פורמלי" -

ה"חגורה שחורה" של מערכת יחסים בדס"מית. ה"חתונה".

קולר פורמלי, או Slave Collar, הוא הכבוד הגדול ביותר שאדון מסוגל להעניק לנשלטת שלו (ובהתאמה - מלכה לנשלט שלה, וכל שילוב מגדרי אחר).

על פי המסורת, צעד זה הוא שיעניק לזוג את המעבר הנכסף מ"אדון ונשלטת" ל"מאסטר ושפחה", (ולכן, קולר Slave) - קולר זה מסמל את המיסוד של מערכת היחסים, את העומק של הקשר בין בני הזוג ואת המחויבות הבלתי מתפשרת ביניהם, זו הבטחה של שניהם לרדוף אחר כל הזדמנות לגרום אושר זה לזו, לנצל כל משאב אפשרי כדי לדאוג לביטחונו הפיזי והנפשי של הפרטנר, ולעשות מעל ומעבר כדי לבנות ולתחזק את החיים הכי טובים שניתן לדמיין - יחד, עבור הפרטנר, עבור הקשר, ועבור עצמם. עד שהמוות יפריד ביניהם.

טקס הענקת הקולר, הוא רגע מאוד עמוק ומרגש, יש שיעדיפו להעניק את הקולר בפרטיות ביתם, לבד או עם מספר מצומצם של חברים קרובים, ויש שיעדיפו להעניק את הקולר בטקס "הרי את מקולרת לי" רשמי עם רשימת מוזמנים וחגיגה של הרגע המרגש (והמסורתיים גם יקפידו על ביצוע הטקס עצמו בצורה מסורתית - שביל המורכב משורה אחת של שולטים/ות בצד אחד ושורה אחת של נשלטים/ות בצד השני, ובו הנשלטת תצעד על הברכיים עד למרגלות רגליו של האדון שלה, המחזיק בידיו את הקולר, הנשלטת תרכין ראשה בזמן שהאדון יקריא מכתב שהוא כתב עבורה לכבוד האירוע, ולאחר מכן יעניק לנשלטת את הקולר החדש והאחרון שאי פעם יהיה לצווארה, הקולר יהיה נעול, ומאותו רגע לא ירד מצווארה לעולם - למעט אם אין ברירה, כמו לצרכים רפואיים, למשל. בהמשך הערב יבצע הזוג את הסשן הראשון של האירוע לפני ששאר הנוכחים יהיו רשאים לשחק גם הם עם הפרטנרים שלהם, והסשן הזה יהיה האקט הבדס"מי שיסמל את תחילת חייהם החדשים של הזוג המאושר בתור 'מאסטר ושפחה').

 

למאמרים נוספים, סרטוני הדרכה, ופרטים על הרצאות קרובות, עקבו אחרינו: 

www.facebook.com/BDSM1X1 


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י