ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

דומיניק מורנינגסטאר - Dominic Morningstar

מערבולת קלינית של היצע וביקוש.
כולם עסוקים בלהמר על הצ'יפ שיגרוף הכי הרבה לייקים, ואני, אני דילר של תשומת לב.
לפני 3 שנים. 3 ביוני 2020 בשעה 5:42

סאב-דרופ

 

מונח המתאר מצב נפשי-פיזי שלילי של הנשלט/ת (סאב) אחרי סשן (לפעמים שעה אחרי סשן, לפעמים כמה שעות אחרי, לפעמים יום למחרת), ונגרם כתוצאה מכך שהגוף מפסיק לייצר כימיקלים (אנדורפינים, דופמין, אדרנלין) האחראיים על תחושת אופוריה וריחוף (סאב-ספייס) ומרגישים עבור הנשלט/ת כמו נפילת אנרגיה ( ומכאן המונח: דרופ). 

לא כל סשן נגמר בסאבדרופ, 

ברוב הפעמים אפטר-קר ארוך וטוב ימנע את הדרופ המיידי ויעזור לנשלט/ת (ולשולט/ת) להירגע ו"לחזור למציאות". גם שיחה נחמדה בבוקר שלמחרת הסשן, תעזור למנוע את הדרופ שלפעמים מתרחש אצל נשלטים/ות חדשים/ות. 

לעתים הדרופ עשוי להופיע גם יום או יומיים או כמה ימים אחרי הסשן, תקשורת נכונה ובריאה תעזור ברוב המקרים לזהות את הדרופ ולהתמודד איתו יחד. 

 

אז איך תזהו סאב-דרופ ומה עושים כשזיהיתם? 

כשהגוף של הסאב מפסיק לייצר כימיקלים הדומים בהשפעתם למורפין והמערכת הפאראסימפתטית נכנסת לפעולה - בד"כ יופיעו כמה סימנים קלים לזיהוי: 

תשישות מופרזת, צניחה של טמפרטורת הגוף (לרוב מלווה ברעידות), חוסר קוהרנטיות וחוסר קורדינציה, במקרים רבים גם בכי וחולשה כללית בגוף. 

אם זיהיתם אחד או יותר מהסימנים האלו עליכם לטפל בנשלט/ת שלכם כמה זמן שידרש, עד שיחזרו לעצמם - 

כסו אותם בשמיכה או חלוק, תנו להם מים ולאחר מכן משהו מתוק לשתות כדי למנוע נפילת סוכר (מומלץ להחזיק שוקולד או ממתק אחר בבית, גם פירות יעשו את העבודה, תתפלאו כמה מהר זה משפיע), חיבוק ארוך וחם, 

והכי חשוב - דברו אליהם, 

דברו איתם ונסו לגרום להם לאט לאט לענות לכם, נסו לשאול שאלות רטוריות כמו "איך קוראים לי" / "בואי נספור עד עשר" / "איזה יום היום" וכו', זה יעזור לנשלט/ת להחזיר לעצמם את האחיזה במציאות ולצאת מהדרופ מהר יותר. 

חשוב מאוד להתנהל לאט ובצורה רגועה, 

לא להתרגש ולא להילחץ, אלא לנהל את המצב מתוך אנרגיה רגועה ומאוזנת ולתת לנשלט/ת שלכם את ההרגשה שאתם שם בשבילו/ה. 

עובדת בונוס -

מקורה של המילה מורפין נגזר מהמילה מורפיאוס, "אל החלומות" במיתולוגיה היוונית.

.

מאמר זה נכתב ונערך עבור הדף:

www.facebook.com/BDSM1X1 


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י