צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

רעשים של שקט

חקר עולמי הפנימי
לפני 3 שנים. 25 ביולי 2020 בשעה 7:51

דיון לשבת. מישהי שלחה לי כתבה שהתפרסמה באתר של "הארץ".
מצרף מטה את הטקסט, אשמח לשמוע דעות בנושא.

יצאתי לחפש תרפיות לא שגרתיות. מצאתי את עצמי קשור ומחושמל
ומצבי נותר רע כשהיה

אחרי שנים שהסתתרה באפלולית קהילת ה–BDSM הישראלית, חילחלה "השיבארי", אמנות הקשירה היפנית, למיינסטרים, והיא מתחילה להתבסס כתחום טיפולי לגיטימי. כשהחלטתי להתנסות בעולם התרפיות יוצאות הדופן, השיבארי נראתה כמו הימור בטוח (אחרי שכשלתי בתזמון "תרפיה בקבורה", לצערם של שונאיי).

חשבתי שתקבל את פניי מלכה מאיימת עם פירסינג, בגדי עור וקעקוע של הימלר, אבל מי שהעבירה את מה שמכונה "הסשן" היתה אבישג גאיה, בת ה–24, בחורה ענוגה שכבר שנתיים עוסקת בתחום. בדיקה ברשת מראה שזהו ענף תעשייה צומח: בישראל יש יותר ויותר קושרים ונקשרים, חלקם בכיוון בי.די.אס.אמי, אחרים כטיפול, או כפי שגאיה מעדיפה לכנות זאת "תיקון". על פי גאיה, היא אפילו לא צריכה לפרסם את ה"סדנאות המצומצמות" שהיא עושה ל–35 איש כל פעם, "זה ממילא תמיד סולד־אאוט". 450 שקל לאדם עבור סדנה שנמשכת לילה שלם. השיבארי הפך גם לשלב אופנתי לזוגות לפני חתונה. כאילו שנישואים אינם סאדו־מאזו כשלעצמם.
אנחנו נפגשים ביפו, בסטודיו של דור, שבזמן האקשן הביזארי יושב על הלפטופ ועוסק במשהו. כדי שלא אחשוש, גאיה מדגימה בהתחלה את מלאכתה על גֶ'מָה בת ה–26 שמכונה "המודליסטית של השיבארי". גאיה שואלת את גֶ'מָה בלחישה "מה שלום הגוף שלך?" מה היא אוהבת ומה לא ("בצוואר נעים") ואז מתחילה ללפף אותה בחבלים ולכופף אותה למגוון כיוונים. במפתיע, ג'מה ממש מתענגת כחתלתול־תעלול על כל העניין, גם ממשיכות השיער.
אני חושש שגאיה תספוג ממני מפח נפש ושאצא נקניק. בזמנו היה לי רומן קצרצר עם עלמה שהתגלתה כמלכת סאדו לפרנסתה. כשחבטה בי, לא הבנתי מה העניין והתלוננתי שזה סתם כואב. אז כנראה אני לא בקטע. גאיה מבשרת לי שצפוי לי טיפול מקוצר של חצי שעה, ואם היו לנו עוד שעתיים, היא גם היתה תולה אותי. אבל לתומר הצלם נקבע צילום אחר כך ואני ניצל. תודה, תומר. היא מסבירה שאם כואב, אני יכול להגיד ירוק, כתום או אדום, כשאדום זה לעצור את הסשן. גאיה קושרת, מקמטת ומרימה אותי ופועלת בגחמתיות, מדי פעם מצליפה בי קמעה עם החבל. רק פעם אחת אני מוחה ואומר "כתום", כשרגל שלי מתעקמת. יש הרבה משחקי שליטה וחוסר שליטה. איכשהו, לא נעים להודות, היה לי די נחמד. לאו דווקא הפן האלים. בעיקר נהניתי מתחושת הערסול, להרגיש כתינוק בלי אפשרויות תנועה, כמעט נרדמתי בסוף.
ג'מה מעידה שהטיפול בשיבארי עזר לה. היא מתמודדת עם בעיה של ויסות חושי, שגורמת לה להיות רגישה מאוד למגע ולרעש, אבל "משהו בשיבארי משחרר אותי. גם כקונטרול פריק, להרפות זה נעים".
אל התחום הגיעה גאיה כצלמת. "הגעתי לצלם אירועי קשירה, ואז נקשרתי וקשרתי ועברתי מאסטר שיבארי בתאילנד והודו. יש תפיסה שגויה ששיבארי בהכרח קשור למיניות ו–BDSM, מבחינתי המטרה היא ליצור תיקון".
גאיה, שותפה קבועה כצלמת בהפגנות בבלפור, רואה בקשירה לא רק תיקון אישי אלא פוליטי: "הדור שלי נולד כעם כובש, זה מהדהד בתוכנו. נרצה או לא, אנחנו נמצאים בעמדת שליטה לא מוסרית. דרך שיבארי אפשר לתקן את זה. בארץ הממשלה מנצלת לרעה את עמדת הכוח ומכניסה אותנו למעגל של מנצל ומנוצל, אבל כוח יכול להיות דבר יפהפה, שמאפשר הרבה דברים. בישראל ראש הממשלה נמצא במצב של ניצול לרעה של הכוח וזה מהדהד הלאה. דרך השיבארי אני יוצרת חיווט מחדש. בתוך השחזור של הכוח, אני עושה תיקון".

גאיה מספרת שהוריה, אמנים בעצמם, מפרגנים. "אני לא מסתירה, והם מבינים את החקירות שלי, הם מבינים שאני ניגשת לזה בתור יוצרת", היא אומרת. "אני מתעניינת בפילוסופיה של כוח: לזוג שהגיע אליי לפני חתונה עשיתי סשן שיבארי בלי חבלים בכלל. הבנתי שמה שחשוב להם זה לבטוח זה בזה. הרבה בוכים במהלך הסדנאות, הגוף מפוצץ ברגש. אנשים צריכים שיכניעו אותם באהבה. אני מאחלת לאנשים להתמסר ככה למדינה".

https://www.google.com/amp/s/www.haaretz.co.il/amp/magazine/.premium-MAGAZINE-1.9012884

 

Roza Linda - לא קראתי את הכתבה, אבל גאיה (אבישג) מהממת, והיא הכירה לי את עולם השיבארי, ולגמרי התייחסתי אליו בהתחלה כטיפול (עוד לפני שהגעתי לכלוב).
אגב, אני חושבת שלשני הצדדים זה יכול לשמש טיפול, גם לצד הקושר וגם לצד הנקשר.
(ודיון מעניין יכול להיות עד כמה זה דומה נגיד לעינוי העצמי שקתולים אדוקים מעבירים את עצמם - האם זה נחשב תרפיה? או האם אנשים שנמצאים במשבר וחותכים את עצמם, שאני אישית מכירה לא מעט שעשו כך, מנסים להעביר את עצמם תרפיה? איפה עובר הגבול? אבל זה לפעם אחרת)
לפני 3 שנים
MagisterDolor​(שולט) - למה לא לקרוא קודם ואז להגיב?
אותי יותר מעניין עניין ה 450₪ לאדם לסדנה עם 35 משתתפים.
מי הסמיך אותה לטפל באנשים תמורת כסף?
לפני 3 שנים
Roza Linda - קראתי את החלק שפירסמת ממש עכשיו, אין לי זמן לקרוא את הכתבה המלאה. אבל כבר ממנו, רואים שהכותב הגיע עם נקודת מבט מזלזלת, והתפלא על התחושות שזה כן עורר בו, כמו עירסול וקבלה. בנוסף, הוא מראש אומר שכאב פחות מתאים לו, אבל עדיין זה עשה לו משהו.
באמת קיימת פרצה בעולם ה"טיפול" לגבי עניין ההסמכות. כל אחד שמוצא נישה שמתאימה לו, לא צריך הסמכה, ואין רגולציה לגבי זה. זה אגב מאפשר הרבה סוגי "טיפולים" מסוכנים אחרים גם, כמו אלו ש"מטפלים" בסמים מסוכנים (הצפרדע הזו שמלקקים, או סוגי קקטוסים למיניהם). אני מסכימה איתך שהיא לא מוסמכת לטיפול פר-סה.
אבל אין לה איך להשיג תעודה לזה, ואין לה דרך אחרת לתאר את מה שהיא עושה, והיא בעצמה טוענת שזה לא טיפול אלא "תיקון", ככה שהיא לא עושה שום דבר בעייתי מבחינת ההצגה של העניין, או מבחינה חוקית, או מבחינת היכולות שלה. היא בהחלט עברה סדנאות, עוסקת בזה, ומאפשרת לאנשים לעשות את זה איתה.
אותך מישהו הסמיך לקשור יותר ממה שהסמיכו אותה? אני בספק. אבל אתה עדיין קושר, נכון? ועדיין מי שמגיע אלייך להקשר (נראה שבד"כ נשים) לא מחפש אקט מיני, אלא אקט משחרר, שמציף תחושות, ומאפשר פתיחות מסוימת. מה זה אם לא טיפול? או תיקון? או איך שאותו אדם בוחר לתפוס את זה באופן סובייקטיבי, שמועיל לו בדרכים האישיות שלו?
(אגב, היא צודקת לגבי זה שהסדנאות מתמלאות בשיא המהירות. לי היה מזל שאני מכירה אותה אישית ולכן כמעט ולא שילמתי ונשמר לי מקום, אבל אחרת ממש קשה להכנס. החוויה של הלילה השלם הזה, והפעילויות שקורות בו, והלימוד והיחד, היא עוצמתית ממש. אני זוכרת את זה בתור דבר נפלא ומעצים, ולגמרי בעל מימד טיפולי)
לפני 3 שנים
MagisterDolor​(שולט) - אני לא דורש 450₪ למפגש...
לפני 3 שנים
Roza Linda - אתה גם לא עושה מפגש של 20 שעות, שבו יש שלל פעילויות, מפגש עם אנשים שונים ומגוונים, אוכל טעים ואפשרות ללמוד לקשור ולהקשר כחלק מחוויה של סדנא שלמה...
מעבר לזה, שאם היו אנשים שהיו מוכנים לשלם לך 450 ש"ח למפגש, אני מניחה שהיית דורש גם את זה (:
ביקוש והיצע, מותק.
לפני 3 שנים
MagisterDolor​(שולט) - סליחה מותק, אבל אין לך מושג מה הביקוש לסשנים אצלי, ולמרות שהוצע לי תשלום כבר מספר פעמים, זה משהו שלעולם לא אעשה.
אני כן אקח כסף על לימוד קשירה, אבל לעולם לא על סשנים.
לפני 3 שנים
Roza Linda - מישהו קם על הצד הלוחמני שלו הבוקר.
לא אמרתי מילה רעה על מה שאתה עושה, אין לי מושג באמת כמה אתה לוקח ועל מה.
סה"כ אמרת שלא תיקח 450 ש"ח למפגש, ואני הבהרתי לך שהתשלום הוא לא על אותה תמורה בינך לבינה, ולכן אין טעם להשוות, גם אם שני הדברים עוסקים בשיבארי.
נראה לי העסק נגע לך בנקודה רגישה ובכלל לא חיפשת לפתוח לדיון, אלא מישהו שיתנגד לדעתך ותוכל לצאת עליו. הנה הבעתי דעתי בצורה מכבדת, והיא לא בדיוק תואמת את שלך. זה כל מה שקרה.
אם אתה מחפש שעיר לעזאזל, אני לא מעוניינת, טנקס.
לפני 3 שנים
MagisterDolor​(שולט) - לוחמני כי קראתי לך "מותק" בחזרה?
או כי העזתי לענות לך?
ברור שיש כאן נקודה רגישה.
אני מתעב שרלטנות. 🙂
לפני 3 שנים
Roza Linda - לוחמני כי אני קראתי לך מותק בחיבה, לעומת הדרך שבה אתה השתמשת בזה, שהייתה מזלזלת.
ולוחמני כי לא הגבת למה שכתבתי, אלא התעלמת מכל זה והיית עסוק במה אתה עושה במקום, ועוד כ"התרסה" על מה שאמרתי, שלמעשה, בכלל לא אמרתי.
לא ברור גם ההקשר לשרלטנות...
הגבתי במטרה שכן לפתח דיון, משמע - שכן תענה, ואפילו העליתי שאלות מעניינות בהקשר הזה. כמובן שבחרת להתעלם מכולן, ומהדעה שהצגתי.
אז הבעיה הייתה שבעצם לא העזת לענות לי (:
לפני 3 שנים
MagisterDolor​(שולט) - עניתי לגבי הדברים הרלוונטיים.
לפני 3 שנים
Roza Linda - אם כך, כאמור, לא חיפשת לפתוח דיון.
לפני 3 שנים
Ibex - צדקה קורין אלאל 'אל תקרא לי מותק, זה מביא לי פריחה, זה עושה אותי ילדה של שוקולד'!
אני מרשה לעצמי לקרוא 'מותק' ולהיקרא כך(בלי להתגרד😏) רק ע"י אנשים קרובים ואני חושבת שהשתמשת במילה מוקדם מדי והיא יצרה קונטקסט מזלזל כלפי מעלה הפוסט.
לפני 3 שנים
Ibex - אני חושבת שיש כאן שני מרחבים שונים של קשירה ולכן גם מחירים שונים.
אם הגברת בכתבה עושה סדנאות של עשרים שעות כולל כיבוד - זהו מחיר סביר לסדנה (בלי קשר לתוכנה) ובמקרה של סדנת שיבארי, יש לחשב בעלות למפעיל הסדנה גם עלויות ביטוח, השכרת מקום וכו' (לכן מחיר סביר ביותר לטעמי).
ביקוש הוא פועל יוצא של שיווק ומקצועיות מפעיל הסדנה(בכוונה לא כותבת מטפל/ת).
לגבי לקיחת כסף על סשנים? שאלה מעניינת.. תלוי בתוכן הסשן אצלך, ובערכים אותם אתה/קושר אחר מחזיק, כאדם ותרפיסט- האם הסשן כולל מגע מיני? ואז תשלום יהיה שווה ערך לזנות?
ואם לא כולל מגע מיני, האם הסטינג הינו סטינג טיפולי ראוי ואם כן מדוע לא לפתח את התחום לתרפיה באמצעות קשירה...
אשמח להרחיב בפרטי אם מעניין אותך לפתח את התחום מכיוון התרפיה.
לפני 3 שנים
MagisterDolor​(שולט) - כיוון שאין לי שום רקע או הסמכה בכל מה שקשור לבריאות הנפש, אין לי גם שום כוונה להתיימר להבין בזה מעבר לידע שלי בשימוש בחבלים בתוספת אינטואיציה ורגש.
מודה לך מקרב לב על ההצעה (בלי טיפת ציניות), אבל מעדיף להשאיר את המצב כמות שהוא. ⁦❤️⁩
לפני 3 שנים
Green eyed girl​(נשלטת){Sheperd} - התגובה נמחקה על ידי הכותב/ת.
לפני 3 שנים
מאדם טוסו​(שולטת) - למה ללכת למלכה בתשלום ? מי הסמיך אותה לטפל באנשים תמורת כסף? אני רואה את זה כטיפול ואת זה כטיפול, כל אחד בוחר את הדרך שלו לטפל בעצמו
לפני 3 שנים
MagisterDolor​(שולט) - לכן מקובל לראות זאת כזנות 🙂
לפני 3 שנים
מאדם טוסו​(שולטת) - ואף מילה למס הכנסה (לא היה חכם ככה לפרסם נתונים פיננסים)
לפני 3 שנים
MRY​(נשלטת) - אם רק כתב אחר ולא סנוב זחוח כמו רועי צ'יקי ארד היה כותב אותה היה לכתבה הזאת סיכוי
לפני 3 שנים
MagisterDolor​(שולט) - המטרה הפירסומים הושגה כאן היטב לדעתי 🙂
לפני 3 שנים
kasandra​(מתחלפת){jegularis} - הבעיה במשוואת "הטיפול" הזאת היא שאנשים נואשים יותר מדיי להשיג כל דבר שאיך שהוא מקל עליהם ומספק אותם.
הם לא בודקים מה הרקע של המטפל המהולל שלהם, איפה ומה הוא למד, איך ולמה הוא הגיע לתחום. אני נגד לקרוא לזה טיפול. סשן קשירה וחוייה סבבה טיפול זה לא.
מחר מתנתקת לה הקשירה מהתקרה והיא נופלת ושוברת את המפרקת מי בדיוק יקח על כך את האחריות?
אני בטוחה שה 450 שח המהוללים הנל ממש לא מכסים עניני ביטוח וטביעות למיניהם.
גם זה שאין שום עקיפה מסודרת בעולם "הטיפול" לכל מטפל בחרטא כלשהו (ואני לא מדברת כאן על רופאים ופסיכולוגים וכו למיניהם שלמדו והוסמכו בצורה מסודרת. עליהם כן יש עקיפה יחסית מסודרת) וגם זה שאני דיי בטוחה שמס הכנסה וכו לא ממש נתן להם תעודת עסק מורשה לא עוזרת לעניין.
זה הכל עניין של היצע וביקוש?
חרטא. זה הכל עניין של מצפוניות והגינות. הציעו לי אינספור פעמים להעביר סשנים בתשלום הרבה יותר גבוה מ 450 שח ואף פעם לא הסכמתי וגם לא אסכים לכך.
אם תפיסת העולם הראשונים של הבנאדם מבוססת על זה שכל הדרכים כשרות לעשות כסף לא משנה מה, הוא לא ימצמץ עבור שום הזדמנות שעומדת בפניו.
שירותי שליטה בתשלום הם לא טרפיה או טיפול. הם שירותי שליטה בתשלום נטו!!!
כל האחריות על הנזק הנגרם למי שמזמין את השירותים האלו בארצינו מוטלת נטו על המזמין.
בדיוק בגלל זה יש גם הרבה שיוצאים משם עם צלקות וטראומות כשאין להם יותר מדיי לאיפה ללכת ולהגיש תלונה על כך.
לפני 3 שנים
Roza Linda - את יוצאת מנקודת הנחה שהיא אמרה שזה טיפול, והיא לא אמרה שום דבר כזה. כותב הכתבה קרא לזה כך, לא היא.
בנוסף, היא עובדת באופן מבוטח, ולכן שאלת האחריות שהצגת נפתרת.
אני מניחה שהתייחסת לאכיפה (רשות אוכפת חוק) ולא לעקיפה, ואני בעצמי כתבתי קודם שזו סקציה בהחלט פרוצה בחוק, וזה בעייתי מאוד, אבל על דברים שאכן מגדירים עצמם כטיפול, מה שהיא, כמו שאמרתי קודם, לא עושה. לגבי דברים שכן מגדירים את עצמם ככאלה, אני מסכימה איתך שהפרצה הזו יכולה להיות מסוכנת, והבעיה היא שאין רגולציה לגבי זה, כי כל פעם עולה נושא חדש שנחשב "טיפולי", והחוק לא יכול להיות במרדף אחרי כל אחד שמוצא לו נישה. בהחלט בעיה.
היא לא צריכה להיות דווקא עסק מורשה, בהיקף הכנסות כזה אולי עוסק פטור, וזו באמת שאלה. אני מניחה שהיא פתחה עוסק פטור, זה הליך מאוד קל.
עוד הנחה שאת יוצאת ממנה היא ששיבארי הוא בהכרח בדסמ ובהכרח מתקשר למיניות. אני יכולה להגיד ממקור ראשון שאין שום דבר מיני במה שהיא מעבירה, וחוסר המיניות אפילו מקבל דגש בסדנאות ומוסבר ומודגם. אין פה שליטה, יש פה אישה מנוסה עם חבל, שמאפשרת לאחרים לחוות איתה חוויה שהיא למדה להעביר במגוון דרכים. האדם החווה מרגיש סובייקטיבית את החוויה שחיפש, אם זה שחרור, ערסול, קבלה, כל דבר, והיא רק האמצעי המאפשר את זה. אין פה מיניות, אין פה שליטה. אז היא מציעה שירות, ודורשת עליו תשלום, בדיוק כמו כל דבר בשוק חופשי, ואין עם זה שום בעיה פרקטית, ובטח שלא חוקית.
כל הסדנא שהיא מעבירה נעשית ברגישות, הסדנאות הן קטנות יחסית (35 אנשים עם 3 מדריכים בד"כ, זה יותר מכמות גננות שנדרשות לאותה כמות ילדים. אז זה ממש צמוד), והזהירות היא מרבית, וכאמור - יש ביטוח. משמע, הסכנה היא הכי נמוכה שיכולה להיות, וה"טראומות" אותן את מתארת הן בהקשר של שליטה או מיניות או אינטימיות, שכולן לא קיימות בסדנאות האלה.
לפני 3 שנים
kasandra​(מתחלפת){jegularis} - טיפול וסדנא (לכל תחום שהוא) זה שני דברים שונים.
אם היא מעבירה סדנא וכך זה משווק וכך גם זה מונגש ויש לה ביטוח הריי זה מבורך.
זה לא מה שמצטייר מפורשות מהכתבה כמו גם עניין של הצהרה עסקית כלשהי כך שלא הייתי רצה להסיק מסקנות בנושא.
אלה אם כן אתן מכירות אישית ויש לך ביסוס למידע הזה. אם זה המצב תבורכי.
הבעיה שלי עם אנשים שקוראים לעצמם מטפלים וקוראים לשליטה בתשלום טיפול. לא עם אנשים שמעבירים סדנאות.
שליטה בתשלום היא נטו שליטה בתשלום!!!!!. אין לי שום בעיה עם זה שיש ביקוש והיצע גם לשליטה בתשלום.
יש לי בעיה שמספרים אגדות אורבניות בנוגע ליכולות התראפויטיות של שליטה בתשלום. יש הבדל מהותי מאוד. סדנא היא סדנא.
זה שקול לזה שכל מדריך חוג בקרמיקה יקרא לעצמו מטפל לנפש בקרמיקה. אז זהו שזה חוג קרמיקה ולא טיפול.
גם אני מעבירה סדנאות לחברים. לגמרי בחינם בסלון הבית. יש המון דברים שאני מוכנה ועושה בשליטה שבחיים לא תראי אותי עושה בסדנא.
יותר מזה בחיים אבל בחיים לא תשמעי אותי אומרת שאני מטפלת במישהו חוץ מאשר בכלבים שלי.
( לי דרך אגב כן יש הסמכה רפואית מלאה לסוגיי טיפולים ספציפיים כך שאפילו יש לי תעודה להציג וידע רפואי מאוד רחב בכמה תחומים. עדיין אני לא קוראת לעצמי מטפלת)
למה אנשים אוהבים לקרוא לעצמם מטפלים?
כי זה הופך את העיסוק שלהם ליוקרתי יותר. קוראים לזה מיתוג ושיווק. זה מאפשר בצורה כאילו לגיטימית לבקש תשלום גבוה יותר ולמכור מוצר יוקרתי יותר זה הכל.
אין בזה שום דבר שקשור לטיפול.
מי שרוצה להעביר סדנא לבקש עליה תשלום ויש לכך ביקוש והיצע שיבורך לו.

אני אתן לך דוגמה אחרת מהחיים שאולי את מכירה.
יש סופרת בשם משה הלוי שכתבה את לחיות פתוח והנגישה לעם ישראל את העובדה שאפשר לחיות ביחסים פתוחים.
להלן הלינק :
https://www.e-vrit.co.il/Product/8367/%D7%9C%D7%97%D7%99%D7%95%D7%AA_%D7%A4%D7%AA%D7%95%D7%97

מדובר בדוקטור לגיאוגרפיה שבגיל 40 הבינה שאין לה עתיד באקדמיה ומצאה דרך מאוד יצירתית לעשות קריירה מהמיניות שלה.
היא גם עושה כסף ממתן יעוץ זוגי בנושא פתיחת היחסים והבעיות שזה מביא אתו לזוגיות.
אני מכירה כמה זוגות שהלכו אליה ליעוץ ונחשי מה? היא דקלמה להם את התורה שלה שהיא מספרת עליה בספר וזה שזה אבולוציונית והיסטורית היה כך מעולם ואנחנו לא חיות מונוגמיות...וכו'.
הכל טוב ויפה ואכן האבולוציה היא כזאת. רק מה לעשות טיפולית זה לא מספיק לזוג שנמצא במשבר עקב פתיחת היחסים. "הטיפול" שלה שטחי ביותר ואף אחד מהמכרים שלי לא יצא משם עם כלים להתמודדות.
קחי לעומתה את אסתר פרל שהיא פסיכולוגית קלינית עם שם בינלאומי שכבר למעלה מ 30 שנה מטפלת בזוגות, כתבה לא מעט ספרים בחייה כולל על בגידות ויחסים פתוחים.
להלן לפחות שני לינקים:
https://special.getbooks.co.il/%D7%A1%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8-%D7%9E%D7%94%D7%A6%D7%93/?gclid=EAIaIQobChMIxaDn88zo6gIV2obVCh3KVQBbEAQYASABEgK_XvD_BwE

https://www.steimatzky.co.il/%D7%90%D7%A1%D7%AA%D7%A8-%D7%A4%D7%A8%D7%9C/%D7%90%D7%99%D7%A0%D7%98%D7%9C%D7%99%D7%92%D7%A0%D7%A6%D7%99%D7%94-%D7%90%D7%A8%D7%95%D7%98%D7%99%D7%AA.html?gclid=EAIaIQobChMIxaDn88zo6gIV2obVCh3KVQBbEAQYAyABEgKBFfD_BwE

אפילו בראיונות הטלוויזיוניים שלה יש יותר עומק ותוכן מאשר בספר של מאשה או בפגישה אחת אתה. ואני יותר מאשר בטוחה שהיא לא חפיפניקית בגישתה הטיפולית בחומר עם עצות היסטוריוניות רדודות.
תפקיד של מטפל מגיע עם הרבה אחריות לאייך לבצע את הטיפול ולהוביל את המטופל שלך. זה לא ניהול סדנא. זה גם בדיוק ללמה אנשים שאין להם שום הכשרה טיפולית לא צריכים לקרוא לעצמם מטפלים. יותר מזה אני יכולה להגיד לך שרופא שלא סיים את לימודיי המומחיות שלו אסור לו בחוק לקרוא לעצמו רופא מומחה גם אם הוא כבר בסוף המסלול.
אז בבקשה טיפול זה טיפול, סדנא זה סדנא, ושליטה בתשלום או בחינם היא שליטה בתשלום או בחינם.
אין צורך לערב שמחה בשמחה לטובת מינוף עצמי ואז לתרץ זאת בענייני ביקוש והיצע.
לפני 3 שנים
Roza Linda - כל מה שכתבת הוא מעשיר ומעניין, אבל בהחלט, כמו שכתבת בעצמך, לא רלוונטי למקרה.
אני מכירה אותה אישית ואומרת מנסיון, כי הייתי באחת הסדנאות הראשונות שהעבירה.
בנוסף, אני מניחה שהגבת מבלי לקרוא את הפוסט, המצוטט מהכתבה, בו אבישג מדגישה מפורשות שזה לא טיפול אלא מעין תיקון, ושזה נעשה בסדנא.
בכ"מ, שמחה שאנחנו מסכימות על הנושא (:
לפני 3 שנים
kasandra​(מתחלפת){jegularis} - נכון היא לא מטפלת היא מתקנת....איזה הבדל מהותי למשתמש :) עכשיו העולם שלנו והנקשרים שלה לגמריי מתוקנים יותר.
זה בדיוק כמו שיוכבד כתבה מכבסת מילים ולא שום דבר מעבר. כך שצר לי אבל לא נראה לי שאנחנו מסכימות באמת.
שמחה שהייתה לך חוויה חיובית וטובה זה בטוח עדיף על פניי זה שתספרי שעברת טראומה כלשהי יחד עם זאת גם שום מטפל מוסמך לא מתקן אף מטופל שלו.
לפני 3 שנים
סייה​(אחרת){לשעבר סכיז} - קראתי את הכתבה כמעט במלואה. תראה היא למדה את אומנות הקשירה והחליטה לעשות מזה כסף. אתה לגמרי יכול לעשות את זה גם. העולם מתפתח ולאנשים יש צרכים חדשים ורצונות אחרים לגבי מושג התרפיה. אם יש ביקוש אז למה לא בעצם. זה כמו שלפני הקורןנה אף אחד לא יחשוב שהוא יצטרך לשלם על בד יפה לכאורה שעוטה את פניו...
לפני 3 שנים
MagisterDolor​(שולט) - גם אם אחליט לגבות כסף על סשנים של שיבארי, לעולם לא אכתיר עצמי כ"מטפל" או "מתקן".
מבחינתי זה עושה את כל ההבדל.
לפני 3 שנים
סייה​(אחרת){לשעבר סכיז} - שמע... כל אחד והטייטל שלו. היא החליטה להכתיר את זה כך. אולי זה עןשה את עבודת הטיפול ואולי לא. מי קבע שדיקור סיני זה גם טיפול? הכל עניין של זמנים ותקופות
לפני 3 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י