בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

גילוי עצמי

יומנו של עבד
לפני 3 שנים. 31 ביולי 2020 בשעה 10:56

הקדמה חשובה: כמובן שכל דבר אשר נכתב כאן צריך להעשות דרך SSC - safe sane and consensual, או בעברית: בטוח, שפוי ובהסכמה.

 

מהן משמעת וצייתנות? הנחת הבסיס של משמעת היא שלאדם מסוים יש את התובנות הנכונות מה לבצע, כיצד ומי משימה מסויימת. בישראל, כאשר חושבים על משמעת ההקשר הראשון הוא ההקשר הצבאי. בתותחנים היתה לנו ססמא – זה מתחיל בשרוך פתוח בנעליים ונגמר בout  (פספוס המטרה של ההפגזה) של 5 ק"מ. כלומר, מי שמפשל בדברים הקטנים יפשל גם בדברים הגדולים, ולכן גם אם אתה לא מבין למה זה כ"כ חשוב לשרוך נעלים כמו שצריך, יש לבצע זאת כי זה מכניס אותך למיינד סט מסויים.
כמובן שהמשמעת הטובה ביותר היא משמעת אשר נובעת מתוך הבנה והפנמה, ולא מתוך פחד לקבל ריתוק (או כלא צבאי על out  של 5 ק"מ). בתעודת ההוראה קראתי פעם מאמר על בית ספר בארה"ב אשר בו המנהלת קבעה חוק אחד בלבד: אסור לרוץ במסדרונות בהפסקה. בהתחלה זה נשמע מטופש לחלוטין, אך במחשבה שניה הבנתי שיש לכך רבדים רבים, התלמיד חייב להפנים שיש עוד תלמידים, שהוא עלול לפגוע בהם או בעצמו, שריצה במסדרון עלולה ליצור בהלה או פגיעה ברכוש וכד'. וכן, גם להכיר בכך שיש מישהי, המנהלת, שיש לה סמכות לקבוע חוקים. לא בגלל שהיא "מבוגרת" אלא בגלל שיש לה שיקול דעת נכון וכולל, וצריך לפעול לפי שיקול הדעת הזה. אני בטוח שבית הספר הזה היה עם בעיות משמעת נמוכות מאוד.

לסיכום, כאמור, המשמעת תלויה בהפנמה שלאדם מסויים יש את שיקול הדעת הנכון ולכן יש לפעול לפיו. קל וחומר בהקשר הבדס"מי.  

ומה זו צייתנות? צייתנות זו הפעולה עצמה, אשר מתבצעת מתוך המשמעת (קרי: מה, איך ומתי, כפי שקבע/ה בעל/ת הסמכות). אני אוהב את המשפט באנגלית: you say jump, I ask how high.  אי ציות הוא בעצם קריאת תיגר על סמכותו/ה של בעל השליטה ועל נכונות תובנותיו/ה.

 ברמה האישית, אי עמידה שפקודות של המלכה אשר שולטת עלי  גורמות לי לאכזבה אישית גדולה. אני יודע והפנמתי שהמלכה אשר שולטת עלי רוצה את טובתי, יש לה כיוון עבורי ומטרות ברורות. ההחלטות שלה הן לטובתי, על מנת שאוכל לשרת אותה בצורה הטובה ביותר. אני רוצה להיות טוב יותר, כדי שאוכל לשרת אותה בצורה המיטבית. ולכן, כאשר היא קובעת לי שעת שינה, אימון כושר או דד ליין כדאי להתייעץ עם מומחה בנוגע לתזונה שלי, עלי לבצע זאת. כי היא קבעה, כי היא יודעת שזה מה שצריך לעשות, כי זה לטובתי וכך גם לטובתה. ואני צריך להיות ממושמע, ואני צריך לציית ואני צריך להבין שלולא החלטות אלו חיי יהיו ללא מסלול טוב ונכון. ולכן כאשר אני לא מציית אני פוגע בעצמי וכך בה, עקב פגיעה במיטביות השירות שאני יכול לספק.

אני רוצה להיות טוב יותר, עבורך ולשימושך, מלכתי. תודה שאת לא מוותרת ולא מתפשרת.


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י