צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

ביאליק ...... על ארבע!

שירה בדסמ"ית
לפני 3 שנים. 3 בפברואר 2021 בשעה 15:48

לא, אני לא מדבר על יהודים וערבים, אני מדבר על חילונים וחרדים.

כל מי שאכול שנאה ולא יכול לשים לרגע את הסטראוטיפים בצד ולחשוב בכנות על דבריי, ממליץ לו להפסיק לקרוא! 

אנו חיים עם מגיפה נוראית ומדבקת, מגיפת הקורונה, אבל מגיפה נוראית יותר בפתח... מלחמת אחים!

מאז עמדי על דעתי אני שומע עד כמה חרדים סחטנים, כמה הם טפילים שחיים על חשבון אחרים ושאר מיני משפטים ששייכים יותר לסגנון של יוליוס שטרייכר ב"דר שטרימר".

 

להלן מספר עובדות:

1. רוב מוחלט של החרדים שומרים על ריחוק חברתי, מסיכות והיגיינה. קומץ שולי של אלפי אנשים יש בכל מקום... ראו ערך מסיבות בהרצליה, חופי הים והפגנות של אלפי אנשים מצטופפים בשם החופש להפגין. 

2. אלו שעשו מעשים נוראיים כמו שריפת אוטובוס וכדומה הם לא חרדיים, הם נוער שוליים לא דתיים שמהווים לבני ברק מכה כבר שנים.

3. אכן, אצל חרדים התחלואה גבוהה יותר, למרות שמירת המרחקים. לחרדי ממוצע יש 6.7 ילדים על פי הלשכה לסטטיסטיקה לעומת ילש וכלב בציבור הכללי. אין להם דירות ענק ובבידוד אין דרך לבודד ברמה מיטבית, כל ילד שנדבק במכולת מדביק 3-4 אחרים.

4. שימו לב לתקשורת, אם חילוני הרביץ לאשתו, אז זה בחור היכה את אשתו, בעוד שחרדי שעשה מעשה דומה, זה "חרדי שהכה". מילים יוצרות מציאות והסתה.

5. נושא הכספים: אברך כולל שמשלם מיסים וארנונה ומעמ מקבל מהמדינה בחזרה 248₪ לחודש. כמה מיליונים מקבלים האוניברסיטאות ובתי ספר פיס, תרבות וכו' מידי שנה?

6.הידעתם שארגוני פתחון לב, יד שרה, עזר מציון, ידידים, עזרה למרפא, זכרון מנחם, זק"א, איחוד הצלה ועוד מאות ארגונים שעוזרים לאוכלוסיה הכללית הם חרדים שמתנדבים ללא שום תמורה? 

 

תראו את תוצאות ההסתה בתקשורת, שוטרים זורקים על ילדים תמימים עוברי אורח רימוני הלם ושוברים זגוגיות בצורה שבספטמבר 1939 יש לילה מפורסם על התנהגות זהה.

אחיות ואחים יקרים, לאן הגענו?? אם יש לוויה זה לא חוקי, אבל הפגנה זה בסדר? לעשות ספורט זה חשוב אבל בית כנסת זה בעייתי? 

 

בבקשה, תבינו שאנחנו עם אחד, שבשעת צרה אמורים לעזור אחד לשני ולא לשנוא את האחר.

selena​(שולטת) - אוהבת ומסכימה עם מה שכתבת, אבל מרגיש לי שהתמונה בסוף מיותרת
לפני 3 שנים
הכלבונת של reina​(נשלט) - התמונה בסוף נועדה קצת להמחיש. לא התכוונתי לפגוע ברגשות איש
לפני 3 שנים
הזר המוכר היטב - אנחנו ממש לא עם אחד. והבעיה שלנו לא מתחילה ונגמרת בהלוויות/הפגנות הללו. מצער מאד, אבל החרדים בלהיטותם לקחת עוד ועוד, ולהתערב בחייהם של החילונים, הוציאו את עצמם מהכלל. בשום מדינה נורמלית לא נותנים כסף למי שמחליט לא לעבוד אלא ללמוד תורה. בשום מדינה נורמלית לא מונעים מהציבור תחבורה ציבורית כי זה לא בא בטוב לדתיים. אנחנו לא מדינה נורמלית. מדינה לא-נורמלית.
לפני 3 שנים
הכלבונת של reina​(נשלט) - החרדים בלהיטותם לקחת עוד ועוד... הסגנון הזה מזכיר לי זמנים חשוכים מאוד.... להתערב? יש לי שאלה, כשחרדי נוסע באיילון ובר רפאלי מרוחה לו 30 מטר כמעט עירומה מול הפרצוף זאת לא כפיה חילונית?? הידעת ש76% מהגברים החרדים עובדים לעומת 79% מהגברים החילונים? (גם מורה בתלמוד תורה או בישיבה זאת עבודה). ההבדל הוא אחד, שאתה "מבין" מה טוב לחרדים אבל להם אסור להחליט מה טוב להם. ושאלה אחרונה: אנו פה בארץ הזאת "כבשנו" את המדינה בשם הזכויות ההיסטוריות שלנו. אם לא אותם לומדי תורה ששמרו על הגחלת היהודית במשך למעלה מ3400 שנה, היו בכלל יהודים שהיית יכול לדרוש זכויות כאן? בגרמניה יש 90% התבוללות, בארה"ב די דומה, אם לא החרדים היית היום באוגנדה!
לפני 3 שנים
הזר המוכר היטב - אנחנו חיים בזמנים חשוכים מאד מאד - לא צריך ללכת אחורה. הידעת שמס ההכנסה שמשלמים החרדים לא מכסה 5% ממה שהם מקבלים מהמדינה - על חשבון החילונים? ובר רפאלי לא מרוחה לאף אחד בבני ברק על הקיר. הידעת שבניו יורק נמצאת הקהילה היהודית הגדולה בעולם, ובכל זאת אך אחד לא מחביא את הפרסומות ברחוב ומעלים נשים מהמרחב הציבורי? למה? ויש לי חדשות מדהימות בשבילך - התורה לא שמרה על אף אחד. ועכשיו השוס: אתה יודע שהעולם קיים כבר 15 מילארד שנים? לא 5000 שנה. לא אזכיר לך את האבולוציה.... ואין בין החילונים לחרדים שום מכנה משותף. ואם החילונים מתרחקים מהמסורת, זה "בזכות" הכפיה הדתית. אעצור כאן.
לפני 3 שנים
הכלבונת של reina​(נשלט) - כל כך הרבה גיבובי שטויות בתגובה אחת זאת אומנות. החרדים משלמים מיסים לא פחות ממך ומקבלים עשירית. זה אולי יצער אותך, אבל לא ניתן לשים את החרדים בגטו. וחרדים זה לא רק בבני ברק, זה בכל הארץ, תל אביב לא שייכת לך ואם חרדי נוסע באיילון וזה מרוח מולו נגד רצונו זאת כפיה חילונית. אני לא יודע מה אתה חושב לגביך אבל אני לא הגעתי מהקוף... אני לא יודע איך לספר לך אבל כשאתה נולד מי שעושה לך ברית מילה זה חרדי, מעלה אותך לתורה זה חרדי, וגם אחרי 120 שלך ואני מאחל לך שתאריך ימים, מי שיקבור בהתנדבות יהיה חרדי... והרי החדשות: פי כמה וכמה חילונים מתקרבים למסורת מאשר מתרחקים למגינת ליבך. והלוואי שהמדינה תלמד לכבד את הדת, כפי שבארה"ב מכבדים את היהדות.
לפני 3 שנים
הזר המוכר היטב - ברור שדבריך הם דברי אלוהים חיים. אבל רגע, אין אלוהים. לא נורא. נקווה לטוב. לא כועס על בורותם של אחרים.
לפני 3 שנים
הכלבונת של reina​(נשלט) - גם אני אינני כועס על בורותך, אני עובד 16 שעות ביממה ומשלם כמות מיסים בשביל מופעי תרבות שאיני חפץ בהם. רק שים לב להבדל בינינו, אני מבין שנולדנו במקומות שונים ויש לנו דעות שונות, אבל אני לא מכליל ציבור שלם ולא מלא שנאה למי ששונה ממני. מציע לך לשים את השנאה בצד.
לפני 3 שנים
הזר המוכר היטב - נחמד שאתה חושב ככה על עצמך. החילונים נחנקים בנחמדות וב"חיבוק האוהב" של החרדים. אתה לא רואה את מסלול ההתנגשות?
לפני 3 שנים
הכלבונת של reina​(נשלט) - אני לא רואה תועלת בהמשך הדיון, אינך מחפש להקשיב לשונה ממך , אלא לשנוא. מאחל לך חיים נפלאים ושליבך יזכה להיות נקי משנאה חסרת שחר.
לפני 3 שנים
הזר המוכר היטב - צודק - אין שום תועלת. גם אתה מתבצר בעמדתך (וגם אני). נקווה לטוב... בריאות ואושר לך ולכל יקיריך.
לפני 3 שנים
סנטוריון - שמע בדיחה. פורץ רעול פנים נכנס לבית, שובר את הדלת, נכנס לחדר השינה שם ישנה אישה, מוריד את מכנסיו וצורח עליה, "תמצצי יא זונה, תמצצי!" והיא כמובן מתחילה למצוץ. אחרי שהוא גומר, הוא מוריד את המסכה, מחייך, ואומר, "את רואה, רבקה? כשאת רוצה, את יכולה."

גרתי בחו"ל שנים רבות, כולל בניו יורק, ושם ראיתי חרדים קמים בבוקר, הולכים לעבודה ולאוניברסיטה, חולקים אוטובוס עם נשים ולא צועקים "שיקסע" כשאישה בשרוולים קצרים עוברת לידם ברחוב. משם למדתי שכשהם רוצים, הם יכולים. אבל הם פשוט לא רוצים לשנות את מצבם בארץ: הם עניים, חלשים, לא משכילים (באופן שמאפשר להם להשתלב בשוק העבודה), אינם נושאים בנטל ההגנה על המדינה בצה"ל, בניהם אינם קבורים בבתי הקברות, הוריהם אינם נמנים על הצוותים הרפואיים שלנו. אני למעשה מנוע מלהתחתן במדינה משום שאני לא מוכן להתחתן דרך הרבנות המושחתת (לטעמי), שעקרונותיה אינם עולים בקנה אחד עם שלי.

אני מוצא שמושג ה"אשמה" מיותר. אין ספק שאם יש אשם במדינה הוא במנהיגים החילוניים שכורעים ברך ומאפשרים את המשך האי-שיוויון הזה. אבל בוא לא נעמיד פנים שההישגים של המדינה הזו יצאו מהסקטור החרדי: צבא, תל"ג שגדול בסדר גודל על זה של שכנינו, הכרה אקדמית ואמנותית בינלאומית, ותעשיית הייטק משגשגת.

נ.ב.
אני דווקא מסכים איתך שאין משהו פסול עקרונית בלממן תלמיד ישיבה כמו שאתה מממן סטודנט באוניברסיטה, אבל הסטודנט האוניברסיטאי (לפחות במקצועות כמו רפואה ומדעים) באופן מוכח פועל להגדלת התל"ג והאפקטיביות של הציבור כולו, ותלמיד הישיבה לא. (אם כבר, אני שייך לקבוצה שטוענת שאם מקצוע מסוים לא תורם לחברה באופן כלשהו, הוא לא צריך לקבל תיקצוב מהמדינה - כולל חלק ממדעי הרוח, וכולל הישיבות.)
לפני 3 שנים
הכלבונת של reina​(נשלט) - אין פה שאלה של הוכחה ולא אתווכח על נחיצות לימוד התורה. זהו דבר שלא גדלת עליו ואין לי איך לשכנע.

א. כפי שאמרתי, אם לא לומדי התורה ששמרו על המסורת היהודית אלפי שנים, כל טענות בן גוריון על ה"קושאן" שלנו, לא היו קיימות ולא היתה סיבה למה אתה כאן ומיליארד מוסלמים מסביב לא.

ב. לא אני ולא אתה קובעים מה מועיל ומה לא. האם חרדי משלם מס הכנסה על עבודתו/עבודת אשתו? האם הוא משלם מעמ על קניותיו? האם הוא משלם ארנונה? האם הוא תורם למדינה במאות ארגונים כפי שהזכרתי? כן! אז אם הוא משלם, מה הוא שונה מאחרים בלקבל? כפי שאני אינני חפץ לתמוך בתרבות מסויימת אבל מבין שכספי יילך גם לשם, איני רואה סיבה שכספך יממן גם בני ישיבה.

נ.ב. אני שמח על השיח המכבד
לפני 3 שנים
הכלבונת של reina​(נשלט) - ראיתי רק כעת את תחילת התגובה...

צר לי שעיניך מכוסות, אבל אני מכיר את העולם החרדי טוב ממך, רובם יודעים "ליבה" יותר מהציבור הכללי, אנחנו כבר חמישים שנה לא סלאח שבתי, אז צא מהסטראוטיפ הגזעני הלז.

להגיד הוריהם אינם נמנים על הצוותים הרפואיים זאת טיפשות גמורה, הרב פירר הוא משכונת צהלה? איחוד הצלה שיבואו בשמחה להציל חיים הם מסביון? מי שקובר את המתים עליהם אתה מדבר הוא מכפר שמריהו? אבותיהם של אותם חרדים בחלקם הגדול ישבו בארץ הזאת עוד לפני שהחליטו לבנות כאן מדינה.
לפני 3 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י