סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הנוף בסוואנה שלי

מילים מילים ואת משמעותן, יבוא לו גל ישטוף אותן.
לפני 15 שנים. 19 באפריל 2008 בשעה 20:04

נתקלתי פעם במישהו, שחבר טוב שלי הגדיר אותו כהדוניסט. אני לתומי חשבתי שהוא נארקיסיסט, אבל חברי התעקש על ההגדרה הדוניסט. נוצר אצלי הקשר שלילי למילה הזו, למרות שבעצם, גם אני הדוניסט במידה רבה, ובעצם אפילו גם הדאלאי למה. בעקבות שיחה עם מישהו, שהאשמתי אותו בהדוניסם, הוא ענה לי שזה נכון שהוא כזה, ושפירוש המילה, הוא פשוט נהנתן, ואין בכך שום דבר שלילי. לא מאמין, יצאתי לתור בנבכי האינטרנט, בוויקיפדיה, בעברית ובאנגלית, ובכל מיני מקומות, וגיליתי שאין שם שום איזכור של הקשר שלילי למונח הזו.

אני לכשעצמי, נתקלתי ביותר ממקרה אחד, ואפילו יותר מכמה וכמה, של אנשים שבאיצטלה הדוניסטית, עושים שימוש בבדסם, כדי לעשות מעשה מאד פשוט, לנצל. לשים את ההנאה שלהם בראש, מבלי שאיכפת להם במיל, באם ההנאה הזו באה על חשבונו של מישהו אחר. לא רק שכך, אין הם רואים ממטר, את אותו אחר, ומנצלים אותו בלי למצמץ בכלל. איך אמרה לי מישהי הערב משפט נורא בעיני, הוא לא מכיר משהו אחר מ"הוא רוצה". אין צריך, אין ראוי, הוא ככה רוצה וזהו זה, בלי מצפון בכלל.

אני חושב, שבדסם, זה מקום, שבו השולט צריך לדאוג ולהקפיד מאד, שהוא ייתן יותר משמקבל. דווקא בגין העברת הכוח, דווקא בגין השליטה, יש לו אחריות מוגברת לתת יותר, ואפילו בהגזמה מסויימת, כדי להיות בטוח שהוא לא אגואיסט מניאק.

הדוניסטים אגואיסטים מניאקים, שעושים שימוש בבדסם כדי לנצל, עושים לי בחילה.

Gentlewhip​(שולט) - צ'יטה אני מאוד מסכים איתך שולט צריך לתת יותר ממה שהוא מקבל עצם הנתינה והרגשת העוצמה שמתלוווית מפצה אותו על כך
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - כאמור, גם אני מסכים
חג שמח
לפני 15 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י