לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

הנוף בסוואנה שלי

מילים מילים ואת משמעותן, יבוא לו גל ישטוף אותן.
לפני 15 שנים. 19 ביולי 2008 בשעה 17:01

העידן הישן גוסס לו לאיטו, רבים וטובים הפסיקו לכתוב פה, המועדונים עושים כל יכולתם הטובה לצוף מעל הבוץ שמחלחל כאן לכל מקום. לא רק שכך, אפילו נמצאו למועדונים יחצנים, שאפילו לא הייתי יורק על האופן שבו הם מתבטאים, שלא לדבר על תמיהתי הרבה על בעלי המועדונים, שמאפשרים להם לפזר את חיריון היונים שלהם, בהקשר של יחסי ציבור. אפילו הבלוגים נצבעו להם באפור/צהוב עכור. את ההצגה מנהלים כל מיני אנשים חסרי הבנה בעניין, חסרי כבוד, והכי גרוע מכל, צעקנים וולגריים שקולם נשמע מעל ההמון.

***

ישבתי וחשבתי לעצמי, כבר זה מכבר, שצריך להקים את העידן החדש. אז מה בעצם כולל העידן החדש ? זו שאלה של הסכמה, דיונים, ועבודה קשה. לא מזמן, אמרתי שאין לי אנרגיות לעשות למען אותו עידן חדש ויותר טוב.

כמובן שלדעתי על האופן בו צריך להקים את העידן החדש יהיו חולקים לא מועטים, וטוב שכך. שהרי העידן החדש טוב לו שיהיה בנוי על יסודות מוצקים של הסכמה רחבה למדי, שהם תוצאה של דיונים ומחלוקות, שיביאו למקום טוב יותר. שהרי אסור בכלל שאותה חדשנות תובל על ידי אדם אחד, ואפילו לא קבוצת אנשים מצומצמת.

***

אני בוחר לזרוק פה כמה רעיונות מתוך אלו שעלו בראשי הקודח.
אני חושב שצריך להקים קהילה. כן כן, קהילה. עם מוסדות וסמכות, ואירגון, ושיניים, כמו בארה"ב. כל זה צריך להיות דמוקרטי לחלוטין על ידי אותם שיבחרו לעשות למען. אותה קהילה לדעתי, צריכה להיות בעלת שיניים, עם מוסדות כמו פורום סאביות סגור, ווועדה שמתחקרת את אלה שהומלץ על ידי פורום סאביות סגור להביא לשימוע. אותה וועדה, יש בסמכותה להעניש דומים/דומיות שעשו לא כדין. איזה דין ? הדין של הקהילה. כמובן שכדאי להקפיד שאותו דין יגביל את עצמו למקרים חריגים ביותר, שאין עליהם מחלוקת לגבי חומרת המעשה.

כל אדם שבוחר להכנס לשורות הקהילה, יעבור ראיון אישי, ויציג תעודת זהות שהמספר שלה ישמר אצל עורך דין בנאמנות בכספת. באותו מספר תעודת זהות יעשה שימוש רק בצו של בית משפט. הסמכות המקסימלית שתהיה לאותה קהילה תהיה להרחיק ממנה את המסוכנים/ות. רק בסמכות בית המשפט והמשטרה, לעשות שימוש בפרטים האישיים של אותו שסרח.

תקנון הקהילה יקבע באופן דמוקרטי, והכל יתנהל בהצבעות, של החברים באותה קהילה. גם החברים שמכהנים בוועדות השונות יבחרו בהצבעה מעת לעת, ויהיו חשופים לביקורת ציבורית.

לקהילה יהיה אתר, שיהווה את הבית לאותה קהילה. האתר הזה יכיל כמה רמות של חברים. אורחים, אורחים רשומים, חברי קהילה, וחברים שעושים בתפקידי הנהלה באותה עת. האתר יהיה מנוהל, ותהיה בו צנזורה שתפקח על כל מיני מטילי חריונים, שטוב לה לכל קהילה להקיא שכאלה מתוכה.

הקהילה תיתן במה, לאנציקלופדיה שמלמדת ערכי בדסם. אותה אנציקלופדיה תכיל מאמרים מתורגמים, כמו גם מאמרים שנכתבו על ידי אנשים מפה. לאותה אנציקלופדיה תמונה וועדה, שתחליט מה יפורסם ומה לא, ואיך.

***

עד כאן לעכשיו.
דעתכם ?

בטי בום​(שולטת) - כל חיי סלדתי מדוגמות ומה שאתה מציע פה נשמע לי נורא . בדס"מ בעייני זאת העדפה מינית ומי ימנה ועדה שתקבע איך נכון להתנהל בחיי המין שלי ?
בסוף זה יראה כמו אספת קיבוץ בשנות ה50 עם כל המוסדות שאתה מציע פה . והעניין של תעודות הזהות ששמורות בכספת נשמע לי ממש פשיסטי.
את הצהוב אתה הבאת כשפתחת את חייך כך והזמנת אנשים לראות את כל השירשורים נגדךאין יותר צהוב מזה.
במקום לעשות בדק בית עם ההתנהלות שלך כמו אדם בוגר אתה מחפש מה לא בסדר בשיטה . במקרה הזה הריצפה לא עקומה . הרקדן צריך לבחור את הצעדים שלו באופן יותר מוצלח . שבוע טוב .
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - שלום לך בטי בום
זה בסדר שאת סולדת, בכלל לא חייבים להסכים לרעיונות של מוחי הקודח.
זהו שאני לא חושב שהזמנתי את הצהוב בחשיפה, אני חושב שהצהוב הוא תוצר של משהו אחר בכלל.
אבל את יודעת, אני לא הולך להתווכח איתך על איכות הריקוד שלי בכלל.
שבוע מקסים גם לך בטי בום.
}{
לפני 15 שנים
זיקית - Are you for real dude?
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - ברוכה הבאה לבלוגי זיקית.
לגבי שאלתך, אמיתי לגמרי.
לא רק שכך, אני סבור שהרעיון טוב.
}{
לפני 15 שנים
זיקית - אני חושבת שהרעיון הזה מופרך מיסודו, והעובדה שהוא נראה לך כישים וריאליסטי לביצוע גורמת לי להרים גבה בתמיהה לגבי התפיסות שלך.. :)
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - אני חושב שהרעיון כן ישים. זה בסדר שאנחנו חלוקים. האם את חושבת שנראו לך ישימים בשעתו הרבה מאד רעיונות שיושמו ?
איך את מסבירה את זה שיש קהילות בעולם שפועלות ככה ? חרף העובדה שהרעיון לא ישים בעיניך ?

תשמעי, לא כולם צריכים בכלל להסכים לרעיון, או חלילה אפילו להיות שותפים ליישומו. מספיקה קבוצה חדורת אמונה שמאמינה שאפשר אחרת.

לגבי הפרטים של איך אחרת ? וואללה נגיע להסכמה. הרעיונות שלי הם שלי, והם ראשוניים וגולמיים. איכשהו אני מאמין שהתוצאה הסופית תהיה שונה לא במעט.

בכל מקרה תודה על תגובתך, אפילו אם דעותינו חלוקות.
לפני 15 שנים
מלאה סקסית​(נשלטת){האישה של y} - תבורך , אכן הגיע הזמן לקהילה מתורבתת יותר
ואחראית למה שקורה פה.
בהצלחה }{
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - ברוכה הבאה לבלוגי מלאה סקסית
תודה על הגיבוי
לפני 15 שנים
Brida​(נשלטת){DDDOM} - איך התמונה הראשונה שקפצה לי לראש גאן, הייתה "חוות החיות" של אורוול?

זו לא הדוגמא שאמורה לקפוץ לראש כשמדברים על בדסמ, בטח לא כזה שבא בהסכמה ומאהבה.

הרי מה שנראה לאדוני ולי כשפוי ובטוח נראה בעיני רבים אחרים כ"פריק שואו",
ומי בכלל מוסמך להחליט מה נכון ולמי?
בדסמ זה לא דיקטטורה.

צר לי צ'יטה,
אתה יודע שיש לי סימפטיה אליך,
אבל הפוסט הזה...צצצ...

שיהיה שבוע טוב.
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - אכן חוות החיות של אורוול היא דוגמה מצויינת למקרה גרוע ביותר.
מה שנראה לאדונך ולך, מה לציבור לעסוק בו בכלל ? ואם תבחרי בפריק שואו וזה עושה לך טוב, אז הכל טוב בכלל. לא רק שכך, אם לפתע הפריק שואו, או כל אפשרות אחרת, שאינה גובלת בפלילים, לא עניינה של הקהילה בכלל. זה בדלת אמותיך, זה שלך, זה שלכם, ואין בזה עניין לקהילה בכלל.

דיקטטורה ? אני לא מדבר על ניהול חיי הפרט בכלל. אני מדבר על מקרים חריגים ביותר, שגובלים בפלילים, ששם נכון לקהילה להתערב. ואת יודעת מה ? יש כאלה מלא.

כתבתי: "כמובן שכדאי להקפיד שאותו דין יגביל את עצמו למקרים חריגים ביותר, שאין עליהם מחלוקת לגבי חומרת המעשה."

הכל שאלה של מידה. זה לגמרי נכון שגם שחוות החיות היתה שאלה של מידה, שפורשה באופן פשיסטי. אין לי שום כוונה כזו בכלל, להיות פאשיסט. השאלה הנשאלת כאן, האם אנארכיזם מתאים פה ? לדעתי לא.

זה לא שאני חושב שיש מקום בכלל לקהילה להכנס לחדר המיטות של סוטים שכמונו. חס וחלילה. אבל אני חושב שזה שאנשים לא יוכלו להתחבא מאחרי ניקים שנפתחו לפני שלוש דקות, ולאנוס סאביות שמחפשות להן חום ואהבה, עם טיפה סטייה לפה ולשם.

זה קורה כאן, מטווח ברווזות, פעם בשבוע לפחות נורית לה ברווזה או ברווז. ואת יודעת מה אישה יקרה, זה יוכל לעזור הרעיון הזה, הרבה מאד.

וגם, כל שני וחמישי, מתעוררת לה איזו סאבית שננטשה, ומפיצה שקרים על האדון שהיה לה. כל זה מתנהל מאחרי הקלעים, באופן שחור ומלוכלך. ואת יודעת מה, לאדון הזה אין שום סיכוי, כי הוא נשפט לא בפניו בכלל. פניו הושחרו, ואין לו מה לעשות בקשר לזה בכלל.

גם זה קורה כאן, והרבה.

השימוע הזה, במקרים שידרשו, הוא לטובת שני הצדדים בכלל. ואני חושב שאסור בכלל לדון במקרה שהוא בגדר מינורי, שאין לו עניין לציבור. כל עוד שומרים על צנעת הפרט, במקרים שאין בהם על גבול הפלילי, הכל יהיה בסדר, וממש לגמרי לא בגדר חוות החיות.

אלו הרי האנשים שעושים את הקהילה, מלכתחילה. ואם הרבה יהיו מעורבים באותה קהילה, הם ידאגו באופן אחראי ודמוקרטי, ששום אסון כזה כמו חוות החיות לא יקרה שם.

אני מאד מעריך את תגובתך הכנה. היא חשובה. כתבתי שהעניין יעורר הרבה מחלוקת, וברור לי שזה לא יהיה פשוט.

אבל את יודעת מה ? אני מאמין בזה, ואפעל כדי שיקרה. מה יצא מזה, נראה מה ילד יום.
}{
לפני 15 שנים
Madame T​(שולטת) - סורי, צ'יטה, אבל לא, לא נשמע לי בכלל הרעיון שלך למרות שאני יכולה להבין את מקורו.

איש איש אחראי למעשיו ולהתנהלותו בחייו האישיים. כמובן שיש יחסי גומלין עם אחרים, כמו בכל תחום בחיים - משפחה, עבודה, חברים וכו', אבל לחשוב שיהיה מישהו או איזה 'מוסד קהילתי', שיהווה גורם שיאמר לי או לאחרים איך עליהם להתנהל, סורי, אבל לא, ממש לא!
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - מי אמר שיאמרו לאנשים איך להתנהל ? את קראת כזה דבר בדברי ?

חס וחלילה. ביום שמישהו ינסה להתערב בחיי המיטה שלי, זה היום בו אני לא שם יותר.

תודה יקירTי
}{
לפני 15 שנים
ליא LIA​(אחרת) - אתה כנראה ממש משועמם. גיבוב כזה של שטויות לא שמעתי כבר הרבה זמן. אני לגמרי עם בטי.

ועוד הערה. נבהלת מקטה אה? מה עם קצת עמוד שדרה?
זה שהבחור, ואולי עוד כמה קטלו אותך על הפוסטים והמהלכים האחרונים שלך לא צריכה לגרום לך להפוך לעלה נידף. לא כולנו מסכימים עם ההתנהלות שלך אבל, אם אתה כותב כאן אתה חשוף לביקורת וזכותם להלין על הפרסומים. יש לי השגות על הסגנון של קטה, אתה יודע.. זאת הבחירה שלך בלבד להעלב ככה.
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - ברוכה הבאה לבלוגי ליא Lia.
נבהלתי ? על מה ולמה ?
הבחור אין לו כבוד במיל, לכלום. לא לעצמו, לא לחשיפה, לא למועדונים שהוא ברוך הבא בהם, לא לבדסם, ואפילו לא לחיילנו שנפלו חלל.
מה יש לי להעלב מאיש כזה ? הוא פשוט עלוב ופאטתי בעיני.
בדיוק כמו שאין לי מה להעלב מהיונה של השכן, שמטילה את חריוניה בכל השכונה.
הוא כלום בעיני האיש הזה, ואין הוא מעניין אותי במיל, ולא נוגע בי בכלל.
הוא פחות מתולעת קטנה ולבנה שזוחלת על ערימת צואה שהיא בעצמה שילשלה.

אכן נעלבתי מהתגובות, אבל לגמרי לא משלו. נעלבתי מכמות גדולה של אנשים שבחרה להפיץ שנאת חינם.

אני מבין ומקבל שהפומביות שלי שנויה במחלוקת. לא רק שכך, אף הפנמתי שזה לא מתאים כאן, והפסקתי. לא בגין שאני חושב שזה לא נכון פומביות, אלא מפני שאני סבור שהפומביות מחייבת אווירה יותר מפרגנת.

למה בעצם צריך לפרגן לפומביות ?
כי זו חשיפה, זה מעניין את הקוראים, זה אינטימי, זו איכות. ומי שבוחר לעשות ככה, אפילו אם לא מסכימים איתו, צריך לנהוג בכבוד. להגיד דברי ביקורת זה בסדר גמור, אבל עם כבוד.

בכל מקרה תודה לך על תגובתך, למרות שאני לא שותף לדברייך שאני עלה נידף ברוח. אבל לא נורא, שדעתך כזו.
לפני 15 שנים
השיבומי המתקתק​(מתחלף){בדסמית} - רעיון משלהב.
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - אתה יודע איש לא יקר. המוסר הכפול שלך פאתטי בעיני. הרי לפני שבוע רצית מאד לפגוש אותנו, שהרי לבטח מצאנו חן בעיניך.
דקה בערך לאחר שאמרתי לך בעדינות שאין בינינו כימיה, ולכן אני חושב שלא כדאי שנפגש, אתה מתחיל להפיץ ארס מסביב.

חסמתי אותך מלהגיב בבלוגי. פשוט אין לי אורך רוח יותר לאנשים נמוכים כמוך.
היה שלום.
לפני 15 שנים
הקיסרית פרינסי - צ'יטה יקרה
אני חושבת שהרעיון טוב ביסודו אבל לגבי המימוש שלו צפויות הברה בעיות ועימותיים שיכלו להגיע למשפט יגיעו לכמעין משפט בדסמי, בעלי הון,מקורבים לצלחת\ חברים של מי שינהל יזכו ליחס מועדף. ומעבר לכך מה יהיה העונש של אנס כזה? נידוי קהילתי?
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - ברוכה הבאה לבלוגי מאיה מתחלפת.

מסכים שיש סכנה של נתינת טון מוגזמת על ידי קבוצה חזקה של אנשים. כמו בחיים בכלל. רק שאני חושב שבקהילה כזו, זה הרבה יותר גרוע.
כמו בכל מקום שיש שני יהודים, יהיו שלושה בתי כנסת, זה של הספרדי, זה של האשכנזי, וזה שאף אחד משניהם לא נכנס אליו. גם כאן, ברגע שתוקם הקהילה המנוהלת הראשונה, יוקמו מייד אחרות כאלה, וזה בסדר בכלל.

העונש של אותו אנס, יהיה לדעתי נידוי מהקהילה. יתר על כן אולי אפילו אותה נאנסת, תוכל למצוא עזרה וגב של קהילה בדסמית מגובשת יותר (ולו בקצת), בתביעה שלה במוסדות החוק נגדו.

מה שכמעט בטוח, שתושבי קהילה כזו, יוכלו לסמוך במידה רבה יותר, שאנסים ודומים מסוכנים ממש, לא נמצאים בה.
תודה
לפני 15 שנים
אנימה - זכור את קסנדרה- התעקשה לפעול בדרך של מתן מידע אמיתי והשארת הבחירה בידי האמורים להשתכנע.
ככה זה גם כאן. דון קיחוט היה ריאליסט לעומתה.
גם ללעזרה או לכל דבר אחר יש גבולות.
צריך לפעול, אבל להכיר בגבולות שאי אפשר להגיד מי ומה. עולם עירום מנחמות.
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - מי מדבר על עזרה בכלל ?
אני חושב שרוב האנשים אינם זקוקים לעזרה.
אני מדבר על פורמט שיהיה נעים ומחבק, ולגמרי לא מתערב, אלא במקרים שבהם מדובר בסכנת נפשות. את המקרים האלה יצא לנו להכיר ביחד, ולראות את התוצאות שלהם. לא רק שכך, גם דיממתי על כתפך החסונה, כשניסיתי לפעול בכדי לעזור.
למה זה צריך להיות ככה בכלל ?

וואללה, יש בי דון קישוטיות, והיא ניכרה בזמנו לעין. אכן לא יודע להיות שם כמוך, וכמו אחרים, אישה יקרה. אבל אני יודע רק, שאירגון וסדר הוא לא מילה גסה. לא בעיני לפחות. הוא עדיף על אנארכיה במקרה הזה.

תודה נשמה
}{
לפני 15 שנים
מכשפונת ממתק - אני בכלל בעד לבדוק מינימום IQ לאנשים מהקהילה.
SORRY ציטה אבל לא עברת את הסינון הראשוני.
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - ברוכה הבאה לבלוגי מכשפונת ממתק.
כתבת בפרופילך: "ההתבוססות בביצה נהייתה קשה מידי.
קשה לי להחזיק את הראש מעל המים, לנשום.
אני מתחילה לטבוע."
אני משוכנע שתשכילי למצוא אנשים עם IQ גבוה מספיק לטעמך ולהנות מהם.
בהצלחה
לפני 15 שנים
נמשכת{משויכת} - הצעתי לא שונה בהרבה ממה שהצעת.
לדעתי צריך להקים אתר סגור המנוהל ע"י קבוצת אנשים,ושלא כל אחד יכול להצטרף אליו אלא כמו שכתבת לאחר ראיון אישי,יקבע תקנון לאתר שעל כל אחד אשר יכנס אליו יהיה מחוייב לו ובמידה ואותו/ה אחד/אחת לא יעמדו בתקנון יהיה אפשרות לזרוק מהאתר ולחשוף אותו לאנשים באתר כמובן שיקבעו התנאים מתי כן אפשרי הדבר.
כמובן אירגון של מפגשים,מסיבות וכו' רק לחברי האתר.
לאורחים תהייה אפשרות רק לצפות במאמרים וכו' אשר יעברו בדיקה,אך לא בבלוגים אישיים.

לדעתי מי שיודע שהוא מתנהל בצורה מכובדת וישרה ובכבוד לא תהיה לו בעיה לקבל הצעה כזו
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - החשיפה של פרטים אישיים של אנשים גובלת בפאשיזם לדעתי. זה למערכת החוק בלבד.
אני חושב רק, שהראיון האישי, והידיעה מי זה מי, תמנע מקרים קשים שקורים כאן מדי שבוע.
תודה
}{
לפני 15 שנים
*מנגינה*{התווים שלו} - תעודת זהות - זה לא ממש לא הרי יש כאלו שמתנהלים ללא רצון לחשף בשום צורה גם לא לפני עו"ד
קהילה? לא כל כך הבנתי את מהותה אבל אם הרעיון הוא שיהיה מושל מפקחים וסינון מי יהיה שם ומי לא זה באמת מריח כמו דיקטטורה מאוסה
אתר אינטרנטי- יש כבר והוא מונח לפנינו
לא טוב אז בוא נעשה הכל לשנות
לא צריך לבכוח למחוזות אחרים.
פיקוח וניהול האתר והפורומים רצוי ביותר אז יחזור הסדר על כנו ובא לכלוב גואל
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - עו"ד נאמן יפסיד את רשיונו באם יחשוף את הפרטים בניגוד להסכם.
מושל ? חס וחלילה.
הפיקוח קיים, אבל מוגבל מעצם ההגדרה של האתר. כלובי עושה מלאכתו אמונה, אבל הקונצנסיוס כרגע הוא שאסור באמת לצנזר.

צריך לפתוח מקום חדש, אולי אפילו אתר שכלובי יפתח. אבל אתר שבו יש הסכמה אחרת.
תודה מנגינה
לפני 15 שנים
פרלין​(נשלטת){ש} - צ'יטה, זה רעיון לא רק נורא אידיאולוגית, אלא גם ממש לא פרקטי.
איך תגרום לכולם להיות חלק מ"הקהילה" הזו? הרי למוסדות הקהילה לא באמת תהיה סמכות. אנחנו גרים במדינה שכבר יש בה מוסדות חוק, אני לא מבינה בדיוק איך העניין הזה אמור להתנהל.

זה מוזר.
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - מי בכלל רוצה את כולם ?
מי שירצה יצטרף, מי שלא לא. יש כאלה שזה יתאים להם, ויש כאלה שלא.
אנשים יכולים לבחור להיות אורחים, או אורחים רשומים באתר, ובכלל לא להיות רשומים בקהילה. זה בסדר גמור.

אני לא מחפש דרך להחליף את החוק, או לחזק אותו בשום אופן. אני מחפש דרך לקיים קהילה שמאפשרת לחבריה את אותו צביון שהם רוצים.

כל רעיון חדש ושונה, נראה מוזר בהתחלה.
}{
לפני 15 שנים
פרלין​(נשלטת){ש} - בקיצור, אתה רוצה ליצור איזשהו מועדון חברים גי מצומצם (שלך ושל הגננת להערכתי) שלא יהיה בו ממש טעם או שיניים. ועל המחסור בשיניים אני יכולה רק לברך.

תראה צ'יטה, אני דווקא מעריכה את העובדה שאתה איש מעשה. משהו לא מוצא חן בעיניך ואתה פועל לשנותו. אלא שאני חושבתשההתמקדות שלך לא במקום הנכון... הקהילה לא באמת קיימת. ככזו, לא יתכן שהיא תהיה ממוסדת. זה מה שנפלא בה, אגב. כי כל דבר בחיים האלה שלנו ממוסד, למה לעזאזל שנרצה שגם זה יהיה?

לפני שאנחנו אנשים בעלי נטייה מינית בדסמית, אנחנו אנשים. לפני שאנחנו חלק מאיזו "קהילה", אנחנו אזרחים של מדינת ישראל. אתה רוצה לשנות? הנה לך כר נרחב לפעילות.

אתה יודע מה, והנה עוד רעיון. קח לך הפסקה מהכלוב ומכל פעילות קהילתית. הפסקה אמיתית. קח כמה צעדים אחורה, איזו פרספקטיבה ואז תראה אם הרעיון שלך נראה לך עדיין הגיוני.

אגב, רעיונות טובים לא נראים משונים בהתחלה, הם פשוט נראים טובים.
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - חכי ותראי שבמקום הזה יהיו רבים וטובים. פשוט קולם של אלה לא נשמע. את הסיבות ללמה כבר ציינתי.

לא יתכן שתהיה ממוסדת ? תזכירי לי למה למה שלא תהיה מסודרת בעצם ?

אני מבין שאת לא רוצה להשתייך לקהילה מסודרת, וזה בסדר גמור, אף אחד לא יכריח אותך בכלל.

אני כן רוצה. לא רק שכך, אפילו אפעל למען כך.
ואת יודעת עוד משהו, ימים יגידו.
תודה
}{
לפני 15 שנים
משאלה​(לא בעסק) - נשמע לי הזוי ציטה קיבלת חם?
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - בבדיקה שערכתי נתגלה שאין לי חום.
כפי שאת מבינה, אני לא חושב שהרעיון הזוי.
}{
לפני 15 שנים
מקפיד - קודם כל הרעיון מזעזע ובעל אופי פאשיסטי. שנית זה כלל לא יעבוד כי בקושי ירשמו, בתנאים כאלו, עשרה אנשים לאתר כזה. אחרון חביב אתה יכול בקלות לפתוח פורום סגור בתפוז עם איזה תנאי קבלה שתבחר. אז כנס לתפוז ופתח שם פורום כפי שאתה מבין ואני בטוח שכל מי שחושב את עצמו לידיד שלך בגלל שהוא מקבל אצלך לחם ושעשועים חינם ישמח להירשם לשם.
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - סליחה על חוסר הנימוס, אבל אני בוחר לא להתייחס לתגובות של חברים שנרשמו בשבוע האחרון.
לפני 15 שנים
flashback{ג"ו} - צ'יטה, סלח לי על שאיני אומרת כאן דברים בעלי תוכן ממשי, אני פשוט עסוקה בלנסות להחזיר את עיני שנפלו מחוריהן.

אתה באמת אוואנגארד - ברעיונות, מחשבות, ובעולם המושגים החדש שאתה יוצר.
אתה נותן משמעות חדשה לגמרי ל vanity fair.
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - פלאשית, אנחנו לא חייבים להסכים בכלל. זה בסדר גמור.
}{
לפני 15 שנים
qqqppp - השימוש בת.ז וכל השאר ניראה לי מיותר . הרי כאשר המקרה חמור מספיק אפשר להשיג את הפרטים האלו בלי בעיה.
העניין הוא שלהיות חלק מהקהילה הזו לא תמיד מותנה בחשיפה כללית. לחלק מהאנשים מאוד חשובה הפרטיות.
לבדסמ אין חוקים מסוימים אני לא רואה איך אפשר לנהל חוקיות כזו במתכונת שהצגת...אבל תמשיך להסביר על הגישה :)
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - ברוכה הבאה לבלוגי מנגוית
ת.ז. זו בגדר הצעה ראשונית. יש דרכים נוספות לוודא זהות של אנשים.
תודה
לפני 15 שנים
מייפל​(לא בעסק) - צ'יטה, אני מצטערת שאני שוב באה להציק לך בבלוג שלך בזמן שדי ברור שאני לא רצויה כאן, אבל אני באמת לא באה ממקום רע, אנחנו לא מכירים וגם לא נכיר אף פעם וכל מה שאני אומרת מגיע מקריאה של הבלוג שלך.
ראשית, לא ברור לי למה קשה לך לקבל אמירה על קושי בקבלת ביקורת דווקא ממני, על מה אתה מדבר בדיוק.. אבל זה לא חשוב.
מה שחשוב זה שיש לי תחושה שממש קשה לך עם כל מה שקרה לך כאן בזמן האחרון, שאתה פגוע (ואפשר בהחלט להבין את זה) ושאתה יורה עכשיו לכל כיוון אפשרי כדי לשקם את עצמך ובעיקר את תחושת העצמי שלך.
אבל זו לא הדרך.
הרעיונות שאתה מציג פה, בנוסף להיותם בלתי פרקטיים בעליל הם גם רעיונות מסוכנים מאד ואני בטוחה שבתוך תוכך אתה יודע את זה.
הייתי מציעה לך לשבת קצת בשקט עם עצמך, לעשות איזה חשבון נפש. כן צ'יטה, אתה הכנסת את עצמך למצב הזה, וכמה שזה קשה להודות בזה וכמה שזה מכאיב, זו המציאות. אני חושבת שאם תשב עם עצמך ותודה בפני עצמך על כך שהיה משהו באיך שנהגת שפעל בסופו של דבר נגדך- יוקל לך. לקיחת אחריות היא דבר מאד מעצים, ויש לי תחושה שאתה זקוק להעצמה.
ובנוסף, וסליחה אם זה שנמע פטרוני, זו לא הכוונה, הייתי מציעה לך לנסות לעשות לעצמך טוב עם טיפול טוב. הצורך הזה בחשיפה טוטאלית של עצמך בלי גבולות בכלל, לא יכול לנבוע ממקום טוב. הוא בדרך כלל מגיע ממקום של קושי גדול בדימוי העצמי ובתחושת העצמיות. חבל עליך.
אני מקווה שלא תקבל את דבריי כביקורת פטרונית. זו לא הכוונה. באמת שמתוך קריאה של החומרים שאתה מפרסם מתגבשת תחושה שמשהו עמוק לא בסדר. שמשהו מאד לא טוב לך כרגע. וחבל.
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - להציק ? לא רצויה ? מאיפה המסקנות הללו בכלל הגיעו ?
את בהחלט רצויה כאן. לא רק שכך, שמעתי ממכרים משותפים על פעילותך המבורכת כמו הקמת הקו החם, ועוד רבות וטובות מאד בעיני. יש לך הערכה רבה בעיני על כך.

אלא מה, את לא באמת יכולה לקבל ביקורת, ולכן אמרתי שממך קשה לי לקבל אמירה כזו. וראי לראיה, שמייד תרגמת את הביקורת הזו שלי, לתחושות של לא רצויה. גם התנהלותך בפורומים השונים, חסרת סובלנות, וקשה, בלשון המעטה.

לדעתי את עושה השלכה בכלל. אבל נעזוב את זה.

אני חווה אותך מגיעה בתגובתך זו אכן ממקום בונה.

אני אכן במקום כואב כרגע, אבל אין לי צורך לשקם את תדמיתי. לא מהמקום הזה אני פועל. אני פועל ממקום נהנתני בכלל, שמחפש לעצמו מקום נעים לשבת.

אני לא חושב שהרעיונות מסוכנים בכלל בכלל. יש שם סכנה אחת, שמישהו ישתלט על המקום ויעשה בו כשלו, והמקום יהפך לכת כמו מקרים שאנחנו כולם מכירים. יש דרכים בעיני, דמוקרטיות, לדאוג לכך ששום אדם לא יקבל כח מוגזם.

הרי קהילה או לא קהילה, תמיד יהיו אינטריגות, זה נורמלי ואנושי. גם שם יהיו, מאבקים בין קבוצות חברים, שכולם שווים בעיני הקהילה. וזה יבטיח שהביקורת תשמע. באופן ראוי, מנומס, מכובד.

אני לא זה שמחליט בכלל איך המקום יתנהל, אלו כולם שיחליטו, ביחד, בדמוקרטיה.

תרשי לי לא להתייחס ברצינות לאבחונים פסיכולוגים מחווית קריאה בבלוג. אפילו אם נראה לך שאקהיביסטיוניסטיות זו תופעה המעידה על מחלה בעיניך.

בכל מקרה לסיום, תודה על תגובתך המושקעת, ואת תמיד רצויה כאן. אפילו שהרבה פעמים לא נעים לי לשמוע מה שאת כותבת.
לפני 15 שנים
aka BODYGUARD - הדרישה למקום טוב יותר אינה פסולה.
הבעיה המקורית עוסקת בלמי מראים ומציגים את הרעיון.

אני לא מאמין ביצירת קהילה בתוך קהילה כי הראשונית
לא ממש שווה משהו כקהילה...

אני בעד פורום קפדני יותר,עם סינון אחרת שוב מגיעים
למצב בו כותבים טובים נבלעים ונעלמים מבעד לבליל
המילים המיותרות.

בהקמה של מקום פרטי איסוף האנשים נעשה בפינצטה,
אחד אחד ואז ענין ת.זהות ושאר עורכי דין ורישומים קצת
נשאר מיותר מאחר וההכרויות הן על בסיס אישי לגמרי.

בלי שום קשר לכך שאיני מסכים עם לא מעט דברים אוכל
לומר בכנות שהקימה על דבריך היתה פשוטה וברורה.
מקום חדש ישאיר בחוץ לא מעט שנדבקו למצב הקיים
ועושים הכל להמשיך ולזהם אותו.

לסיכום-
יש דברים שאין צורך להם בפירסום זה או אחר.
התאספות אנשים שמתאימה להם דרך אחת,שההגדרות
שלהם תואמות, שטוב להם יחד-
ההתאספות הזו אינה ענין של פומביות,
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - אני מוצא שיש כאלה שחולקים על הרעיון מבלי השתיכות כלשהי ל"מזהמים". הם פשוט נגד השיטה הצנזורית. זו זכותם.

אני גיליתי, שבכל פורום באינטרנט, מבלי קשר לעיסוק שלו, תמיד יהיו כאלה.
ההפרעה שלהם משולה ליונה של השכן, שמטילה את חריוניה על כל השכונה. הם לא הנושא בכלל לדעתי. הנושא הוא לעשות מקום שימנע מאותם אלה שלרוב עיתותיהם מצויות בידם, להפריע להתנהלות מכובדת.

לדעתי, לא ניתן בכלל לנהל דיונים מכובדים באווירה שבה כל אחד יכול לכתוב מה שבא לו, איך שבא לו. הגעתי למסקנה, שזה פשוט לא עובד ככה.

תודה
לפני 15 שנים
אנימה - צ'יטה- הקהילה מספיק חזקה גם להתמודד עם כאלו טיפוסים. תן קרדיט :).
וכמובן- מזל טוב! אין כמו ימי הולדת עגולים :)

}{
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - בטח שחזקה, ואני מציע דרך
תודה
}{
לפני 15 שנים
שפחריפה - העידן החדש? ג'ורג' אורוול קרא לו - 1984...
אמנם ניתן, במסגרת החוק להקים קהילות סגורות, קאנטרי קלאב הוא דוגמה שכבר ציינת, וזה קיים גם בועדות קבלה של ההתיישבות העובדת. ככל הידוע לי כן , קיימות קהילות בדס"מ סגורות על תקן של קבוצות חברים, וקבוצה כזו יכולה כמובן ליצור , בדלת אמותיה , אוטונומיה שתחיל על החברים חוקים כאלו ואחרים שיבואו בנוסף לחוקי המדינה.
אישית אני מתרחקת מהשתייכות לאירגונים מכל סוג שהוא כמו מאש, אבל אם יימצאו די קופצים על המציאה למה לא.
יחד עם זה, אני מקווה שברור לך שמועדון חברים סגור איננו בבחינת "תיקון" של מה שמפריע לך בכלוב, אלא התארגנות נפרדת שבאה לענות על הצרכים של מי שירצו להצטרף אליו.
לכן, לא ברורה לי הפנייה לכולי עלמא כאילו מדובר בשינוי של הקיים, כאשר למעשה מדובר על הקמת קהילה סגורה
יש מאין.
אני גם חושבת שהקריטריונים וחוקי ההתנהלות בתוך אותה קהילה הם בטח עניין למי שירצה להשתתף בה, ואין מקום לפנות לדעת הקהל הכללית, (כולל אותי).

ומזל טוב איש. חמישים. לא צחוק :-)
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - ברוכה הבאה רות לבלוגי
The big brother, זו שאלה של בחירה. אין לי כוונה לכוון למקום כזה.

אישית, בראשית דרכי בכלוב, בחרתי להיות בלתי משוייך בעליל. אט אט עם התפתחותי בקהילה הלא קיימת הזו, מצאתי את עצמי לא משוייך.

אין לי צורך של שייכות לכת, או לקבוצה שאני יכול להתייחס אליה כשייך. אני שייך לעצמי, ורק לעצמי.

הקהילה הזו שאני רוצה להקים, היא מין מקום כזה ששומר על כללים מסויימים שכמובן מקובלים על כולם שם. הכללים האלה קובעים כבוד אלמנטרי, לכמה וכמה נושאים. למשל כבוד אחד לשני. בגדר מותר לך להגיד מה שאתה חושב ומאמין בו, ומותר לחלוק על מה שתגיד, אבל כל זה תוך כדי כבוד ותרבותיות.

המקום הזה, כמו הרבה אתרים אחרים, מושך אליו אנשים שאין להם כבוד לכלום, שמגיבים באופן בוטה, לא מנומס, לא תרבותי, ככל העולה על רוחם. הם שחטו כל כבוד בסיסי, פשוט להכל.

אני בוחר בחירה, להיות במקום שמטיל צנזורה ובקרה על התבטאויות לא של כבוד.

אתן פה דוגמא של אנשים שנזרקו מהכלוב והוחזרו. הם התבטאו עם כבוד, ואמרו דברים בניגוד למה שאני חושב או מוקיר. אבל אופן ההתנהלות שלהם היה מכובד, ולכן הם ראויים בעיני. הצינזור שלהם לא היה מוצדק בעיני.

לעומת זאת, כל מיני אשפת ביבים, עושה מהמקום הזה, משהו שאני רואה בגדר ביב שופכין.

אז האם לא נראה הגיוני בכלל להקים אלטרנטיבה ?
זה לא שאני הולך להתחרות בכלוב בכלל או בכלובי בפרט. אשמח מאד אפילו שהוא זה שיקים את האתר עבור אלו שמאמינים בדרך אחרת. דווקא מעצם ההקמה בהגדרות אחרות, יהיה הרבה יותר קל לשמור על מקום נעים שהרבה יותר מעניין יהיה להיות בו.

לגבי הפניה פה לדעת הכלל, וואללה, זו דרך לגיטימית, לגייס נפשות לרעיון.

קהילה סגורה ? מפיתום, פתוחה לגמרי, לכאלה שיכבדו את העקרונות שיסוכמו.

ולסיום, חמישים זה לגמרי לא צחוק. חתיכת גיל....
תודה
לפני 15 שנים
שפחריפה - תודה על הברכות. אני מציצה בבלוג שלך מפעם לפעם, "מתעדכנת" אם תרצה, כי כזה הוא עולם הבלוגים. אנשים מזמינים אותך להציץ אליהם הבייתה ויש בהחלט סוג של עניין, לראות את העליות והמורדות בחיים של אחרים. ראיתי גם את הסערה האחרונה, ובעיניים אובייקטיביות אני יכולה לומר לך שאף אחד לא יצא ממנה צח כשלג.

לגופו של עניין, אני חושבת ששפטו אותך לחומרה, תוך הסטת הכיוון של הרעיון שלך למקום הלא נכון, שכן ברור לי שלא התכוונת לכפות את הקהילה על המשתתפים, אלא להקים מועדון סגור, שהוא , כפי שכבר כתבתי, לגיטימי. לגיטימי גם שלמועדון סגור חוקים משמעתיים שבאים בנוסף על חוקי המדינה, כל עוד כמובן, אותם חוקים אינם בפני עצמם עבירה על החוק.
מעבר לכך, קשה להבין מדוע דווקא אנשים שמעורבים בבדס"מ יוצאים בכזו התקפה נגד חוקים "שונים", שהרי כל מוסד הבדס"מ מטבעו מבוסס על חוקים קשוחים ו"אחריים" , שהבסיס היחיד שלהם הוא הסכמה. לדוגמא; אם בקהילה "נורמטיבית" יציע מישהו התכנסות שבה חלק מהמשתתפות יכרעו עירומות על ארבע מול חלק מהמשתתפים , וגם , רחמנא ליצלן תיענשנה על אי ציות, אני יכולה לתאר לעצמי זעקה גדולה, אבל כאן ???????? מה בדיוק השוני בין זה לבין קבלת חוקים משמעתיים נוקשים?

אלא, שבמידה מסויימת, אתה בעצמך הבאת על עצמך את התגובות הסוערות. הייתי מציעה שתקרא שוב את הפיסקה הראשונה שכתבת, והפעם , דרך העיניים שלי. סתם בלוגרית שלא מעורבת ולא מתערבבת עם אף אחד באופן מיוחד, ותנסה לחוש את העלבון שלי כקוראת תמימה, ואני מתארת לעצמי שלו הייתי יותר מעורבת, הייתי נעלבת אפילו יותר.
האם, מצד שני, צריך לצנזר ביטויים כמו " לצוף מעל הבוץ שמחלחל כאן לכל מקום", "אפילו לא הייתי יורק על האופן שבו הם מתבטאים", "חיריון היונים שלהם", "כל מיני אנשים חסרי הבנה בעניין, חסרי כבוד", "צעקנים וולגריים"??

אני אישית, לא הייתי מצנזרת, אבל הקהילה שתקים, עם כללים שקובעים מהו כבוד אלמנטרי, ומהו כבוד אחד לשני " בגדר מותר לך להגיד מה שאתה חושב ומאמין בו, ומותר לחלוק על מה שתגיד, אבל כל זה תוך כדי כבוד ותרבותיות", תצטרך לשאול את עצמה את השאלות האלו.

לכן, ככל שהאלטרנטיבה נראית לך קורצת, לא בטוח שהיא תחזיק מעמד באמצעות חוקים נוקשים. ואוסיף, שאם מדובר על "מועדון" קטן, הוא בדרך כלל יהיה מבוסס ממילא על הכימיה הבסיסית בין המשתתפים ולא יהיה צורך בחוקים, וככל שהוא יגדל ממילא הוא יצטרך להתאים את עצמו למכנה משותף רחב ו"בסיסי" שבסופו של דבר יגיע שוב לדיון בדבר גבולות חופש הביטוי, גבולות האנונימיות והפרטיות ברשת וכן הלאה.

בקיצור, יש לך עוד הרבה מאד עבודה לפני שאתה מציג רעיון מגובש, ואני מקווה שהתגובה תרבותית לטעמך :-)




***
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - אין לי ספק בכלל, שאני יצאתי מהסערה האחרונה מלא בוץ בכל בגדיי. התגובות שלי היו ברגע של חולשה, שנובע מהקשיים בזוגיות שלנו, וכל מיני דברים אישיים שקרו לנו, שעליהם נפלו אמירות מסביב, שחדרו וביקעו את ההתנהלות הרגילה שלי. אני מקבל את זה כמקום של חולשה שלי, ושלם עם העובדה שיש לי רגעים של חולשה, שבהם ההתנהלות שלי סופגת ביקורת גם בעיני.

אין בכך כדי לפסול, את הרעיונות החדשים שהתגבשו אצלי, והרי היה צפוי לחלוטין, מבול ההתנגדויות לרעיונות שהעליתי. לא העליתי אותם כדי ליצור קונפליקט, שהרי הם קומפליקטואליים מעצם טבעם.

חוקים נוקשים ? זו שאלה של אינטרפטציה בכלל. אני לא חושב שהם נוקשים, אני מניח שאת כן, ולא רק. אבל תקשיבי למה שאני אומר בקשב רב, כי אני מוכן להתערב שיום אחד, רוב קהילות הבדסם בעולם ילכו למקום הזה שתיארתי. ימים יגידו. זה פשוט בלתי נמנע.

אני מניח שהקהילה בארץ עוד לא בשלה לרעיונות הללו, ואני לא כותב ממקום מתנשא בכלל. אני פשוט מרגיש בעצמותי, שזה פשוט חייב להיות ככה. האם אני צודק או לא, מבחן הזמן יוכיח, שהרי הוא המבחן האולטימטיבי.

עדיין, יש כאלה שמחוללים מציאות, ויש כאלה שמתאימים את עצמם למציאות. אני מרגיש כאן באיזה מקום, מחולל מציאות חדשה. אבל אולי טרם הגיע הזמן לאותה מציאות, אולי צריך להתקדם אליה יותר לאט ממה שנראה לי קודם לכן. בהחלט יש מצב.

התגובה שלך תרבותית לעילה ולעילה, אגב לא כמו הפוסט שכתבתי.

תודה רות
לפני 15 שנים
אחת כזו - אם כבר אז כבר -
אני בעד להקים שמורה ולהכניס את כל הקהילה פנימה.
אני בעד שיסתובבו בשמורה שוטרים על סוסים ויירו בכל מי שיפר אחד מחוקי הבדס"ם כפי שהם יועלו בתקנות ובחיקוקי הבדס"ם התשנ"ז.

אני בעד שבכלל לא יהיו ת.ז. לבני השמורה, ושאפשר יהיה לקיים לינץ' בדומים מסוכנים.

אני בעד רוטצית סאביות כל 30 יום בין הדומים הרשומים, וע"פ תיקוני הועדה המכוננת.

אם כבר להזות, למה לא עד הסוף, צ'יטה?

וד"א, מאחר שממילא אין לך צורך יותר בקולר המשומש שבמגירה שלך, האם תרצה לתרום אותו למוזיאון הבדס"ם שבשמורה? אנחנו וכל החברים המכהנים בועדות השונות, כולל אוצרי האומנות, נראה את זה בעין יפה.
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - ברוכה הבאה לבלוגי אחת כזו
אני בעד לא להתייחס לדברייך שהרי ממילא לא אמרת משהו באמת
לפני 15 שנים
Annushka{()} - את הדעה שלי לגבי כל הדברים האלה אתה יודע.
באתי רק להגיד פשששש...על 61 תגובות
ושאני כבר התגעגעתי נורא המון מאוד.
}{}{}{
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - }{
לפני 15 שנים
godisafemale​(שולטת) - Verified User - זה רעיון מצוין.

משטרה קהילתית כבר יש במחתרת.

:)

לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - לא בטוח שהבנתי את תגובתך אלילתי
}{
לפני 15 שנים
כובש יצרה​(שולט) - קודם כל הרעיון כשלעצמו נשמע לי גרוע ולא אכנס להסבר למה כי עשו זאת כבר לפני.

אבל מעבר לכל זה גם אם הרעיון היה נהדר אין לו שום סיכוי לעבוד במציאות. לפני כמה שנים, משהו כמו 4-5 ניסו דבר כזה באתר פייפ כשהיה בשיא גדלותו. הקימו שם פורום שהיה פורום סגור שכל מי שרצה להצטרף היה חייב לעבור ועדת קבלה ולקבל על עצמו חוקים שנקבעו לאותו פורום.

בהתחלה היו כאלו שהתלהבו (לא אכנס כרגע לסיבות של ההתלהבות) אבל מהר מאוד כל הענין דעך ואיתו גם האתר שהיה בזמנו מהמובילים בקהילה.
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - זה בסדר גמור שאתה חושב שזה רעיון גרוע.
זה שניסו את זה, לא אומר שלא יצליח.
ימים יגידו
תודה
לפני 15 שנים
הקיסרית פרינסי - רעיון מצוין , אם יבוצע הרבה ונילים ירגישו מוגנים לצאת מהארון
לפני 15 שנים
צ'יטה​(שולט) - אני שמח שאנחנו מסכימים
לפחות צדיקה אחת נמצאה בסדום
לפני 15 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י