שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

הנוף בסוואנה שלי

מילים מילים ואת משמעותן, יבוא לו גל ישטוף אותן.
לפני 13 שנים. 25 במאי 2010 בשעה 8:40

כדרכנו בקודש נפתח שוב שירשור העוסק בחניקות. לשירשור.

תגובתי משמה (ממוחזרת מפעם).

בחניקה יש כמה סוגים, שיש צורך להבדיל ביניהם בהתייחסות באופן ברור. ברור גם שרוב עם ישראל וחבריו כשמבצעים משהו שניתן לייחס כחניקה, אינם יודעים לרוב, איזה סוג של חניקה הם מבצעים בכלל.

אני לא שייך לשום אגודת רופאים, או אגודות להדרכה על קורסי החייאה. חשוב לציין שאני גם לא רופא, ובטח שלא חובש, ואפילו לא חובש קרבי עם נסיון בקרב. עברתי קורסי החייאה רבים שחלקם יסודיים ביותר, אך את עיקר הכשרתי בעניין, אני מייחס ללימודי הג'ודו לאורך שנים רבות מאד. בג'ודו, בקרבות קרקע, נושא החניקות זוכה לדגש רב, והעיסוק בו יסודי ביותר. לדעתי ניתן לומר שאפילו יותר מבכל אמנות לחימה אחרת.
רוצה לציין פה, שבעברי ביצעתי החייאות "על באמת", ולצערי חלקן לא הסתיימו בהצלחה. את אשר אני אומר, אני אומר, מתוך נסיון בלהסתכל למוות בעיניים. תמונות מרגעים אלו, ליוו אותי במשך שנים רבות. תמונות נוראיות שאני לא מאחל אפילו לשונאים שלי.

חניקות דם: אלו חניקות מסוכנות ואסורות בעליל, הן גורמות לעצירת הדם למח. חניקות אלו, סוגרות את מעבר הדם בשני העורקים הראשיים משני עברי הצוואר, המובילים את הדם למח. אחת החניקות ממשפחה זו, נקראת גורי גושי גאמה, ובחניקה נכונה כזו, הבנאדם מקבל נזק מוחי בטווח הזמן של חמש עד עשרים שניות, ייתכן נזק מוחי אפילו בטווח המיידי של שניות אחדות. ביצוע מוצלח של חניקה כזו בג'ודו, גורר תוך פחות משניה לטפיחה על המזרון, ושיחרור מיידי. שהרי אחרת, נגרם נזק מוחי מיידי עקב עצירת אספקת הדם למח.

חניקות סגירת צינור נשימה: בחניקות מסוג זה, מופעל לחץ על צינור הנשימה, מה שגורם באטימה מוחלטת, לחוסר יכולת לנשום. הבעיתיות בחניקה מסוג זה הינה, שלחץ גדול מדי, יכול לגרום לקריסת צינור הנשימה, ונזק קשה. אני משייך לצורך הדיון גם את חניקת גרוגרת, לאותה משפחה, וגם לה יש סכנות דומות.

הבעיה הגדולה שאני מוצא בשני הסוגים הראשונים היא שרוב עם ישראל, ואפילו הגויים, אינם יודעים בכלל, לאיזה סוג משתייכת החניקה שהם מבצעים, ובאיזה לחץ נגרם נזק לצינור הנשימה או לגרוגרת, ועלולים בכלל לגרום לנזק נוראי. אני לגמרי נגד שימוש בשני הסוגים הללו, ולמרות המיומנות הגדולה שלי, אני מעולם לא מבצע אותם, לא כחלק מסשן, ואפילו לא בשיגרה היומיומית שלי. אפילו לא כאשר מישהו מעצבן אותי בתור לקופאית בסופר.

***

ישנם משחקי נשימה, וחניקה, שבהם אנחנו כן משחקים, שאני מוצא אותם כבטיחותיים, אצלנו.

אחיזת גרון בשתי ידיים, או ביד אחת, מבלי להפעיל לחץ על הגרוגרת, או על שני העורקים, אלא פשוט לפיתה שלא עוצרת לא דם ולא נשימה בכלל. אני מוצא את העיסוק הזה כמענג. הבעיה שאנשים לא מיומנים, עלולים לבצע חניקה באמת, מהסוגים שהזכרתי, ולגרום לנזק.

עצירת הנשימה על ידי סגירת הפה והאף, כמו למשל בממיפיקציה. בחסימה כזו של מעברי האוויר, יש אפקט פסיכולוגי של לחץ גדול וחוסר אונים. בכל מקרה אנחנו לא עוברים מספר שניות בודדות, ומוודאים לפני, שהמסושן לוקח אוויר לפני. כמו ששחיין שצולל מתחת למים ועוצר נשימתו לכמה שניות. שום נזק לא יכול להגרם מכך, מפאת העובדה שעצירת מעבר האוויר באופן כזה, אינה באמת מונעת מעבר חמצן למח, שהרי יש עדיין אוויר בריאות, וכלי הדם מעבירים אספקה סדירה של חמצן. כלי הנשימה לא נפגעים ולא קורסים, ולכן, אם לא מושכים את העצירה הרבה מאד, העסק בטיחותי בעליל. רוצה לציין שמנסיוני, עצירת האוויר בשיטה הזו, תגרום למסושן דום לב מחרדה, הרבה לפני שיקרה איזה נזק לכלי הנשימה או המח. זה כל כך מפחיד, שאנחנו לא עוברים יותר מכמה שניות בודדות. דוגמא נוספת לעצירת אוויר מהסוג הזה, ניתן למצוא בפייס סיטינג יסודי במיוחד.

***

אני רוצה להזכיר כאן, שמשחקי החניקה נעשים במקרים רבים, מתוך הטענה, שהאורגזמה מתעצמת רבות מאד, תוך כדי חניקה ממש. אני מניח שהדבר נכון, אבל קורא כאן בקול גדול, לכל מי שעושה את זה, שהוא עושה מעשה מאד מסוכן, ואני לגמרי נגד.

***

בתור הסברה בדסמית, הייתי קורא בקול גדול, לא לשחק בעניין הזה, זה מסוכן ביותר.
אני מדגיש שוב שחסימת אברי הנשימה כמו בממיפיקציה, לא שייכת אצלי לחניקות כלל וכלל.

Madame T​(שולטת) - כל ה'משחקים' לעיל שתיארת נשמעים לי מאד מסוכנים, וכמו שאמרת, בידים לא מיומנות זה עלול לגרום לנזק רב, שלא לחשוב על גרוע מזה.

עדיף לדעתי להסתפק במשחקים שלא עלולים לפגוע באדם בו משחקים.... כמו שאומרים:
BETTER SAFE THAN SORRY...
לפני 13 שנים
צ'יטה​(שולט) - לגמרי יקירTי
}{
לפני 13 שנים
gamVgam​(אחר){גם וגם} - לא משחק בעניין זה.
נקודה.

כאשר הסקס עוצר נשימה........
:-)
לפני 13 שנים
צ'יטה​(שולט) - לגמרי נשמה
}{
לפני 13 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י