סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

Con-Trust

דברים שבתחתו של עולם
לפני 13 שנים. 12 באוגוסט 2010 בשעה 13:54

מפאת האילוץ, התחלתי לאחרונה לעבוד בבתי קפה. פעם חשבתי שהעבודה המושלמת תהיה דווקא זו שעושים מהבית: סביבה טבעית, כזו שאתה יוצר לעצמך ומותאמת בדיוק לך. ברם, כמסתבר, זו היתה טעות: יש יותר מדי גירויים במאורה שלי ואי אפשר לעבוד כשברקע המוסיקה שאני אוהב, מאחוריי מטבח מלא כל טוב ועל המיטה שפחה עירומה קוראת ספר. צריך מקום סטרילי יותר, מנוכר יותר, מקום זר. והנה, בתי קפה הם בדיוק זה: אנשים נכנסים ויוצאים, אוכלים ושותים ולא מאפשרים לך להתמקד בשום דבר למעט מה שאתה רוצה להתמקד בו. ככה קל יותר לסגור את הצמצם. כמו בצילום, פוקוס הוא עניין חשוב גם כשאתה רוצה לעבוד. אפילו מצאתי לי בית קפה שבו, החל מהשעה ארבע, כבר לא צועקים עליי כשאני מדליק סיגריה.

אבל גם לבית הקפה יש את החסרונות שלו. ראשית, השתיה. אי אפשר לשבת שעות ולשתות אספרסו כפול ומים; זה פשוט לא יאה. צריך להזמין קפוצ'ינו או את אחד המשקאות-בכאילו האחרים שאפשר ללגום לאורך זמן. אבל אני אוהב את השתייה שלי אמיתית, אז התחלתי לשתות גינס במקום. איכות העבודה יורדת, כמובן, בהתאם [הערה לעצמי: גינס על הבוקר – חרא של הרגל. אולי צריך להתחיל לעבוד אחרי הצהריים]. ומצד שני, אם במקום לעבוד אני כותב קצת לעצמי מפעם לפעם, ואפילו אם זה לכלוב, אז ניחא. עדיין יש כאן כמה אנשים שנחמד לחשוב שייקראו, ואני אוהב את העיצוב כמו גם את האנונימיות היחסית. בכלל, מתחשק לי להתחיל ללהג כאן שוב מדי פעם; גם זה מן הסתם עוד יעבור לי.

שנית: לאפדאנס*. גם הלאפטופ שלי צריכה לשתות ואני חייב למצוא לה חיבור לקיר, לפחות עד שמישהו יואיל כבר בטובו להמציא חשמל אלחוטי [ניסיתי להמציא כזה בעצמי; זה לא עבד. במקום זה המצאתי אבטיחומטר - מכשיר למדידת איכות האבטיח לפני הקניה - אבל אני לא רואה מי יקנה כזה דבר]. טוב, גם מקום ישיבה קבוע זה לא כזה נורא, בייחוד אם הוא ליד הויטרינה. בכלל, מקומות קבועים זה טוב לאנשים של הרגלים, כמוני. וחשוב מאד להיות אדם של הרגלים, מיינד יו. כשהדברים שאתה אוהב הם קבועים ובשליטה, יש יותר זמן להתעסק בכל השאר.

שלישית, וגרוע מכל, כשאתה יושב בבית קפה אתה נחשף לבני אנוש. ואז אתה שומע את כל מה שעליו הם מדברים, או שותקים. מחקר קטן שערכתי ממקומי ליד הויטרינה מראה כי אנשים נוטים לשבת בזוגות או, נדיר מעט יותר, ברביעיות. כמחצית מהזוגות הם בני אותו המין (נשים וגברים באותה התדירות), בעוד רביעיות נוטות להיות דווקא של נשים (מסיבה שטרם הובררה לי לחלוטין, אגב). עוד גיליתי שזוגות בני אותו המין נוטים לדבר מעט יותר מאשר זוגות מעורבים, ובכלל, אחד הדברים שמדהימים אותי בכל לגימת בירה הוא כמות השתיקה שמחליפים ביניהם אנשים היושבים זה מול זה. זו לרוב מין שתיקה נינוחה למדי, כאילו פשוט אין על מה לשוחח. כאילו היה פעם, ונגמר. זה נפוץ יותר באנשים מבוגרים, אבל גם צעירים שותקים היטב. הם מתבוננים סביב, מתעסקים בשתיה או באוכל, זורקים איזה משפט שמתקבל בהנהון מן העבר השני.

ואני תוהה מה קרה ליכולות התקשורת של אנשים. האם באמת נגמר מה להגיד? או שאולי מעולם לא היה? במובן הזה, ה- LCD שמותקן בכל חור אפשרי שבו יש אנשים הוא פתרון מושלם, וטוב שיש להם במה לבהות. גם כשהם כן מדברים, נדיר למצוא שיחה בעלת תוכן אמיתי; רוב השיחות פשוט מטומטמות, נושאן הוא שום דבר וכלום לא ישתנה אלמלא היו מתקיימות. בזבוז של מילים, אם תשאלו אותי. אנשים מדברים רכילות, מדברים על דברים שקרו להם ומנסים להצחיק זה את זה, זו את זו, ובעיקר זה את זו. למה חשוב כל כך להצחיק, בעצם? למה הקלילות הזו כל הזמן? למה אין החלפת רעיונות והקשבה הדדית? למה כל אחד מחכה לתורו ללהג? זה דיאלוג של מונולוגים, והוא מופרע רק על-ידי שתיקות ארוכות ובהייה במסך, שלא ממש משנה מה הוא מקרין (לרוב, ספורט או MTV). גם לא נדיר כלל למצוא שני אנשים היושבים לשולחן ומשוחחים בטלפון. שניהם, ובו-זמנית. זה הורג אותי, לראות את זה. שיחות טלפון של ממש, עם אנשים אחרים. מתי הפכה הקומיוניקציה לאובר-קומיוניקציה? ומתי הפכה האובר-קומיוניקציה לדיס-קומיוניקציה? האם כשהם ישבו מחר מול מישהו אחר הם סוף-סוף ישוחחו ביניהם? ואם כבר בתקשורת עסקינן, מה העניין הזה עם ה"לייק" בכל מקום? מה זה החסכון הזה במילים? האם הוא לא מעיד ישירות על חסכון ברעיונות? איזו מין צורת תקשורת זו?

ישוע, כמה שאני מיושן. מזל שלמלצרית הקבועה שלי יש כאלו עיניים יפות.

היי, את, עוד גינס בבקשה.

עדיין לא מספיק מר לי בגרון.



[* פעם אמר לי סטודנט מתחיל לפסיכולוגיה שאנשים הנותנים שמות לחפצים כאילו היו אנשים, מתייחסים גם לאנשים כאילו היו חפצים. מדהים כמה פסיכולוגיה בגרוש עשוייה לפעמים להיות מדוייקת]

הוא​(שולט) - כיף לקרא אבחנות מיקרוניות , מהר מאד ישבר לך ללהג כאן
דש לזוגה
לפני 13 שנים
JabberwockY​(שולט) - כבר נשבר, יותר מפעם אחת.
אומרים שאופטימים הם אלו שמבינים שגרוע יותר כבר לא יכול להיות.
אז אני להגון אופטימי.
[ותודה, אמסור בשמחה]
לפני 13 שנים
זיקית - וריאליסטיים, כמוני, אומרים שתמיד יכול להיות יותר גרוע :)
ד"ש לזוגה גם ממני.
לפני 13 שנים
פרלין​(נשלטת){ש} - זה קטע עם החוסר תקשורת הזו, הא?

ומצד שני ההרגשה הזו שאנשים מדברים את עצמם לדעת, מתקשרים את עצמם. כל הזמן, בכל מקום. כאילו ביטוי עצמי נהיה הדבר הכי חשוב בעולם. ביטוי עצמי ונראות. אולי כי זה עולם של שיווק.

פוסט חכם.
לפני 13 שנים
JabberwockY​(שולט) - מסכים איתך לגמרי, ובייחוד ש"לתקשר את עצמך" זה בדיוק להיות לא תקשורתי. אני בכלל חושב לעבור לשפת סימנים; אולי אם מונולוגים ארוכים מדי יגרמו לכאבי ידיים, אנשים יתחילו יותר להקשיב. וחוץ מזה, אז אזיקים יהיו אפקטיביים גם בתור גאג, ובא לרצון גואל.
לפני 13 שנים
שוסי - אני דווקא חושבת ששתיקה נינוחה בין בני זוג זה אחד הדברים שהכי מעידים על האינטימיות שיש בניהם.
לפני 13 שנים
JabberwockY​(שולט) - כן, גם אני חשבתי ככה אחרי "ספרות זולה". ואז חשבתי שוב.
יש שתיקות ויש שתיקות. כשהשתיקה היא מחוייכת ונעימה, "חולקת בנחת את השקט", כמו שניסחה יפה הגברת וואלאס, אני מסכים שזה רגע שעשוי להיות אינטימי ואפילו רומנטי מאד. אני אוהב את הרגעים האלו, של התבוננות כפולה ושל תקשורת לא-מילולית. אבל נראה שרוב האנשים שסביב כוס הבירה שלי לא חולקים כלום; פשוט אין להם מה לומר או איך לומר את זה.

יחי ההבדל.
לפני 13 שנים
זיקית - אני נהנית מהכתיבה שלך מאוד יקירי.
הצחיק אותי במחיוד הקטע על לאפדאנס, נזכרתי במכונית הראשונה שלי, "בובה".
לפני 13 שנים
JabberwockY​(שולט) - למכונית הראשונה שלי קראו "רוסיננטה"; אז עוד נלחמתי בתחנות רוח. ותודה, נעים לארח אותך כאן.
לפני 13 שנים
poetry lover - אבטיחומטר המציאו כבר. מבוסס על גלי תהודה ונותן גרף של צפיפות החומר, אחוזי מים, כמות סוכר ועוד מדד שעולה עם הבשלות (או הריקבון).
באופן מוזר הממציא השתייך בעבר לקהיליית הבדסמ בארץ.

לגבי חשמלי אלחוטי, הומצא מזמן. הרעיון הוא הטענת מצברים על ידי שאיבת אנרגיה מהסביבה, בדומה למה שדוד שמש עושה, רק על תדרים אלקטרו מגנטיים.
נאנו-מזל"טים פועלים באופן זה.
לפני 13 שנים
JabberwockY​(שולט) - 1. מי המציא אבטיחומטר ולמה לא ידעתי מזה? לינק יתקבל בברכה, אם קיים.
2. אני לא מומחה לחשמל, אבל נראה לי שכדי שתדר אלקטרומגנטי יהפוך לחשמל צריך עצמה גבוהה מאד של משדר (כזו שגם תעשה דברים מאד לא סימפטיים לקוצבי לב, למשל, או לכל מכשיר חשמלי אחד באיזור), אלא אם הוא משדר לנקודה מאד מסויימת במרחב. אשמח מאד לפירוט; יכול להיות מעולה לא לחפש שקעים בקיר בכל מקום.
[אגב, נאנו-מזל"טים זה ימי הולדת לתינוקות?]
לפני 13 שנים
DEVIL EYEZ​(שולט){Atheana} - לפני שנתיים הייתי יושב הרבה בבית אריאלה בת"א
במדור המשפטי, חוקר ולומד ומצלם

שם הייתי פוגש אנשים מאוד מעניינים ת'אמת
שיחות עומק על נושאים שבחיים אנשים לא מדברים עליהם בד"כ.

איזה יום בחורה נחמדה התיישבה מולי בשולחן
ושאלה אם זה מפריע לי..
אמרתי שלא, ובבקשה..

היא התחילה לעבוד על לאפ טופ..
שאלתי למעשיה
והיא אמרה שהיא עובדת בהוצאת אור כלשהי, בתרגום ספרים משפה זרה לעברית

שיש לה את כל החומר במחשב הנייד..
שאלתי למה את פה בעצם, למה לא בבית..

אז היא השיבה, בבית אי אפשר לעבוד..
כמוך, יותר מדי גירויים סביבתיים..
ספסל ברחוב או חוף הים זה פאסה
ולשבת בבית קפה סתם אוכלים ומבזבזים כסף

אז פה בספריה זה מושלם
שקט, לא מדברים, יש מיזוג

תחשוב על זה...
לפני 13 שנים
JabberwockY​(שולט) - רעיון מצויין, האמת.

תודה.
לפני 13 שנים
flashback{ג"ו} - בעונה החמישית של מד מן הם לוקחים את אחד הלקוחות לבית זונות מהסוג של שנות השישים.

המדאם ניגשת אל דון (בסדרה זה תרתי) דרייפר, שנראה לה משועמם ומפוהק. אחרי שיחה קצרה היא אומרת לו "נו, אם אתה כל כך מבין, מה אתה חושב? כדאי לי לשים כאן טלוויזיה?" והוא מסתכל עליה בהבעת מיאוס ואומר "לא". היא מחייכת ומשלמת על כל המשקאות שלו.
לפני 11 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י