שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

הנוף בסוואנה שלי

מילים מילים ואת משמעותן, יבוא לו גל ישטוף אותן.
לפני 12 שנים. 14 בספטמבר 2011 בשעה 11:00

תגובה שכתבתי בפוסט הקודם באלפוני שמתייחסת לשאלות שאיימי העלתה בבלוג שלה ושם. לתגובה באלפוני. לפוסט של איימי.

איימי, כתבת בבלוג שלך: "המים העמוקים הם מאוד מסוכנים. אבל ממש. אני אהיה הראשונה להסכים. אבל אנחנו אוהבים לשחק במים העמוקים הרי, כל הריגוש נמצא שם. אז אם אתה הולך לשחק במים העמוקים, אתה חייב להיות כל הזמן מודע לסכנות".

את יודעת איימי את לגמרי צודקת, שם כל הכיף, אבל לגמרי ממש בכלל. כאילו בשביל מה אנחנו פה, בשביל לשחק באת מתכופפת ואני מספינק אותך. אז ממש לא, לא לשם כך התכנסנו פה מלכתחילה.

אבל, ויש אבל.

במשך שנים עסקתי באיך מביאים לידי ביטוי בדסם בקשר זוגי. שמה, כשבאים ממקום טוב, כשאחראים וקשובים, שני הצדדים, הכל כל כך נפלא, מתרוממים למקומות לא נודעו. יוצאים למסע שהוא הכי יפה בעולם. יש שם רמות של ריגוש, של הנאה, של מיניות, של סימביוזה, של איחוד נשמות מופלא ומעצים של התמסרות מופלאה ומפליאה.
אנחנו הרי מכירים את המקומות העמוקים האלה לעילה ולעילה. ראינו בעינינו מקומות שעומק ההתמסרות היה מדהים ברמות, פשוט נשגב.

אבל יוצא לי כעת להתבונן על יחסים מהכיוון של מה קורה אחרי שהם נגמרו ולפני שהתחילו חדשים. מה קורה לי כשהסאבמישן העצום הזה הלך ממני, מה קורה לסאבית שיצאה מיחסים כאלה. פתאום ברגע שאחרי הסערה, עומדים השמים מלכת, לכל השותפים. נפער בור עצום באדמה שהוא גם צורך, צורך באותו סאבמישן, אבל לא רק. בור עצום בנשמה שקשה מאד למלא אותו.

אשתף אתכם פה, שהנשמה שלי עדיין מדממת, רעבה, מייללת לירח. זה חסך עמוק. יצא לי לראות לא מעט בני זוג שנפרדו מיחסים מאד עמוקים וצפיתי בהם מדממים שנים אחרי.

לדעתי המבחן הקובע של יחסים בדסמים הוא מבחן הזמן. מה קורה כשמסתכלים אחורה על יחסים עמוקים כאלה, ברטרו פרספקטיבה לאחר שהסתיימו, לאחר מספיק זמן.

בואו נניח לרגע בצד יחסים של חוסר אחריות, נניח רק כוונות טובות ומיומנות גדולה ואחריות של שני הצדדים לאורך כל היחסים.

עדיין, וואללה, כשאני מסתכל על זה, נשבר הלב לראות את הריסוק שאחרי.
אז מה, זה לא היה טוב? למה? בואו נתחקר באומץ למה.
אבל, בטח שהיה טוב, היה נפלא. היא נפלא לתפארת. אוח מה שהמים העמוקים האלה עושים לנשמתי, הו מאמה.
אז אם הכל כל כך טוב, אז למה כל כך רע? למה הלב כל כך כואב אחרי כל כך הרבה זמן?

בכל כך הרבה מקרים ראיתי מה קורה אחרי והזדעזעתי. נורא קל לעמוד מהצד בכל מיני מקרים ולהפנות אצבע מאשימה שזה בגלל פלוני או אלמוני וזה כמובן בגלל שהוא עשה ככה וההיא עשתה ככה. להניף אצבע מאשימה ולהגיד שהם דפוקים, חולי נפש. אבל אנחנו לא באמת יודעים מה קרה שם, שהרי אנחנו מסתכלים מהצד. אם כך נותר לנו להסתכל גם על היחסים שהיו לנו ולתחקר אותם.

התחקור שלי הביא אותי למסקנה שזה רע. מבחן הזמן הוכיח לי באותות ובמופתים שזה רע. לא רק אצלי. לא במקרה אחד ולא בעשר. זה כתוב על כל השמים.
אז לגבי השאלה שלך אם אני מוכן לוותר על זה, התשובה שלי היא לא, כי אני לא רוצה לחיות בלי זה. אבל אני מתכוון להוריד את המינון של ההתמסרות פי עשר לפחות.

Whip​(שולט) - יש דרכים להקל על השבר הנורא שבא אחרי. חיבוק חם, ליווי צמוד, רגישות לצד הפגוע יותר, עוזרים לרכך את קשיי הפרידה.
האם זה שווה? כל אחד ייקבע לעצמו.
אני מעדיף לחוות ולדמם, מאשר לא לחוות בכלל. כל החיים אנחנו אוספים חוויות והתנסויות, ואני מעדיף שכשאפגש עם בוראי - להראות לו אלבום מלא חוויות ולהראות לו שמיציתי את החיים, מאשר לבוא עם אלבום חצי ריק ולב לא שרוט - ותחושת החמצה.
אם בכל יום מישהו מפקיד לחשבונך 86,400 ש"ח לבזבז, כשהקץ' הוא שכסף שלא ניצלת נילקח ממך בסוף היום - לא היית מנצל כל שקל, כל יום?
ועכשיו תחליפ\ו את השקלים - בשניות. 60 שניות כפול 60 דקות כפול 24 שעות - בחלק מהזמן תהנה ותמלא את הלב, בחלק מהזמן תחבוש אותו ותחלים - אבל נצל כל שנייה.
לפני 12 שנים
צ'יטה​(שולט) - אתה יודע נשמה, אני לגמרי יודע שאתה בא ממקום מלא אהבה והייתי רוצה לחשוב שגם אני.
אבל יש שם מקום, אחרי הגיהנום פונים ימינה, נוסעים עוד שני קילומטר, יש שם שער ירוק גדול. כשנכנסים אליו, אז היא בכלל לא רוצה שתהייה שם בשבילה, היא כועסת מדי. זה מקום ששובר לי את הלב. אתה מבין את זה?

כפי שאתה יודע היטב, לי לא צריך לספר את הסיפור הזה של לחיות את החיים, שהרי אני מוציא להם את המיץ, שכה יהיה לי טוב. את זה אתה הרי יודע קצת לפחות.
חיבוק ותודה על תגובותיך המושקעות.
לפני 12 שנים
למדתי מחברה שלי - אנשים מדממים גם אחרי יחסים שאינם בדסמים. אנשים מדממים . ככה הם עשויים.
להגיד שרק בגלל עוצמת ההתמסרות עוצמת הכאב ביום שאחרי- לא בטוח. עוצמת הכאב, כעוצמת ההתמסרות אולי יותר נכון. אנשים עם עוצמות חווים כל חוויה בעוצמות - גם את ההתמסרות, גם את השליטה, גם את הפרידה. כל חוויה שלהם היא עוצמתית - גם אם הם לא ביחסי שליטה . יש אנשים שכל חוויה עושה להם חורים בבטן. יש כאלה שצפים איך שהוא מעל הדברים. יותר ענין של אישיות מאשר ענין של בדסמ.
לפני 12 שנים
צ'יטה​(שולט) - אז זהו שכנראה עוד לא הספקת ללמוד מהחברה שלך מספיק. ;-)

יש שם מקום, שכה יהיה לי טוב, שלוקחים בו התמסרות עצומה ביחסים עמוקים בדסמים, שהוא לא דומה. בחיי שלא דומה במיל ואני כנראה לא יכול בכלל לשכנע אף אחד שלא חווה את זה כמה עמוק זה. זה כל כך לא דומה ליחסים ווניליים, שבגדר הסיפור על האיש הירוק.

אני לא ערכי באמירה הזו, בחיי. רק דיכוטומי.

תשמעי לי נשמה, זה מקום, וואללה וואללה. אבל הוא גם חרבאנה.

זה מה שאני אומר בעצם.
תודה על תגובתך
}{
לפני 12 שנים
kit-kat​(מתחלפת){אני} - כל מערכת יחסים שהייתה בה אהבה גדולה והתמסרות עצומה, כשהיא תסתיים, זה יכאב, יכאב מאוד, לשני הצדדים. וגם יותיר משקעים, כי זה משהו שהבן אדם עבר.
ככל מערכת יחסים כזאת גם ובעיקר מערכת יחסים שמערבת בדס"מ שתגיע לסיומה, גם תשפיע על המעורבים בה בצורה קשה.
אבל, וזה אבל גדול, אין שום סיבה שזה יגמר ככה אם המערכת יחסים בריאה.
וכשאני אומרת בריאה, אני לא מתכוונת לדברים שהאנשים עושים, כי גם מה שלי נראה הכי חולני בעולם יכול להיות בריא לאדם אחר.... כשאני אומרת בריאה, אני מתכוונת ששני הצדדים הם שווים לחלוטין, מעבר לכל החרטא של השליטה... ואני יודעת שאתה מבין למה אני מתכוונת.
שיקראו לזה אדון ושפחה, עבד ומלכה, או מה שמדליק אותם, זה בכלל לא משנה.... אבל מעבר ל"משחקים" ומאחורי הכל, שני הצדדים עומדים אחד ליד השני ומחליפים מבטים בגובה העיניים (גם אם העבד מסתכל עליה מהרצפה...).
ויש לי כמה וכמה הוכחות שבמצבים כאלה זה עובד.
וזה עובד.
כי אין סיבה שזה לא יעבוד.
כשמערכת יחסים כזאת מסתיימת, אף אחד מהצדדים לא ישבר לרסיסים.
זה יכאב כמובן, כמו כל דבר שמעורבים בו רגשות. יקח זמן להתגבר ולהמשיך הלאה. יהיו געגועים וזכרונות. אבל זה לא יהיה הרסני.
מהמקום השיווייוני הזה, אף אחד מהצדדים לא יצא מדמם ונזקק. לא הנשלטת, שתרגיש כאילו כל עולמה חרב עליה ואינה יודעת מה לעשות, ולא השולט, שיאבד בעצם את כל מה שהיה לו ויאבד כיוון בדיוק כמו הצד השני... זה קורה הרבה, לצערי הרב, כי אנשים לא מתחילים את היחסים קודם כל ממקום בריא ושיוויוני ואז מכניסים את הבדס"מ...

לא צריך להוריד מינון.
רק צריך לשמור על הבריאות(:

(אומרת מי שלא יודעת מה זאת מערכת יחסים לא בדס"מית...)
לפני 12 שנים
צ'יטה​(שולט) - תשמעי נשמה. את זוכרת את השיחה על הסטירה אצל הזוג המקסים שאירח אותנו, שולץ והיהלום שלו.

אמרתי לך אז כל מיני דברים. אמר לך גם האדון שלך. אני לא משחק שמה וגם אתם לא. אבל אני הלכתי כברת דרך ארוכה במשך שנים והגעתי למקומות. תנסי לקבל את העובדה, למרות שאת בדסמית לעילה ולעילה לדעתי וגם מקסימה וגם האהבה שלכם מקסימה אותי ומרגשת.

אני הגעתי עוד קצת יותר רחוק ועל המקום היותר רחוק הזה אני מדבר. אני לא בקטע לגמד ולבטח לא עושה תחרות, זה פשוט מקום אחר ובחיי, אני חושב שאת עוד לא מכירה אותו.

שמה נשברים. גם אני ולא רק. על זה אני מדבר. כשהולכים יותר מדי עמוק עם ההתמסרות. שכה יהיה לי טוב.

חיבוק ענקי וד"ש למאסטר שלך.
}{
לפני 12 שנים
זמרת ברים​(נשלטת) - אין לי דעה בעניין.
בתור מי שעוד לא חוותה התמסרות עמוקה, זה קודם לי מאוד, וגם מפחיד. אז אני רק מקשיבה בעניין לכל השיח בנושא.
תודה שהעלית אותו.
:)
לפני 12 שנים
צ'יטה​(שולט) - בבקשה נשמה
}{
לפני 12 שנים
היולי -
חכמים וטובים אמרו את זה קודם
- כל דבר במידה , הכל עניין של מינון נכון -
זה נכון לכל תחום , עניין וכיוון

הכל נאמר וכולנו חכמים
חבל שאנחנו לרוב לא מקשיבים
לפני 12 שנים
צ'יטה​(שולט) - בדיוק
}{
לפני 12 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י