בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

הנוף בסוואנה שלי

מילים מילים ואת משמעותן, יבוא לו גל ישטוף אותן.
לפני 12 שנים. 21 באפריל 2012 בשעה 9:24

בתחילת דרכי בבדסם קראתי על מקלחות זהב וזה נראה לי ביזארי, בעצם גם היום. במהלך נסיוני המעשי בבדסם יצא לי להתנסות בזה ואני חושב שאפילו הבנתי קצת מה משמעות האקט הזה.

בבדסם, הפעילות הספורטיבית הזו כוללת השתנה על גוף הבן זוג ובמקרים מסויימים גם מתן שתן לתוך הפה ושתיית הנוזלים של בן הזוג.

אתן לכם בתחילת דברי את השורה התחתונה לדעתי: זהו אקט מאד משמעותי שנוגע במקומות מאד עמוקים, שקשה לעמוד על טיבו לאדם מין הישוב ולא רק.

***

אני נוהג לקחת הרבה תובנות לחיים מדוגמאות הלקוחות מהתנהגות של חיות בטבע (להלן דרך הטבע).
בטבע יש הרבה חיות שנוהגות לסמן טרטוריה על ידי מתן שתן על צמחים בטרטוריה שלהם. במקרים רבים יש גם נטייה לסמן את השתן כמה שיותר גבוה כדי לסמן למריחים פוטנציאליים את גובהם כדי שיחששו לחדור לטרטוריה שלהם. מאד חשוב לאותן חיות לסמן את השתן התכיפות גבוהה ככל האפשר, שהרי שתן ישן מעיד שבעל הטרטוריה לא אנרגטי מספיק בכדי לפקוד את כל הטרטוריה שלו בתכיפות.
לא ידוע לי על חיות שמסמנות את בן זוגם על ידי שתן. אמנם המונוגמיות מאד נדירה בטבע (זה נושא לדיון אחר), מה שגורר שיש מעט פריטים בקבוצת המחקר, לכן קשה לקיים תצפית פסאדו מדעית בעניין התופעה המדוברת.

לאור האמור לעיל אני שולל את האמירה שלסמן את בן הזוג באמצעות שתן היא התנהגות חייתית.

***

יש בי רצון לנסות להסביר מה יש שם באקט הזה שגורר תגובות רגשיות כאלה עמוקות. אני יכול רק לשתף אתכם שבפעמים שעשיתי את זה עם בנות זוג שהיו/יש לי איתן יחסים מאד משמעותיים, האקט גרם לי לרמות ריגוש גדולות מאד ואקט הסימון בריח נוגע במקומות מאד עמוקים אצלי ואצל בת זוגי, מבלי קשר מי הוא זה שמטיל את מימיו.

דעתי לסיכום: האקט מתאים רק ליחסים עמוקים מפאת המחוייבות הגלומה במשמעות הסימון בריח של השייכות, למלוא עומקה של המילה.

FOR GOOD - מבחינת הערך הפסיכולוגי של האקט, הדגש המענג אצל רוב האנשים הוא יותר על מימד ההשפלה, מאשר על מימד סימון הטריטוריה.
אקט סימבולי בסגנון "אני משתין/ה עלייך "
לפני 12 שנים
צ'יטה​(שולט) - אני לגמרי מסכים איתך
רק שאצלי זה לגמרי לא קשור לעניין של השפלות
תודה
לפני 11 שנים
טאצ'​(שולט) - אינטימוות עמוקה. מי ניקה אותנו פעם את מי אנחנו מנקים אחרי ...משוייכות עמוקה ישר מגזע המוח.
לפני 12 שנים
צ'יטה​(שולט) - ברוך הבא לבלוגי איש שיחה ושליטה
אכן לגמרי
תודה
לפני 11 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י