שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

הנוף בסוואנה שלי

מילים מילים ואת משמעותן, יבוא לו גל ישטוף אותן.
לפני 11 שנים. 18 בנובמבר 2012 בשעה 13:31

מכונת הכביסה שלי מתוצרת indensit החליטה שנמאס לה לכבס וניצנצה אלי בכל הנורות שלה בדומה לאמירת מילת ביטחון אדום, למרות שרוב הנורות שלה ירוקות בכלל.

עיינתי בפורומים שונים כדי לברר מה מהות התקלה וגיליתי שכנראה מעגל הבקרה נשרף ושעלות התיקון כ- 800 שקלים. אמרתי לעצמי שאם כך עולה לתקן אותה עדיף שאקנה חדשה, שהרי את זאת קניתי בערך ב-1000 שקלים חדשים. ניגשתי לבחור מכונה חדשה ב- Zap וגיליתי שעכשיו מכונת כביסה סבירה עולה באיזור ה- 1600 שקל. (לתומי חשבתי שהמדד כמעט לא עלה בשנים האחרונות).

חמוש ברשימת דגמים ומחירים ניגשתי ביום שישי לחנות מוצרי חשמל, ששם העסק הסתבך מעט. קודם כל הם לוקחים כמאה שקלים יותר (לאחר משא ומתן אל מול פתק שיעורי הבית שהכנתי). כששיתפתי את המוכר שיש לי עוד איזה עניין שהייתי רוצה בו את עזרתו והוא שאין לי מה לעשות עם המכונה הישנה ואין לי צל של מושג איך נפטרים ממנה.

המוכר הודיע לי בשמחה שזו לא בעיה כלל, היות שיש לו מוביל שישמח להביא לי את מכונת הכביסה החדשה וגם להפטר מהישנה וכל זה תמורת סכום צנוע של 150 שקלים בלבד. כל זה כמובן בנוסף למחיר הרצפה כדי שנבצע את העיסקה. מה שמעמיד כבר על פלוס 250 שקל ביחס לקנייה באינטרנט שמציעה הובלה חינם.

שאלתי אותו אם כל זה יכול לקרות היום. הוא ענה שאין מצב, כי המוביל סגר כבר את היום (11:30 בבוקרו של יום שישי). ביקשתי שיבדוק אולי בכל זאת המוביל יסכים לפתוח בחזרה את היום עבורי. בשיחת טלפון קצרה הוא הודיע לי שאין מה לעשות שהרי היום הזה סגור ומסוגר באופן רשמי.

לאור מבטי הנוגה הוא הגיב שממילא אין לי מה להזדרז כל כך, שהרי בכל מקרה אסור לי להפעיל את המכונה ללא ביקור טכנאי מוסמך על ידי היצרן. שהרי המכונה מגיעה עם ארבעה ברגים שתופסים את התוף שלא יתנדנד בהובלה וחוץ מזה חבל לאבד את האחריות אם אפתח את הברגים לבד.

הוא כמובן הסביר שהחברות עושות את זה כדי לנסות לדחוף לי עוד מוצרים נלווים כמו עגלה, מסיר אבנית למים ועוד כהנה וכהנה. הוא המליץ לי לא להתפתות ולרכוש אף אחד מהם.

אמרתי לו שכל העניין הזה נשמע לי מסובך מדי ונראה לי יותר פשוט לאור העובדה שאני גם מבין באלקטרוניקה פשוט לתקן את המכונה. סיפרתי לו שקראתי באיזה פורום שכנראה כל מה שקרה זה שנשרף קבל מוכר בלוח הבקרה (ציינו שם בליווי תצלומים איזה בדיוק). הוא אמר שאכן זו נשמעת האפשרות הכי טובה עבורי.

היום למרות מילת הביטחון של המכונה, ניגשתי אליה, פירקתי אותה והחלפתי קבל 860 מיקרו 10V, לקבל מתאים עם מתח מקסימלי של 16V שהיה ברשותי (עולה בחנות כשקל אחד חדש) והמכונה חזרה למוטב בביצוע המטלות שתכננתי עבורה.

מה שעצוב בכל העניין הוא שכל התקלה הזו נובעת בכלל מכשל הנדסי בתכנון של לוח הבקרה, שהמהנדס שם במעגל קבל עם מתח פריצה נמוך מדי. לאור הממצאים על רמת ההנדסה של החברה, את המוצרים שלהם אני לא אקנה יותר.

לדעתי החברה צריכה לעשות recall ולתקן על חשבונם את הכשל התכנוני במוצר שלהם ולא לגבות מחירים מופרזים על מעגל בקרה פשוט ביותר שעולה פחות מ- 50 שקל לייצר אותו.

gamVgam​(אחר){גם וגם} - מדהים.
אני מת על סיפורים כאלה.

קרה לי סיפור מאד דומה שלבסוף גם שילמתי על הובלה בדיקה פירוק וניסיון לתיקון של המכונה הישנה בסך 500 ש״ח שמעולם לא קיבלתי בחזרה וגם קניתי חדשה ומשוכללת עם מגן אבנית ועגלה.

פריירים לא מתים......
לפני 11 שנים
צ'יטה​(שולט) - וואללה
}{
לפני 11 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י