צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הנוף בסוואנה שלי

מילים מילים ואת משמעותן, יבוא לו גל ישטוף אותן.
לפני 11 שנים. 5 בפברואר 2013 בשעה 17:32

הבן הבינוני שלי (16) שפך בפעם השנייה החודש כוס שתייה על המחשב הנייד שקניתי לו. בפעם הראשונה, תיקנתי לו את המחשב ב-500 שקלים חדשים. הוא כמובן נדרש לשלם על התיקון כדי שיבין את מחיר הטעות. התשלום על התיקון היה בתשלומים לשיעורין והיות והוא עדיין לא עבד באופן מסודר, ככה שזה נראה לו מאד רחוק. כל זה תמך בעובדה שלא היה זהיר ושפך בפעם השנייה כוס שתייה על המחשב המתוקן.

הפעם הנזק היה יותר רציני והפעם הוא גם עובד כבר במסעדת המבורגרים ומשקיע את מיטב מרצו תמורת שכר מינימום של בני עשרה ע"ס כ- 16 שקל שעה. הוא עושה משמרות של 5.5 שעות כדי להרוויח כמעט מאה שקלים חדשים למשמרת. על זה מנוכה לו 10 שקלים תמורת המבורגר שהוא אוכל תוך כדי המשמרת כך שהוא מרוויח בערך 90 שקלים על כל משמרת קשה שכזו.

הנזק הפעם היה 800 שקלים ובחישוב שהוא עשה לי הוא צריך לעבוד חודשיים מאומצים רק כדי לשלם את מחיר שתי הטעויות שלו. לאחר מכן הוא צריך לעבוד עוד כארבעה חודשים כדי לקנות לעצמו מחשב נייח, ששם מחיר של טעות כזו, הוא רק מקלדת שעלותה לא כזו נוראה וגם הוא יותר מתאים לצרכים שלו בתור מישהו שאוהב לשחק משחקי מחשב חדשים. לא רק שכך, היות שגרושתי שתחייה ואני גרושים, עדיין אין בכך פתרון למחשב חזק לשני הבתים.

האמת שלקנות לו מחשב זה לא כזה רחוק בשמיים עבורי, למרות שיש לי בבית כיום שישה מחשבים חזקים שניתן לשחק איתם את רוב המשחקים. יש לי גם אינטרנט במהירות שיכולה לתמוך בכל המחשבים האלו פועלים בו זמנית.

כואב לי הלב לראות אותו מתייסר על כל מאה שקלים של עלות תיקון. על המאמצים שהוא צריך להשקיע כדי להרוויח כסף לקנות מחשב נייח. כל מאה שקלים עבור ילד בגילו נראים הרבה יותר גדולים ממאה שקלים עבורי. עדיין יש פה אירוע מכונן שבו ילמד את ערך הכסף והעבודה, כמו גם את מחיר הטעות בחוסר תשומת לב לרכוש שנמצא ברשותו שעלה בעמל לא מבוטל.

בכל אופן אני מתייסר קשות בללמד את בני את השיעור החשוב הזה. אבל אני מבין שאת השיעורים האלה מבינים רק דרך הרגליים ואין דרך אחרת יותר קלה.

אירוע מכונן בתחת שלי, הוא כואב לי בנשמה. מה אני עשיתי לא טוב, שאני צריך לסבול ככה מכל העניין הזה?

***

עם סאביות זה יותר פשוט. שילמדו הזונות איך מתנהגים וזהו להן. זה נכון, זה ברור איך צריך והכי חשוב זה פשוט עובד.

אבל מנסיוני למדתי שזה יותר פשוט כל עוד לא נקשרים אליהן מאד ואז זה שוב נהייה קשה.

לא קלים חייו של מאסטר קשוח נורא. במיוחד כשהוא אוהב כל כך.

Whip​(שולט) - הצעות:
1. תגיד לו שתשתתף בקניית המחשב החדש - על כל שקל שהוא שם - אתה גם שם שקל, וכך יגיע למחשב החדש בחצי מהזמן (וכך לא יקבל את המחשב במתנה, אלא עדיין יעבוד עבורו ויעריך אותו)
2. אפשר לשכלל את ההצעה - שימכור את המחשב הנייד והמתוקן ביד 2 וכך ירוויח חלק מהכסף (ועל הדרך ילמד קצת מסחר, ועוד שיעור על ערך של דברים גם כשהם משומשים)
3. יש לך שישה מחשבים חזקים כך שאני מניח שהוא רוצה את המחשב החדש לבית של גרושתך. למה שלא ייקנה ממך אחד מששת המחשבים, לפי ערך של מחשב משומש בשוק? חיפוש מהיר ביד 2 יניב את שווי המחשב המשומש, ועוד הנחה קטנה על בסיס קרבה משפחתית, והוא יהיה קרוב יותר למחשב, והלב שלך יכאב קצת פחות :)
לפני 11 שנים
צ'יטה​(שולט) - הצעות מצויינות ידידי
תודה
לפני 11 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י