בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

החיים ממש טובים כשמאפשרים להם

עלילות m16 בגלקסיה
לפני 10 שנים. 23 בינואר 2014 בשעה 5:51

אני לא מלכה בתשלום. אני גם לא מחפשת לנצל אף אחד. מצד שני, במערכת יחסים של עבד מול מלכה, לא יתכן שעבד לא יתן כפי יכולתו. כלומר, אם העבד עשיר הוא צריך לתת לפי הסטנדרט של עשיר. אם הוא תפרן, שיתן לפי התפרנות שלו. שיתן שירות כלשהו אם אין לו משהו מוחשי שאני רוצה. ככה זה עובד, ככה זה תמיד עבד. הנה אני מעתיקה מויקיפדיה:

קורבן עולה ויורד קורבן עולה ויורד בהלכה, הוא חיוב שחייבה התורה את העובר על שלוש עבירות מסוימות, להביא קורבן לבית המקדש לשם כפרה על חטאו, כשערכו של הקורבן משתנה ("עולה ויורד") לפי מצבו הכלכלי של החוטא: בהמה, שתי ציפורים, או מנחת סולת. חיוב זה נמנה על ידי מוני המצוות כמצוות עשה.

שלוש העבירות שעליהן חייבים קורבן עולה ויורד הן:

שני חיובים נוספים נקראים לעתים גם הם "קורבן עולה ויורד": קורבן יולדת וקורבן מצורע. בקורבנות אלו יש שתי ברירות חיוב בלבד, לעומת קורבן עולה ויורד הקלאסי שיש בו שלוש ברירות חיוב.

ברירות החיוב

ברירות החיוב על שלוש העבירות הללו, מפורטות בתורה בספר ויקרא:

 

וְהֵבִיא אֶת אֲשָׁמוֹ לַה' עַל חַטָּאתוֹ אֲשֶׁר חָטָא – נְקֵבָה מִן הַצֹּאן כִּשְׂבָּה אוֹ שְׂעִירַת עִזִּים לְחַטָּאת...

וְאִם לֹא תַגִּיעַ יָדוֹ דֵּי שֶׂה – וְהֵבִיא אֶת אֲשָׁמוֹ אֲשֶׁר חָטָא שְׁתֵּי תֹרִים אוֹ שְׁנֵי בְנֵי יוֹנָה לַה' אֶחָד לְחַטָּאת וְאֶחָד לְעֹלָה...

וְאִם לֹא תַשִּׂיג יָדוֹ לִשְׁתֵּי תֹרִים אוֹ לִשְׁנֵי בְנֵי יוֹנָה – וְהֵבִיא אֶת קָרְבָּנוֹ אֲשֶׁר חָטָא עֲשִׂירִת הָאֵפָה סֹלֶת לְחַטָּאת, לֹא יָשִׂים עָלֶיהָ שֶׁמֶן וְלֹא יִתֵּן עָלֶיהָ לְבֹנָה כִּי חַטָּאת הִיא.

  – ספר ויקראפרק ה'

ברירת המחדל היא להביא קורבן חטאת מן הצאן, בדומה לקורבנות החטאת הרגילים שמביאים על חטאים רבים. האפשרות הבאה היא להביא זוג עופות - אחד כקורבן חטאת ואחד כקורבן עולה. האפשרות השלישית היא להביא קורבן מנחה ייחודי שאין בו שמן ולבונה אלא סולת בלבד; קורבן זה נקרא מנחת חוטא.

שלוש דרגות החיוב נקראות בפי חז"ל: "עשירות", "דלות" ו"דלי-דלות".

יצחק דב פריז, על קרבן עולה ויורד, באתר אוניברסיטת בר-אילן
הב הב - מצד שני, מי שמציע עצמו לעבדות אצלך אמור להיות פטור מתשלום... שכן, יש גם את הפסוק של "ונמכר בגנבתו", גנב שאין לו כסף להחזיר יכול למכור את עצמו לעבד ובכך להיפטר מהחוב...
לפני 10 שנים
Rea​(אחרת) - בכל מערכת יחסים בין גבר לאישה אישה צריכה להרגיש שפע חומרי אילו הגבר צריך לכבוש כל דקה איתה. עם זה נעשה כדרך סיפוק של הגבר- אז זה זנות בכסף- ואין שום דבר פסול בזה. עם זה נעשה כאות תודה או רצון לספק את הנשיות שבך- זה כבוד ואהבה..וגם בזה אין שום דבר פסול. אבל... מלכה בכסף היא לא מלכה- היא זונה לובשת לטקס שקנתה צעצועים. לדעתי הצנועה בלבד.
מלכה יכולה להיות מוכתרת אך ורק על ידי נתיניה.
לפני 10 שנים
הב הב - למגיבה 2, לא מדובר פה על מלכה בתשלום. נקודה. תגובתך מיותרת...
לפני 10 שנים
להעז - אל תעשי עסק מצלחת קוסקוס!
לפני 10 שנים
שולט וג'נטלמן - מילא עושה עסק אבל למה להתכחש ולהתנצל ביחד
הכי טוב לקרוא לילד בשמו.
לפני 10 שנים
הב הב - התחברתי לקטע של ה'קרבן' שלך...בעיקר 'יורד'....
לפני 10 שנים
Mistress M16​(שולטת) - כאמור אתם לא רק איומים אלא גם מטומטמים, המגיבים כאן הבינו ההפך ממה שכתבתי. כמיוד "שולט במוחך ובגופך" שכנראה מומחה למוחות די עלובים
לפני 10 שנים
Mistress M16​(שולטת) - "שולט במוחך ובגופך" הסביר לי את מקור טעותו והתנצל, אז ראוי לציין זאת
לפני 10 שנים
איכבוד​(נשלט) - גדול! אני מוכן להיות גם קורבן אשם תלוי ובשבילך אפילו שלמים
לפני 10 שנים
הב הב - איכבוד...
ואני - תרנגול הכפרות שלה!
לפני 10 שנים
הב הב - איכבוד...
ואני - תרנגול הכפרות שלה!
לפני 10 שנים
עבד מלכותי - מדהימה הבקיאות של הוד מעלתה..ועד כמה כבודה נכנסת לדקויות..
לפני 10 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י