לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

היומן היקר...

לא אכתוב פה הרבה, אבל אולי...
לפני 9 שנים. 3 בפברואר 2015 בשעה 14:13

כמה טוב לדעת שפות לפעמים... אחרי שקראתי בפורום ברוסית ויכוח של קושרים באיזה  סוג התערובת תה בה כדאי לבשל חבלים וכמה סוגי חבלים יש להם (כי התעשייה המקומית שלהם שופעת עד כדי כך שקשה לי אפילו לתרגם סוג של חבלים ולא תמיד אני מבינה במה מדובר בכלל)  מצאתי מבוא לקורס קשירות שמעביר בוריס מוספיר בבית הספר שלו.

תרגמתי את חלק הכנת חבלים אם מישהו מתעניין. המקור ברוסית הוא פה:

http://www.ropeschool.ru/wp-content/uploads/2013/05/%D0%A2%D0%B5%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%8F-%D0%BE%D0%B1%D1%83%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D1%88%D0%B8%D0%B1%D0%B0%D1%80%D0%B8-1%D0%B9-%D0%BA%D1%83%D1%80%D1%81.pdf

הכנת חבלים לפי בוריס מוספיר

(בתרגום חופשי שלי, תסלחו על שגיאות כתיב שיש בטוח, אני מקווה שאפשר להבין מה שכתבתי ותודה לqwertyu124 שעזר בניסוח)

התהליך הזה מיועד לחבל גיוט.

1)      לחתוך לפי אורך הנדרש ולקשור קצוות.

2)     לבשל חבלים במים רותחים 5-30 דקות. בדרך כלל מוסיפים למים חומרים טאניניים, למשל תה. ככל שרוצים יותר צבע כהה מבשלים יותר זמן.  תדעו שרתיחה ממושכת מפרקת סיבי חבלים.  אני אישית מרתיח חבלים בתה ירוק 10 דקות.

3)     תייבשו חבלים. אני בדרך כלל מותח חבלים רטובים ומוסיף משקל קבוע. אך יש דעות שלא כדאי למתוח חבל לח כי זה פוגע בו. ז"א שאפשר גם בהתחלה לייבש ואחר כך למתוח.

4)     תשרפו את החבל מעל הלהבה. הדרך הקלה ביותר להשתמש בכריים גז ביתי או שאפשר להשתמש במבערי גז שמוכרים בחנויות מטיילים או בנייה. המטרה – לחרוך סיבים שיוצאים מהחבל.

5)      תשמנו את החבל. יש הרבה  דרכים לעשות את זה. אפשר להשתמש בשמנים מהחי או מהצומח, או בתערובות מוכנות ומיועדות לכך. אני משתמש בשמן Jonson’s baby. אפשר להשתמש גם בחלב מאותה חברה. קחו כפפות בנאים מבד, תשמנו אותם ותעבירו חבל דרך היד.

6)      גם אפשר להוסיף לעיבוד שעווה. עושים את זה בשעוות דברים רגילה. מחזיקים קצה החבל בין 2 גושי שעווה ומעבירים את החבל דרכם. אחר כך צריך לחמם את החבל כדי להמס שעווה. אני עושה את זה במיקרוגל. אחר כך צריך למרוח ולשפשף את החבל בעזרת בד או כפפה.

לא תרגמתי את החלק של איך לשמור חבלים כי הוא לא שונה ממה שכולם עושים בדרך כלל. אך יש שם הוראה מעניינת לגבי כביסת חבלים מלוכלכים. הוא עושה את זה לא במכונת כביסה אך במדיח כלים עם סבון ולא עם אבקת כביסה... ככה סתם הזכרתי איך לפני איזה 10 שנים פיתחתי תוך 3 דקות אלרגיה לחבל אחרי כביסה במכונה עם אבקת כביסה... וכמובן זה עצר את הסשן ובכלל יחסים.

 

קינבה - הייתי אומר שבגדול זה תלוי ב PLY, השיטה מקובלת ל 2PLY ובמקום תה אפשר להוסיף צבע יעודי לטקסטיל. ל 1PLY אין צורך. אסביר לגבי זה במהשך כשיהיה לי זמן וכוח.
לגבי ניקיון מומלץ מאוד לא לנקות חבלים במיים זה הורס אותם. אם כבר עדיף במדיח כלים כי הוא לא מייצר את הסיבוב שעושה המכונת כביסה.
אסביר קצת יותר על ה PLY כשיהי לי זמן וכוח. אבל כל הכבוד.
לפני 9 שנים
One moment​(שולטת) - האמת שJonson’s baby הרג אותי...
לפני 9 שנים
One moment​(שולטת) - אני מכירה לפחות 3 אנשים שיש להם אלרגיה לאבקת כביסה.
לי אישית אין בעיה לכבס בגדים עם אבקת כביסה.
אבל כשמכבסים את החבל האבקה לא נשתפת ממנו טוב וזאת הבעיה.
לפני 8 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י