סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

ירקרקות האופר

מאז 2004 * אורגינל * הגב אליך הלב איתך
לפני 9 שנים. 15 בפברואר 2015 בשעה 17:54

לפני כמה שנים אני וכמה חברים הרמנו פרויקט כזה שבו כל אחד כתב על משנה-או-מרחיב-או-מצמצם-תודעה זה או אחר בהשפעת אותו החומר. עד כמה שאני זוכר הפרויקט היה נחמד, אולי מלבד הקטע על לס"ד שהיה זיוף עלוב. פרויקט נחמד -- אבל רק נחמד, כי הדבר הזה שקיוויתי שיקרה, הרגע הזה שבו משנה-מרחיב-מצמצם התודעה מראה לך משהו שלא ידעת על הכתיבה, על המוח שלך, על המוח של מישהו אחר -- זה לא ממש קרה.

אז ככה.

לפני שלושה ימים לקחתי כדור שינה. למטרות לא בידוריות. כלומר הייתי עייף ולא הצלחתי להרדם. ואז שכחתי מזה שאני מנסה להרדם, עשיתי כל מיני דברים, ביצעתי אונס שבפועל בחברה שלי, מצאתי את עצמי יושב בלי חולצה מול המחשב, בנוהל הרגיל, אתם יודעים. אבל עם כדור שינה בקיבה.

ומה שקרה באותו הרגע זה שהחלטתי לכתוב משהו בבלוג הזה, ואפשר לקרוא אותו, שני פוסטים אחורה. הוא מתחיל משונה ויש בו כמה התבטאויות אומללות והייתי מוחק אותו לולא במהלך כתיבתו קרה משהו די מופלא.

באמצע משפט -- ממש באמצע משפט -- הכדור השפיע.

הנה המשפט לפניכם. אפשר לראות ממש באיזה מילה זה קורה.

"ולכן בעניין הזה המכתב הזה הוא מסע בזמן: הוא מקשר בין ההווה שלנו ובין העתיד חסר העבר. טייל הזמן המותש מהגלולה יוקום בבוקר, יגלה שאין מה לאכול כי גמרתי חצי מטבח, אם בא לא אוכל שיעשה כלי, יבוא לפה, וימצא מבלוגו הוא משהו שהוא לא זוכר שהוא כתב".

המילה, אם תהיתם, היא "יוקום".

המשך הפוסט משונה אפילו יותר. למרות שדומה שאחרי המשפט הזה יכולות המוטוריקה שלי שבו אלי, וכמעט כל המילים מוקלדות כהלכה, מלבד כמה שלא, ואיזו שגיאת כתיב, ומלבד העובדה שחתמתי בשם יי"א (ירוק-ירוק-אפור?) באשר לתחזית שמופיעה במשפט ההוא, קרה בדיוק ההפך: אני זוכר בדיוק את הרגע שבו כתבתי את המילים האלו, וגם למה התכוונתי כשכתבתי אותן, וזה מזל כי בלי לזכור למה התכוונתי כשכתבתי את המילים האלו היה מאוד קשה לשחזר מה הן מביעות. מה שקורה שם זה בערך כמו ללחוץ על הקלאץ': המנוע מסתובב, הגלגלים מסתובבים, אבל כבר אין שום קשר ביניהם.

למשל, מה זה "אמודאי תעופה באמצעות טובות מכוחות העילוי?"

ומהי אותה "סדרה של ניסויים שלא מתיישבים עם חשמל?"

התשובה במהופך.

 

ובפינת הבלי קשר

אני רוצה לציין שממש עכשיו, במגזין שלנו, קורה לסיפור שלי משהו שנדמה לי שלא קרה לי אף פעם.

Grey / Green - דרך אגב, אם מישהו רוצה לדעת -- אני יודע שאף אחד לא רוצה לדעת, אבל בכל זאת -- הסיבה שבמסע בזמן מהסוג שאנחנו מכירים היום יש מאה אחוז תמותה היא ש... טוב, עזבו. תתעלמו ממני.
לפני 9 שנים
ליריק​(נשלטת) - אם נתעלם ממך, יתכן שלעולם לא נדע מהם מילותייך האחרונות..?
לפני 9 שנים
Grey / Green - only one way to find out
לפני 9 שנים
Shish​(שולטת) - מה קורה לסיפור שלך שלא קרה לך אף פעם בדיוק עכשיו במגזין?
לפני 9 שנים
Grey / Green - התעלמות מוחלטת
לפני 9 שנים
זיקית - סטילנוקס? :)
לפני 9 שנים
Grey / Green - איך ידעת?
לפני 9 שנים
זיקית - אני יודעת איך זה נראה מהצד..אני אישית מנועה משכאלה אבל זה מאוד מצחיק לראות מהצד.
לפני 9 שנים
Grey / Green - מצחיק זאת מילה אחת
לפני 9 שנים
מיתוסית​(שולטת) - מה זאת אומרת אונס בפועל בחברה שלך?!
לפני 9 שנים
Grey / Green - בפועל. סטטוטורי, מן הלטינית, "על פי החוק". על פי רוב מוחל על יחסים אסורים בהסכמה בין בגיר וקטין. רלוונטי בעיני גם במצב שבו אחד הצדדים ישן והשני לא טורח להעיר אותו.
לפני 9 שנים
מיתוסית​(שולטת) - לפי החוק זה גם אסור כי זה לא "בהסכמתה החופשית"
לפני 9 שנים
Grey / Green - זה גם אסור על פי כללי המצפון
לפני 9 שנים
ניטפיקינג​(נשלטת){מאסטרמיינד} - מטריד, ואני אפילו לא יודעת לשים את האצבע על הדבר.
לפני 9 שנים
Grey / Green - נדמה לי שכל מה שאני מפרסם לאחרונה מטריד
לפני 9 שנים
James Bondage​(מתחלף) - אני עמדתי לשאול "אמביאן?" בעיקר כי אין לי מושג איך קוראים לזה בארץ, אבל זיקית הקדימה אותי. נשמע לי אחלה מבחינת היצירתיות, אבל לפני שאתה ממשיך להשתמש במשפחת זולפידם, אני ממליץ בחום לקרוא על תופעות הלוואי (באינטרנט, שם הכל כמובן נכון ומדויק - לא בעלון לצרכן שהוא שקרים צרופים. אבל ברצינות: יש אנשים שנוהגים "תוך כדי שינה" ושולחים מיילים שמכניסים אותם לצרות תוך כדי). תוודא שמתאים לך. לדוגמא: http://gizmodo.com/5864256/ambien-is-doing-some-crazy-sht-to-your-brain

אה, ואני ממליץ בחום על הספר הבא - http://leftinthedark.org.uk/book , אני לא בטוח אם הוא צריך להיות מקוטלג תחת "מדע" או תחת "מדע בדיוני", אבל הוא מאוד מעניין, ורלוונטי לסיפור הזה. (דיסקליימר: קראתי את המהדורה הראשונה, יכול להיות שלגבי השניה כבר ברור אם זה מדע או מדע בדיוני)
לפני 9 שנים
בכוח המוח{Aion} - לסד רחוק מלהיות זיוף. זה באמת הדבר האמיתי.
לפני 8 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י