צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

רעשים של שקט

חקר עולמי הפנימי
לפני 8 שנים. 23 במאי 2015 בשעה 20:57

תירגמתי מאמר שראיתי באנגלית, מומלץ לקרוא.

 

10 טיפים לנשלטים ונשלטות מתחילים

מקור: http://www.bdsm-talk.co.uk/ten-top-tips-for-new-submissives/

תורגם ע"י: Magister Dolor

סצנת ה-BDSM  עלולה להרתיע אפילו שולטים ושולטות גדולים ואמיצים חדשים, אבל עבור נשלטים ונשלטות חדשים זה עלול להיות שדה מוקשים של חוויות שליליות. משתלם להיות מוכן, לחנך את עצמך בדברים הבסיסיים וכך תיתנו לעצמכם בסיס טוב לבניית סגנון החיים שלכם כנשלטים. להיות נשלט או נשלטת לרוב מותיר אתכם בעמדה של פגיעות, ואמון הוא הכרחי בטרם תמסרו את השליטה לכל שולט או  שולטת. אנא קיראו את עשרת הטיפים החשובים עבור הנשלטים ובכך הכינו את עצמכם.

  1. הענקה.

כניעתכם היא מתנה. לא משנה אם אתם בקטע של כאב או השפלה ברמות הגבוהות ביותר, אתם נותנים/מעניקים את השליטה לשולט. זה שאתם חוקרים את הצד הנשלט בכם לא אומר שאתם אוטומטית צריכים לכרוע לפני כל משה, אבי או דוד שקוראים לעצמם "שולט". להיות נשלט זו בחירה, וכך גם עם מי, מתי ואיפה. בין אם אתם בקטע של משחק, כניעה בגבולות רכים או רוצים להיות עבדים 24/7, אתם תהיו מסוגלים לקבוע את הגבולות שלכם לפני סשן/חוזה ועליהם להיות מכובדים. כן, משמעות הכניעה היא להרחיב ולבדוק את הגבולות, אבל לעולם אסור שיכריחו אתכם להיכנס למצב שלא נוח לכם בו. מתנת הכניעה שלכם היא יקרת ערך, התייחסו אליה בהתאם.

2. רמות של כניעה.

אם עדיין לא שמעתם, סביר להניח שתשמעו על מושגים כגון "נשלט טבעי" ו"נשלט אמיתי". אני מסכים עם כך שיש אנשים שנולדים עם רמות משתנות של שליטה/כניעה, אך תאמינו לי שאפילו לנשלטים הטבעיים והאמיתיים ביותר יש ימים בהם הם רוצים לומר לשולט שלהם ש"ילך לחפש"... אבל לא אומרים זאת. עבור כל נשלט המסע/רמה של הכניעה היא אישית ושונה. יש מגוון רחב של "זהויות" של נשלטים שתוכלו להתחבר אליהם. SAM, שזה מזוכיסט חכמולוג. BRAT, נשלט שאוהב טיפה "להחזיר". נשלט שירותי. נשלט שאוהב להיכנע לכאב ולא לאדם. PET, נשלט שאוהב את האהבה והטיפול של האדון. יש המון, המון רמות של כניעה, ועליכם להתנסות ולגלות מה עובד בשבילכם.

3. אחריות.

למרות שלהיות נשלט אומר להעביר את האחריות למישהו אחר, אין זאת אחריותם הבלעדית של השולטים לוודא את ביטחונכם. אתם אנשים בוגרים וצריכים לבטא את גבולותיכם: לפני, תוך כדי ולאחר הסשן, אם יש צורך. האדם איתו אתם משחקים, ללא קשר לניסיון שלו, אינו קורא מחשבות. זה חשוב לקחת זמן עם עצמכם ולברר את רצונותיכם, צרכיכם והדברים שאינכם אוהבים. התובנות שלכם יעשו אתכם נשלטים חזקים יותר ובעלי בטחון עצמי. בטיחות היא חשובה תמיד. השולט שלכם מופקד על ביטחונכם הגופני והנפשי, אך אל תשכחו שמילות ביטחון קיימות מסיבה מסוימת. נכון ששולט יצפה שתבטחו בו ולא תערערו את סמכותו, אך אם בכל שלב אינכם מרגישים בטוחים או שאתם חשים שאתם זקוקים למידע נוסף בטרם תמשיכו אז תגידו בקול. אמרתי זאת קודם, אבן היסוד של כל משחקי ה-BDSM  הם "בטיחותי, שפוי ובהסכמה", ללמוד את חשיבות מילות הביטחון ולא לחשוש להשתמש בהן במקרה הצורך.

4. שליטה מלמטה.

אלא אם אתם במערכת יחסים "שובבה" עם השולט שלכם, עליכם לשים לב לרצונותיו ולכבדו. אל תעשו דברים שיאתגרו או יערערו את שליטתו ללא צורך, במיוחד אם גם הוא חדש.

"שליטה מלמטה" זהו ביטוי המתאר מצב בו נשלט מנסה לשלוט במשחק, בדינמיקה או במערכת היחסים מתוך מעמדו כנשלט, תוך שהוא משתמש בפיתוי, שכנוע, פרובוקציה, התחנחנות וכדומה.

אל תחששו ליזום סשן בכך שאתם מציעים את "שירותיכם" בכל דרך שאתם חושבים לנכון, אך תנו לשולט את האפשרות לקחת שליטה. להגיד למישהו בכל שלב מה אתם רוצים ואיך לשלוט בכם לא נותנת לכם או לשולט את האפשרות לקבל את מה שלשליטה יש להציע. אם אתם חשים שצרכיכם אינם נענים, התדיינו עם השולט בצורה מכבדת לפני או אחרי הסשן. הניסיון לתמרן שולט על מנת להשיג את רצונכם/צרכיכם יכול להראות כחסר כבוד.

 5. "סאב ספייס" ו"נפילה".

סאב ספייס הינו ביטוי הבא לתאר את "המקום השמח" אליו הולכים נשלטים במהלך הסשן, זו יכולה להיות חוויית אופוריה חזקה או הלך רוח שקט ומרגיע, כל נשלט שונה ולעתים קרובות זה יהיה תלוי ברמה/עוצמה של הכאב/עונג/משחק בנמצא. סאב ספייס יכול להיות ממכר, כמיהתי, וחלק יחפשו שליטה עמוקה יותר ויותר כדי למצוא רמות גבוהות יותר של סאב ספייס. בזמן הלך הרוח הזה אתם קרוב לוודאי תהיו כנועים ביותר, הרגשה של "אין דבר שלא אעשה עבורך", השולט שלכם אמור לשים לב לכך ואם לומר את האמת, אם הוא הביא אתכם לרמה כזו של שליטה, כנראה שהוא יודע מה הוא עושה.

בקצה הנגדי לסאב ספייס, ישנה ה"נפילה". מה שעולה צריך לרדת וכל זה. הנפילה הינה בלתי נמנעת ברמה הבסיסית, העולם האמיתי חודר בחזרה את המודעות שלכם לאחר הסשן. אם הכל התנהל כהלכה במהלך הסשן והשולט שלכם החזיר אתכם בעדינות ובצורה נכונה, אין סיבה לדאגה. אולם, אחת התחושות הרעות יותר של הנשלט היא להרגיש שהרגזתם את השולט שלכם, אם תחושה זו משתלטת, מכל סיבה שהיא, זה עלול לגרום למצוקה. אם סשן נקטע בפתאומיות בגלל נסיבות בלתי צפויות, השולט לא העניק אפילו את ה after care הבסיסי ביותר או שהוא נתן לכם להרגיש שעשיתם משהו שאינו כשורה – כל זה גורם לתחושת פגיעות ו/או חרדה. חשוב לשמור על נפשכם בריאה כמו גופכם. הנפילה עלולה לבוא מהר וחזק ואם אין לכם שולט בסביבה לדאוג לכם אז עליכם לקחת אחריות על בריאותכם. הקיפו את עצמכם בנוחות וחיוביות.

 6. טיפול שאחרי (After Care)/מה לצפות מהשולט שלכם. 

אני אישית מאמין שהטיפול שאחרי הינו חלק חיוני במשחק ה-BDSM. כנשלטים אתם תתנו מעצמכם גופנית ונפשית לשולט במהלך סשן/משימה, ולעתים קרובות תהיו שקועים, אפילו המומים עם התשוקה לרצות את השולט. סשן/משימה יכולים לקחת את הנשלט לרמות עזות של כאב ו/או עונג ובסופו של הסשן הכל פשוט...עוצר. למשך תקופה לפחות. הייתי מצפה כנשלט לפחות לרמה בסיסית של טיפול שאחרי מהשולט, לשאול אם אתם בסדר, חיזוקים וכו'. אם היה לכם סשן פיזי במיוחד אז צרכיכם הפיזית דורשים טיפול. השולט שלכם לא חייב לכרבל אתכם, אבל יש לו אחריות לרווחתכם. להיות מודע לדברים כגון סאב ספייס ונפילה לפחות יתן בידכם את הכלים לדאוג לעצמכם לטיפול שאחרי במידה והשולט הזניח אתכם, אך הייתי ממליץ להימנע מלשחק עם שולט מסוג זה בעתיד, אלא אם זה משהו שגורם לכם עונג.

 7. כבוד.

זה רעיון טוב להיות מעודכן ב"הלכות ה-"BDSM הבסיסיות, בין אם אתם חוקרים ברשת, חושבים להיפגש עם סוטים אחרים, או ישר הולכים למועדוני BDSM, ידיעת כללי הבסיס לפני תעצים את החוויה עבורכם. להראות כבוד כלפי אחרים ולעצמכם זה חובה כמעט בכל מצב. לעתים נדירות ישנו תירוץ עבור כל אחד, במיוחד לנשלט, להיות גס רוח, חסר כבוד או להפריע. במצבים חברתיים התנהגות שכזו לא תהיה נסבלת, וסביר להניח שתראה באור שלילי על ידי אלו שלוקחים את אורח החיים הזה ברצינות. ברשת, זה חושף אתכם כמי שאתם: לא מאומנים או עושים את עצמכם. נימוסים טובים תמיד מוערכים ובמצבי שליטה הם הכרחיים. נימוסים בסיסיים של "תודה", "בבקשה" ו"על לא דבר" לא יעברו בלתי מורגשים ואף יכולים לזכות אתכם בתשומת לב חיובית.

שימרו על הופעה מסודרת ונקיה והיו עצמכם. אל תיפלו למלכודת ותנסו להיות מה שאתם חושבים שמישהו מחפש. אם אתם שובבים בטבע שלכם, אז תראו את הצד הזה שבכם, ואותו הדבר אם אתם שקטים יותר. התנהגות יפה מדברת חזק יותר מכל מילה. סביר להניח ששולט מעוניין יצפה בכם, ולמרות שלא יצופה מכם להיות מושלמים, יצופה מכם להתנהגות שהולמת מישהו שהוא או היא רוצים כשלהם. למרות ששולטים מסוימים נהנים מהאתגר של נשלטים "שובבים", קשה להאמין שהם יהיו מעוניינים ב"נשלטת שובבה מהגיהינום". שולטים מתגאים בהתנהגותם של הנשלטים שלהם, אז כדאי להתחיל ברגל ימין.

 8. היזהרו ממתחזים.

לצערנו אין דרך להבחין בשולט מתחזה ממרחק של עשרה צעדים, ותצטרכו להשתמש באינטואיציה ובידע שלכם כדי לשפוט. חדרי צ'אט ואתרי אינטרנט שופעים בישויות מסתוריות "יודעות כל" שמדברות בצורה משכנעת שייראו לכם בחמש הדקות הראשונות כשולטי חלומותיכם, אך אל תיפלו בפח. לצוות על מישהו להתפשט/לכרוע/לשלוח תמונה אינטימית בטרם אפילו שאלו לשמכם זו לא דרכו של השולט. כל מי שרוצה לקלר נשלטים בתוך שבוע אינו בעל ניסיון או סטנדרטים לדעתי האישית. מיותר לציין שפגישה עם שולט פוטנציאלי (או שותף פוטנציאלי בכל מקרה) באופן אישי צריכה עבודת הכנה וחשיבה על ביטחונכם. אל תתפשרו על האדם הראשון שדורש שתורידו את התחתונים. אם סקס או אפילו כסף הם דבר בולט בשיחות שלכם אני ממליץ לעבוד הלאה. כדי להשיג את המיטב מתוך יחסי שליטה השולט ייקח את הזמן וירצה להכיר אתכם, אפילו אם מדובר בשאלות מנומסות על תחומי עניין מחוץ לעולם ה-BDSM  וכדומה.

9. מחקר, מחקר, מחקר.

 

ככל שתתנסו יותר כך תלמדו, אך אני מאמין שזה חשוב באותה מידה לקרוא להצטייד בידע. ידע הינו בעל כוח ולמרות שאתם רוצים להעביר את הכוח, אתם רוצים לעשות זאת בצורה שתביא עונג מרבי לכל המעורבים . BDSM  הוא אמנות, לקרוא את "50 גוונים" וישר לרדת על הברכיים ולומר "כן אדוני/גבירתי" לא יחזיק לאורך זמן. אל תשאירו את הכל בידי השולט ללמדכם, חנכו את עצמכם. ככל שתדעו יותר כך תרגישו יותר ביטחון עצמי בכניעה שלכם וכך אתם והשולטים בכם תיהנו בזמנכם ביחד. כולם היו חדשים בשלב כלשהו ואורח החיים הזה עלול להרתיע, אך אל תתנו לכך לאיים עליכם, זה אמור להיות כיף!

 10. מתחילים!

 

טוב! עכשיו יש לכם את כל ה"עשה ואל תעשה", איפה כדאי לשחק? ובכן זה תלוי בכם. חיפוש קצר במנועי חיפוש באינטרנט יעלה לכם אתרים בהם תוכלו לפגוש בסוטים אחרים ולראות אילו אירועי BDSM  מתקיימים בסביבתכם. דרך טובה להתחיל היא מפגשי מאנץ', אלו מפגשים חברתיים בלתי פורמליים במקומות ציבוריים ובלבוש יומיומי. מפגשים אלו אמורים לגרום למשתתפים להרגיש בנוח ולהכיר אנשים מהתחום בטרם תכנסו עמוק יותר. אפשר להשתמש ברשתות חברתיות, פורומים וחדרי צ'אט כדי לפגוש נשלטים אחרים (שיכולים להיות מקור טוב למידע) ושולטים פוטנציאליים. חיקרו, שימרו על עצמכם ומיצאו מי מתאים לסגנון המשחק שלכם ביותר.

מימוש עצמי​(נשלטת) - דואג לכולם, אה? :)
לפני 8 שנים
MagisterDolor​(שולט) - נתקלתי במאמר במקרה לאחר שיחות שהיו לי עם ידידות בתחילת דרכן, וראיתי לנכון לתרגם ולפרסם. וכן, אני דואג לכולם :)
לפני 8 שנים
מימוש עצמי​(נשלטת) - אחלה תרגום.
תודה
לפני 8 שנים
alice34​(לא בעסק) - תודה, תודה, תודה. הייתי צריכה את זה... מעניין ומתורגם מעולה.
לפני 8 שנים
MagisterDolor​(שולט) - שמח לשמוע
לפני 8 שנים
alice34​(לא בעסק) - שמחתך שמחתי.
לפני 8 שנים
סקרנות מאוחרת​(נשלטת) - תודה לך על המאמץ להביא את זה לכאן
מתורגם וברור לקריאה

חג שמח
לפני 8 שנים
MagisterDolor​(שולט) - בבקשה וחג שמח
לפני 8 שנים
La angel - תודה רבה 😇
לפני 4 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י