לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

WTF

אם על קור רוחך תוכל לשמור

בעת שכל הסובבים אותך את ראשם איבדו

ומאשימים הם אותך באובדנו



אם בעצמך להאמין תוכל

כשאחרים מפקפקים ביכולתך

ובה בעת אל ספקותיהם לתת את דעתך



אם כח בנפשך תמצא

באורך רוח לצפות

וזאת מבלי להתעייף, להישבר, רק לקוות



ואם בתבונה תנהג

שבוי ברגשי שנאתך לא תהיה

מדבר שקר תרחק

ויוהרה הלאה ממך תהא



אם לחלום תדע

אך לחלום עבד לא תהיה

לחשוב ולהרהר מותר ואף נעים

אך זכור שמטרה אינה מקדשת אמצעים

וכשכשלון או תהילה בדרכך תפגוש

אליהם במידה שווה תנהג



אם את האמת אותה דיברת

מסולפת בידי אחרים שמעת

ואת אשר לו הקדשת מפעל חיים

ראית כיצד נשבר לרסיסים

ועל אף זאת תוכל להתחיל מבראשית



אם את זכיותיך בחיים

לערמה אחת תוכל להערים

לסכן הכל ולהפסיד

ושוב גם הפעם להתחיל מבראשית

ובשארית כוחות נפש וגוף

במאמץ נוסף לגייס לב, שריר ומיתר

לשרתך לאחר שכוחם כבר נגמר

וכך להתחזק כשבך מאום כבר לא נותר

לבד מרצון קורא: "החזק עוד מעמד"



אם בין פשוטי עם תהלך

מבלי לגרוע קומתך

ובין מלכים תסב

מבלי לשנות מהותך



ואם לא יוכלו בך

צר או ידיד לפגוע

ויתחשבו בך

אך לא מעבר לערכך



אם את כל אלה תזכור ואחריהם תנהר

לך מלוא תבל וכל שבתוכה יהא

ואף יותר מכך בני

כי אז בן אדם תהיה



"IF" מאת רודיארד קיפלינג
לפני 8 שנים. 23 בספטמבר 2015 בשעה 2:22

 

 לטעמי הקשר בין שני בני אדם בעולם ה-BDSM אינו שונה בבסיסו מקשר בין שני בני אדם בעולם הוונילי. בשני המקרים זהו קשר של ברית או הסכם בין שניים שמתקיים מתוך רצון ובחירה חופשית של שני הצדדים. 

אך בעוד שבקשר וונילי הצדדים "כבולים" כביכול במוסכמות חבריתיות, אמות "מוסר" והתנהגות שהחברה הוונילית משיתה עליהם, הרי שבעולם הBDSM אנו מקבלים לגיטמציה ונפרשת לפנינו פלטפורמה המאפשרת לנו להביא את האני האמיתי, העמוק והשונה לתוך הקשר, שאילו היינו מיישמים  במסגרת החברה הוונילית, היינו מנודים ונחשבים כלא נורמלים.

וכעת בואו וננסה להבין את אותה מהות  בדסמית. בגדול, קשר BDSM הוא קשר סאדו מאזוכיסטי כשאחד הצדדים הוא סדיסט-"השולט" או "השולטת" והצד השני הוא המאזוכיסט- "הנשלט" או "הנשלטת". ישנם כמובן אפשרויות נוספות כמו חילופי תפקידים וכן מנעד רחב בתוך ההגדרה עצמה, אך הרשו לי להתמקד בפוסט הנוכחי במושגים "שולט" ו"נשלטת" ולנסות להבין ולהגדיר את משמעות המושגים הללו ותפקידם בקשר שבינו לבינה.

שניה לפני: - על המושגים "שליטה" ו"אילוף" ועל ההבדל ביניהם.

אילוף

 אילוף, במקרה הטוב (ולטעמי -הרע והבלתי מוסרי) מיועד לבעלי חיים - נ ק ו ד ה. בני אדם אינם מיועדים ואינם ניתנים לאילוף אלא אם כן אנו מבקשים להעבירם שטיפת מוח ואז מה שאנו בעצם עושים, הוא לקחת אדם, לרוקן אותו מעצם הווייתו ואישיותו וליצור לנו אדם חדש שונה לחלוטין לכל דבר וענין. לחידוד הרעיון- כשאתה מאלף אריה, נמר, דב וכו', אתה הופך אותו בעצם ליצור "אחר" שנמצא בדיסוננס משווע לעצם הוויתו ומהות בריאתו ע"י הטבע.

שליטה

המשמעות הפילוסופית של המושג שליטה היא "להיות בקונטרול", כלומר ליצור מצב בו אנו שולטים על מהלך העניינים, נמצאים בבקרה עליהם, מנהלים ומכוונים אותם לפי מיטב הבנתנו. מכאן ברור שאיננו מנסים לשנות את מהותו של זה שנמצא בשליטתנו אלא יוצרים את התנאים שיאפשרו לנו לכוונו ולנהלו למיטב הבנתנו ובכך להביאו למצב של מימוש האני השלם והעמוק שלו כפי שאנו מבינים אותו. 

 

בעולם הBDSM, כשאנו מדברים על "שולט",  אנו מדברים, ראשית כל, על אדם שיש בו את האלמנט הסדיסטי (במנעד כזה או אחר), שהרי אלמנט זה חיוני כדי להביא לידי ביטוי את הצורך המאזוכיסטי של  הצד השני במשוואה-"הנשלטת". אם לא תתקיים תכונת הסאדיזם אצל השולט, הוא לא יוכל למלא את תפקידו בצורה הטובה ביותר ולא ניתן יהיה להסתיר את "הזיוף" לאורך זמן. מעבר להיותו סדיסט, ואני מדגיש- במנעד כזה או אחר, חייב השולט להיות קשוב לצורכי הנשלטת שלו, ללמוד אותה היטב ולהבין מה היא הדרך הנכונה והטובה ביותר להביאה למימוש "האני" שלה. דבר אחד בטוח- הוא לא יצליח בזה אם יבוא ממקום של כוחניות אלא רק ממקום של עוצמה פנימית ושל כבוד והערכה לנשלטת שלו. רק כך יזכה באמונה ובהערכתה שלה  כלפיו (דבר שהוא חיוני להצלחת שניהם). בואו נזכור- שליטה, במשמעותה העמוקה, מקבלים ולא לוקחים.

וכעת  משהו על הנשלטת:

 כן כן (וזו לחלוטין דעתי האישית והסובייקטיבית בלבד)האשה היא יצור מיוחד במינו. אם נניח לרגע שישנו מכנה משותף די רחב באופן החשיבה של המוח הגברי,היא תיתפס בעיננו לרוב כקריזיונרית , מתפזרת סדרתית, מניפולטיבית לא קטנה, לא סגורה על עצמה ועוד כל מיני תכונות "מוזרות" שלא אפרט כאן. א ב ל בשורה התחתונה  -  בעיני היא היצור הכי מופלא שברא הטבע, יהלום נא שאם רק נדע ללטשו ברוב תבונה וחכמה מובטח לנו אושר עילאי מאין כמוהו. אני מדגיש ללטשה, לא חלילה להפוך אותה למשהו אחר (ראה "אילוף"). 

ולסיכום

זכות כל אחד ואחת כאן לא להסכים ולקבל את דבריי כתורה מסיני, שנאמר כבר 70 פנים לתורה:-), אבל כל שאמרתי כאן מגיע ממקום של נסיון חיים לא מועט ושל חיטוט מתמיד בנפש האדם. 

נתראה בהמשך:-)

מתגבשת - פשוט מדויק, לגזור ולשמור.
תודה לך ושנה טובה.
לפני 8 שנים
- עשן -​(אחר) - תודה לך על תגובה מחמיאה ומפרגנת.
שתהיה לך השנה שנה נפלאה ומאושרת
לפני 8 שנים
אביב נעורים - רק הערה קטנה. לא ניתן לאלף חיות טרף. כי זה הטבע שלהן. לכן מידי פעם אנו שומעים על מאלף שהותקף על ידי חייתו האהובה ומצא את מותו.
לפני 8 שנים
- עשן -​(אחר) - תסכים איתי ש95% זהו השג לא רע? :-)
לפני 8 שנים
מג'נטה - \"היא בד\"כ קריזיונרית , מתפזרת סדרתית, מניפולטיבית לא קטנה, לרוב לא סגורה על עצמה ועוד כל מיני תכונות מוזרות שלא תספיק היריעה מלפרט כאן. א ב ל והאבל כאן הוא הקלף המנצח-היא היצור הכי מופלא...\" - אוי ואבוי!
אוי ואבוי!!
לפני 8 שנים
מתגבשת - אגרנש זה חלק שגם אני פחות אהבתי בטקסט.
יחד עם זאת מעיון בדברים נוספים
נראה שהכותב מודע למגוון הנשי האנושי.
ואם לא אז הוא בטח יתקן אותי :-)
לפני 8 שנים
- עשן -​(אחר) - הכותב אכן מודע למגוון הנשי האנושי כדברייך, אך בחר להתייחס לנשים ההן כדי לחדד את המסר לגברים ההם:-)
לפני 8 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י