בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

הנוף בסוואנה שלי

מילים מילים ואת משמעותן, יבוא לו גל ישטוף אותן.
לפני 17 שנים. 13 באוגוסט 2006 בשעה 14:47

נהייה שם בלגן שלם בפוסט הקודם. לכן אני פותח את הפוסט הזה. לוקח כמה תגובות מפתח, ומעתיקם לפה. לוקח בעיקר כמה ששוללים את מה שאמרתי.

ורק ככה שתהייה לכם קצת תחושה משחררת, לפני הקריאה המייגעת הצפוייה לכם, תקראו קצת פה. וגם כאן תקראו.

זאולופון כתב:
כמו פייה, גם אני כבר לא מבין מה אתה רוצה לטעון. שהן צריכות לקחת אחריות וללמוד מכך? או שאין להן אחריות והכל זה הוא, הרשע הטוב לב הזה?
אני גם לא מבין מאיפה האופטימיות הזו של "אני משוכנע, שהן לא יפלו יותר. הן מפיקות לקחים עכשיו. הן חזקות. הן מתחקרות ביסודיות. זה קשה התהליך הזה, להסתכל לאמת הזו בפנים".
שיטתך, שהיא השיטה הדומיננטית, הרי בדיוק שוללת את זה. אין שם הפקת לקחים או תחקור. יש הסתכלות בפנים של אמת מאד מסוימת: היה איש אחד, רשע כזה, שהפעיל מניפולציות והן נפלו בהן. אבל למה נפלו? מה היה חלקן? מה הן יכולות לעשות כדי לא ליפול שוב בידי אדם כריזמטי, חלק לשון, שיש לו כמה מעריצות ושמרעיף עליהן תמיכה וטוב לב תוך האדרת עצמו בעוד כל השאר ספונים בכורסאותיהם?


פייה כתבה:
אחריות זה לא להגיד שאת אשמה או מטומטמת.

זה להגיד שנפלת ברשתו של בנזונה מניפולטיבי כשהיית במקום כנראה לא הכי חזק שלך.
האשמה היא שלו במאה אחוז, ואמנם אני לא מכירה אותו אישית אבל מה ששמעתי מספיק לי כדי לא להסכים עם צ'יטה לגבי טוב ליבו הנסתר.
נפלת לידיו של פסיכופט סאדיסט שככל הנראה יש לו כריזמה מוצלחת.
הוא אשם, הוא אחראי לפגיעות שהוא גרם.

אז איפה עניין האחריות שלך?
האחריות, כפי שאני רואה אותה (בדומה למה שללה כתבה) היא לזהות איפה היה אצלך צורך שהוא סיפק וגרם לך להיות שם כאשר היית שם. איפה היה ההרס העצמי שלך ולמה. או אפילו פשוט לראות שאת היית כנראה תמימה ועם אמונה בטוב לב אנושי שלמרבה הצער לא היה שם, ולהתפקח מזה.
זה לא לשנוא את עצמך, להפך.
זה לאהוב את עצמך על כל מי שאת, כולל התמימות והצורך.
ולהיות יותר מודעת ככה שזה לא יקרה לך שוב.

אני כותבת לך את כל זה מנסיון, אני לא חושבת שאני טיפשה בכלל, אבל גם אני עשיתי טעויות שנבעו מצרכים שלי והנחתי לעצמי להיות במקומות הרסניים בשבילי.
זה אנושי.


זאולופון כתב עוד:
אם זה היה קורה למישהי קרובה אליי, על אחת כמה וכמה שלא הייתי נוהג בגישתו של שצ'יטה אלא בדיוק בגישה של פייה (קצת למעלה, משמאל. צריך שילוט בתגובות לפוסט הזה (-: ). דווקא כי אכפת לי, כי אני מאמין שזו דרך שיכולה לעזור הרבה יותר. הדרך של "עשו לי" משאירה אדם שקל לו יותר לחיות עם עצמו, אבל הוא עדיין קורבן והוא עדיין לא התעמת עם מה שיצר אצלו פגיעות ל"עשייה" הזו. הדרך של "למה ואיך נתתי שיעשו לי ומה תפקידי בעניין" היא קשה יותר, אבל לדעתי דווקא אם אוהבים מישהו צריך לעודד אותו ללכת בה.

ללה כתבה:
ברם, רק במקום בו אותן סביות יקחו אחריות מלאה על מה שעשו, רק שם יוכלו לצאת ולהתקדם הלאה.
ראה בעצמך את הפלונטר בו איימי נמצאת, ותבין שזו לא הדרך לעזור לה


ועוד ללה כתבה:
שלום טינק,
"לקיחת אחריות" משמע, הייתי שם נישארתי למשך תקופה, כניראה שהיה שם משהו שענה על איזה צורך שקיים בי (אחרת היית בורחת מיד) להכיר בצורך הזה ולטפל בו.
אותו מאסטר ימשיך בדרכו שלו, אבל את תפגשי אנשים דומים משום שהצורך קיים בך.




אני רוצה להגיב לכולם ביחד.

קודם כל אני רוצה לשבח את דאן קאפ וגלתיאה שעושים עבודת קודש גם במקרים האלה. האמת שאני בכלל אין לי כישורים להיות מקור תמיכה בכלל. זה הם שיודעים איך, ומנוסים הרבה יותר ממני. הם גם מנחים אותי, כיצד לנהוג בכלל.

אסור בכלל לדחוף, במקום הזה, של ההקאה וההתנקות שלהן. הן אלה שקובעות את הקצב, ואת האופן בו נוח להן לעשות זאת.

המקום הנוח אצלן, שעליו פרט אותו אדון, הוא בין היתר בכלל, זה שהיה חסר להן ידע על העולם הזה. הן פשוט לא הבינו למה הן נכנסות. לא הבינו מה קורה להן כשזה קרה. הן היו רגישות, אולי גם תמימות משהו. אז מה ?
עכשיו הן לא תמימות. הן מכירות באחריותן למקרה. ומגבשות לקחים כדי שמקרה כזה לא יקרה שוב.

ללכת כמו שאתה עושה זאולופון, מכוונה טובה כמובן, ולהלקות אותן בראש, ולומר כמו מנטרה, את אשמה, את אשמה. לא משרת שום מטרה, חוץ מאידאלים שלך, לגבי איך צריך להתנהל בדסם. בטח שלא משרת את מטרתן. אני משוכנע, שאתה מאמין בצידקת דרכך, כמו שאני מאמין בדרכי. אני אפילו חושב, שברוב המקרים של התעללות בדסמית, אתה אפילו צודק.

אבל פה יש מקרה, של כת, יש מקרה של שיטה משומנת, שפועלת כמעט אך ורק מול חדשות צעירות. היא שיטה מאד חזקה, וקשה מאד להתנגד לה. במקרה הזה, אני קורא לך, וגם לפייה וללה, תניחו לאשמה רגע, ולתפישתכם לגבי הבדסם ככלל, ותתיחסו למקרה הספציפי הזה. בו האחריות שלהן, אמנם קיימת, אך לצערי, לא היה להן סיכוי כמעט.
זה לא שהיה כאן איזה חוסר חוסן נפשי בסיסי, שעליו תפס אותו אדם טרמפ. הן בכלל באו קצת לחוות פנטזיות בכלל, עם טיפה חלומות אפלים על סצינות, שאנחנו בכלל מוצאים עצמנו נהנים מהן ביומיום.

זה האדון הזה, שלקח אותן, וסחף אותן למקום שלא התכוונו אליו בכלל. לגבי השאלה האם יכלו להבחין שנסחבות לשם, התשובה היא בגדול כן, אבל לא מאשים אותן במיל, שלא הבחינו, במקרה הזה.

נעשה פעם ניסוי, בארה"ב, ואפילו נעשה עליו סרט. הוא נקרא הנחשול - The wave. הסרט עוסק בניסוי, בו לקחו שיכבה בבית ספר, הביאו לשם מורה מנהיג כאריזמטי, שהנהיג את כל השיכבה, לנאציזם. חוץ מילדה אחת כמדומני, כל אותה שיכבה, הובלה לשם, בקלילות מרגיזה.

כל זה בא לומר, שכאשר יש מנהיג כאריזמטי, במבנה של כת, אל תשפטו שם, את מי שנסחף ונטמע בכת. זה לא מקרה התעללות קלאסי בכלל.

כל מה שאתם אומרים, נכון לבדסם, ממש כמעט לגמרי ממש תמיד. אבל במקרה הזה. אתם לדעתי בקיבעון של יישום עקרונות גורפים מדי על מקרה שלא מתאים לשבלונה שלכם. זה לגמרי לא נכון מה שאתם אומרים. לא במקרה הזה. לא במקרה של כת משומנת.

רק יחידות סגולה ממש, היו מסוגלות להצליח לברוח משמה.

פוקה​(שולטת){CB} - אוקיי צ'יטלה....
הכל ברור...כתוב...חתום..מובן...
אבל מה עכשיו? במה הדיון הזה עוזר?
לפני 17 שנים
צ'יטה​(שולט) - לדעתי, עוזר להתנקות.
}{
לפני 17 שנים
alona. - זה עוזר לו להפיג את המחשבות הכפייתיות שלו.
לפני 17 שנים
צ'יטה​(שולט) - אולי באמת תשתפי אותנו קצת, ממקור ראשון, אלונה, איך זה להיות שיפחה שלו, שנשלחת בשם אדונה ?
לפני 17 שנים
זאלופון​(שולט) - קודם כל, כתבנו בערך אלפיים פעם שלא מדובר באשמה אלא באחריות (להסברים על ההבדל נא לפנות לכל אחד מהדיונים בנושא). אנחנו לא אומרים "את אשמה" אלא "היה לך את הכוח לבחור ובחרת בחירה שבדיעבד את חושבת שלא היתה נכונה. יש לך אחריות לבחירה הזו, אבל דווקא מתוך כך שאת מכירה בכוחך לבחור ולהשפיע על מה שקורה איתך, דווקא מתוך לקיחת האחריות הזו ולמעשה אך ורק ממנה, יש לך סיכוי לעתיד טוב יותר".

שנית, צר לי, לא מסכים שרק יחידות סגולה יכלו לברוח משמה. למה אצלי ואצל רבים אחרים הצטיירה כבר מזמן התמונה שעכשיו עולה כאן, רק מלקרוא את מה שהאדם עצמו וחברות ממלכתו כותבים? למה לך לקח זמן קצר יחסית לחשוף את התרמית? למה ישנן נשים (ואין לי ספק שישנן) שהנסיונות לצרפן לממלכה כשלו?
התשובה מבחינתי פשוטה: מה ששונה הוא לא האדון המואר ולא שיטותיו. זה קבוע. השונה הוא האדם שנחשף לאור. יש אנשים, ממש לא מיוחדים, שהשיטות האלה פשוט לא עובדות עליהם. אין בהם את הפגיעות הזו שיש באותם אלו שכן הולכים שבי. כשאני אומר "פגיעות" אני לא מתכוון לטיפשות. אני אפילו לא מתכוון למשהו מוגדר היטב, ואני לא בטוח שאופייה של הפגיעות הזו זהה אצל כל הקורבנות. הרעיון הוא שיש "משהו" שמפריד בין אלו שמזהים טיבם של אנשים כמו XXX ונרתעים מהם לבין אלו שנשבים בקסמם (קיומו של ה"משהו" הזה נגזר מכך שהשיטות והאיש הם קבועים ולמרות זאת התוצאות לפעמים מוצלחות ולפעמים לא). את ה"משהו" הזה אני מכנה "פגיעות". כדי לעמוד יותר טוב על טיבה של פגיעות מעין זו אולי כדאי לעיין במחקרים על חברי כתות.

למרות שיש לי ידע בפסיכולוגיה, אני לא פסיכולוג ולמעשה גם לא מחזיק יותר מדי מפסיכולוגים. מה שאני מציע הוא רק דעתי האישית, אבל לא רק על מנת "לשרת את האידיאלים שלי". אני באמת ובתמים מאמין שהשיטה של "עשו לי" היא רעה. יש לה את היתרונות שלה, בוודאי, ובראש ובראשונה היא מאפשרת לבנות מחדש את האגו. קשה מאד להודות שאתה אחראי לבחירות שכיום אתה תופס ככל כך מטופשות ומזיקות, כי מה זה אומר עליך? גם אני, עם כל האידיאלים, חוטא לפעמים בחטא ה"עשו לי", שלפעמים, אגב, הוא מאד נכון.

אבל לדעתי נזקיה של הגישה הזו עולים על תועלתה. דיברתי קודם על אותה "פגיעות" ערטילאית. גישת ה"עשו לי" לא מתמודדת איתה. אולי אינסטינקטיבית ניתן להניח שאחרי טראומה שכזו הפגיעות לא תהיה קיימת יותר, אבל זה לא עובד בצורה פשוטה כזו. אישיותו של אדם לרוב לא משתנה מהבסיס. אני חושב שבלי התמודדות עם ה"פגיעות" יש סיכוי גבוה שאחת משתיים תתרחש: חזרה, לפחות מסוימת, על הדפוס השלילי או לחלופין הכללת יתר של הפגיעה שתגרום להמנעות וקשיים גם בנוגע לקשרים טובים.
שנית, כפי שציינתי בתחילת תגובתי הארוכה כאורך הגלות, אני סבור שלא טוב לאדם להתמקם בנישת הקורבן. לפעמים הוא באמת כזה, יש להודות. קורים לנו בחיים דברים שאין לנו שליטה עליהם. אבל היכן שאפשר, אני תמיד בעד לחפש את השליטה ואת היכולת של האדם לעצב את גורלו. שיטת ה"עשו לי" משאירה את האדם קורבן, למרות שבמקרה הזה אין סיבה שיחוש כך. אני עצמי מעדיף תמיד להיות טועה מאשר להיות חסר אונים.

בהתאם לכל האמור לעיל, אני לא מתכוון "להלקות אותן בראש". אם שם עוצרים, אין בזה טעם. קבלת האחריות אין פירושה או מטרתה לומר "טוב, אני מפגרת". הלקאה עצמית היא לא הרעיון. האוריינטציה צריכה להיות לא כלפי העבר אלא כלפי העתיד. להבין מה קרה בעבר כדי לעצב את העתיד ולדעת איפה יש לך שליטה כדי להפעיל אותה בעתיד ואילו מגבלות היו לך אז ועליך להסיר.

כפי שבוודאי אמרו לפניי בערך מיליארד אנשים (וזה רק בסין לבדה), לטעות זה בסדר, אבל לא ללמוד מטעויות זה פחות בסדר. המשפט הזה לא לגמרי תקף לחיי היום יום, שבהם בדרך כל משלמים על טעויות ואפילו ביוקר, אבל תודו שבתיאוריה הוא נשמע מעולה... (ועם כל הציניות, עדיין יש לי מידה כלשהי של אמונה בו).
לפני 17 שנים
צ'יטה​(שולט) - כתבת מאד יפה ומשכנע.
נראה לי שנישאר חלוקים כאן, עוד מאז קידמא דנא.
בדדוקציה ישירה אצלי, מה שאתה אומר, יש בו סתירה פנימית.
בחרת לא טוב --> את אחראית לבחירה --> את אשמה בתוצאות.

אז זהו, שבגדול, בהינתן אדם עשוי ללא חת, שכל שריריו סגסוגת פלדה, ונישמתו זוככה והגיעה להארה. שם אתה צודק. אבל אלו לא המקרים בחיים.
לכל אחד ואחת יש נקודות רכות. ודרך אותן נקודות רכות אפשר לחדור. תמיד ? לא תמיד. יש כאלה שיכולים לעצור ? כן.
אבל אתה צריך להבין, שהן עוסקות באחריות האישית שלהן. אתה יכול לקרוא אצלן. הן לא מתכחשות לאחריות שלהן. דווקא בגלל שהן חזקות כל כך.

בוא נסכם, שבמקרה הזה, מאד קשה, למישהי שלא קראה כלום על העולם הזה, ונתקלה בו בחדר הצט בתפוז, בתוקף היותה וונילית בכלל. הסיכוי שלה היה נמוך ביותר.

אני מזמין אותך, לשוחח איתן, ותיווכח בעצמך, שזה לא יקרה להן יותר. הן כבר את הלקחים הללו הפיקו.

ברצוני גם להפנות אותך, לקרוא קצת, מה עושה להן להרגיש, התגובות הפומביות האלה שלך.
לפני 17 שנים
זאלופון​(שולט) - אכן, נישאר חלוקים. רק לגבי הסמנטיקה החשובה של "אחריות" ו"אשמה": אתה אשם אם התכוונת שמה שקרה יקרה. אתה לא אשם אם לא, אבל עדיין יכול להיות אחראי.

אם זה יקרה שוב או לא - הנבואה ניתנה לשוטים, ולא שוטים מהסוג שאנחנו מחבבים. רק אומר שממבט מהצד, יכול להיות, שבמידה מסוימת ובאופן מסוים, זה כבר קורה.

"ברצוני גם להפנות אותך, לקרוא קצת, מה עושה להן להרגיש, התגובות הפומביות האלה שלך."

אם ברצונך להפנות אותי, צרף הפנייה :-) ואם זה חשוב להן, הן יכולות לפנות אליי בעצמן.
מה שכן, פרסום בפומבי מזמין תגובות פומביות. התגובות, גם שלי גם שלך וגם של כולם, לא מכוונות רק לנוגעים בפרשה אלא לכולם, ממש כמו הפירסומים. בנוסף, אני חושב שלפעמים הגנה מוגזמת מכאב היא מאד מזיקה בפני עצמה. מחברים שלי, דווקא מהם, הייתי מצפה שלא יעטפו אותי בצמר גפן.
לפני 17 שנים
צ'יטה​(שולט) - כתבת: "פרסום בפומבי מזמין תגובות פומביות"
הייתי מצפה ממך לתגובות פומביות יותר עדינות בעניין שציינתי. במיוחד לאור העובדה שיש לך כנראה נסיון בתמיכה בעצמך.
הדדוקציה שלך שגוייה לדעתי.
לפני 17 שנים
זרה מוכרת - צ'יטה,

ברור לי ולכולנו שהכוונה שלך טובה,
אבל מה לעשות ולא תמיד מסכימים עם דרכך ?

מה לעשות שלדעת חלק מהאנשים דרכך עושה עוול לכוונה והיא יותר מזיקה ממועילה ?.

אתה יכול לפתוח פוסט ולהגביל אותו ב- אני מוכן לשמוע רק תגובות שתואמות את קו המחשבה שלי.

אבל לבקש מזאלו' להגיב יותר בעדינות,
לאמר לפייה לעדן את תגובותיה,
לגלות ללוטוס שיש לתת סטירות מלטפות...

אתה לא חושב שזה קצת .... (אני אהיה עדינה ואומר...) הזוי ?


אני אומר לך משהו שקראתי אותך אומר לא מזמן על מישהו -

אתה בן אדם טוב, עם כוונות טובות,
אתה רק לא נותן לדעות השונות של אנשים להישמע מאחר ורק דיעותיך הן הנכונות, ולא יכול להיות שיהיו דעות אחרות.

הדעות היחידות שמקובלות עליך הן אלה התואמות את דרכך ומלטפות את האגו שלך.

אל תדאג צ'יטה, אין לי ולאף אחד אחר שהגיב כאן כוונה שלילית.
אנחנו רואים בבנות נשים מדהימות, חזקות, מאמינים ביכולת שלהן להתגבר ומושיטים יד לעזרה בכל מה שירצו.

אנחנו רק רוצים להאיר את עיניך לכך שיש עוד דרכים, ואולי אפילו נכונות יותר, בונות יותר, עוזרות יותר.
לפני 17 שנים
צ'יטה​(שולט) - האמת, אני בתפיסתי, ייתכן ששגוייה בכלל, רואה שיש צורך ביותר עדינות. לא מולי, מולן.
יום טוב
לפני 17 שנים
פסט - שמחתי לקרוא שאתה לא פסיכולוג ולא בגלל שאני מאמין שאין ביכולתך להיות מוצלח בכך אם תחפוץ אלא משום שאינך מבין כי ההבחנה בין אחריות לאשמה לא בנמצא דווקא אצל אלו שנזקקים ביותר. "קורבנות" נושאים איתם משקל עודף של אשמה עד שההבחנה בינם לבין האשמה פגה. הם הם הופכים לאשמה ולא משנה כמה יפה תנסח את זה, עבורם אחריות שווה אשמה, האשמה שהיא הם. ה"קורבנות" הם האחרונים להפנות אליהם אצבע מאשימה, או כרצונך מטילת אחריות, הם כבר יודעים שהם דפוקים, פסיכים, ומעוותים הם לא צריכים אותך להפנות אליהם אצבע הם עושים זאת לבד. יחד עם זאת אתה צודק בדבריך אלא שהעיתוי שלך מוקדם מדי. עזור להם לפרוק מעט ממטען האשמה צור עבורם סביבה נוחה לשינוי, חזק אותם ורק אח"כ דבר איתם על אחריות. לאדם טובע היית מציע משחה לבעיית העור, שאם לא תטופל תגרום למותו, או חבל למשותו מן המים?

את כבר זמן רב בכלוב, וגם לחברתך (לפחות בפעם האחרונה שבדקתי) יש עניין ב-BDSM. לך לה ובעצם לכולנו כאן הייתי מציע להאזין להרצאות של לזריס בנושא בושה/אשמה.
http://shop.lazaris.com/search.cfm?UserID=52905&jsessionid=ba30a1db1ef9$ED$3F$F
אני מודע לכך שיש רבים שיחלקו על טיב המקור אך אני משוכנע כי מעטים יחלקו על חוכמת התוכן.
לפני 17 שנים
צ'יטה​(שולט) - עקבתי אחרי הלינק שלך, והגעתי למסך לא ברור.
האמת איש, לא לגמרי מבין מה אתה אומר פה
לפני 17 שנים
פסט - ובצדק.. התגובה התיחסה להערותיו של זאלו , אחת מהן פותחת ב-"קודם כל" וכוללת "למרות שיש לי ידע בפסיכולוגיה, אני לא פסיכולוג ולמעשה גם לא מחזיק יותר מדי מפסיכולוגים."
בנוגע ללינק, יש לכתוב Ending Shame בחיפוש למעלה מצד שמאל ולהגיע ל-4 הסימנרים הדנים בנושא.
לפני 17 שנים
alona. - אולי באמת קח ריטלין ותעשה שיעורי בית כמו שצריך ?
לפני 17 שנים
צ'יטה​(שולט) - את לא מסכימה לניתוח שלי את אופן הפעולה ?
את מוכנה להתייחס ספציפית ?
לפני 17 שנים
פייה{O} - צ'יטה, כשאתה כותב משפט כזה:
"במקרה הזה, אני קורא לך, וגם לפייה וללה, תניחו לאשמה רגע"
האופציות מבחינתי הן כאלו:
1. לא קראת בכלל מה שכתבתי, וכנראה גם לא מה שזאלופון כתב
2. איכשהו אתה לא מצליח להבין אותנו משום מה
3. יש לך איזשהו אינטרס נסתר להוציא אותנו אנשים רעים שמתעללים בקורבנות בעוד שאתה מוציא את עצמך תומך הסאביות האומללות.
האמת היא שנראה שזה עובד, אז חייבים לתת לך את הקרדיט על התחכום.

זה שהדרך שלנו לתמוך שונה מהדרך שלך (לדעתי גם נכונה ובונה ומכבדת יותר, אבל זה כבר עניין לדיעה אישית) לא אומר שאתה תומך ואנחנו רק רוצים להרוס את החיים לסאביות שנמלטו מטרפיו של XXX.
לפני 17 שנים
צ'יטה​(שולט) - קראתי בתשומת לב את מה שכתבת. ואת קראת בתשומת לב את מה שהגבתי ?
אני משוכנע שכוונותיכם טובות, באמת.
אני חושב, שלמרות הכוונה הטובה שלכם, אתם פוגעים.
עושה רושם שנישאר חלוקים, אני קורא לכם, לעדן את התגובות כדי למנוע פגיעה.
עכשיו, זאולופון, שמה בשירשור המקביל. מאשים גם בטיפשות.
נו די עם זה.
בחיי
לפני 17 שנים
פייה{O} - מי שנשאר חלוק זה לא אתה ואנחנו, אלא אתה ואיך שאתה מתעקש לסלף את מה שאנחנו אומרים.

שיהיה לך בהצלחה עם סאביות שקונות את פוזת האביר-מציל.
אם לXXX זה הלך כל כך טוב, אין סיבה שלך זה לא ילך.
לפני 17 שנים
צ'יטה​(שולט) - את יודעת, כששני אנשים, חלוקים בדעותיהם, אז זה שניהם, ולא רק אחד.
אני לא אביר בכלל.
לפני 17 שנים
מUחדת - מסכימה עם פייה. לחלוטין.

{מפתיע, הא?}

כשש מאות איש אומרים לך שאתה שיכור, צ'יטה- אולי זה כי אתה כזה?
לפני 17 שנים
צ'יטה​(שולט) - אולי את מיוחדת ?
ממן לא הגבת אלי
הרגשתי בחסרונך
לפני 17 שנים
Black Lotus​(מתחלפת){זאלופון} - הסבר ציורי ללמה אנחנו מגיבים דווקא כך: לפעמים עדיף לקבל את הכאפה המצלצלת שמחזירה אותך למסלול מאשר לחיות חיים שלמים שבהם אתה מגיש את הלחי השניה.
לפני 17 שנים
צ'יטה​(שולט) - לזה אני מסכים לגמרי
ממש
אבל בעדינות, בבקשה
לפני 17 שנים
Black Lotus​(מתחלפת){זאלופון} - כאפה מצלצלת היא לא משהו עדין למיטב זכרוני.
לפני 17 שנים
צ'יטה​(שולט) - יש כאפות מצלצלות, מאד עדינות
ממש ממש
שעדיין, עושות אפקט מצויין
אוהב את הדימוי
לפני 17 שנים
Black Lotus​(מתחלפת){זאלופון} - לכאפות מצלצלות מאד עדינות לא קוראים כאפות. סמוך עליי בעניין, אני משכונה ד' בב"ש.
לפני 17 שנים
צ'יטה​(שולט) - וואללה
גרתי שם פעם, כשלמדתי באוניברסיטה
אולי היינו שכנים בכלל
לכאפות רציניות קוראים לאטמות בשפה של השכונה
לפני 17 שנים
Lilu-FemdoM{Pon} - וואלה איש
לפי כמות התגובות בבלוג שלך
אתה צריך להקים פורום משלך
אמממ...תקרא לו...
"הקלות הבלתי נסבלת של היקום"?

:)
לפני 17 שנים
צ'יטה​(שולט) - לילו
נו באמת
לפני 17 שנים
Lilu-FemdoM{Pon} - מה ????
אני רצינית :)
לפני 17 שנים
ראש השבט​(שולט) - ניסיון החיים והתובנות בתחום מדעי ההתנהגות מלמדים שבנסיבות שונות של לחץ פסיכולוגי קורה לעיתים תכופות שבני אדם אינם מנצלים את האסרטיביות שלהם, ושוקעים לדפוס פסיבי ותלותי שמנציח את עצמו - עד שהתערבות חיצונית כלשהי גורמת להתעשתותם ולהיחלצותם לפעולה אסרטיבית".

ציטוט מפסק דין מעולם שונה אחר..
לפני 17 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י