סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

לה וידה לוקה

לא רק שליטה. והפעם: הצפרדע והעקרב (ביי לבליסנה)
לפני 17 שנים. 19 בספטמבר 2006 בשעה 6:34

לפני שבוע פתחתי את ביתי וליבי בפני חבורה של 13 נשים, לצורך מפגש שמטרתו לעזור לסאביות מתחילות. במשך השבוע הזה, אני מוכפשת שוב ושוב הן בגלל שהרעיון לא מצא חן בעיניי כמה אנשים כאן (אני לא מדברת על ההתנגדויות הלגטימיות), חלק מאותם אנשים, שלא עושה כלום למען הקהילה חוץ מלהרוס יוזמות של אחרים, משתמש בשקרים שהופצו עליי בעבר.

בפוסט הקודם שנפתח בנושא שלי, של אור ופרודנס, כבר התחלתי לחשוב על תביעת דיבה, אבל חשבתי גם על הבלאגן הרב שתעשה תביעת דיבה: אמנם כל מכריי, משפחתי והלקוחות שלי יודעים שאני בעולם השליטה ועדיין, חששתי שלא יהיה לי נעים לצאת עם סיפור שכזה, העדפתי לשבת בשקט ולתת לזה להרגע.

המשכתי בשתיקתי מול ההשמצות כלפי גם הפעם, עד שקראתי אתמול את השרשור של ריס והבנתי שמלדבר כאן שוב ושוב, הצדק לא יצא לאור ובכל רגע נתון יכול לקום אדם שמה שאני אומרת לא מוצא חן בעיניו להטיל בי רפש, בשם ההכפשות של פרודנס. הדרך היחידה שלי להגיע לצדק אמיתי היא בבית המשפט.

לא מעניין אותי מה ריס וחבריה של הנוגעת בדבר חושבים עליי, בטח ובטח שלא מעניין אותי מה פרודנס חושבת עליי. מצדי שיחשבו שאני המפלצת מלוך נס. אבל אני לא מוכנה שימשיכו להשמיץ אותי בפורומים שוב ושוב, יטילו דופי ביכולתי לעזור לנשים אחרות, יראו שאני שותקת ויעשו עליהום. יש גבול. התאהבתי פעם אחת באשה הלא נכונה, שלא היתה מוכנה לשמוע לא, אני לא מוכנה להמשיך לסבול בגלל הטעות הזאת.

לפני מספר שנים ביקשו ממני להתראיין בכתבה על נושא שקשור למיניות בעיתון ידיעות. הסכמתי מסיבות שונות והצטערתי מהרגע שהתראיינתי. חששתי ממה הפרסום יעשה לקריירה שלי. להפתעתי הרבה, הכתבה הזאת שידרגה את הקריירה שלי בעשרות מונים ופתחה לי דלתות שלא חלמתי אפילו שיפתחו. אנשים שלא ידעו על קיומי, התקשרו והדפקו על דלתי ויצרתי קשרים נפלאים, מקצועיים וחברתיים, שמלווים אותי עד היום. מפליא כמה אנשים הרבה יותר פתוחים להכל יותר ממה שאנחנו מדמיינים. במסיבת פורים האחרונה עם לקוחותיי, החלטתי לצאת מהארון גם בפניהם. לבשתי את בגדי הסאדו שלי, הצטיידתי בשוט, עליתי על הבמה ואמרתי לכולם - "ח'ברה, זאת מי שאני באמת". גם במקרה הזה חששתי מהתגובות וגם המקרה הזה הוכיח לי כמה כשאתה יודע מי אתה, כשאתה בא בפתיחות ואי הסתתרות בארונות, אתה זוכה לפתיחות, קבלה והערכה מהצד השני.

נזכרתי במקרים האלה אתמול, כשקראתי את ריס. לאחר התיעצות עם משפחתי וקבלת ברכת הדרך שלהם והסכם למימון הדרוש לעורך דין במקרה שנגיש את התביעה, החלטתי ללכת הפעם עד הסוף. לי אין מה להסתיר, לי אין במה להתבייש. אני לא דומית מסוכנת ומי שלא מוכן לקבל את זה כאן או לפחות לא להשמיץ אותי כאן, יקבל את זה כפסיקה של בית משפט וישלם מכיסו על העוול שהוא עושה לי. בקהילה הזאת יש אנשים מהמשפחה שלי ומהעבודה שלי, כך שהוצאת הדיבה כלפיי מסתעפת מעבר לעניין וירטואלי.

אני שונאת מלחמות. לא הייתי נלחמת לולא היו דוחקים אותי לפינה שבה כבר אין לי מה להפסיד. הפסקתי עם הרחמים, יש לי את הכוח, האנרגיות, האמצעים והקשרים ללכת עם זה עד הסוף, עד שתוכח צדקתי. ובכל זאת, ברור שההעדפה שלי היא לא לבזבז זמן וכסף בבתי משפט ולפתור את הדברים כאן, ילך? נפלא. לא ילך - נמשיך הלאה.

אם ההשמצות נגדי לא יפסקו לאלתר וההשמצות הקודמות לא ימחקו, כמה אנשים כאן יגלו שהאמת במציאות הרבה יותר פשוטה והרבה פחות נתונה לפרשנויות מאשר בכלוב. כשמדובר במילה מול מילה, בית המשפט בודק את ההוכחות שיש בידי שני הצדדים ובידי יש את כל ההוכחות להוכיח את מה שאמרתי - אמת דיברתי והנזק בהוצאת הדיבה כלפיי אכן נעשה. אני קוראת לכלובי לנהוג בי באותה מידת הגינות שנהג באחרים בהם היה ספק ללשון הרע ולמחוק את השירשור הנוגע לעניין.

התייעצתי אתמול עם עורך דין, הוא עבר על החומרים ואמר שבעיניו יש בהחלט מקום לתביעה ושבתביעת דיבה חובת ההוכחה היא על הנתבע. אנשים כאן יאלצו להוכיח משפטים כמו "דומית מסוכנת" (להזכירכם, בתקופה המדוברת כלל לא הייתי דומית של פרודנס, מדובר בלפחות חצי שנה אחרי שנפרדתי ממנה), כמו "הרס חיים" ועוד. לא נעים נכון? גם לי לא נעים לנסות להוכיח שוב ושוב שאני הנפגעת מהקשר עם אותה אשה עלובה.

ומה שלא יקרה, הקהילה תרוויח מהסיפור הזה. גם הצדק יעשה סוף-סוף וגם אנשים קטנים שמסתתרים מאחורי כינויים גדולים, יאלצו לחשוב פעמיים לפני שהם מטילים רפש, שקרים והשמצות.

fullspeed - לא מכירה את הסיפור ולא יודעת מה היה ,אבל,, ראשית פירגון אדיר על היכולת לחיות פתוח וגלוי , אני חושבת שזה ניפלא וגם מניסיוני תמיד זוכה לפירגון והצלחה .אשר להשמצות ותביעות דיבה ,סתם עיניין של ניסיון,, זה סוג של תביעות שהן משפטית מאוד מסובכות ובדרך כלל חבל על הזמן בלהתעסק איתן, זה לוקח שנים ובסיכום, בכלל לא בטוח שזו האמת שתצא לאור. וגם עד שכבר יש פסיקה,,כולם כבר מזמן לא מבינים על מה היתה בכלל ההתעסקות מי ומה היה ..סתם המלצה , חבל על הכסף, ניראה לי שעדיף בהחלט להיתמודד על האמת אבל בדרכים אחרות.
לפני 17 שנים
השולט אור​(שולט) - אני איתך אהובתי, בכל מצב, לטוב ולרע, אנחנו בזה יחד :)

ותמיד יש את הבחירה - להפסיק לעשות ובכך להיכנע לחבורה של אנשים שלא עושים דבר למען מישהו פה ורק מתעסקים בהטלת רפש, או לשאת את ראשנו גאות במי שאנחנו. כן, טעיות נעשות, גם על ידינו הן נעשו והתנצלנו עליהן יותר מפעם אחת, אבל שתינו יודעות מי אנחנו ומה אנחנו, ויש מספיק אנשים שיודעים.
וחבורת עושי הכלום - הם יכולים לגבב מילים, זו העשייה היחידה שהם יודעים לעשות. על מילים שמוציאות דיבה - משלמים.

את לא היית הדומית שלה כבר שנה כשהדברים האמורים קרו בעקבות ההטרדות הבלתי פוסקות שלה. אני למזלי, מעולם לא הייתי הדומית שלה. אז לבוא ולטעון ששתינו דומיות מסוכנות - זו האמא של הוצאת הדיבה.
לפני 17 שנים
Madame T​(שולטת) - היי שרון, נחמד לראות אותך פה....
אני מצטרפת לדבריו/ה של שרון וביחוד שתי השורות האחרונות בתגובתו/ה. עם כל הצער ועוגמת הנפש שנגרמו לך, השאלה היא האם באמת שווה לך להשקיע אנרגיות כספיות, נפשיות וכן הלאה בהגשת תביעה משפטית?

מאחלת לך ולאור שנה טובה, שלווה ורגועה.
לפני 17 שנים
לא קשורה - קחי אויר. קראתי את השרשורים המדוברים, את נאום ה'לא נסלח ולא נשכח'. וכל מה שאני יכולה לומר לך זה, קחי אויר.
עורך דין? הוצאת דיבה?
אם כבר, יש כאן עניין של שם רע, אבל, שם רע לניק שלך בפורום...
הווה אומר, רק מי שמכיר אותך אישית יכול לקשר

האם מי שמכיר אותך אישית וחשוב לך, זקוק לבית משפט כדי לקבל אישור לדעתו עלייך?

פורומים ומקומות בהם מופיעים בניקים ולא בשם אמיתי וללא פרטים כמו מקום מגורים, הם לא בדיוק מקום שממנו ניתן לגלגל תביעות שכאלו.

צדק, זה לא יעשה
והאמת, מניסיוני בפורומים של עולמות אחרים בחיי, זה גם לא יגיע לבית משפט.
אי אפשר לתבוע ניקים או להביא אותם לבית משפט

עשי את מה שאת צריכה כדי להרגע מהתחושות שאופפות אותך, אבל, תביעה לא תשנה לא את הקטנים מאחורי הניקים הגדולים ולא את הגדולים מאחורי הניקים הקטנים.


לפני 17 שנים
קייסי - בליסי יקירה,
אני מבחינה שכולם מזדרזים לחלץ את האויר ממפרשיך. טוענים כי אין סיכוי שהצדק יצא לאור (עשוי להיות נכון תמיד, בכל תביעה שהיא), וכי אין טעם לתבוע ניקים פיקטיביים בעולם של וירטואליה.
ובכן, הציצי נא בידיעה זו:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2892004,00.html

בהצלחה, אשה חזקה.
לפני 17 שנים
לא קשורה - זו בדיוק הנקודה.
העילה היתה
"דברים שפירסם באתר ושיחות שניהל עם אנשים אחרים, במסגרות שונות, מפרים את פרטיותה ומהווים הוצאת דיבה."
כדי שתהיה הוצאת דיבה, צריכים להופיע גם פרטים מזהים שמפרים את אלמוניותה של דמות פרטית...
לפני 17 שנים
קייסי -
את טועה. לא צריכים להופיע שום פרטים מזהים בהשמצות. קיראי את הלינק בתשומת לב - מספיק שמאחורי בליסנה ואור עומדות דמויות מוכרות בקהילה, אותה קהילה שבקירבה הן מושמצות. יש כאן נזק ברור לשמן הטוב.
בניגוד לעבר, שבו נאלצו תובעי דיבה להוכיח נזק מוחשי וברור, בתביעות דיבה היום אין צורך אפילו להוכיח נזק. מספיק שהשמצת ללא ביסוס, כדי שתצטרכי לשלם, וביד רחבה מאוד. על נזק מוכח תצטרכי לשלם סכומי כסף נכבדים אף יותר.
לפני 17 שנים
Belisana​(שולטת) - תודה לכולם על התמיכה ובמיוחד לך, קייסי.
לא קשורה, מעבר למה שקייסי אמרה:
אני פעילה בקהילה 8 שנים. אנשים רבים מכירים אותי כאן בשמי המלא ובמקצועי ואני לא דמות מאחורי כינוי לאנשים רבים וטובים כאן.

מעבר לכך, בכלוב נמצאים כמה וכמה אנשים מהעבודה שלי, לקוח שלי, כמה בני משפחה שלי, כמה וכמה קולגות מולם אני עובדת ואדם אחד אותו אני מייצגת בתפקידי. כל אלה יודעים בדיוק מי אני, כך שהכפשת שמי איננה הכפשה של איזה בליסנה אנונימית אלא הכפשה של שמי האמיתי.
לפני 17 שנים
bg2005 - ב' - אני לא מכיר אותך אך חש את הרגישות, הפגיעות, חוסר האונים והרצון לעשות מעשה. מי שמכיר אותך באמת לא צריך את הטיהור המשפטי. כרגע את משיגה את המטרה ההפוכה - הפוסט יוצר עניין, מהומה, מחלוקת, ספקות ...אנשים תמיד רוצים דם ולראות גוף מפרפר תלוי בכיכר העיר. עצתי - תורידי פרופיל ושימי זיין ! בעוד שבוע לא תביני מדוע בכלל כתבת את הפוסט הזה ...
לפני 17 שנים
השולט אור​(שולט) - אף אחד לא רוצה לרוץ לבתי משפט, מהצד השני נשבר לנו מהעובדה שאנשים מנצלים את המדיה הזו, כדי להכפיש אותנו כבר שנתיים.

אז מתי שהוא אתה אומר די. עד כאן. ואנחנו בנקודה הזו.
שתינו נשים מוכרות בקהילה הזו, עשינו בה דברים, לשתינו היו פה סאביות וסאבים, ולשתינו יש פה חברים רבים. כל אלה יכולים להעיד על אופיינו ועל הדומיות שלנו שמעולם לא נוצלה לפגיעה בהם.

אז נכון, בתי משפט זה לא מעט גועל נפש, הרבה כסף שנשפך וזמן. מהצד השני, מי שמורשע בהוצאת דיבה מחוייב לא רק בהוצאות המשפט של התובע אלא גם בתשלום פיצויים.

בתי המשפט בישראל כבר קבעו שלא ניתן להשמיץ אדם ולהסתתר מאחורי ניקים בדויים. כך שמבחינתנו, יש כאן אולי טרחה, אב ל אנחנו לא חוששות יותר. גמרנו לחשוש מפני השמצות. שהמשמיצים יחששו.
לפני 17 שנים
פעם פרח​(נשלטת) - נראה שזו הדרך היחידה שנשארה לכן לטהר את עצמכן ולהפסיק את מחול השדים סביבכן.
מאחלת לכן בהצלחה, נשמע שזו דרך לא קלה.
לפני 17 שנים
זרה מוכרת - יקירתי,

אחרי כמה ימים של להיות ולא להיות כאן
אני קוראת אותך עכשיו.

יודעת וזוכרת מה עברת בשנים האחרונות,
ושמחה שלא ויתרת לעצמך למרות הרחמים
והקשבת להצעות לשמור את כל ההוכחות.

כמו שאת יודעת ... התהליך הזה היה צפוי מזמן.

לך, יקירה, אין מה להסתיר או להפסיד.
והגיע הזמן שכל האמת תצא לאור.

אוהבת המון
וכאן איתך (גם כשאינני כאן פיסית)
לפני 17 שנים
השיבומי המתקתק​(מתחלף){בדסמית} - לכי על זה.
לפני 17 שנים
פשוט תות{Mistress H} - אוקיי איך פספסתי את זה, אני קצת מרחפת לאחרונה.
בליס, מגיעה לך כל זיכוי אשמה שהיא. את מקסימה ואת מהווה הרבה יותר מאושר לשפחתך ולאהובתך.
יש לך הרבה להעניק ואת עושה הכל כדי להעניק ולקבל, קשרייך עם בת זוגתך ושפחתך גם כן מבוססים על אהבה ועל נתינה הדדית, ואני יודעת כמו שכולם כאן יודעים שלעולם לא תפגעי ולו באחת מהן. ולא באף אדם.
אומנם לא פגשתיך, אבל אני יודעת מכל הלב שיש בך רק טוב, כי טוב כזה מרגישי בכל מילה כנה שכתבת, ובבלוגך היית יותר מכנה, אמיתית ואוהבת, את תמיד תהיי את. ואני לא צריכה ללמדך מי את, כי את יודעת וכך גם כל סובבייך.

אם בכדי לזכות את שמך ולטהר את סביבתך, את צריכה לתבוע חסרת חיים כמוהה, אני מאחלת לך רק טוב והצלחה, למרות שאינך זקוקה לה - את תנצחי. ולא רק שתנצחי, את תזוכי.

אני בכלל לא מתעסקת במה היא תעבור, כי היא, בכנות - לא שווה את זה. אבל רק תתארי לעצמך כמה כל מילה שלה תהפוך לערעור גמור בעיניי הסביבה.

אוהבת ומאחלת רק טוב.
תותי
לפני 17 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י