ערב טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

הנוף בסוואנה שלי

מילים מילים ואת משמעותן, יבוא לו גל ישטוף אותן.
לפני 17 שנים. 19 בספטמבר 2006 בשעה 9:11

RIS פתח פוסט, שעוסק ולו מעט בפורום החונכות שמתחיל לקרום לו עור וגידים. לשירשור.

להלן תגובתי משמה:

שוב, אני מוצא עצמי מסכים לכל מילה. אלא מה, אני מוצא נימה חדשה בדבריך, ואני רוצה לחדד כאן משהו, מתוך מה שנאמר.
החונכות/ליווי או איך שלא תרצו לקרוא לזה, הוא מוסד מאד חשוב לדעתי, ואף אני קורא בדבריך, שגם לדעתך.
ריכוז מידע באופן ברור ונגיש, הוא פרוייקט שאכן עוסקים בו, כפרוייקט הראשון של הקבוצה שהוקמה ששותפים לה עינבר, דאן קאפ, חואן, רבים וטובים אחרים וגם אני. מטעמי חוסר בהירות לפירסום אני לא מזכיר ניקים אחרים.
יש גם שם מוקש גדול מאד, שלדעתי הצלחנו לפרק אותו, והוא שאסור שמה שייכתב שם יהיה בגדר משהו שאין עליו קונצנזיוס מוחלט. מאותם טעמים שהזכרת כאן, שבעצם מי שם את בוני מאגר המידע הזה, להציג תנ"ך בדסמי לקהילה. מה פתאום בכלל שהאמת תהייה אצל מישהו שמחשיב עצמו כיודע דבר בכלל. כאמור, את המוקש הזה, הצלחנו לפרק. אני מודה שזה נשמע דימיוני שניתן לפרק את המוקש הזה, אבל תיווכחו כולם בקרוב שאכן הצלחנו ולחלוטין.

לגבי החונכות. תשמעו, לדעתי, החונכות היא נושא חשוב מאין כמוהו. אני מוצא, שלאור מטווח הברווזות שקורה פה בקהילה, חייבים לקום ולעשות מעשה. פשוט לא יעלה על דעתי, לשבת באפס מעשה ולתת לזה לקרות.
אלא מה, יש בפרוייקט הזה סכנות כל כך רבות ועצומות, שאני עומד נחרד, שמא לא תקום המפלצת על יוצרה בפרוייקט זה.
היו באותו פורום שהזכרתי, לא זה החדש שקם לו, שני דיונים בנושא. באותם דיונים, קיבלנו סקירה קצרה מאנשים הבקיאים באופן הפעולה בחול, בקהילות מאד מפותחות ומתקדמות, של מנגנונים כאלה. אני כלל לא משוכנע שיש לאמץ את אופן הפעולה הזה, לקהילתנו אנו. עדיין, כדאי ורצוי לשאוב משם רעיונות.
בעיקרון יש שתי גישות שונות בתכלית:
1. חונכות סמכותית ומייצגת באופן רישמי את הקהילה. לדעתי, הקהילה שלנו לא בשלה לכזה מנגנון. בגין היותה לא מאורגנת. לא אכנס לוויכוח פה, האם הקהילה צריכה בכלל להיות מאורגנת, רק אומר שלדעתי כן, ואם אכן כן, אז יש טעם רב בחונכות שכזו. אני מודע שאחד ממוקדי המחלוקת העיקריים פה, זו השאלה הזו. אני מציע לא לעסוק בה כעת. לו רק מפני שאני סבור שהקהילה לא מאורגנת כרגע, וצריך לעבור עוד הרבה כדי לשנות זאת.
2. חונכות לא מייצגת, על בסיס לא בר סמכה בכלל. בחונכות הזו, תהיה רשימת אנשים שהתנדבו. לא תהייה עליהם שום חותמת רישמית של הסמכה, וכמובן לא יהיו בוגרי קורס פיקוד של מפקדת העורף. גם אם אותם אנשים ירצו להעשיר את ידיעותיהם על ידי הליכה לקורס זה או אחר, זה יהיה רק מפני שבחרו ללכת לאותו פלוני מרצה, ולא מפני שחוייבו לכך.

לדעתי הקהילה שלנו בשלה רק לסוג השני של החונכות. עדיין יש שם הרבה מכשלות לא פשוטות. אתן מספר דוגמאות בעיות שיש צורך להתמודד איתם.
1. יש צורך למנוע מקרים של שימוש ברעה של חונך כזה, כדי למנף את אותה חונכות, ולרתום אותה לטובת כלי זינו הפועם במכנסיו. רובינו יודעים שזה קורה גם היום, ולא מעט.
2. יש צורך לנסות לפחות, למנוע חונכות אגרסיבית מדי. שיותר ממה שהיא מתבקשת על ידי החניך, נדחפת לו לתוך הגרון, בגדר פיטום אווזים, שנאסר במדינתינו.
3. מה קורה בעצם, עם חונך ברשימה, שבעצם נכנס לקשר זוגי בדסמי עם כל חניכותיו ? מה נעשה במקרה שכזה ? נכון שיש מקרים שזה יכול לגרור קשר מקסים, ולכאורה למה למנוע אותם. אבל לדעתי יש פה טעם לפגם בלשון המעטה.
4. לאור שלושת הסעיפים הקודמים, אני מוצא שיש טעם, ליצור מנגנון, כן מנגנון, זו לא מילה גסה בתפיסתי, לא תמיד לפחות. המנגנון הזה, נגיד יהיה מורכב, מאוסף כל המתנדבים להיות תומכים למשל. המנגנון הזה יוכל להכריע, במקרים חריגים, להקיא מתוך הרשימה שלהם, נגיד דום מתעלל שמנצל את רישומו שם, כפרטפורמה לניצול. הקאה זו טוב לה שתהיה בהצבעה של אותם חברים רשומים כמתנדבים. נכון שיצרנו פה מפלצת ונכון שהיא עלולה לקום על יוצרה. אבל אני לא רואה דרך להמנע מכך.

יש עוד בעיות רבות נוספות, ויש צורך וטעם לדון בהן ולמצוא פתרונות ודרך שתקבל קונצנזיוס רחב בקהילתנו. קטונתי בכלל כאן, ואף קצרה היריעה, מלפרט אותם.

הסיבה שבעצם עזבתי את אותו פורום שהוקם, בשורה התחתונה, היא חלילה לא מפני שאני חושד במניעי המקימים. הדבר היחידי שבעצם קומם אותי שמה, הוא שאני סבור שלמרות המניעים הטובים, הדרך שמה לא משהו. אני מצאתי עצמי שמה חרד, שרק בגלל הדרך, וממש לא בגלל הכוונות, יווצר שם משהו שהוא בגדר אותה מפלצת שקמה על יושביה.

אני מאמין שמנגנון חונכות, שיוקם באופן הזה, יזכה לתמיכה של הרוב המכריע של הקהילה. לא שלא יקומו לו מתנגדים, ברור שיקומו. למרות כך, אני בעד.
ואתם ?

רחום וחנון - היי ציט ידידי

אני ממש מסכים איתך ,לגבי בעיית הניצול בתחום.
ובכלל בתחילה חשבתי כשראיתי את המילה חונכות ,שזאת החונכות מהסוג שאני מכיר ,שזה בעצם סוג של תמיכה בלמידת מגוון התחומים שקשורים לנושא ,שזה בא מתוך אסירות תודה כמו בעולמי.

מההכרות הקצרה איתך ידעתי ,שאתה לא מהסוג שמנצל ,ותמיד כיבדתי אותך על כך.
לפני 17 שנים
צ'יטה​(שולט) - תודה איש יקר
כבוד
לפני 17 שנים
ג'ולי​(לא בעסק) - מי שצריך חונכות יותר מסאביות, הםאלה שלוקחים לידהם בסופו של דבר את הכוח...השולטים/ות. בדיוק כשם שלא ינתן אקדח בידי מי שלא הוכשר לך...

ולכן, לדעתי, אם לא לצד, אז לפני חונכות לסאביות, יש לגרום לכך שכל שולט יוכל ויצטרך לקבל על עצמו סוג של קווי יסוד מקובלים בקהילה...

תמיד יהיו הרעים, פורצי הגבולות, המנוולים. אי אפשר למנוע את זה, אפילו לא על ידי חינוך. ואי אפשר להביא למצב ששל אפס קורבנות. אולם, הגדרת גבולות הכוח בתוך קווים מקובלים, עשוייה למנוע פגיעות הנובעות מחוסר נסיון והתלהבות יתר...
לפני 17 שנים
צ'יטה​(שולט) - מסכים לגמרי כמעט לכל דברייך.
ואדגיש, שאני חושב שלא פחות מסאביות, גם הדומים זקוקים לחונך.
אבל....
הגישה הפאשיסטית שמכריחה אותם לקבל חניכה, גובלת לדעתי בפיטום אווזים, שהוצא אל מחוץ לחוק במדינתנו.

יש הרבה שולטים ושולטות, שלא מתביישים כלל, לקבל כזו חונכות. אף אני גאה להיות נמנה עליהם (הנחנכים).

אני חושב שהדרכה מסודרת, שמתקבלת אצל נשלטים, יכולה לגרום להם לבוא יותר מצויידים לשפיטה של ערכי טוב ורע ביחסים עתידיים שיקימו.
מפה ועד קורסים אלימים, של המלצות על החזקת צרור מפתחות רב בריח ביד, מבעוד מועד, במועד הפגישה עם דום פוטנציאלי. מצטער זה מעמיד לי את השערות שאין לי.

תודה ג'ולי על תגובתך, וברוכה הבאה לבלוגי
}{
לפני 17 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י