שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

Alatar

בין השורות
לפני 7 שנים. 3 ביולי 2016 בשעה 10:56

אז מה הכי קשה בלהיות נשלטת, תגידי לי? האגו שמרגיש נרמס? העצמאות שנלקחת? חוסר האונים? ההשפלה? אולי זה בכלל הקטע הפיזי - הסטירות, הספאנקים, וההצלפות (עם חגורה או כבל או קיין)? או אולי היריקות וההגבלות והחניקות והקשירות? או אולי אלה בכלל המשימות שמחוץ למיטה, שגוררות אותך ביחד איתן אל זכרונות לא תמיד ברגעים הכי טובים, או הידיעה שיש מישהו שיודע בדיוק איך את נראית כשאת במקום הכי נמוך שלך? ואולי זה מה שקורה אחרי שדברים נרגעים, השילוב של השנים, בו את מנסה למצוא הגיון במצב לא הגיוני, שהרי איך זה שבחורה כמוך יכולה להנות ולרצות עוד מהדברים האלה? ואולי זה פשוט יותר, וזה הנסיון בכלל להכיר מישהו כזה - אדם שיהיה שווה את האמון ואת המאמצים שאת משקיעה בו, שידע להעריך את מה שיש מולו, שלא יעז להשתמש בזה בשום מצב נגדך, שלא יבהל מהצדדים היותר אפלים בך?

 

אז תגידי לי - מה הכי קשה בלהיות נשלטת?

 

ומה התכונה הכי חשובה בנשלטת? סף כאב גבוה? אינטואיציה? שירותיות? ביטול עצמי? השלמה עצמית? ראש פתוח (לא בצורה מילולית!)? היכולת לסמוך על השולט שלה?

 

אז תגידי לי - מה התכונה הכי חשובה שיש לה?

 

ואל תספרי לי על החלקים הטובים בלהיות נשלטת. איך זה יכול להעצים ולהשקיט ולהאכיל את החיה שבפנים, איך זה יכול להתחבר למשהו כל כך פנימי וכל כך אישי, איך זה הדבר היחיד שמצליח לגרום ללב שלך לפעום במהירות ולתחתונים שלך להרטב, ואיך זה מסוגל ברגע לשחרר את הנפש שלך. זו שיחה אחרת, מעניינת לא פחות, וגם אותה נקיים בקרוב, אבל לכרגע – מה בשבילך הכי קשה בלהיות נשלטת?

 

האגו משחק פה תפקיד, זה ברור, אבל את האגו אפשר להשיל מול מי שראוי לכך. תחושת ההשפלה גם היא משמעותית, אבל זוהי פונקציה של האגו, ואי אפשר להיות מושפל מול מי שרואה אותך בלי האגו. הכאב הפיזי גם כן נכנס לתמונה, ובהנחה שהכאב עצמו לא מגביר לך את החוויה, יש כאן אינדיקציה לרמת הקשר בינך ובין מי שאיתך, שהרי הוא לא יקח אותך למקומות שהוא חושב שלא תוכלי לעמוד בהם.

 

ההשלמה עם מי שאת, מה שאת, מה שעושה לך את זה, ומה שלא – אלו הדברים הקשים באמת. וכן, אני יודע שאני מתעקש על הנקודה הזו, ושדיברנו על זה רק לא מזמן, אבל כדי להתגבר עליהם אנחנו נדרשים לשאול את עצמנו הרבה שאלות, ואולי הראשונה בהן היא "מה את רוצה?". ואני מכיר הרבה נשים שעצם השאלה הזו מעלה להן את הסעיף, ואולי אפילו מסיבה טובה. כשהיא מגיעה במקום הלא נכון היא יכולה להתפרש כ"מה את רוצה מהחיים שלי?", וכשהיא מגיעה מהמקום הלא נכון, היא יכולה להתפרש כ"אני עצלן מדי, ואין לי כוח להבין דברים בעצמי, אז בואי ותגידי לי את הכל". והדבר המצחיק, אני אספר לך בסוד, הוא שלפעמים אלה שהכי מתעצבנות מהשאלה הזו זורקות עליך בעצבים "אני רוצה את זה, ואת זה, ואת זה שלא יהיה ככה, וגם את זה, ואת זה", ובכלל לא שמות לב שהן עונות על השאלה. הן חושבות שאם הן יזרקו עליך הכל, אתה תבהל ותתחרט ששאלת (ואולי בגלל זה לפעמים משתרבב להן לשם גם "שלום עולמי" ו"שלושים מיליון דולר"), בזמן שהן נותנות לך את התשובה המלאה. אבל זו לא הכוונה. כשאני שואל "מה את רוצה?" אני לא מתכוון שתעני לי "אני רוצה שתקשור אותי בתנוחה הזו" או "אני רוצה שתזיין אותי, או תצליף בי, או תשתין עלי" או משהו מוחשי בסגנון הזה. זו לא שאלה שאמורה לכוון אותי למקום הנכון, וזו לא שאלה שמפחיתה מעד כמה אני מבין אותך. השאלה הזו, כשהיא מגיעה מהמקום הנכון ואחרי היכרות מספיק עמוקה, היא שאלה רצינית ואישית נורא. היא שאלה שדורשת התבוננות פנימית, חקירה עצמית מעמיקה והרבה אומץ לב, ואומץ לב, אני חושב, הוא התכונה הכי חשובה לנשלטת. לא היחידה, כמובן, אבל בהחלט החשובה. יש ציטוט של אחד, בזיל קינג, סופר קנדי/אמריקאי, שיש שמייחסים אותו לאנשים אחרים: Be bold and mighty forces will come to your aid. ולפעמים, כשאני מסתכל עליך, כשאני קורא אותך, הוא עולה לי בראש, ואני חושב לעצמי מה רק אילו.

 

ואין קיצורי דרך, לא בדרך להבין דברים על חיינו כרגע, דברים שעשויים וכנראה גם ישתנו עם הזמן, ולא בדרך לאומץ לב אמיתי. אין קיצורי דרך לאמון אמיתי ולתקשורת פתוחה. אין קיצורי דרך ללהיות "נשלטת טובה", מה שזה לא אומר, כאילו יש רשימת דרישות שבכל פעם צריך לסמן "וי" ליד כל סעיף קטן, וכשמשלימים את הרשימה צועקים "בינגו" או "הב הב", או מה שזה לא יהיה. יש אינסטינקטים, יש סבלנות, יש תבונה, יש נכונות, ויש אומץ לב. הרבה אומץ לב.

 

לפני אי אלו שנים (שש-עשרה, ליתר דיוק), יצא שיר של שב"ק ס'. לא באמת מהסגנונות המוזיקלים החביבים עלי, אם להודות על האמת. הוא נפתח ב"הדרך ארוכה ומפותלת". לא באמת זכרתי את כל המילים של השיר הזה לפני היום, והסבירות שבעוד שבוע שוב לא אזכור אותן, אבל לכרגע הן מתחברות לי לדברים שכתבתי. הדרך להכרה אמיתית בעצמך, בעיקר שעצמך אינך נשארת סטטית עם השנים, עוברות דרך נפילות והתרוממויות. וגם אם אני לא מחבב במיוחד את המשכו וסופו של השיר, והמסר הדי-אופטימי של השיר כולו, הרי שההתחלה שלו מתארת מצב קיים.

 

כי הדרך ארוכה ומפותלת. נופלים וקמים, נופלים וקמים, נופלים וקמים. עוברים גשר ועוד גשר. נופלים וקמים, נופלים וקמים.

 

Miss Sunny - הכי קשה הוא הפחד שלא תקומי. שלעולם לא תגיעי לגובה שממנו צנחת...
ובכל פעם שהחיים מוכיחים לך אחרת ואת מגיעה גבוה יותר את נופלת נמוך יותר. האובדן של האגו מאפשר לך לעוף אך באותה מידה הוא אינו בולם את צניחתך. את מוצאת תהומות שלא ידעת שקיימים בך.
לרוב, שאת בגובה, הוא שם. בתהומות את לבד. וכן, זה דורש אומץ לב, וסבלנות. אך בעיקר אמונה... שהוא תמיד שם וגם אם אינך יודעת שהוא שם, הוא שם.
לפני 7 שנים
Alatar​(שולט){Foxy LAB} - קודם כל, תודה על התגובה. אני מעריך אותה מאוד.
הסיומת של הדברים שלך, שהוא תמיד שם, גם אם את אינך יודעת שהוא שם, מלמדת על רמת אמון מאוד מאוד גדולה, וכזו שמגיעים אליה (אולי) רק אחרי שעוברים את השלב הזה שאני מדבר עליו, בו יש עדיין ספקות עצמיים בקשר למהות שלך. אין לי ספק שאין נקודה בה המאבק הזה עם עצמך מפסיק לחלוטין, ובשלב הזה לאומץ הלב מתווספים גם דברים כמו סבלנות ועוד אומץ, וגם הרבה אמונה (בעצמך ובשולט).
לפני 7 שנים
'Chloe - וואו איזה פוסט משובח ולצערי הרב... מעטים שיבינו את עומק תבונתו.
לפני 7 שנים
Alatar​(שולט){Foxy LAB} - תודה :)
לפני 7 שנים
סחלב37 - הדבר הכי קשה הוא למצוא את השולט שישלים אותך. שיהיה מותאם בדיוק לרצונות שלך. שיקרא אותך בלי שתוציאי הגה. שיהיה מסוגל להכיל אותך בדיוק כמו שאת מכילה אותו, שידע לשלוט גם בלי שיהיה זקוק לשוט ביד
לפני 7 שנים
סחלב37 - והעיקר. שידע לא לחשוש להביע את רגשותיו.
לפני 7 שנים
Alatar​(שולט){Foxy LAB} - נראה לי שכתוב את זה במילים טיפה אחרות בסוף הפסקה הראשונה, לא? :)
לפני 7 שנים
שר ברוח​(שולט) - הפוסט הזה כמו רבים לפניו הוא תמצית מזוקקת של מהות השליטה
מאחל לכולנו כאן כזה
לפני 7 שנים
Alatar​(שולט){Foxy LAB} - איזה דבר נחמד להגיד! תודה רבה!
לפני 7 שנים
יעל t​(נשלטת) - לסמוך.
לפני 7 שנים
Alatar​(שולט){Foxy LAB} - כן, גם זה נראה לי שכתוב במילים קצת אחרות בסוף הפסקה הראשונה, אבל אין ספק שאמון הוא בהחלט אחד החלקים הקשים יותר.
לפני 7 שנים
Miss Sunny - לסמוך זה אמון. בגלל שהדרך היא כזו שלא עשינו בעבר ועם אדם חדש אז האמון נרכש... ובזמן הזה שהוא נרכש (ולפעמים גם הולך לאיבוד וחוזר)...אלאתר צודק... מה שמחזיק אותי לפחות זה אומץ הלב.
לפני 7 שנים
יעל t​(נשלטת) - אין כאן עניין של צדק. אני מדברת בשם עצמי, כפי שאת מדברת בשם עצמך. שיהיה לכולנו ערב טוב.
לפני 7 שנים
פייה{O} - וואו, איך פיספסתי את הבלוג הזה עד עכשיו?
ואם להוסיף את שני הפני החושפניים שלי, מה שהכי הכי! מפחיד זה לא רק להודות בפני עצמך שיש בך משהו חלש ושאת רוצה וצריכה מישהו חזק ודומיננטי מעליך, אלא גם לקחת בחשבון שהצד השני יקלוט שיש בך משהו חלש וקטן ותכלס שאת לא מושלמת ושיש סיכוי שהוא לא יאהב אותך בגלל זה.
כן, אני יודעת שיש לזה מליון תשובות ברורות.
אבל מפחיד.
לפני 7 שנים
Alatar​(שולט){Foxy LAB} - ברוכה הבאה, ומקווה שתהני. :))
אני חושב שהעלית נקודה מאוד טובה, שניסיתי להתייחס אליה, אבל לא הייתי מספיק ברור. תודה על החידוד.
לפני 7 שנים
סקרנות מאוחרת​(נשלטת) - אני מה ש - שר ברוח - אמר
לא מוצאת מילים לבטא את התחושה כשקראתי אותך
פשוט העברת אותי את הדרך שעברתי עד שהגעתי להשלמה ולחופש שבתחושה שזו מי שאני וזהו
תודה.
לפני 7 שנים
Alatar​(שולט){Foxy LAB} - תודה רבה על המילים היפות :)
לפני 7 שנים
unpredictability​(אחרת){עבר} - הכי קשה בשבילי זה התלות. והנפילה. הכי קשה זה הבעת הפנים הלא מרוצה על פניו של האדון, שברגע הלא נכון גורמת ללב לא רק להחסיר פעימה, אלא לעצור לחלוטין. ואני לא מדברת על "הו מי זונה רעה בואי תחטפי על הברכיים של אבאלה", אלא המבט הבאמת מאוכזב ולא מרוצה ממשהו, אם זה עולה באמצע "רגע". (כן, אני צריכה ללמוד לא לאפשר להעביר ערבים שלמים לרגליו, כשהוא סבבה, ואני לאט לאט נופלת לספייס"
הכי קשה שאני זקוקה לאישור שלו כמו אויר לנשימה ברגעים האלה, וזו תלות מפחידה כזו, שלא עוברת אחרי זה ימים שלמים, ונראה שהוא לא לגמרי מבין את זה. אני חושבת שגם השולט המנוסה ביותר לא מבין עד הסוף את המחיר שאנחנו משלמות על ההנאה שלנו. או לפחות אני. אני בטוחה שגם לשולט יש את המחיר שלו, אבל אחרי שהתנסץי בשני העולמות, המחיר שלה כבד יותר
עם השולט הנכון הנזק יכול להצטמצם למקסימום, אבל הפגיעות נשארת. כמו חילזון בלי בית. אם במקום לכרבל אותי אחרי שגמרת אתה פותח אץ המחשב , אפילו בשביל להזמין לנו אוכל, אני מתה מבפנים. אם אתה לא עוצר באמצע סקס אלים כדי ללטף לי את הפנים ולהגיד כמה אני יפה, אני מתה על המקום. אם לא תטרח לציין כל פעם שאני עושה מאמץ, אבל כלללךל פעם, שאתה מודע לזה ומעריך את זה, במקום להרגיש קטנה ושייכת אני מרגישה קטנה וזרוקה.
הנה, אני רק כותבת את זה וכבר בוכה, למרות שמחוץ לשליטה נדיר שמשהו מוציא ממני דמעות. והרי ךא מדובר בהתאכזרות או הזנחה, בעולם הןנילי אין את הצורך הזה בכזו כמות של פידבק חיובי
לפני 7 שנים
Alatar​(שולט){Foxy LAB} - תודה רבה על התגובה הזו (ועל המחמאה שלמטה) ועל החשיפה האישית.
הדברים שכתבת מחדדים נקודות שרצות לי בראש כבר הרבה זמן. את חלקן כתבתי כאן או בעבר, וחלקן, אני בטוח, ימצאו דרכן לפוסטים עתידיים.
תודה שוב. :)
לפני 7 שנים
unpredictability​(אחרת){עבר} - ואגב, אני מאוד נהנית לקרוא אותך. אתה נהדר. }{
לפני 7 שנים
demetere​(נשלטת) - נופל וקם.
שבכ ס.
" הדרך ארוכה ומפותלת. אני נופל וקם נופל וקם
נופל וקם.
כמה ארוכה היא הדרך. אני עומד איתן עם ראש מורם".
לפני 7 שנים
demetere​(נשלטת) - וגם אני מאוד נהניתי מהפוסט:)

מה קשה לי?
הדיסוננס המוזר והקשה לעיכול
בין מי שאני בחיי האישיים, המקצועיים
לבין מי שאני בסיטואציות האלה.
אולי זה אגו.
לא יודעת...
איך אני הופכת מאישה חזקה כל כך...
לילדה טובה שעושה מה שאומרים לה:)
לפני 7 שנים
Alatar​(שולט){Foxy LAB} - :))
לפני 7 שנים
agnes - הכי קשה במקום שלי זה משהו שהזכרת בפוסטים אחרים. לנשום. להרפות. לשחרר. ולחיות בתוך הרגע ורק ברגע ולא להיות בשום מקום אחר. מזכיר לי את הלידות שלי אבל בלי סוף, פשוט לחיות ככה. (כתבתי "פשוט". מה פשוט בזה. )

ותודה. בלוג יפהפה.
לפני 7 שנים
Alatar​(שולט){Foxy LAB} - תודה לך :)
לפני 7 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י