אחר צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הנוף בסוואנה שלי

מילים מילים ואת משמעותן, יבוא לו גל ישטוף אותן.
לפני 7 שנים. 14 באוקטובר 2016 בשעה 20:37

גרושתי השנייה שתחייה, קיבלה מתנה מבעלה, ליום הולדתה, שפית. השפית באה אליהם הביתה ובישלה להם, אצלם בבית, ארוחת ערב מלכותית. היא נתנה להם רשימת קניות אקזוטית, שלקח להם יומיים להשלים.

השפית הזו חברה של בעלה, לכן עשתה להם את הארוחה בעלות סימלית, לעומת מה שהיא לוקחת בדרך כלל מלקוחותיה. עכשיו תשבו רגע ותשמעו כמה היא לוקחת מלקוחות "רגילים": 800 שקלים חדשים לסועד. פששש.... איזה סכום פנומנלי. ובעלה של גרושתי אומר שמחכים אצלה בתור והיא עובדת בקצב מלא.

***

היום שוחחתי עם חבר ילדות טוב שלי והוא אמר לי שהוא זקוק לעזרה שלי. שאלתי אותו: מה אתה צריך? הוא אמר לי, תשמע, אישתי (גם הם, הכירו אצלי בבית), שהיתה מבשלת מצויין, קרה לה משהו, והיא מבשלת ממש לא טעים. אפילו היא לא אוכלת את האוכל שהיא מכינה. הוא אמר לי: אשמח שתלמד אותנו איך מכינים בשר טעים.

כמובן שנעניתי לאתגר ובאתי היום בערב, לבשל איתם. מסתבר שכל העניין הזה שלהם, היה ממש עמוק. שניהם היו בחששות רבים מהאירוע הצפוי. כמובן שהבאתי איתי חצי מטבח שלי. בישלנו ביחד כמה תבשילים של 4 שעות והיה ממש כיף, מקסים ונעים.

או אז בשיחה בסיגריה כל אחד מהם, לחוד, התוודה על החששות, שהיו לו מהעניין המשותף הזה. כששאלתי אותם ממה הם חששו, קיבלתי תשובות שהעידו על עומקו של העניין הזה אצלם.

כמובן שהיה מקסים וכמובן גם טעים, לטעמם וגם של הילדים שלהם. ובשיחה עם שניהם, כל אחד לחוד, אמרו לי, שכל החששות שלהם התבדו ושהיה פשוט מקסים.

***

אולי במקום רובוטים וסטארטאפים הייטקים מתוחכמים, אני צריך לעשות הסבה לשף בהזמנה. ללכת לבשל בבתים של אחרים.

אני לא חושב שאקח 800 שקל לסועד, אני אמנם מבשל מצויין ואוהב את זה מאד, אבל לא הייתי מציב את עצמי בראש מצעד פזמוני השפים. אבל תשמעו, נשמע, שאולי כדאי לי לשקול את הכיוון הזה.

הייתי מתמחר ערב כזה, בכמה אני לוקח לערב, מבלי קשר לכמות המוזמנים. אני מתקתק בשעה עבודה, עם סו-שף, ארוחה ל 20-30 סועדים, שזה מה שבערך בישלנו. למרות שהיו רק שישה סועדים. כדי שיהיה מגוון של מתכונים למנות לעתיד לבוא.

***

שף בהזמנה, נפתולות דרכי הגורל. בדמיוני הכי פרוע, לא הייתי חושב על כיוון כזה.


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י