צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

סיפורים ומחשבות

בעקבות עידוד והשראה מידידה כאן החלטתי לפרסם סיפורים שכתבתי.
אני מזהיר מראש חלק מהדברים כאן הם בשפת האם שלי אנגלית אז לא להתלונן על הקושי
לפני 6 שנים. 24 ביולי 2017 בשעה 17:44

פרדוקס השליטה או בשמו האחר האשליה של שליטה זה נושא מרתק ואחד המהותיים בבדסמ במיוחד למתחילים. הכל נובע מהשאלה הפשוטה "למי יש יותר כוח בקשר בדסמי?"

לכאורה התשובה ברורה לצד הדומיננטי יש את כל הכוח זה הצד שקובע מה יהיה מתי ואיפה והצד של הסאב צריך להיכנע ולציית.

אז זהו שלא!!!!! .

זה מאוד לא ברור מאיליו במיוחד בתחילת הקשר. אנחנו מדברים על בדסמ. לא על אונס, עבדות, חטיפה ועוד מקרי אימה נוספים. בדסמ שם בראש שלו את עיקרון ההסכמה הצד השני מסכים למה שנעשה לו. מכאן הביטוי "שליטה לא לוקחים אלא מקבלים" . הצד הסאב חייב להסכים קודם לתת את השליטה לצד הדומיננטי. ותמיד יש מילת ביטחון אז לא רק בתחילת הקשר יש הסכמה. הצד הסאב יש לו פצצת אטום שיכולה לעצור את כל הסשן במילת אחת או תנועה אחת. משהו שהשולט יכול לעשות גם אבל לרוב לא ירצה לעשות. 

לפי זה הצד השולט בעצם עושה הכל כי הצד הנשלט רוצה בכך . אז מי בעצם שולט? מי בעצם בעל הכוח ? מכאן הפרדוקס הצד השולט שולט אבל בהסכמה ומכוח של הצד הנשלט. לכן השליטה היא אשליה ברמה מסויימת.

אז לכאורה התשובה לשאלה בהתחלה היא שלצד הסאב יש יותר כוח בקשר. 

אז זהו שלא בטוח. לצד הנשלט יש צורך מסויים, בין אם זה צורך בהשפלה כדי להיות למטה, צורך בכאב כי היא זונת כאב, צורך לשרת את הגבירה ולהתגאות, צורך להשתחרר ולא להחליט ועוד דוגמאות אין ספור... הצורך הזה רק הצד השולט יכול לספק . אבל גם לצד השולט יש צורך לשלוט, להכאיב, לקשור וכו'... ורק הצד הנשלט יכול לספק את זה אבל בגלל מהותו של הצד השולט לרוב זה מצריך חוזק נפשי, מודעות עצמית, כוח מנטלי, יכולת להוביל, ביטחון עצמי, ידע רב ועוד תכונות הבולטות בדומיננטים ברמה כזו או אחרת. מה שנותן להם אישיות חזקה ואז לכאורה להם יש יותר כוח . 

מצד שני לצד הנשלט יש את היכולת לשחרר את האגו בשביל הצד השולט שזה מצריך יותר כוח ומשהו שהרבה דומיננטים (לא כולם אבל הרבה) לא מצליחים לעשות... אז שוב למי מהם יש יותר כוח?

ודבר נוסף כשקשר מתקדם והצד הנשלט העניק כבר את הכוח לצד השולט (למרות שעדיין יכול לעצור הכול) הוא גם מעניק את האמונה שלו בצד השולט . והאמונה הזו נותנת כוח עצום לשולט לעשות דברים שגם לא נעימים או מובנים לצד הנשלט בלי שהצד השני ישאל כי הוא בוטח בצד השולט. לכן ככל שקשר מתקדם לצד השולט יש יותר כוח כי הוא מוכיח שהוא ראוי לאמונה ולביטחון של הצד הנשלטת וכי הוא משתמש בתכונות האישיות שלו לכבוש את נפשו של הצד הנשלט . וכך יש לו עליו כוח אז הוא החזק יותר.

אבל הפרדוקס שוב... כל הכוח שיש לצד השולט זה בגלל שהצד הנשלט נתן לו את הכוח הזה... מתסכל ומעגלי נכון? מכאן ההדדיות שבקשר בדסמי (לא שיוויוניות אלא הדדיות) המעגל הזה. כי מלך רק מולך כל עוד העם רוצה אותו כמלך.

אז למי לדעתכם יש יותר כוח בקשר?

GOODBYE111 - הדדיות זה נפלא אם היא קיימת אין שום פרדוקס. יש הבנה ורצון מתואמים
לפני 6 שנים
מבט לעיניים​(שולט) - הפרדוקס הוא בהיגיון כי לכאורה הצד השולט בעל הכוח אבל הוא לא זה הדדי זה מעגלי כי השולט רק שולט בגלל שהנשלטת הסכימה
לפני 6 שנים
ArchAngel​(שולטת) - אני חושבת שיש שניים בטנגו הזה.
זה נכון שהנשלט הוא זה שבוחר להעניק את האפשרות לשלוט בו, אבל זה לא תלוי רק בו אלא בדינימיקה שנוצרת בינו ובין השולט.
לפני 6 שנים
Solariss{blackouger} - התגובה נמחקה על ידי הכותב/ת.
לפני 6 שנים
Solariss{blackouger} - " למסור שליטה " זה שלב. יש עוד שלבים : לתלוש שליטה מצד השולט/ת ולאבד שליטה מצד הנשלט/ת
לפני 6 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י