שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

סיפורים ומחשבות

בעקבות עידוד והשראה מידידה כאן החלטתי לפרסם סיפורים שכתבתי.
אני מזהיר מראש חלק מהדברים כאן הם בשפת האם שלי אנגלית אז לא להתלונן על הקושי
לפני 6 שנים. 8 בספטמבר 2017 בשעה 18:58

זה משהו שנכון לונילים ולבדסמ כמה ממכם קנאים?
כמה ממכם רכושניים? האם זו דרישה?
בלי קשר לפוליאמוריה או מונוגמיות . גם פולי וגם מונוגמי יכולים להיות קנאים אבל מה ההבדל בעיניכם?

קינאה זה לא בהכרח רגש שלילי ורעיל. כנ"ל רכושניות יש שאוהבים להרגיש שרכושניים כלפייהם ויש שלא. אז למה כולם כל כך חוששים מהמושג קינאה וטוענים שזה רגש ארסי ורעיל?

כי אנחנו כבני אדם לקחנו את הקינאה למקום רע.
יש 2 סוגים של קינאה קינאה דוחפת וקינאה רעילה.

קינאה רעילה: היא מתי שאתה רואה משהו ואתה רוצה רק לעצמך ואם לאחר יש אתה תהרוס לו כדי לקבל או שתחליט שאם אין לך אין ולא יהיה לאחר. זו הקינאה שכשאתה רואה את הדשא של השכן ירוק יותר אתה מתמלא שינאה עצמית ואומר אז אני ארעיל את הדשא של השכן כדי שיראה כמו שלי.

קינאה דוחפת: זו קינאה בריאה שזה הרגש שכולנו צריכים היא דוחפת אותנו להיות טובים יותר היא לא ממעיטה בערך העצמי או בערך של אחר . זו קינאה שאומרת שאתה רוצה גם לעצמך את מה שיש לאחר. בלי לקחת מהאחר אלא לשפר ולדחוף עצמך להשיג זאת גם. זו קינאה שאומרת שאם הדשא של השכן ירוק יותר אתה תרצה לטפל בדשא שלך להשקות אותו עד שיראה ירוק יותר מהשכן. שתדחף לעשות זאת לא משינאה עצמית וכעס שמגיע לי אלא ממקום של הינה זה אפשרי אני רוצה גם.

וכך זה בזוגיות קינאה רעילה אתה נועל את הבת זוג שלך כל תשומת לב שתתן לאחר אתה תראה כממעיט בערך שלך ותהרוס לאחרים לקבל ממנה תשומת לב תאסור תפגע תרגל ותכלא אותה כדי שהיא תהייה שלך. כי אתה לא מאמין בערך שלך ושונא עצמך ולכן רואה בכל דבר כעלבון כי חס וחלילה שיגלו מה אתה באמת והיא בטוח תרצה לברוח היא שלך נקודה.
לעומת קינאה דוחפת אתה תראה קינאה אבל בגלל שאתה בטוח בעצמך ואוהב עצמך אתה לא רואה בזה שהיא נותנת תשומת לב לאחר כעלבון אלא כסימן שאתה כנראה לא משקיע מספיק בקשר ולכן תנסה להפוך עצמך ליותר טוב כדי לקבל ממנה יותר תשומת לב.

אבל עכשיו נשאלת השאלה מה אם רכושנות? מה ההבדל ברכושנות לקינאה הרעילה? פשוט מאוד. רכושנות היא נושא נפרד מקינאה ברכושנות אתה רואה בבת הזוג כאוצר כרכוש שלך נקודה . עכשיו האם אתה רואה בה רק כרכוש או כבת אדם גם זה מה שקובע האם זה רע או טוב . האם היא אוצר שיכול ללכת ואז אתה משקיע מטפח ושומר עליה או שהיא תכשיט יפה, צעצוע שאתה משתמש בו עד שימאס לך . האם הרכושנות באה ממקום של אגוסנטריות או של הוקרה . זה מה שקובע האם הרכושנות טובה או לא.

לכן אין בעיה להיות רכושני כל עוד אתה עדיין רואה בה כאדם. וזה יכול להיות אפילו בקשר פוליאמורי אפשר לקנא בבן זוג השני שלה ולדחוף עצמך להיות ראוי יותר לתשומת לב ממנה ואפילו להיות רכושני כלפיה כשאתה יודע שהיא עם אחרת בזה שאתה שואל מתעניין מציב גבולות ומבהיר לה שהיא עדיין שלך אפילו שהיא איתו...

(כל הנכתב כאן נכתב בלשון זכר אבל מתייחס ונכון לכל המינים מיגדרים ותפקידים)

salvation angel - כתבת יפה.
לפני 6 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י