אחר צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הנוף בסוואנה שלי

מילים מילים ואת משמעותן, יבוא לו גל ישטוף אותן.
לפני 17 שנים. 6 בינואר 2007 בשעה 19:12

ניתוח מזלות על פי האסטרולוגיה המערבית, נחלק בגדול לשתי קבוצות ראשיות. אלו שמייחסים את מירב החשיבות לבתים, ואלה שמייחסים את מירב החשיבות למיקומי הפלנטות. אני מנוי על הקבוצה המייחסת יותר חשיבות למיקומי הפלנטות, והאספקטים, מבלי לפגוע חלילה בחשיבות הבתים.

פלנטות = כוכבים. הפלנטות מתחלקות לחמש פלנטות אישיות, וחמש חוץ אישיות. כמובן שחשיבות הפלנטות האישיות גדול הרבה יותר.

***

פלנטות אישיות

שמש (המזל) - השמש מסמלת את התנהלותו של אדם כלפי העולם באופן כללי. היא מסמלת את אשר דמות האב הטביעה באותו אדם. זו בעצם המהות העיקרית של אותו אדם, ועיקרי תכונותיו. זהו הכוכב הכי חשוב במפה, ורוב התחזיות והניתוחים האסטרולוגיים, מתייחסים בעיקר למזל, ובכך אף נמצאים, בחלק מן המקרים, מדייקים. אלא מה, שיש הרבה מקרים, שהשפעת הפלנטות האחרות, גורמת לשינוי די ניכר, מתמונה מונוכרומטית של השפעה אחת בלבד, ואף מרמזת, על צבעוניות אפשרית, וקיומם של מרכיבי אישיות אחרים, שלא נופלים רבות בחשיבותם.
השמש הינה שליט מזל אריה, וזה מקומה הטיבעי. האריה מתנהל מול העולם בנינוחות, ואין לו צורך להוכיח כלום לאף אחד, שהרי הוא הוא, המלך הבלתי מעורער של הטבע.

ירח - מיקום הירח מייצג את התחום הריגשי העמוק, ואת הרעב הריגשי של אותו אדם. לעיתים גם מייצג את הילדות. הירח מסמל את היחסים עם האימא, ואת אשר היתה אמורה להקנות. הירח הוא שליט מזל סרטן, שזה המקום הטיבעי של הרגשות העמוקים.
הירח, כמעט לא נופל בחשיבותו, מהשמש (המזל), ומשם הטעויות הרבות במה שכתוב בכל מיני מקומות, שמתייחס לשמש בלבד.

מרקורי - כוכב התקשורת. מיקום כוכב זה מייצג את התקשורת השיטחית עם אנשים, כמו גם קריירה וכישורים בתחום העיסוק. מרקורי הוא שליט מזל תאומים, שידוע בתקשורת הטובה שלו עם אנשים.

וונוס - כוכב וונוס, מסמל את המיניות הנשית, ומייצג את אופי המשיכה המינית של אדם. כלומר למי אדם נמשך. הוא מייצג גם את היחסים הריגשיים השיטחיים, והאופן בו מתנהל אדם, בהקמתן של מערכות יחסים ריגשיות. נהוג לומר, שכשמתחילים רומן עם מישהו, פוגשים קודם כל את ביטוי הירח, אך לאחר העמקת היחסים הריגשיים, עוברים להתנהל מול ביטוי הירח, שמסמל את היחסים הריגשיים העמוקים. וונוס הוא שליט מזל שור, שמסמל את היציבות הריגשית והמינית, והאיזון בין נתינה לקבלה, במערכות יחסים ריגשיות. השור גם מסמל את האהבה במגע וליטופים, שאכן מתאימים לביטוי מיניות תקינה.

מארס - מארס מסמל את ביטוי המיניות הגברית, את הדחפים. את המנוע של אותו אדם, ואת היכולת שלו להגשים את מטרותיו, ואף לעמוד על רצונותיו. מארס הוא שליט מזל טלה, שידוע כעוסק הרבה בדחפיו, בעל יכולת הגשמה, ויצרים מאד חזקים.

***

פלנטות חוץ אישיות

יופיטר - מסמל את יכולת ההתרחבות והשפע. הייתי מגדיר את כוכב מקסים מאיר ושופע זה, כאינדיקציה לאיפה ובמה אותו אדם בורך. יופיטר הוא שליט מזל קשת.

סאטורן - מסמל את הקושי, והצורך בעבודה קשה, יסודית ורצינית, בכדי להגיע להשגים. הייתי מגדיר כוכב אפל זה, כאינדיקציה, לאיפה הקושי בחייו של אותו אדם. סאטורן הוא שליט מזל גדי, שמאופיין, בדרכו הבלתי מתפשרת, יסודית וחרוצה, הרצופה קשיים רבים.

אוראנוס - מסמל את היצירתיות הסוללת דרך חדשה ומקורית. אוראנוס הוא שליט מזל דלי.

נפטון - מסמל את העומק הנפשי, ועיסוק ברוחניות. נפטון הוא שליט מזל דגים.

פלוטו - פלוטו מסמל את ההרס לצורך התחדשות. למרות ההקשר החיובי של ההתחדשות על מצע נקי, יש לכוכב זה, השפעה הרסנית לשם ההרס. הוא כמובן שליטו של מזל עקרב.

***

אופק - המזל העולה
האופק, הינו המזל העולה, כלומר המזל הממוקם בדיוק באופק של אופן סיבוב המפה. שנקבע לפי שעת הלידה. בגדול האופק בין 4-6 בבוקר הוא כמו המזל, ומתקדם כל שעתיים מזל.
האופק מסמל את כרטיס הביקור של אותו אדם. כלומר, כיצד אותו אדם היה מעוניין שהחברה תתפוס אותו. נהגתי לומר בעבר, שזה סתם, כי זה לא מה שהאדם באמת, אלא רק מה שהוא רוצה להיראות. אך עדיין, אם אדם מנסה כל חייו להראות בדרך מסויימת, משהו מזה דבק בו. בעיקרון חזותו של אדם נקבעת על פי האופק, ומיקום האופק, זה מה שנחווה מאותו אדם, במפגש הראשוני איתו.

***

אספקטים

אחד הדברים היותר חשובים בניתוח מפה, הינו האספקטים בין מיקומי הכוכבים. האספקטים מחולקים להרמוניים ודיסהרמוניים. חזקים וחלשים. האספקטים נחשבים, כאשר מרחק המיקומים נמצא בדיוק בכפולות של 30 מעלות, עד כדי מרחק של 8 מעלות. יוצאי דופן, השמש והירח, שהזוויות אליהם נחשבות עד לריחוק של 10 מעלות מ 30 מעלות עגולות.

***

בתים
כל פלנטה, ממוקמת באחד משנים עשר הבתים. לכל בית יש סימבוליות. קצרה היריעה פה, מלתאר את אופי הבתים.

***

ככה, יצא לי ארוך טיפה, ולא בטוח שמדוייק במאת האחוזים. אני זקוק לקצת עבודת הכנה, בכדי לתאר את כל שתיארתי באופן שלם ויותר מדוייק. בכל מקרה, למי שזה מעניין אותו, תהנו.

venus in our blood​(שולטת) - תודה רבה רבה }}}}}}{{{{
לפני 17 שנים
צ'יטה​(שולט) - בבקשה פייה יפיפיה.
ככה שפכתי מהבטן, בלי לדייק עד הסוף.
}{
לפני 17 שנים
venus in our blood​(שולטת) - הרבההההההה יותר מדוייק ממה שאני יודעת- ספונטנית.
תודה
}{
לפני 17 שנים
צ'יטה​(שולט) - }{
לפני 17 שנים
venus in our blood​(שולטת) - נ.ב.

וונוס שליטה של שור + מאזניים, המייצג במידה רבה את היופי והאהבה האידיאליים, הרבה יותר מהשור הגשמי והארצי.
לפני 17 שנים
צ'יטה​(שולט) - אכן נכון. יש כמה פלנטות נוספות ששולטות במזלות. (10 פלנטות, 12 מזלות). יש גם מה שנקרא המזל הטיבעי, והנפול, לכל פלנטה.
ככה שפכתי מהבטן. התיקון שלך פה נכון. תודה.
}{
לפני 17 שנים
venus in our blood​(שולטת) - מה זה המזל הנפול, צ'יטוס ?
לפני 17 שנים
צ'יטה​(שולט) - מזל נפול זה מיקום רע ממש לפלנטה מסויימת. למשל אומרים שאריה זה מזל נפול למרקורי.
יש בזה משהו, כי הרי לאריה אין סבלנות לפרטים, מה שיגרום לו לתקלות בעבודה למשל. הגישה המלכותית שלו, גם עלולה ליצור אצלו בעיות בתקשורת בין אישית. (כמו אצלי - מרקורי באריה).
עדיין איכשהו, אני מוצא, שמרקורי באריה זה לא רע כל כך. אולי בגלל שלי יש את זה. ;-)
}{
לפני 17 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י