סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

לה וידה לוקה

לא רק שליטה. והפעם: הצפרדע והעקרב (ביי לבליסנה)
לפני 17 שנים. 10 בינואר 2007 בשעה 7:59

זה לא שפוי, זה לא בטוח וזה בטח שלא בהסכמה ובכל זאת, מעשה שהיה כך היה...

אחותי היא האדם היחיד בעולם שיכול להטריף עליי את דעתי בשלושים שניות. בין שלל תכונותיה המעצבנות, יש שתיים שקשות לי במיוחד: הצורך שלה לנהל שיחות מתארכות, לחזור על כל דבר שבע-מאתיים פעמיים ואז לסגור את הטלפון (בעידודי הצמוד) ולהתקשר שוב תוך דקה בטענה שיש רק עוד נקודה אחת שהיא חייבת לחדד - נכון, אותה נקודה שחודדה אין ספור פעמים לפני דקותיים. התכונה השנייה, היא יכולת להמציא תסריטים שלא היו מביישים אף תסריטאי של סרטי אימה ואז להתחיל לפחד מהתסריט שהמציאה. בקיצור, כמה דקות שיחה איתה ואני כבר צורחת עליה שתשתוק ותפסיק לשגע אותי, להמציא דימיונות ולטחון לי את המוח.

אור, שהיתה צמודה אליי בימים האלה, חזתה בי יוצאת מדעתי מאחותי וטורקת טלפונים. לבסוף היא אמרה: "ממי, גם כך קשה לך, אכפת לך שאני אטפל באחותך כמה ימים?". אכפת לי? הייתי מאושרת, עכשיו אוכל להתרכז באבי, במקום בפסיכוזות הנירוטיות של ג'.

"ממי, איך דומית מסוקסת שכמותך לא שמה לב שאחותך היא בסך הכל סאבית מורדת, שצריכה דמות סמכותית במקום צעקות? פשוט תתיחסי אליה בשקט ובשליטה שאת מתייחסת לקלייר". ידעתי, הצדקתי אותה, אבל במשך 36 שנים, האוטומט שלי הוא לצרוח על אחותי כשהיא מנג'סת ומבחינתי, עכשיו זה לא הזמן לטפל באוטומטים שלי. אטפל בהם כשאבא שלי ירגע ויסתגל.

ביום הראשון חיכיתי בדאגה לשמוע איך עברו השיחות בין אור לג'. הייתי בטוחה שג' תנופף את אור או לחילופין, תנהל איתה 50 שיחות ביום, עד שאור תתיאש. בשיחה הראשונה, ג' פצחה בסדרת צרחות על אור, שהיא לא מוכנה לדבר איתי דרכה ומי היא בכלל. אור השיבה לה בקול רגוע ושלו שהיא בת הזוג שלי ושאני לא מסוגלת לדבר איתה כרגע. באותו היום נערכו שמונה שיחות טלפון לאור, כולן ביוזמתה של ג'.

שאלתי את אור בחשש מתי היא מתכוונת להשבר וכמה אוויר היא צריכה לקחת אחרי כל שיחה כזאת, אבל אור הפתיעה אותי: "מותק, אחותך בתהליך אילוף. אני כרגע עובדת איתה על להגיד כל דבר רק פעם אחת ומחר נעבוד על התמודדות עם פחדים". עשיתי לעצמי הנשמה, צבטתי את עצמי לראות שאני לא חולמת וחיכיתי לרגע הבא שבו אחותי תתפרץ על אור או תבריח אותה בזעקות שבר.

הימים עברו וג' הופכת אט-אט לצייתנית. יומיים שהיא מדברת בנימוס, היא לא ממשיכה שיחה יותר מחמש דקות, היא מודה בנימוס על כל שיחה, היא מדברת בלחש ובסבלנות. אור רחוקה מלהשבר, יש לה אתגרים שהיא מתכננת להציב לג', אתגרים שהיא בטוחה שג' תעמוד בהם.

אני מביטה משתהה ומעריצה בתהליך האילוף ובהתקדמותה של אחותי כסאבית צייתנית. היא לא תמיד שפויה, זה לא בטוח לאור, זה לא בהסכמה של אחותי, אבל זה האילוף הכי מוצלח ומהיר שראיתי אי פעם. מותק, אני מעריצה אותך. שנתיים לא שלטת באשה ובכל זאת, אף פעם לא איבדת את הדומיות שלך ואם הצלחת על אחותי - העולם קטן עלייך:)

***

נ.ב

אתמול שכנתו החדשה של אבי בבית האבות, הזמינה אותו להצגה. הם נורא נהנו יחד וישבו אחר כך ושוחחו זמן רב. היום הוא ישלח לה פרח עם פתק: "תודה על ערב נפלא".
***
נ.ב.נ

חברתי בדיוק התקשרה בתהליך כתיבת השורות הללו. סיפרתי לה מה מתרחש והיא אמרה שהיא נעלבת אנושות מאיך שהכנסתי את אחותי כל כך בקלות לקהל הסאביות ולכלכתי ברגע אחד את שמן הטוב של הסאביות באשר הן. סאביות יקרות, אתכן הסליחה:)

פעם פרח​(נשלטת) - יש לנו ברירה ?
את עוד תענישי את כולנו אם לא נסלח לך ;-)
או יותר גרוע, תפסיקי לכתוב...

שמעתי אתמול מאור על העניין ושמחתי בשבילה
שיש לה לפחות סאבית טלפונית :-)
לפני 17 שנים
Belisana​(שולטת) - צוחקת, יש כאן פרדוקס. אם אני אעניש אתכן, אתן תהנו:)
וכן, נראה לי שגם אור מרוצה מכל הסיטואציה, הרי הדומיות שלה בוערת בה וחייבת למצוא פורקן :)

ויותר ברצינות - היא כל כך תומכת בי, בכל דרך וצורה, שאין לי מושג איך הייתי עוברת את התקופה המטורפת הזאת בלעדיה ואני שמחה שיש לה אותך בימים אלה ובכלל, כחברה ומשענת.
לפני 17 שנים
השולט אור​(שולט) - ממי שלי,
כל כך צחקתי כאן שהמחשב נבהל ונתקע :)

מתוקונת, אני מבטיחה לך שבתוך חודש מהיום אחותך תהפוך לאחות שתמיד חלמת עליה. כל מה שהיא צריכה בשביל זה הם כמה ליטופי אגו, הצבת גבולות שלא חורגים מהם, ומשמעת.

אני מודה שאחרי היום הראשון הייתי בטוחה שהאילוף יהיה קשה יותר משחזיתי, אבל כבר למחרת היא התחילה להשתדל. היא פשוט הבינה שקל יותר להתנהג כמצופה ממנה ולקבל המון חיזוקים חיוביים מאשר לאכזב ולדעת שהיא מאכזבת :)

ואני בעיקר צוחקת כל הדרך אלייך בידיעה שהשקט חזר אל עינייך :)
לפני 17 שנים
Belisana​(שולטת) - מממי שלי, כל מה שיש לי לומר לך כרגע זה

תודה

באותיות קידוש לבנה.
לפני 17 שנים
outsider1 - אחותך מזכירה לי אותי במקצת. אל תכעסי אליה, היא בסך הכל רוצה להיות קרובה לאחותה... במיוחד עכשיו משום שהיא מפחדת. לא נראה לי שזה נכון לכעוס עליה, היות והיא צריכה את האחות שלה.

השליטה צדקה שהיא כתבה לך: "אני מודה שאחרי היום הראשון הייתי בטוחה שהאילוף יהיה קשה יותר משחזיתי, אבל כבר למחרת היא התחילה להשתדל. היא פשוט הבינה שקל יותר להתנהג כמצופה ממנה ולקבל המון חיזוקים חיוביים מאשר לאכזב ולדעת שהיא מאכזבת :)" לאחותך אין כוונות רעות.

היא פשוט צריכה את אחותה... אולי יותר מתמיד.
לפני 17 שנים
Belisana​(שולטת) - אתה צודק לגמרי וברור לי שזה נובע אצלה מצורך בתמיכה, רק שבימים אלה הסבלנות שלי קצרה במיוחד ולשמוע את תסריטי האימה שלה ולשמוע כל דבר 700 פעמים, מביא לי את הקריז. אני בטוחה שאוכל להתקרב אליה אחרי תקופת ההסתגלות הזאת, אבל עכשיו כל האנרגיות שלי מופנות לעזור לאבא שלי ולהמשיך לתפקד בעבודה ובחיי הרגילים, מבלי שאף צד יפגע.
לפני 17 שנים
outsider1 נ.ב. - אחותך צריכה יחס, והחברה שלך צריכה ללמוד שבעת משבר קורה שבני משפחה צריכים את החזקים יותר. מה גם שלא בעת משבר: בסופו של דבר כל מה שיש לנו זה המשפחה שלנו וחברים טובים.
לפני 17 שנים
Belisana​(שולטת) - ושוב, אתה צודק, בחיי, אבל...
לפני 17 שנים
outsider1 - דבר ראשון אני מתנמל אם ב-נ. ב. נשמעתי קצת בוטה או שאני מאשים אותך... אבל זה לא נכון. חברה שלך הרגיזה אותי.

אם אפשר לתת לך עצה: קחי את אחותך, ושתפי אותה בצה שקשור באביך. יכול להיות שהסיבה למה היא התנהגה ככה זה פחד שביא מאבדת שליטה על חייה.

את אישה חכמה וחזקה מאוד... אולי היא צריכה קצת מילות עידוד. אני מבין את מה שאת אמרת, ומציע לך יותר לשתף את אחותך. זה יוריד ממך הרבה לחץ.
לפני 17 שנים
outsider1 - תיקון: מתנצל אם...
לפני 17 שנים
Belisana​(שולטת) - אין על מה להתנצל, חומד, אני שמחה שאתה מביע את דעתך ואחותי מאד מעורבת, היא רק עסוקה חצי מהזמן בפחדים כגון: מה אם מטפלת תוציא מאבא שלנו כספים במרמה וכדומה. והחברה שלי, מכירה את אחותי שנים מהסיפורים והיא בעיקר צחקה.
לפני 17 שנים
outsider1 - אוקי.
יש לך חיים מעניינים.
לפני 17 שנים
סוכן משנה מבנה - מסכים איתך.
לפני 17 שנים
סוכן משנה מבנה - אתן נוכלות רציניות :-)
לפני 17 שנים
Belisana​(שולטת) - אנחנו? :)
מי שמדבר:)
לפני 17 שנים
Shimmy​(נשלט){Vents} - כנראה שכמעט כולנו זקוקים למעט משמעת.
כמעט כולנו רוצים דמות סמכותית בה נשים את מבטחנו.
יש כאלו שמוכנים ללכת עם זה קצת יותר רחוק.
הריאות,בריאות,בריאות ושוב בריאות.
זה הכי חשוב.
חוץ מזה שבתוך הרע תמיד צריך לחפש טוב, אז תראי כמה נפלאה הזוגיות שלך, ואיך ברגעים הכי גרועים את יודעת שיש מי שעליה את יכולה לסמוך.


לפני 17 שנים
Belisana​(שולטת) - אני רואה. אף פעם, אף אחד, לא עשה למעני כל כך הרבה כמו שאור עושה בימים אלה ובכלל.
ותודה.
לפני 17 שנים
alona. - מצחיק ומרגש כאחד...
ובעיקר הכי בהצלחה לאבא שלך.
לפני 17 שנים
Belisana​(שולטת) - תודה רבה מותק}{
לפני 17 שנים
outsider1 - את אישה מאוד חזקה ונבונה בליסאנה. אל תתני לאף אחד/אחת להוריד במשהו מכוחך. יש בך הרבה מאוד מעלות טובות וגורמים אשר יכולים לגרום לשמש לזרוח.

בתור כינוי את בחרת באלה קלטית, ואני רוצה לומר לך שיש בך כוח שאין באחרים. את יודעת איך לרפא את הנפש גם שבפנים שלך מיוסרת.

בחוכמה שניחנת בה היא דבר מדהים, אשר משפיע על כל הסביבה שלך... ויכול לגרום לכך שאפילו מי שהכי סובל ימצא את הזמן לפנות אליך כמו שפרח פונה אל השמש, על מנת לקבל תמיכה ועזרה כאשר האדמה לא יציבה.
לפני 17 שנים
Belisana​(שולטת) - תודה חמוד:)
לפני 17 שנים
זרה מוכרת - אהובתי התחמנית.

כן כן כן ... אני זאת שאמרה שהכפשת את כל המין הסאבי לדורותיו באמירה אחת.
רק שכחת לציין שזה בא מיד אחרי האיום לעשות סשן עינויים לך ולזוגתך הדומית הסוררת.
:) (קצת שליטה מהצד לא הזיקה לאפ'חת מכן עד היום).

אין ספק שנתת לאור תפקיד אחראי וכבד על כתפיה, ויותר מזה, אין לי ספק שאם יש מי שתחזיר לך אחות מאולפת לתפארת מדינת ישראל זו היא. (פלוס מינוס כמה תובנות שהיא לא תשכח בחיים...לך או לה:)).

חוץ מזה,
אם האילוף לא יצליח
את תמיד יכולה לשלוח אותה לעילוף לאיזו סאבית :):):).

נשיקות המון
לפני 17 שנים
Belisana​(שולטת) - ממי, אני נראית לך סדיסטית?
לשלוח אותה אלייך? זה כבר התעללות ולא אילוף:)
ולגבי הסשן שהצעת, התעלמתי באלגנטיות}{
לפני 17 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י