סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

הנוף בסוואנה שלי

מילים מילים ואת משמעותן, יבוא לו גל ישטוף אותן.
לפני 5 שנים. 12 באפריל 2018 בשעה 17:47

אבולוציה.
העולם מתקדם במהירות בלתי נתפשת.
בשיחה מהיום עם בני הבינוני כתוצאה מזה שאמרתי לו שהעולם מתקדם בקצב בלתי נתפש. בני: תחשוב שלמשל לפני ארבעת אלפי שנים, כדי ללמוד מתמטיקה, היה צריך ללמוד חיבור, חיסור, כפל וחילוק וזהו. היום ללמוד את כל מה שיודעים לוקח מלא שנים. עניתי לו: לגבי התקופה שציינת, זה לגמרי נכון, אבל בעשר שנים האחרונות משהו השתנה בעולם באופן דרסטי וכאן ההצהרה שלך כבר לא נכונה יותר.
אם מישהו חפץ ללמוד את הידע שנצבר במשך השנים הרבות, הוא יאלץ לבלות את כל חייו ועדיין יגיע לקץ חייו כשלא הצליח ללמוד חלק משמעותי מהידע שנצבר.
אבל מה קרה בעולם לאור האתגר הזה? העולם התאים את עצמו. באיזה אופן? הוא הגדיל את רמות ההפשטה. באופן כה נחרץ, שהיום אנחנו יכולים לעשות דברים משמעותיים ומורכבים, מבלי להיות במגע עם ריצפת הידע העצום. נושאים מאד מורכבים הופשטו באופן כזה, שגם בלי ידע עמוק על שכבות המידע של הרצפה, אנחנו מסוגלים לעשות דברים מורכבים.
אבל נוצר אתגר חדש: כאשר אנחנו עוסקים במימוש של משהו מורכב ולא טריוויאלי, כשמשהו לא עובד, בגין זה שאנחנו לא מספיק מכירים את ריצפת הידע, אנחנו עומדים חסרי אונים מול ה"לא עובד" הזה.
לדעתי, בעשר השנים האחרונות, העולם ביצע מהפך, כדי לפתור את האתגר החדש הזה. המהפך הוא שיתוף מידע קהילתי. אפרופו, האינטרנט הומצא על ידי ברקלי, בשנות השישים כדי לשתף מידע בין אוניברסיטאות לטובת האצת קידום המדע. אבל בעשר השנים האחרונות, השיטה מונפה לרמות חדשות.
בשנים האחרונות, כשאנחנו נתקלים באתגרים משמעותיים ומשהו לא עובד, בגין העובדה שלא היה לנו זמן ואנרגיה ללמוד את ריצפת הידע, שהרי זה לא מעשי בכלל היום, אנחנו כמעט ולא מסוגלים לפתור את "הבעיה". לשם כך אנחנו זקוקים לקהילה שתשתף ידע על פתרון קשיים שנתקלים בהם אנשים אחרים.
אבל למה להם לשתף את הידע על הפתרון שמצאו בעמל כה רב?
לדעתי, בנקודה זו בדיוק נמצא מוקד השינוי שקרה לעולם. היום כדאי לשתף מידע כזה. זה תורם למי שמשתף. איך? אדם שמשתף מידע שכזה, אפילו באופן מפורט, באופן אוטומטי נחשב מומחה בעניין. חברה רצינית הנדרשת לממש אתגרים העוסקים בתחום המומחיות שאותו אדם מפגין, תשכור את שירותיו, גם במחירים שגורמים להרמת גבה. למה? זמן הגעה לשוק, אמונה בפרויקט שאותו עושים ועוד כהנה וכהנה. זה יועץ ששווה את משקלו בזהב.
***
היות וחפרתי מספיק, אסכם.
היום כדאי לשתף ידע. זה רווחי. כתוצאה מזה העולם השתנה למקום, שאנשים שאין להם מספיק ידע, לעשות מיזמים מדהימים ולמצוא פתרונות מורכבים ומתקדמים, יכולים להצליח בסיוע מהקהילה העוסקת בתחום. להנאת כל הצדדים בעניין.
אבל שכה יהיה לכולנו טוב, זה הגיע לרמות בלתי נתפשות של קהילות ידע, באופן המאפשר לעשות פרויקטים מדהימים, למרות שהידע שלנו מוגבל כל כך.
ובאופן הסתכלות דארוויניסטית, כדי להיות מותאם, עלייך להשתייך לקהילת המידע העולמי. לתרום לה ולהתרם ממנה. להנאת כל הצדדים המעורבים.
שכה יהיה לכולנו טוב.
סופש מקסים לכולנו.

Afifit - אתה יודע שאנחנו, ההמוסאפיינס של תקופתנו, נחשבים פחות חכמים בהרבה מהאדם שחי לפני 30,000, 40,000 ו- 50,000 שנה?! מפתיע הא?! האינטלגנציה שלהם היתה הרבה יותר גבוהה משלנו, שלא לדבר על הידע שאדם אחד צבר בתחומים רבים כל כך שהיום כדי לקבל את הידע הזה אנחנו, כמו שאמרת מחפשים בגוגל.
לפני 5 שנים
צ'יטה​(שולט) - אני מסכים איתך, אבל רק לגבי תקופות יותר מאוחרות בהרבה. במאות האחרונות, שבהן היו גאונים רב תחומיים כדוגמת דה ווינצי. שבת שלום נשמה.
לפני 5 שנים
Afifit - שבת מבורכת מאסטר צ'יטה 💐
לפני 5 שנים
צ'יטה​(שולט) - בטח. לכולנו }{
לפני 5 שנים
מענטז​(אחר) - תודה על הזווית המעניינת
לפני 5 שנים
צ'יטה​(שולט) - ברוך הבא לבלוגי מענטז. תודה על תגובתך
לפני 5 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י