לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

בחוות הרכיבה

79 הפרקים בבלוג זה מתארים התרחשויות שעברתי בגיל 16 בחוות רכיבה. מי שמגיעים לכאן ורוצים לשקוע בקריאה, מוזמנים להתחיל מהפרק הראשון (https://thecage.co.il/blog/userblog.php?postid=717497&blog_id=106181) ולהמשיך משם...
לפני 6 שנים. 19 באפריל 2018 בשעה 7:27

בחוות הרכיבה (20) 

 

 

ואז, כשאירן הלכה סוף סוף, ונותרנו לבדנו – אני לשטיפת הכלים ואליענה לתעד דברים ביומן המחקר שלה – היה מין רגע יקר נוסף של קירבה ביננו:

 

"אתה בסדר, ספי?" היא שאלה.

 

הצמדתי את מצחי לרצפת הבקתה, שכן נותרתי עדיין על שמונה מולה.

 

"דבר!" הורתה, אבל גם קצת ביקשה...

 

"כן... אבל..." גמגמתי, כבר לא רגיל להציג מולה סייגים.

 

"אבל מה?"

 

"אבל אני לא אוהב את אירן. אני אוהב אותך..."

 

"אני יודעת, mon bebe, בוודאי שאתה אוהב אותי. גם אני אותך, הרי אף אחד לא עושה עבורי מה שאתה מוכן לעשות בשבילי."  

 

היבטתי מעלה אליה, משגרת אלי חיוך מתוק שהתחלף ברצינות. לא יכולתי להחמיץ את מה שהיא הרגע אמרה.

 

"באמת?" מלמלתי, "את ב...באמת אוהבת אותי?"

 

היא כבשה את צחוקה, לנוכח השתאותי:

 

"כן. סוג של. אני לא יודעת לתאר את זה ממש. זה לא כמו מה שאני מרגישה כלפי ז'אן פול. אבל אתה יקר לי. אני שמחה להיות איתך. אתה גם יודע להצחיק אותי. איכפת לך ממני ומהמחקר שחשוב לי כל כך. אני גם מרגישה איתך בטוחה ויודעת שאתה דואג לי ושאף פעם לא תפגע בי."

 

כמו מעצמו, גופי התרומם בתגובה למילותיה:  מכריעה על שמונה אל עמידה על שש ואז על ארבע, על הברכיים בלבד. כפות ידי ניתקו מהרצפה וגבי הזדקף. עיני היו ממוסמרות לשלה, בעודה ישובה כך מעלי, ברך על ברך בשמלתה המכשפת, בנעליה האלגנטיות. מין גרסה מעוותת של יוליה מדברת עם רומאו. מעוותת אבל כה מתוקה...

 

גל סומק שטף את לחייה החומה. היא המשיכה:

 

"אני יודעת שאף פעם לא אהיה עם מישהו שאהיה עבורו יקרה כל כך."

 

שפתי העליונה רעדה. דמעה גדולה נמלטה מעיני.

 

"לא שמעתי או קראתי על גבר שעשה כל כך הרבה בשביל אישה. אתה נותן את עצמך לי כל פעם מחדש ספי. אתה לא חושב. אתה לא מהסס. אתה פשוט מוכן להתרסק בשבילי ובשביל מה שיקר עבורי. אתה באמת איקרוס – כדי להיות קרוב לשמש אפילו לרגעים ספורים, אתה נכון לוותר על כל שאר הדברים, הדברים שכל שאר האנשים מחשיבים כל כך."

 

קולה רעד. זו לא הייתה העמדת פנים. וכשהיא דיברה עלי כ'גבר', הרגשתי את דפיקות לבי מתעצמות.

 

"ואתה לא חלש. מישהו חלש לא היה יכול להגיע נמוך כל כך. גבריות חשובה לך. כבוד חשוב לך. ואתה מוכן להקריב אותם עבורי בכל דרך שאני בוחרת, וכל פעם מחדש. אתה ... מדהים"

 

שתקתי. שלא יגמר לעולם...

 

"ונעשה לי יותר ויותר קשה לראות אותך סובל. וחוץ מזה..."

 

היא היססה, אבל הרגע היה חזק גם ממנה:

 

"אלמלא המחקר הזה והחובה להימנע ממגע, הייתי..." כאן היססה שוב, "כבר מזמן לא היית בתול, מתוק שלי..." אמרה, וכשנשמתי נעתקה, היא בעטה קלות בסנטרי בקצה נעלה, מקניטה אותי וצוחקת בגלל תגובתי המופתעת.

 

שתיתי אותה בעיני, מוקסם.

 

"אז מדוע..." התחלתי, "מדוע הכרחת אותי לגעת באירן?"

 

"אוף. אתה כל כך מתוק. נאמן שלי!" קראה בקוצר רוח, והתקרבה אלי, משעינה את מרפקיה על ברכיה. "הייתי... עכשיו..." פניה היו קרובות לשלי. הרגשתי את נשימתה. אוויר שעבר דרך פיה, שהה בראותיה, עבר בדמה, חזר אלי, ועכשיו היה בתוכי...

 

"נפגעת מהמשחק עם הקינוח? עם הגלידה?" שאלה בחשש. (מספר דקות קודם היא אילצה אותי ללקק כפתורי גלידה זעירים שהיא הניחה בכפית על כף רגלה החשופה של אירן, שהתמוגגה מכל רגע).

 

"אבל" המשיכה, לומדת את תשובתי מעיני המושפלות, "חשבתי שהתגברנו על זה יחד."

 

 

 ["התגברנו". היא התכוונה לכך שכשהיססתי לפני הליקוק הראשון, אליענה כרעה לרגע לידי, מסמיכה פניה לפני שהיו מעל כף רגלה המושטת של אירן. "אתה כל כך מתוק" לחשה לי. "אתה מהסס כי אתה נאמן לי, ואתה מרגיש שתבגוד בי אם תלקק כף רגל אחרת. נכון mon petite?" כך לחשה, כשאנחנו ראש לצד ראש, כמו שני ילדים שמביטים על נחל זורם מלמעלה מקצה גשר.

 

"מה את אומרת לספי?" שאלה אירן, מתקשה לשמוע את מה שנעשה מתחתיה.

 

"תדמיין שזו כף הרגל שלי" המשיכה אליענה ללחוש לאוזני, מתעלמת מאירן. "הרי בשלי אסור לך לנגוע. אבל בזו של אירן מותר לך."

 

"אני לא שומעת מה את אומרת לו", התלוננה אירן מעלינו.

 

"לקק פה." הצביעה על הגלידה שהניחה. "מותר לך mon bebe. קח. לקק. כמה שתרצה." הוסיפה עוד כתם גלידה, קרוב יותר לבוהן של אירן. "בדיוק. אני מרשה, מרשה." אמרה כשברקע צחקוקה של אירן.]

 

 

"לא חשבתי שנפגעת. אפילו בוטן יצא. לא אמרתי כלום לאירן. אבל ראיתי אותו." היא המשיכה להצטדק ['בוטן' היה שם הקוד שלנו לזיקפה שלי הקשורה להשפלה].

 

 

לא השבתי. זה ממש לא היה רגע רגיל ביננו. כנראה היא באמת אוהבת אותי. ממתי אליענה מנסה לפייס אותי?

 

אליענה שתקה. ראיתי שהיא מבינה...

 

גבול נחצה. יכולתי לעבור כל ביזוי שמגיע מידה, אבל מה שהיא עשתה עכשיו, השילוב של אירן, היה לפרום את מה שחיבר בינה לביני. משיכה שלי לאירן, אפילו אם זה קרה בעידודה של אליענה, ריסקה אותי באופן אחר.

 

דמעות הציפו את עיני. אליענה הביטה בי בפחד. "מה קרה?"

 

"אני לא רוצה לאבד אותך." יבבתי, בלי להבין מה אני אומר ולמה.

 

אבל היא הבינה. יותר ממני.

 

"ספי..." קראה כשהמשכתי לבכות בתוך עולם משלי. "ספי... תסתכל עלי!"

 

נשאתי מבט מיוסר אליה.

 

"קודם כל תבכה נכון." אמרה בקשיחות, והושיטה מעט קדימה את כף רגלה, מנסה לחלץ אותי מביצת הייאוש אליה שקעתי.

 

כיוונתי את פני כך שדמעותיי זלגו על נעלה. בוכה נכון.

 

"עכשיו אני רוצה שתבין: אירן לא חשובה. היא כלי. אתה לא מאבד אותי אם אתה נוגע בה. אתה לא נמשך אליה אם בוטן יוצא כשאתה איתה. אירן היא חפץ. היא לא יותר מאמצעי תקשורת בינך לביני."

 

המשכתי לבכות מעל נעלה.

 

"אתה מבין?"

 

הנהנתי מתייפח, מושך באפי.

 

"ובעצם... בעצם אירן היא הדרך בה אתה ואני יכולים לגעת. אתה מבין?" הרמתי אליה ראשי, מביט בה מבעד לצעיף דמעות. "מדוע אתה חושב שישבתי מאחוריה?"

 

[היא התכוונה לרגע בו היא התיישבה מאחורי אירן, מפסקת רגליה כך שגבה של אירן נשען על חזה של אליענה, וזאת בזמן שליקקתי את כף רגלה של אירן. אליענה חיבקה את אירן מאחור, כמו שתי חברות ותיקות, השעינה את סנטרה מעבר לכתפה של אירן, כך ששתיהן הביטו למטה אלי משועשעות מהרגע המיוחד.]

 

"הרגשתי כאילו שאתה מלקק את כף הרגל שלי. אתה מבין?"

 

הנהנתי, מתחיל לדמיין גם אני את המתוק שיוצא מן העז...

 

"אז אל תכעס, מתוק שלי. בסדר?"

 

הנהנתי. מפויס.

 

"בעצם אני זו שצריכה לכעוס. תראה מה עוללת לנעל שלי!" אמרה והושיטה קדימה את קצה נעל העקב שלה, שהייתה מוצפת בדמעותיי.

 

הבטתי מבויש בנעל הרטובה.

 

"אם... אם ארשה לך ללקק את הדמעות שלך, אתה חושב שתצליח לא לגעת בכף הרגל ובגרביון?"

 

הנהנתי בשמחה, מבין שיש כאן מחוות פיוס נוספת מבחינתה. פרס!

 

"אתה בטוח? תצטרך להיות מאוד מדויק" הקניטה אותי.

 

הבטתי בה במבט המסור ביותר שיכולתי להישיר אליה.

 

"טוב נו." התרצתה.

 

"קח!"

נזמית לופתת - "בוכה נכון". אוף, אתה באמת מתוק.
לפני 6 שנים
פלייפול - לא, סוורין, זה עדיין לא נשמע כמו אהבה, לפחות לא אהבת אישה לגבר, אלא יותר כמו אהבת אדם לכלבו: הכלב לעולם יעשה עבור בעליו יותר מכל אדם. ואתה - אינך כלב, אינך נמוך ממנה, ומגיעה לך אהבת אמת. אהבה ללא תנאי שמור לילדיך, ורק להם.
לפני 6 שנים
סווריןן - אולי אתה צודק. אתה גם רואה את זה מהצד ומריחוק, ולכן יש לך פרספקטיבה נכונה יותר ממי שמעורב כמוני. בכל זאת הייתי מבדיל בין השאלה אם זו אהבה לבין השאלה אם זו אהבה שמחה. הייתה שם אהבה. אולי לא שמחה. וודאי לא אהבה במונחים המקובלים.
גם בהסתייגות שלך, אתה מציג זאת כאהבה - אולי כמו של בעלים לכלב. אני מקבל זאת. היא לא ראתה בי בן זוג אנושי בצורה מלאה. אבל דווקא בגלל שהייתי גם אדם, ומוכן להגיע למקומות תת-אנושיים, היא זיהתה את המחווה והנתינה והגיבה לזה.
אני ער לכעס שלך על מה שנעשה לי. זה מרגש אותי באמת. המוסריות שלך נכונה בעיני.
אבל אם סתם מגנים אותה, נראה לי שמשהו חשוב חומק בין האצבעות.
מעריך את העובדה שהגבת.
לפני 6 שנים
פלייפול - תודה גם לך על ההתייחסות לתגובתי, אבל דווקא לא היה בה כעס כלפי אליענה, אלא צער כלפיך. אליענה לא מצטיירת בעיני כרעה או אכזרית, אלא כילדותית ושחצנית. אידיאליסטית, המוכנה להקריב קורבנות לטובת מה שנראה לה כמטרה נעלה. היא לא נראית לי פסיכופתית נעדרת אמפתיה - עובדה היא שהיא התאמצה ע"מ להצליח ולראות אותך כחפץ, ושהיתה ערה לכך שהניסוי שערכה משנה גם אותה, ומעורר בה רגשות שקיומן הפתיע אותה. חטאה העיקרי היתה החירות היהירה שנטלה לעצמה לשחק ברגשותיך (וגם ברגשות אחרים), באופן ברוטאלי וציני, מתוך אמונה שמטרתה מקדשת את האמצעים, וכשמכינים חביתה חייבים לשבור כמה ביצים וגו'...

כן, היא העריכה את מה שאתה עושה עבורה. היא ידעה שאתה לא כלב אלא בן-אדם, ושנדרשים ממך משאבים נפשיים כבירים כדי לעמוד במשימות שהטילה עליך. יתכן שאהבה אותך, אולי אפילו העריצה אותך בגלל יכולותיך ומסירותך, אך אין לבלבל זאת עם אהבה אמיתית, כזאת שבה אינך נדרש לבטל את עצמך כליל ע"מ לזכות בה. חבל שבגיל כה צעיר התבלבלו אצלך היוצרות, ולמדת לצמד ניצול מסוג זה עם אהבה של ממש.
לפני 6 שנים
כנוע ומסור​(נשלט) - לא חייב להיות שיוויון בין שני הצדדים כדי שזאת תהיה אהבה.
כנראה שזאת לא היתה המטרה המקורית של אליענה, אבל נראה שההתמסרות והכניעה של סוורין נגעו בה במקום עמוק וגרמו לה להרגיש את החיבור הזה שאנחנו קוראים לו אהבה.
יש הרבה צורות של אהבה - במקרה הזה מדובר באהבה בדס"מית.
לפני 6 שנים
סווריןן - תודה לך על המחשבה - אני לא יודע להגדיר 'אהבה', אבל אם אהבה היא לכל הפחות שילוב של אכפתיות, אינטימיות, תשוקה, יצירת משהו משותף ורצון להמשיך את הביחד, אז כל אלה התקיימו בקשר שלה ושלי. יחד עם המון פגיעה כמובן, אבל זה יש גם באהבות לא שמחות אחרות...
לפני 6 שנים
JesseSY​(נשלט){המלכה קייט} - אתה ממשיך לכתוב יפה ונפלא והסיפור כל הזמן חושף צדדים חדשים שלך, שלה ושל מערכת היחסים שנוצרה בינכם ומאד מרתק ומחרמן בעיני, אני מסכים לגמרי עם מה שכתבת, יש צורות רבות של אהבה ויש לצערי גם לא מעט מערכות יחסים שבהן אחד הצדדים נפגע או עובר התעללות בצורה כזו או אחרת, הניסיונות של אנשים להכניס ולמסגר את המילה הזו אהבה בכל מיני תבניות רק בשביל שיהיה להם נוח - זו אהבה של אדם לכלב, אהבה בדס״מית, אהבה של אישה לגבר זה ניסיונות ילדותיים בעיני לייצר הגדרה למשהו שהוא לא מוגדר, כל אדם אוהב אחרת, כל אדם חווה את הרגשות שלו בעוצמה שונה וכל אדם אוהב אנשים רבים בצורות שונות ובדרכים שונות (ואני לא מדבר כאן רק על בני זוג אלא גם על הורים, ילדים, חברים שאנחנו אוהבים) וגם אנשים שהיו במערכות יחסים עם בני/בנות זוג לא אהבו את בן הזוג הראשון שלהם כמו שאהבו את בן הזוג השני או השלישי (אני בתור הורה לילדים יכול להגיד שאני מאד, מאד אוהב את שני הילדים שלי אבל את כל אחד מהם אני אוהב באופן שונה, זו אהבה עוצמתית וענקית לשניהם ועדיין היא שונה כי כל אחד מהם שונה), כל האהבה היא שונה וייחודית בדרכה שלה, זה שהיא הודתה בפניך שהיא אוהבת אותך בדרכה שלה ושיש לה רגשות כלפיך והיא הכירה בכך שכל מה שאתה עושה בשבילה שום אדם אחר לא יעשה בשבילה לעולם יש בכך בכדי להראות שגם לה היו רגשות כלפיך ושהקשר הזה חרג מגבולות המחקר שלה בעיני והפך למשהו שהוא הרבה יותר אישי ואינטימי. תמשיך לכתוב ומקווה שהטיפול יחד עם הכתיבה פה אכן עוזרים לך בהליך ההשלמה וההחלמה.
לפני 6 שנים
סווריןן - תודה על תגובה רגישה נוספת שלך, לי את. תגובות מסוג זה הן בדיוק הסיבה לכך שאני מציג את כל מה שארע לי דווקא כאן. כנראה שקינקיות ופתיחות משתלבים, ומאפשרים לקבל את האופן בו חוויתי את הארועים הללו. אנדרה, הפסיכולוג שלי, טוען שביצעתי רציונליזציה המשולבת עם תסמונת שטוקהולם. אני לא מצליח להביא את עצמי לקבל את דבריו. ניסיתי, כי אז זה היה מקל עלי לשחרר את הזכרונות הללו, כי אז כל מה שהיה שם זה רצף מניפולציות והתעללויות שלה בי. אבל למרות שאני ער לערך התועלתני-טיפולי בכך שאקבל את עמדתו של אנדרה, האמת כנראה חשובה לי. מה באמת היה שם מבחינתה.
כשאספר על השיחה שהייתה לה ולי אחרי העימות במשטרה, תקבל תמונה קצת יותר מלאה עליה. היא לא גדלה בהקשר קל, בלשון המעטה. כך שגם התפיסות שלה והיכולת שלה להכיל אהבה די מסוכסכות. זה עשוי להסביר כיצד הקשר ביננו הפתיע אותה, ומשהו לא צפוי התעורר אצלה.
תודה שוב!
לפני 6 שנים
חרש ברזל​(אחר) - דע לך שבסוף כל פרק אני עוצר לתת לך חיבוק ארוך
לפני 5 שנים
starduskonfire - הפרק הזה וקודמו, עוררו בי מחשבה מוזרה, האם אני ספי או האם אני אליענה?
השכרון כוח, הריגוש, החיבור שנוצר בהרס ובנייתו של אדם אחר תוך השתתפותו המודעת, מוכרים לי.
השתתפות מודעת בהרס עצמי כקורבן לאדם אשר מסוגל לשאוב את האנרגיה הזו... גם זה מוכר.
אומנם לא באותו קיצון, אבל במניע הפסיכולוגי.
אז אולי שניהם?
כיום, אני לא תופס את החיבור הזה כ"אהבה" למרות שאני יכול להבין את מי שכן.
אני גם לא משתתף בניסיונות להגיד ש"אהבה" זה א ב ג, משהו טהור או מרומם דווקא.
אני יותר רואה את זה מתוך האלגוריה של השטן. לא בתור מפלצת, או המלאך שהושלך שאולה.
השטן, בתור היצר הקדום, יצר שמכונה "רע" אבל בלעדיו, אין אנושיות.
אולי, ואני מדבר כאן על החוויה והעבר שלי, אולי בטבע שלנו להירתע מהאמת לגבי חוויות עוצמתיות עד כדי כך שיש סכנה קיומית לתודעה שלנו, ולכן אנחנו נעים בין דמוניזציה לרומנטיזציה של מה שעוללנו או עוללו לנו.
תודה על הכתיבה סביורין, מתנה נדירה.

לפני שנתיים
סווריןן - "אני היסוד שיוצר את הרע וביוצרו את הרע יוצר את הטוב" (פאוסט).
לפני שנתיים
ronius - הי אני רוצה לומר לך שאני קורא את הסיפור שלך בשקיקה,אתה כותב מדהים ומסקרן ברמה שאפשר לחיות את הסיפור שלך
לפני שנה
הכי מלמעלה​(שולטת) - פה אפשר ממש לאהוב את אליענה. אבל ממש.
לפני חודשיים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י