סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

סיפורים ומחשבות

בעקבות עידוד והשראה מידידה כאן החלטתי לפרסם סיפורים שכתבתי.
אני מזהיר מראש חלק מהדברים כאן הם בשפת האם שלי אנגלית אז לא להתלונן על הקושי
לפני 5 שנים. 10 במאי 2018 בשעה 9:42

היהה נושא שכולנו אוהבים חינוך ועונשים .

בפסיכולוגיה יש מושג שנקרא "flow" או "זרימה" (האמת לא בטוח בשם בעברית כי מה שקראתי הוא באנגלית) והפירוש שלו הוא המצב המנטלי של להיות שקוע באקט מסויים כך שמרגישים ניתוק מהעולם מסביב ומרוכזים בפוקוס מלא באקט עצמו . עם פוקוס שהמחשבות והראש נמצא רק במה שאתה עושה ללא הסחת דעת והנאה. מה שספורטאים מכנים "להיכנס לזון" או בשפה שלנו ספייס. בנוסף כשאנחנו במצב ה"זרימה" הזה קל יותר ללמוד דברים חדשים להשתפר ולהתחנך.
כדי ליצור "זרימה" צריך 3 תנאים:
1- שחייב להתבצע אקט או פעולה עם מטרה ויעד . אפשר שהאקט יהיה פאסיבי אבל חייב להיות לו יעד ומטרה ברורים שניתנים להשגה והגדרה של מצליח או לא.
2- חובה איזון ותיאום בין יכולת מצופה לפעולה מצופה. למשל מישהי עם רף כאב נמוך לא תצליף בה עם קיין שעות . היכולת הצפוייה שלה להכיל כאב לא תואמת את הכאב שמצופה מהצלפה כזו. אבל זה גם עובד הפוך אם היכולת הכלה והתמסרות שלה גבוהים (יכולת מצופה) אבל אתה משתמש בה לסשן קל של זיון עם כיסוי עיניים בלבד(פעולה מצופה) אז גם יש חוסר התאמה בין יכולת מצופה לפעולה המצופה וזה יצור שיעמום, הסחת דעת, חוסר סיפוק או הרגשת כישלון.
3- שחובה פידבאק ותגובה מיידית וברורה לפעולה כך שאפשר לדעת האם האקט נעשה נכון או לא, האם המטרה הושגה וכו'...

עכשיו אתם בטח שואלים למה אני חופר לכם על פסיכולוגיה כשהבטחתי לדבר על חינוך, עונשים, הצלפות, בדסמ ודברים מעניים באמת? פשוט מאוד אותו מצב "זרימה" שומר אותנו ואת הנשלטת בראש של הסשן וזה די התיאור לסוג של דום ספייס או הרגשת הפוקוס בזמן קשירה או הצלפה וסשן בכללי. וגם כל עוד דואגים שהסאב/ית יהיה במצב ה"זרימה" הזה היא תהייה מרוכזת בסשן מסופקת ממנו ויהיה קל לחנך אותה ולעצב לכיוון שרוצים ביותר קלות ןנאה מ2 הצדדים.

אז איך זה בא לידי ביטוי בפועל ?
אם נסתכל על התנאים לזרימה זה די ברור . בכל סשן יש פעולה או אקטיבית או פאסיבית כמו ספיגה, הכלה או ריתוק. אבל חייבים להציב יעד ברור להצלחה או כישלון בפעולה או הסשן . היעד יכול להיות לעמוד בקשירה בתנוחה מסויימת ולהתלות באויר כך, לעמוד בכמות מסויימת של הצלפות, לעמוד בפקודה ולציית, להגיע לאורגזמה או אפילו להנות ולהרגיש את ההתמסרות. בכל סשן יש תיאום ציפיות שנעשה מראש מה היכולות של הנשלטת ומה היכולת של השולט. אם השולט רק מתחיל ללמוד להשתמש בחבל לא יהיה צפייה לתלייה באויר. והתנאי האחרון והחשוב תגובה או פידבאק מיידי וברור לסשן ולפעולות בסשן . זאת אומרת לא לחכות לסוף הסשן להגיד שמשהו היה לא טוב אלא להגיב לזה מייד . גם לא לחכות לסוף הסשן להגיד לסאבית כל הכבוד שעמדה בהצלפות זה יוצר ניתוק ברגש ובמחשבה בין הפעולה והתגובה . וזה גם חייב להיות ברור שהתגובה לפעולה הזה אם הסאב/ית מתחצפת ואתה נותן לה בתגובה ספאנק צריך להסביר שזו התגובה לפעולה של ההתחצפות אחרת יש סיכון של אי הבנה וניתוק בין הרגש מהתגובה ולפעולה.
אז אם נשמור על התנאים האלו בסשן יהיה קל יותר להישאר בראש הנכון ל2 הצדדים בסשן אבל נתמקד עכשיו יותר לחינוך הסאב/ית.

אם אנחנו שומרים על התנאים של "זרימה" אז לכל אקט (פעולה) של הסאב/ית יש 4 תגובות אפשריות:
1) תגובה חיובית- להעיר, להחמיא, לתת מילה טוב או פרס.
2)"להעניש"- עונש במרחאות כי העונש הוא חלק מהמשחק היא בראטית ורוצה שתעמיד אותה במקום או זה סתם תירוץ להצליף במאזוכיסטית . זה תגובה חיובית שרק לכאורה היא עונש כי בפועל זה פרס וחלק מהסשן והדינאמיקה.
3) עונש- וזה להגיב באקט שלא נעים או מהנה לסאב/ית במטרה של לגרום להתרעה ואי נעימות או במילים אחרות לתת "לה כוויה כדי שתלמד לא לשחק באש" זה סוג עונש מאוד בעייתי לדעתי וכמעט ואסור להשתמש בו כי הוא יוצר ריחוק בין הסאב/ית לדומ/ית ויוצר מצב של פחד מהדומ/ית מה שמוריד מהאמון והביטחון בדומ/ית וזה נזק לקשר.
4) עונש חינוכי- שבשונה מעונש רגיל המטרה שלו היא לא יצירת התרעה כדי שלא תבצע שוב את הפעולה הבעייתית אלא ללמד לבצע את הפעולה בצורה הנכונה דרך ביצוע אקט אחר . לדוגמא ממקרה אישי, סאבית שלי לשעבר גמרה באמצע סשן ללא אישור אז למשך כל הסשן גירתי אותה והבאתי אותה לסף גמירה ואז עצרתי הכל כדי שלא תגמור ולאחר מנוחה חוזר חלילה וכל פעם מתקרב יותר לגמירה ומכריח אותה לתאר לפרטים את התחושות כך תלמד את הגוף שלה וכל פעם מתקרב יותר כך תלמד איפוק עד שהתחננה לגמור וגם אז הפסקתי ושוב עד שהפנימה שאני קובע מתי גומרת. כך יוצר אצלה אי נעימות ותסכול אבל לא פחד. היא למדה את הלקח היא למדה לבצע את האקט נכון (לבקש רשות לגמור ולהתאפק עד קבלת האישור) אבל גם לא למדה לפחד ממני ובכל התהליך העונש הייתי חלק מהפעולה החדשה העונש החינוכי רק העמיק את החיבור ולא יצר קיר .

כך מחנכים ומעצבים את הסאב/ית שומרים על "זרימה", שומרים על חיבור, יוצרים חינוך ולא הרתעה, מגיבים מייד עם העונש או הפרס ובונים סשנים שמתאימים ליכולת של סאב/ית ושל הדומ/ית .
אם נשמחר על העקרונות האלו והתנאים האלו אין מצב לצאת לא מסופקים מסשן ולטווח הארוך כך מעצבים את הסאב/ית
אסיים את ההרצאה הארוכה הזו אבל בנקודה אחת חשובה "זרימה" בסשן קיים גם אצל הדומ/ית ועל הסאב/ית גם לשמור על התנאים האלו כדי לספק את הדומ/ית . יש להגיב מייד וברור (אנחה ורטיבות מטורפת זה גם תגובה או להגיד מילת ביטחון או לתקשר בצורה ברורה שמשהו מפריע ) לפעולות של הדומ/ית ויש לא לצפות מהדומ/ית פעולות שמעבר ליכולת שלהם כרגע (כמו קריאת מחשבות ) וכך הסאב/ית יכול לתרום להנאה של הסשן בשמירה על המצב "זרימה" של הדומ/ית. (לגבי התנאי הראשון של פעולה עם מטרה זה על הדומ/ית מטולת האחריות).

אם קראתם עד כאן והבנתם אז כל הכבוד לכם/ן אבל תעזרו ל"זרימה" שלי ותספרו על עונשים וחינוך שלכם? או מצבים שבהם הרגיש לכם מצב ה"זרימה" הזה?


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י