שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

מחושך לאור משנים כיוון

לפני 5 שנים. 29 ביולי 2018 בשעה 10:12

היכרתי אותה מילדות, היא הייתה צעירה ממני בכמה שנים כך שמעולם לא היה לנו קשר כמעט. היא הייתה עוד ילדה שגרה באיזור וראיתי אותה מדי פעם. היכרתי את המשפחה שלה אבל לא הרבה מעבר. כשהייתי קצת אחרי הצבא חזרתי יום אחד הביתה והקשבתי להודעות על המשיבון שלי, זאת הייתה עדיין התקופה שטלפון נייד היה רק נחלתם של בעלי ממון. אחת ההודעות הייתה "שלום שמי ע' ואני רוצה להכיר אותך" ומספר טלפון.

באותו הערב התקשרתי למספר והיא ענתה לי, אמרה שחברתה היא זו שדיברה בשמה והיא הסבירה לי שבעצם מדובר בה. הייתי אז רווק צעיר לאחר סיום של קשר אחר. קבענו להיפגש למחרת בערב. יצאנו למסעדה והעברנו ערב מאוד נחמד שבסיומו החזרתי אותה הביתה. לאחר מספר ימים היא התקשרה אלי ואמרה שהיא באיזור ושאלה אם היא יכולה לקפוץ אלי. אמרתי לה שכן. היא הגיעה אלי ונשארה לישון אצלי. אחר כך היא הגיעה אלי עוד מספר פעמים, ובילינו יחד מספר לילות. נהנתי מהסקס איתה אבל מההתחלה אמרתי לה שזה לא יתפתח מעבר לזה, לא רציתי להשלות אותה שיש לי כוונות אחרות לגביה. היא קיבלה את זה בהבנה (עם קצת אכזבה) אבל שמחה להישאר איתי בקשר. 

בשלב מסויים התחלתי קשר חדש והקשר עם ע' נגמר והיא נשארה זיכרון מימי הרווקות. 

מאז עברו למעלה מעשרים שנה עם כל תהפוכות הגורל של החיים, ולפני כשנתיים פתאום אני מקבל ממנה הודעה במסנג'ר "היי, מה נשמע". התחלנו להתכתב ולאחר מכן שוחחנו בטלפון. השלמנו פערים של 20 ומשהו שנה, כל אחד עם החוויות והמטענים שאספנו במהלך השנים. היו לה חיים לא קלים בכלל, היסטוריה של מחלה נפש, אישפוזים ונסיונות התאבדות. היא סיפרה לי הכל, בפתיחות מדהימה, הסבירה לי את המשמעויות והקשיים של החיים האלה. השתדלתי ככל יכולתי להיות אוזן קשבת, חבר, לראות את האדם בתוכה. 

אחד הדברים שמאוד ענינו אותה היה זה שאני מכיר את התחום של ה בידיאסאם, היא סיפרה לי שהיא הייתה בקשר עם בחור שהיה פעיל בתחום הזה וזה ריתק אותה. נפגשנו מספר פעמים, באחת הפגישות ביצענו סשן שבה שלטתי בה, אמנם זב היה סשן עדין ומתאים למתחילה אבל היא סיפרה לי שזה מאוד ריגש אותה ואמרה שהיא מקווה שנצליח למצוא זמן להמשך. בסך הכל נפגשנו מספר פעמים בודדות אבל סשן נוסף לא הצלחנו לעשות. בכל התקופה הזאת הקשר היה מתנתק לעיתים לתקופה מסויימת וחוזר, מכל מיני סיבות.

בתחילת השנה שוחחנו שוב אחרי תקופה שלא היינו בקשר, היא סיפרה לי על קשר חדש שמתרקם ועל מקום עבודה חדש, היא גם התייעצה איתי לגבי מיזם חדש שהיא רוצה לעשות. אני סיפרתי לה על חוויות שעברתי בדאנג'ן עם אישתי ואיך הרגשתי בכל הסיפור והיא ממש כעסה על אישתי (למרות שמעולם לא פגשה או הכירה אותה) על זה שהיא גרמה לי להרגיש ככה. סיימנו את השיחה ברוח טובה ושנעדכן אחד את השניה איך הדברים מתקדמים.

שוב הפעם הקשר התנתק ולא יצא לנו לדבר, בשלב מסויים רציתי לשלוח לה הודעה בוואטאפ אבל ראיתי שלא הייתה מחוברת למעלה משלושה חודשים. 

לפני שבוע נתקלתי במקרה בפוסט של אחיה בפייסבוק שרשם מילים לזכרה. הפעם היא הצליחה לסיים את חייה, ולקח לי חמישה חודשים עד שגיליתי את זה, אני זוכר שהייתי עובר לפעמים באיזור שהיא גרה והייתי חושב שאולי אראה אותה הולכת ברחוב. אך לצערי התגלה לי עכשיו האמת המרה. שהיא הלכה מאיתנו.

אז ע', אני מקווה שלפחות עכשיו מצאת את השלווה ואת במקום יותר טוב, תנוחי על משכבך בשלום.

 

 


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י