לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

סיפורים ומחשבות

בעקבות עידוד והשראה מידידה כאן החלטתי לפרסם סיפורים שכתבתי.
אני מזהיר מראש חלק מהדברים כאן הם בשפת האם שלי אנגלית אז לא להתלונן על הקושי
לפני 4 שנים. 30 באפריל 2019 בשעה 9:14

יש טראנד אני רואה בקהילה של אנשים להגיד ש"שכול היופי בבדסמ שאין הגדרות אין גבולות הכול מותר... וכול אחד יש את הבדסמ שלו" עכשיו המשפט הזה הינו חצי נכון וסותר את עצמו כי הסכמה זה גבול . נכון לכול אחד יש את הדרך שלו בבדסמ אבל זה לא אומר שכול דבר הוא בדסמ, ושלבדסמ אין הגדרות. להיפך הוא הנכון לבדסמ יש גבולות הגדרות ואתיקה ברורה מאוד ומגובשת.

 

אסביר כול היופי בבדסמ הוא החופש שזה נותן לנו למלא את הצרכים והרצונות שלנו והגשמת הפנטזיה החבויות שבנו בחיים ובמיטה .זה נותן לנו את החופש להיות עצמינו בצורה מוחלטת כמעט אבל מאיפה החופש הזה מגיע הוא מגיע דווקא בגלל שיש לבדסמ הגדרות וגבולות ברורים.

לבדסמ יש מערכת חוקים ברורה שמגבילה מאוד ודורשת התנהגות מסויימת . החוקים האלו לרוב מסוכמים ב"שפוי בטוח ובהסכמה" או "סיכון ידוע מחושב ובהסכמה" אבל שניהם אומרים אותו הדבר בעיקרון ומחייבים התנהגות וגבולות ברורים שהם:

1)הסכמה כערך עליון הסכמה מלאה כשיש תמיד את היכולת לעצור ולסמן את החוסר הסכמה (מילת ביטחון, ושחת גבולות)

2) ביטחון מודע. שלא יגרם נזק כי באנו להנות שני הצדדים ואם צד אחד נפגע אז איפה ההנאה שלו? זאת אומרת גם שאם משהו הוא עם סיכון צריך למזער את הסיכון ולהבהיר לצד השני את הסיכון מראש כדי שתוכל להיות הסכמה מלאה כי הסכמה בחוסר ידיעה זה לא הסכמה זה עבודה בעיניים.

 

3) שפיות או במילים אחרות מה שחוקי והגיוני לדרוש אבל זה סובייקטיבי כי למשל מדינה כמו יפן שם לבת 14 מותר לשכב עם בן 19 (אדם נחשב בוגר רק מגיל 20 שם והסכמה אפשר מגיל 12) ומה שיראה לאחד שפוי כמו לדוגמא לשכב עם חיה לאחרים יראה בלתי שפוי כאן שוב נכנס הקטע של הסכמה ששני הצדדים מבינים את ההשלכות ומסכים לאקט בתנאי שזה חוקי .

4) תקשורת בהכרח כדי שיתקיימו הגבולות הקודמים בהכרח חייב תקשורת כנה הדדית ברורה ומדוייקת , ללא יפיוף מילים, העלמת מידע, שקרים או משחקים אחרת אין כאן הסכמה כנה ומוחלטת מראש ותוך כדי .

5) הדדיות לא שיוויוניות כי כהגדרה הדום והסאב בסשן אינם שווים. הדדיות אומרת שכול הצדדים בסיפור מקבלים משהו מסצינה, סשן, קשר או מערכת יחסים משהו שהם צריכים שהצד השני רק יכול להעניק ואין צד שרק לוקח רק מכאיב או רק משרת ונותן . כול צד מעניק משהו בין אם זה קטארזיס ריגשי, הגנה, מקום להרגיש בו מוגן וחפשי ותמים, חינוך, שירות, התמסרות, הערצה וכו'... שני הצדדים מקבלים משהו ומאושרים מכך אחרת למה שיסכימו? לכן תמיד יש הדדיות ואין ניצול. אין צד שרק מצליף בלי להעניק גם נחמה או שרק מזיין בלי לדאוג גם לצד השני או צד שרק משרת ומציית ואין לו מקום לבקשות או לקול שלו.

 

ה5 חוקים האלו הם הכללים שיוצרים ומגבילים בדסמ במהותו ולכן ניצול, משחקי רגשות, אונס, פדופיליה ועוד... אינם בדסמ. הם מסגרת כול כך ברורה שהיא מאפשרת לשחק בתוכה בחופשיות . כאן מגיע החופש בבדסמ בגלל שאנחנו יודעים את ההגדרה והגבולות יש לנו חופש מוחלט לצבוע בין הקוים איך שאנחנו רוצים. 

זה גם ההבדל בין וניל לבדסמ כי קינקיות קיים בשתי העולמות האלו (מה גם הונילי הכי ונילי יש פנטזיות וידלק מאקטים יותר פרובוקטורים בהתאם לתרבות שלו) . בבדסמ יש את הקוים הברורים שחור ולבן וכול עוד אנחנו בתוך הקוים  הכול מותר. שם אנחנו בין השחור ולבן צובעים בכול קשת הצבעים  (ואז לכול אחד יש את החופש שלו). אבל בוניל אין קוים ברורים אין תקשרות אז לא יודעים מה בסדר ואם עושים משהו שהצד השני חושב שעובר את הגבול אז נשבר הקשר מייד הכול שם אפור לא שחור ולבן. ולכן כול הזמן נזהרים ומתרחקים מהגבולות שחושבים למה כי "הם לא מתנהגים כך אז כנראה אולי זה לא בסדר לא נורמלי אז אני לא אתנהג כך למרות שאני רוצה..." טיבעי נוצר שיש גבולות לגבולות לגבולת וזה יוצר תמיד שאיפה לחוסר אינדיוידואליות ולנומרמליזציה שלא נכונה בריאה או אפשרית בתרבות אנושית קיום. וכול השונה מערער את הקיים ולכן עושים לו דימונחזציה הכול שם סביב פחד . כי לא יודעים מה מותר ומה אסור אז חוקרים ונזהרים ולא מעיזים.

למה הדבר דומה תארו לכם 2 מסיבות על צוק גדול ליד החוף במסיבה אחת יש גדר ביטחון צמוד לקצה הצוק למנוע מאנשים ליפול (בדסמ) ובמסיבה השניה אין גדר הכול פתוח(וניל) . במסיבה בלי הגדר כולם שומרים מרחק מקצה הצוק שלא יפלו בטעות והמסיבה טיבעית מתרחק מהצוק ומהנוף המדהים לחוף שם רק הולכים כמה אמצים ךהביט בשקט בלי באמת לרקוד ולהנותותמיד נזהרים כי גם זה יהיה רחוק מהקצה. לעומת המסיבה השניה עם הגדר ביטחון שם כולם מתפרעים רוקדים נהנים אפילו קרוב לפני הצוק כי יש את הגדר שתמנע מהם ליפול אז מרגישים בטוחים לרקוד בלי חשש.

אז זה לא שלבדסמ אין חוקים וגבולות יש ועוד איך פשוט הם לא מגבילים הכול מותר כול עוד שומרים על החוקים האלו זה החופש האמיתי שיש לי את הביטחון לדעת בדיוק מה בסדר ומה לא. ולכן וניל כול כך מוגבל כי שם אין ביטחון רק חשש. 

אז למסקנה לא הכול מותר בבדסמ ויש צורך ללמוד ולהבין שאין דבר כזה "לכול אחד את הבדסמ שלו" ואין דבר כזה "בדסמ ללא גבולות או הגדרות או חוקים" יש בדסמ אחד לכולם והוא אותו דבר אבל יש דרכים רבות לרקוד בתוכו ולקשט את ולצבוע אותו בדרכינו האישית . 

 

לביאונת - כרגיל- אתה כותב מדויק ונכון
לפני 4 שנים
מבט לעיניים​(שולט) - תודה מקווה לחזור לכתוב בצורה רציפה יותר
לפני 4 שנים
Syat I Afterwind - הסכמתי עד השלב בו הדגשת את ההבדלים לראותך בין בדס"מ לוניל. :)
אני לא חושב שאתה מתאר כאן וניל. אני חושב שאתה מתאר את היחס למיניות שמאפיין חברות תחת מרות שמרנית אוטוריטרית - יחס המצנזר חינוך מיני, למשל, כדי לשמור על שליטה באוכלוסיה, וכדי לפסול יחסי מין שאינם cishet בגבולות ה"מותרים" מצנזר גם כל ניתוח מעמיק של עקרונות ההסכמה ואפשרויות השימוש בה. בהשוואה, פמיניזם סקס-פוזיטיבי אמנם מכיל בתוכו בדס"מ אך רחב ממנו בהרבה, והשיח על הסכמה מעשית הוא עשיר בו. לא סתם עשיר, הוא יסודי להגדרות ההסכמה המשתנות בתקופתנו ו*מאפשר* היסטורית הרבה מאוד מהשיח המודרני על הסכמה בבדס"מ.

אמנם אני מאוד, מאוד אוהב את סוג הבדס"מ שאתה מתאר, הגדרת ההסכמה שלך אינה היחידה. בפי רבים, SSC ו-RACK פועלים תחת כללים הדומים יותר לאלו של פטריארכיה אוטוריטרית קלאסית: הסכמת להתחתן? אז הסכמת. דחפו אותך לזה? אין לך ממש ברירות אחרות בחברה שלנו? אשכרה *לא* הסכמת אבל המסמך נחתם? זו עדיין ברית שמיים וזה מה יש.
גרוע, אונס, הרסני וברצוני שיפוג מהעולם? כן, אבל הוא אינו ונילי בעליל. הוא תואם מוסכמות שחוזרות לתקופת בדס"מיים שדומים יותר ל-דה סאד.

אם שני טינאייג'רים מחליטים להזדיין בקטע הכי סתמי וונילי שיש, ועושים זאת מתוך המנטליות שהמהפכה הפמיניסטית יצרה, יוצרת ומאפשרת, אז הגבולות שלהם יהיו ברורים, אמפתיים ושלהם בלבד.

https://www.youtube.com/watch?v=0JdVmTYKLt0
לפני 4 שנים
מבט לעיניים​(שולט) - העיניין שמה תיארת כתרבות השמרנית זה הויניל אם תסתכל על כול תרבות מינית חופשית תמצא שם קינקים ופטישים שאוטומטית מוציאים אותם מתחום הוניל (אולי הם לא בדסמים אבל הם בהחלט לא וניל לדוגמא סווינגרס)
ושוב אם תקרא את ההסבר שלי ל5 המושגים תמצא שssc ו rack נמצאים במסגרת אבל שהיא מקיפה יותר מרק 2 שיטות אלו ולו רק בגלל שהיא כוללת 5 כללים ולא 3. החוקים 4 ו5 מטרתם בדיוק למנוע את מה שתיארת של shotgun wedding
והדוגמא שנתת של ה2 טינאייגרים :
א- מי אמר שזה לא בדסמ זה תלוי בדינאמיקה לא באקט אם הם היו לא בשיוויון כוחות של מעמד אז זה בדסמ כי יש כאן חילופי כוח ושליטה.
ב- אם הם היו שיווים אז כן זה שובר את חוק 5 וזה לא בדסמ
לפני 4 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י