סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

בדס"מ מנקודת מבטה של Lady Z

מאמרים, ביטויים, סיפורים וידע כללי מנקודת ההשקפה האישית שלי!
לפני 4 שנים. 20 במאי 2019 בשעה 8:26

במשחקי שליטה מאוד ברור מי הצד השולט ומי הצד הנשלט, מי מוביל את הדיאלוג, מי מוביל את הקשר ומי מנהל את הסשן. ללא ספק הצד השולט לוקח המון אחריות על עצמו, עקב היותו הצד המוביל ומכוון של הנשלט לתקופה מסוימת. השולט צריך לדאוג שהנשלט שלו לא יפגע מעבר למוסכם. השולט חייב לוודא שלא לגרום נזק אלא להעצים את הנשלט. השולט צריך בהחלט לדעת מה הוא עושה אבל, אין זה מוריד ולו בקמצוץ מהאחריות של הנשלט לדאוג לעצמו ולתקשר את הדאגות, השגות, כאבים שיש לו מול הצד השולט.

בקשר שליטה האחריות היא ללא ספק על כל אחד מהצדדים בנפרד ועל שניהם ביחד.

אחריות השולט/ת/ מסשן/ת

עצם מהות התפקיד של לקיחת שליטה על החלטות של אחר, שליטה על מעשי האחר, שליטה על גופו של אחר, על רצונותיו של האחר, מביאה בתוכה גם את האחריות על אותו אחד. אחריות שלא יפגע, ייפגם, יפצע נפשית או פיזית מעל המוסכם שלא לדבר על פגיעה / חבלה שמשאירה טראומה פיזית או נפשית. על הצד השולט להיות שם בשביל הנשלט בדיוק כמו שהנשלט שם בשבילו, הוא צריך לשמור על קשר תקשורתי כנה ופתוח עם הנשלט לפני ואחרי הסשן. הוא צריך לשמור על קשר לפחות כמה ימים לאחר סשן לוודא שאין דרופ אחרי הסשן. האחריות של השולט הינה גם להכיל את המצוקות של הנשלט, הפחדים של הנשלט, החששות של הנשלט, בלי מרמור ולא ממקום של אגו ,אלא ממקום של הבנה ומציאת הדרך המתאימה לשני הצדדים. . זאת גם אחריות הצד השולט לדעת מתי זה לא מתאים להמשיך...

בסשן אקטיבי עצמו האחריות על השולט היא בשיאה! הוא צריך לשים לב לנשלט כל הזמן כי הנשלט לא בהכרח נמצא במצב שהוא מסוגל תמיד להגיב. במהלך סשן הנשלט יכול להיות קשור, יכול להיות עם גאג, יכול להיות בתנוחה שאינה מאפשרת יותר מידי תזוזה ולכן יהיה קשה לנשלט לתקשר את ההנאה או המצוקה שלו. המניע העיקרי לסשן הוא הרי הסב ספייס, כשנשלט נמצא בסב ספייס (אופוריה נפשית, ניתוק מהמציאות הפיזית) או לחלופין הנשלט נמצא במצוקה נפשית שהוא "ננעל, נסגר"  יהיה לו כמעט בלתי אפשרי להגן על עצמו ברגע האמת ולומר את מילת הביטחון.

על השולט להיות ערני וקשוב מאוד לסימני אזהרה שונים:  

- שינויי קיצוני פיזי – קצב הנשימה משתנה, הופך למהיר יותר שטוח יותר, הופעת רעידות לא רציונליות של הגוף.

- שינוי קיצוני של טמפרטורת הגוף.

- שינוי קיצוני של התנהלות הנשלט – קצב דיבור משתנה, זז הרבה והפסיק או לחלופין היה יציב והתחיל לזוז באי נוחות, או התחיל להשמיע קולות.

- שינוי קיצוני של צבע ומרקם העור – כשאזור מסוים סופג הלקאה או פגיעה פנימית צבע העור מתחלף. כשהצבעים מגיעים לגוונים סגולים כהים לכיוון השחורים – זה אומר שה"פגיעה" הגיע לרקמות היותר עמוקות וצריך להפסיק. מרקם העור הופך לצמיגי יותר והאזור הופך לנוקשה יותר.

בסשן פומבי, האחריות היא אף רבה עוד יותר. על השולט לוודא בנוסף לכל המוזכר למעלה, שאף אחד לא נוגע, אף אחד לא מאיים, אף אחד לא נכנס לאזור הסשן. על השולט לדאוג שיהיו את כל הכלים הנחוצים לחיטוי, חימום, הגנה. בפומביות לא תמיד יש אפטרקר ארוך כמו שיש באווירה אישית, עדיין צריך להיות אפטרקר גם אם זה חיבוק וחיטוי האזור.

בנוסף,  חלה על השולט האחריות להסביר ולעגן את ההבנה אצל הנשלט שמותר ואף חובתו של הנשלט לומר את מילת הביטחון במקרה והוא חש במצוקה. מותר לו להביע התנגדות במקרה של חוסר הסכמה, ואף חובתו להביע את תחושותיו, חששותיו והתנגדויותיו ברגע הצורך.

ללא ספק האחריות של הצד השולט היא כפולה ומכופלת מהאחריות של הצד הנשלט אבל גם על הנשלט יש לא מעט אחריות!!!

אחריות הנשלט/ת/ מסושן/ת

על הנשלט מוטלת האחריות הבסיסית לדאוג לעצמו, לדעת ולהכיר מהם הגבולות הקשים שלו. מה הוא לא מוכן לעבור – במקרה ואתם לא יודעים מה כן ומה לא מתאים לכם ואתם בתחילת הדרך – מומלץ לקחת מנטור מנוסה שיהווה לכם מנטור ולא שולט/ת. ההבדל בין מנטור לשולט – מנטור יוביל אותך וילמד אותך על עצמך ללא ההקשר של שליטה, המרחב של הסשן הוא יותר מבין, מקבל. לרוב מנטורים הם בעליי ניסיון רב ועם ידע בשלל פטישים, הם מונעים מהאהבה להכיר לאחרים את הדרך אם זה בצד שלהם או הנגדי. ללא לחץ השליטה בנוסף.

לאחר שהנשלט/ מזוכיסט מכיר את עצמו, הוא צריך להבין ולהכיר מי מולו, לדעת למי הוא משחרר את השליטה, למי הוא נותן את גופו למשחק.

לכל שולט יש דרך פעולה, התנהלות, כוח שונה. יש שולטים עדינים ויש שולטים סדיסטים, יש שולטים שאוהבים להשפיל ויש שולטים שאוהבים להעצים, לכל אחד יש את הדרך שלו. חשוב מאוד לדעת האם השולט שמולך מתאים למה שאתה מחפש, וגם להפך,במקרה הנשלט לא מתאים לרוב הצרכים של השולט, מראש אין מה ללכת עם הראש בקיר ולהביא אותו לשם.

במשחקים אקטיביים, לא רק השולט צריך לדעת איך עושים את הפעילות שהולכים לבצע, חשוב שגם הנשלט יוודא מראש שהשולט יודע איך לעשות את זה.  אם השולטת אומרת שהיא הולכת למחוץ לך את האיברים, תוודא שהיא יודעת איך לעשות זאת, שיש לה נסיון. אם אתה הולך להקשר , תוודא שהם יודעים לקשור. חשוב לשאול ולהתעניין  בידע ובנסיון של הצד השני. בנוסף, מכיוון שלא כל שולט יודע הכל, חשוב שהנשלט ידע לפחות את כללי הבטיחות הבסיסיים על מנת לשדר לשולט כאשר הוא פוגע באזורים אסורים. – הגוף שלכם הוא מקדשכם, ועל האחריות שלכם קודם כל לדאוג לו.

בכל קשר בדסמי שמבוסס גם על שליטה פיזית יש מערכת ביטחון אם זאת מילת בטחון, אם זה שיטת הרמזור, או תנועה מסויימת המוסכמת וברורה על שני הצדדים שמטרתה היא שברגע שהנשלט אומר אותה השולט עוצר את הפעולה שעשה או את הסשן כולו ואחר אפטר קר בודק מה גרם לצד הנשלט להפסיק. כנשלט, חובתך היא כן לומר את מילת הביטחון כשאתה חש שאתה לא עומד יותר במה שקורה בסשן.

תקשורת בין אישית בין נשלט לשולט לא תמיד קלה או נוחה לצד הנשלט, במהותו תפקידו הוא לשרת ולא לפקפק בשולט שלו, לקום ולומר לא, או לומר לא מתאים לי דיי נוגד את מקומם לתחושתם הפנימית. הנקודה היא שכנשלט אתה חייב להבין שאם אין הכרות מספיק טובה או עמוקה הצד השולט אינו יכול לדעת מה נכון ומה לא נכון. אם אין תקשורת בהירה כנה ופתוחה. עם כל הרצון והגדולה של השולט שלכם, הוא אינו קורא מחשבות.

 

כנשלט אתה צריך לזכור שלא כל מי שיש לו חבל/מחט/שוט גם יודע להשתמש בהם, ולא כל מי שמתאם אתכם מילת בטחון, מתכוון לעצור כשתשתמשו בה. וגם אם הם כן והכל בטוח שפוי ובהסכמה שולטים הם בני אדם ויכולים לטעות!

 

לסיכום

קשר בדסמי מכיל בתוכו שלל גוונים הרבה מעל 50 ובימינו יותר ויותר אנשים נפתחים / מגלים עולם זה, מכיוון שעולם זה קשור בקשר ישיר לסכנה (הרי מכן הריגוש) על כל מי שלוקח יד בעולם זה צריך גם לקחת את האחריות  של תפקידו.

במקרה ונפגעתם, והצד הפוגע לא לוקח אחריות כנראה שלא יקח אחריות במקרים אחרים וכדי לסיים את הקשר. במקרה ונפגעת בצורה מהותית, - נאנסת, התעלמו ממילת הביטחון במהלך סשן ונפצעת קשות והצד השני לא שם בשבילכם- עליכם לדווח על המקרה לרשויות!!! להגיש תלונה . במקרה ולא עמדו בהסכם או לא עצרו כשנאמרה מילת הביטחון ולא נגרם נזק פיזי זה לא אומר שלא נגרם נזק נפשי! במקרה כזה מומלץ מאודדדד לא להתמודד עם זה לבד, אפשר לדבר עם חברים מהקהילה, לפנות למרכז למניות אלטרנטיבית, לפנות למנהל קבוצה שאתם סומכים עליו והם ינסו לעזור לכם כמיטב יכולתם. 


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י