לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

"אין עוד מלבדו"...:)

לפני 4 שנים. 14 באוגוסט 2019 בשעה 11:09

 

משנגמר הצום, טסתי לצפות בכאב ותהילה, החדש של אלמודובר, לא חושבת שפספסתי  אי פעם סרט שלו . תמיד גורם לי להרהר. אבל זה האחרון שמרגיש כמו רקוויאם הצלחתי לשמור לי בראש בערך שני משפטים.

השחקנית הארגנטינאית הנפלאה אומרת לו שם, "זה אותו הסרט תמיד, אלו העיניים שלך שרואות הסרט באופן שונה. " וזה משפט פשוט מאוד וכמה שהוא פשוט הוא כל כך נכון. זה תמיד אותו הסרט, זה רק המבט שלנו ברבות השנים הוא שמשתנה עם הניסיון שצברנו בחיים.(ובגלל המשפט הזה שהיא אמרה לו , נזכרתי בסיטואציה אחת בעברי, כשעברנו דירה באו החברים לעזור , היינו צעירים מבודחים כטוב ליבנו בבירה, כשסיימנו לארוז, שעת ערב, אז היו עוברים מדלת לדלת ומנסים למכור ספרים. הגיע בחור נכנס לדירה הריקה ורואה את כולנו 8 בערך, ומנסה למכור לנו. ואחד המשפטים שאמר כדי לשכנע אותנו לקנות, היה, " אני קראתי את הספר כמה פעמים" . אז אחד הבחורים גיחך, למה? לא הבנת בפעם הראשונה ? וכולנו צחקנו..) אז לא , לא מבינים בפעם הראשונה מה שמבינים בפעם השלישית או העשירית. ויש ספרים וסרטים שתמיד אשמח לצפות ולקרוא שוב.

ועוד משפט, כשהילד אלמודובר, מלמד  קרוא וכתוב את הפועל בביתו שגם מצייר מדהים ומסביר לו " כמו שאתה מצייר אז האותיות הם כמו ציור"  – משהו כזה בערך.. וישר זה הזכיר לי כמה קנאה יש בי לכאלו שיכולים לכתוב.. אלו שלא צריכים סדנת כתיבה , אלו שהכתיבה פורצת מהם והם לא חוזרים על עצמם . כי כשחוזרים על עצמם זה כבר נדוש וחופר.. ומי יש לו סבלנות לחפירה.. מה שכן אצטרך לצפות בסרט שוב כדי לזכור עוד משפטים ולראות בעיניים שונות את הסרט,  אבל הפעם זה כבר יהיה בספה בסלון.

אני גם חושבת שלכל סופר יש מקצב משלו , כתיבה מסוימת שלו בלבד שמייחדת אותו מסופר אחר .אני חושבת שאדע לזהות כתיבה דומה או זהה,חושבת.

אוף איך שאני מקנאה בכל מי שיודע לכתוב( סוג של קנאת סופרים, רק סוג של, כי אני רחוקה שנות אור מלהיות סופרת..:))

לא לצייר, לזה אין לי סבלנות נדרשת. אבל מוזיאון טוב ?כן. יש לי חלום מפגר שאני משום מה לא מצליחה להגשים , ללכת למוזיאון נחום גוטמן. הציורים שלו הנאיביים תמיד מקסימים אותי ואני מצליחה לראות דרכו את החיים אז בתל אביב. אני אינפנטילית ידועה :) 

אז אולי הפעם בחופש הגדול שלי כעת אצליח לגשת למוזיאון לטייל שם בין התמונות . מה שכן בטוח שאני אטוס לצפות ב " היו זמנים בהוליווד " של טרנטינו כי גם את  הסרטים שלו אני לא מפספסת וגם " טעימה  מהחיים" סרט איטלקי שיש שם הרבה אוכל איטלקי ואם יש מטבח שאני אוהבת? זה איטלקי!:)   ויש סרט חדש " ווילד רוז"  סקוטי נדמה לי .. חייבת לצפות .. למה ? כי היא ג'ינג'ית :)   זה למה.

 

שיר עצוב אבל המלודיה שלו והחצוצרה , אמא'לה החצוצרה נותנת לי אגרופים בבטן

 

Teextrañio  

Tanto

 

 https://www.youtube.com/watch?v=WCeFHbvJoM0&list=RDWCeFHbvJoM0&start_radio=1


להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י