סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

דום ארוס, שולט באהבה - הרמוניה הרמונית

הגיגים על שליטה ,כניעה, התמסרות וצאן מראיתם ....
לפני 4 שנים. 8 בספטמבר 2019 בשעה 16:42

 
רבות נאמר, סופר, צוייר, תוסרט ונטחן על מילת ביטחון. אפילו בספר התנ"ך של הבדסם המודרני (50 גוונים של "חום") אדון גרי מסביר לאנסטסיה את כללי הרמזור - ירוק/צהוב/אדום (אם אני זוכר נכון) כמילות ביטחון שיש להשתמש בהן בעת הצורך (מעניין כמה אנשים ברחבי העולם משתמשים גם הם במילים אלו כמילות ביטחון). 

 


מילת ביטחון היא אותה מילה שברגע שהיא נאמרת הכל נעצר מלכת. זאת למעשה הלחיצה על הזמזם האדום או שלוש מכות על המיזרן של מתאבק הג'ודו. בעת שזאת אמורה להאמר הסשן חייב להיפסק (אגב לא רק סשן. גם כל סיטואציה של שליטה שהשולט והנשלטת שלו נמצאים בה). 

 


בדרך כלל נוהג השולט לתת לנשלטת שלו בתחילת כל קשר את מילת הביטחון שלה וזו אמורה לתת לה ביטחון ולהשתמש בה רק במקרה הצורך. 

 


עד כאן התיאוריה. אבל מי שמכיר אותי יודע שאני אף פעם לא הסתפקתי בתיאוריות המוניות שהחברה המודרנית המציאה לעצמה ותמיד שאלתי את עצמי שאלות של מעבר, ובסוף היום רקחתי לעצמי את הפורמולות המתאימות לי. בחלק מהמקרים אימצתי תיאוריות ומוסכמות הנהוגות בעולם השליטה ובחלק לא כמו במקרה דה עסקינן. 

 


אז כמו שכנראה כבר הבנתם, לי אין מילת ביטחון עם הנשלטות שלי. דעתי האישית היא שאני לא צריך מילה שכזאת ולכן אני גם לא משתמש בה. חשוב לי לציין שזאת הדרך שלי להתנהל ובשום צורה אני לא בא לטעון כאן כי זאת הדרך הנכונה וממש אין לי כל כוונה לנסות לשכנע אחרים להתנהל בצורה דומה. בנוסף אני גם לא שופט או מביע דיעה על כאלה שכן משתמשים במילת ביטחון. אני רק משתף מנקודת המבט שלי וכן מעודד כל אחד לנסות לחקור ולהבין מה נכון או לא נכון לו (אגב, בכל דבר בחיים לאו דווקא בדברים הקשורים לבדסם).

 


אנסה להסביר את סיבותי לבחירתי זאת. אתחיל ואומר שבדסם עבורי היא דרך חיים, לא תבלין, גיוון ובטח שלא משחק. אני חיי ונושם את עולם השליטה גם בהתנהלות היום יומית שלי כשאני לא נמצא בסיטואציות של שליטה. בקיצור זה חלק בלתי נפרד מחיי ועל כן קשה לי לקבל כל מיני אלמנטים אשר גורמים לי להרגיש לא טבעי וללא ספק מילת ביטחון היא חלק מהם. 

 


הרי יש לנו מילים בשפה העיברית אשר יכולות לתאר חוסר רצון לעשות משהו (כמו דיי, מספיק, עצור, לא) שאנחנו משתמשים בהן בחיי היום יום שלנו כדי לתקשר ולהביע את רצוננו (או חוסר רצוננו) במשהו מסויים, אז למה צריך מילים אחרות כדי לתאר את אותו הדבר בעולם השליטה? 

 


יש שיגידו שלפעמים הצד הנשלט יכול להגיד שהוא לא רוצה משהו כחלק מהמשחק אבל זה לא מה שהוא באמת מרגיש ולכן דרושה מילה מוסכמת מראש על שני הצדדים כדי שיהיה ברור מתי באמת רוצים להפסיק, ועם זה בדיוק יש לי בעיה, עם המשחק הזה. אני לא רוצה שהנשלטות שלי תגדנה שהן לא רוצות משהו בזמן שהן כן רוצות אותו. זה מרגיש לי לא טבעי ולא אמיתי. אני רוצה שהן תתנהגנה בטבעיות וכך גם אני. כשהן מרגישות שהן לא יכולות יותר הן צריכות פשוט להגיד את זה בצורה הכי פשוטה וטבעית להן כמו שהן אמורות להגיד על מאכל שלא טעים או ריח שלא נעים להן. להגדיר דרך אחרת להגיד את זה מרגיש לי לא טבעי ולא נכון (לי). 

 


דבר נוסף הקשור למילת הביטחון. התיאוריה מתיחסת לשימוש במילת ביטחון להפסקת סשן. שסשן מוגדר כמפגש הפיזי שיש בו אלמנטים של שליטה פיזיים (קשירות, הצלפות, השפלות וכו). האם זה ה- scope להגדרה? האם רק שם צריך את אותה מילה שתשדר מצוקה או רצון לעצור? 

 


בתור שולט שהוא קודם כל מנטלי אני יכול לומר לכם שיש סיטואציות (יש שיגדירו אותן כסשנים מנטליים) שהן בכלל לא פיזיות אבל קשות לא פחות אשר דורשות את אותן הגנות אך משום מה בדרך כלל אליהן ממעטים להתייחס. לי לפחות לא יצא לקרוא על נשלטת שאמרה לשולט שלה "אדום" בסיטואציה שהיא לא סשן פיזי. בטוח שזה קורה במציאות אבל בדרך כלל לא נוטים לדבר על זה בהקשר של מילת הביטחון ואני חושב שזה חשוב לא פחות. 

 


לסיכום, לי אין מילת ביטחון מיוחדת עם הנשלטות שלי. יש לי מילים רגילות שהן חלק מהשפה העיברית שהן יכולות להשתמש בהן בעת הצורך. לי זה מרגיש הכי טבעי ונכון וכך אני מתנהל. שוב זאת דעתי האישית ואין לי כאן שום כוונה לשפוט את מי שלא מתנהל כך. 

 


אם יש משהו שכן הייתי שמח שמי שהגיע עד כאן יקח מהפוסט הזה - הוא לא האם נכון או לא נכון להשתמש במילת ביטחון, אלא את היכולת והרצון לשאול את עצמו שאלות ולא לקבל כל דבר כמובן מאליו. 


 
 

ascertain​(שולט) - 1. יש קשר הדוק בין סייףוורד לבין גבולות. כשמתחילים לשחק עם המסגרת הזו זולגים מssc לrack בלי שמרגישים.

2. זה לא שיש קדושה בסייפוורד. מי שמעדיף rack ורוצה להיכנס לסשן שרק צד אחד יכול לעצרו, זה גם סבבה - אם היתה הסכמה מודעת מראש.

3. אבל כשאין מודעות, זה פתח לאסון. הגישה שלך נשענת על היכולת שלך לתחזק רמות קשב בתוך סשן, על היכולות של הנשלטת לתקשר ברהיטות בתוך הסשן, והיא מתאימה לסוגי המשחק שלך. אם מישהו יעתיק את הגישה בלי להבין את הפרמטרים האלה - זה עלול להיות פתח למצבים מאוד מאמללים (ולא בצורתם הכיפית).

4. זה לא שסייףוורד היא failsafe . היא די חסרת ערך כאמצעי בטיחות במצבי סאבספייס ועם סאביות פרפקציוניסטיות עם נטיה לריצוי.

5. מה שחשוב בעיניי שאנשים יקחו מכאן זה לא את זה שאין לך סייפוורד, אלא את היכולת שלך לתחזק שפה טבעית במצבים בדס'מיים ולממש דרכה את הקונצפט של הסייפוורד - היכולת של הסאבית לאותת על הצורך שלה להאט או לעצור במצבי מצוקה. שזה סבבה.
לפני 4 שנים
דום ארוס​(שולט){הפרויקט} - תודה על התגובה המנומקת גיסיינו.
כמו שכתבתי בפוסט אני לא בא ממקום שיפוטי ואין לי שום כוונה לבוא ולומר לאחרים מה לעשות או לא לעשות.

לגבי המודעות , כאשר זאת לא קיימת אף מילת ביטחון שבעולם לא תעזור. וכבר יצא לי לשמוע על נשלטות שהיה לבן מילות ביטחון שנגרם להן נזק (פיזי או מנטלי) בלתי הפיך כך שמילת בטחון שלעצמה לא תפתור את הבעיה אלה אם המודעות קיימת.

לגבי ביכולת של הנשלטת לתקשר , זה בדיוק נמצא על אותו רצף, אם לדוגמא שולט החליט להכניס מגבת לפיה של הנשלטת ולשים שקית על ראשה לא לא תצליח לתקשר גם אם יהיו לה מליון מילון ביטחון.

במובן מסויים אני חושב שחשוב ששולטים יהיו קשובים לתגובות של הנשלטות שלהן ולא יסתכלו או ינתחו את הסיטואציה רק דרך מילת הביטחון. כי כמו שציינת יצא לי גם להכיר נשלטות שיכולות בקלות לאבד הכרה לפני שהן תגדנה את מילת הביטחון , דבר שבדרך כלל נתפס ככשלון עצום מבחינתן
לפני 4 שנים
kinkit polania - מה אומר....אלוף! תור ל 2025 כבר אמרנו?
לפני 4 שנים
דום ארוס​(שולט){הפרויקט} - לולוש את vip , לא צריכה להזמין תור 😁😁😁
לפני 4 שנים
MidnightM - נסכים שלא להסכים.
אנחנו יחד שנתיים וחצי. לא נאמרה מילת בטחון אבל היא בהחלט קיימת וטוב שכך.
בהחלט קרו מקרים שסשן הופסק גם ללא שימוש במילה אבל לעולם אי אפשר לדעת איזה טריגר יכול לעורר משהו.
ולסיום אציין שבמערכת יחסים קודמת, השולט שלי אמר את מילת הבטחון באמצע ויכוח קשה מאד. זה עזר. ברגע שנאמרה המילה השתתקנו שנינו ואחרי כמה שעות דיברנו רגועים יותר על הכל
לפני 4 שנים
דום ארוס​(שולט){הפרויקט} - כמו שכתבתי בפוסט , אין פה נכון או לא נכון , אילו הדברים שנכונים לי ולאו דווקה לאחרים.

מעבר לזה דווקה הדוגמאות שהבאת מראות שלא המילה היא החשובה אלה המשמעות שלה.

באותה סיטואציה עם שולט לשעבר לו לא הייתה נאמרת מילת הביטחון אלה היה נאמר משהו אחר שמעיד על אותה כוונה זה היה שונה ?
לפני 4 שנים
Solariss{blackouger} - הרבה שנים ידעתי מה זה מילת בטחון רק בתאוריה. הכל היה בערך כמו שכתבת.
עם השנים התחלתי לעריך מילת בטחון.
לנשלטים שלי תמיד נתתי.
" תפסיק, די, זהו, לא"
כל זה לא מספיק חזק.
מילת בטחון, כמו אזקה. משתמשים בה במצב נדיר. באמת במצב מצוקה.
משהו שבשניה חודר פנימה.
במיוחד בסשן אקסטרימי.
גם לנשלט/ת הרבה יותר בטוח עם מילת בטחון.
שולט/ת יכול להיות עייף, המילה הזאת חדה , כמו סכין עוזרת לו להבין איפה הוא.
לפני 4 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י