בוקר טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

בדס"מ מנקודת מבטה של Lady Z

מאמרים, ביטויים, סיפורים וידע כללי מנקודת ההשקפה האישית שלי!
לפני 4 שנים. 3 בינואר 2020 בשעה 11:59

אחד הפטישים של לא מעט אנשים, אהבה למשחקי חשמל לרוב מתחילה באיזה טריגר בילדות, חווינו איזה חשמל סטטי, או זץ חשמלי קטן אשר עורר לנו את הנוירונים בגוף ושלח בו טלטלה רגעית שלהם הייתה נעימה.

משחקי חשמל נחשבים דיי בטוחים ולא מסוכנים אבל לפני שמתחילים עם הכייף להלן כמה נקודות בטיחות חשובות שנכונות לכל סוגי משחקי החשמל.

לבדוק שכל הכבלים, תקעים, שקעים מהוגנים ובטוחים ללא נזקים, אם משתמשים בחוט מאריך לבדוק אותו גם!

במכשירים מבוססי 2 או יותר אלקטרודות  (TENS למיניהם )אין להעביר חשמל בין הרקות (יכול להרוג לכם כמה תאים), על העיניים (אזור רגיש מאוד יכול לגרום לפיצוץ נימים ועוד) , מצידי הגרון או בקדמת הגרון (יכול לגרום לקנה הנשימה להתכווץ אזור עם מוליכים דם ועצבים רבים), אין לסגור מעגל חשמלי שיכול לעבור דרך הלב – אלקטרודות על החזה בשני הצדדים הקדמיים זה בסדר כי הזרם יעבור בין שתי אלקטרודות שטחיות, אבל לא אלקטרודה על החזה והשנייה על הגב או על צד הגוף שאז הזרם יכול לחדור פנימה.  

חשמל ורטיבות: מן הסתם מים הם מוליכם ומעצימים זרמי חשמל, גופינו במקרי לחץ מתחיל להזיע, יש לשמור על יובש באזור האלקטרודות, רטיבות קלה לא תזיק אבל נטפי זיעה כבר יכולים להיות לא נעימים בעליל.

למי משחקי חשמל לא מתאים:

חולי לב עם קוצב לב.

חולים אשר סובלים ממחלות עם בעיות עצביות כגון טרשת נפוצה.

חולי סוכרת עם משאוות אינסולין

כל מי שיש בגופו איזשהו מכשיר חשמלי כלשהו.

נשים בהריון.

אנשים עם מחלות התקפיות כגון אפילפסיה.

 

גופינו מייצר זרמיי חשמל קטנים בעצמו, כל גוף מייצר כמות חשמל שונה בהתאם לגודל הגוף ועוד פרמטרים שונים. חלק מהמכשירים שמשמשים אותנו במשחקי חשמל מתבססים על החשמל בגוף שלנו ומעבירים אותו ממקום למקום, וחלקם ממש מחשמלים את הגוף ממקור חיצוני. כל אחד בהתאם לגופו יוכל להרגיש משחקי חשמל בעוצמות שונות. האזורים הבטוחים למשחק הם עד 100 וולט, עוצמות גבוהות יותר יכולות כבר לגרום לבעיות לב, כוויות, ואף מוות. 

כמו בכל משחק בדסמי אשר כולל בו סיכון גבוה יותר, יש להסכים על משחקי חשמל מראש, לתשאל את הנשלט על מצבן הבריאותי ולקבל הסכמה. מתחילים מהעוצמות הנמוכות ביותר ולאט לאט תוך כדי תקשורת מגבירים את עוצמות הוולט, משחקים על תדרים שונים ואזורים שונים בגוף.

בגלל שהמשחק בחשמל מקפיץ איברים לא רצונית, מומלץ מאוד לא לקשור או למנוע תזוזה של אותו אזור, למשל לקשור ידיים במפרקים, לשים אלקטרודות לאורך היד כדי להקפיץ את האצבע האמצעית אבל כל היד רצתה לקפוץ וקיבלה ניגוד גבוהה בגלל הקשירה? אפשר לשבור ככה עצמות.

 

יחידות TENS – אלו בעצם אותם יחידות פולסים חשמליים עם 2 או יותר אלקטרודות אשר שמשמשים להרגעת כאבי שרירים. במשחקי חשמל אנחנו לוקחים את זה לכיוון אחר ובעצם מנסים לגרום לשרירים ואיברים שונים בגוף לפעול בצורה לא רצונית על ידיי חשמול השריר ולגרום לו להתכווץ. זה משחק נחמד, ההרגשה ממה שנשלטים סיפרו לי, היא שזה גורם לעור שלהם לסמור ולסוג של זריקת אדרנלין לגוף.

ווילוט וואנד / ניאון וואנד – אלו מכשירים מבוססי גז (מגנזיום או ניאון) וחשמל אשר יוצרים שדה חשמלי (לגיקים מבנינו – זה מבוסס על טסלר קויל). הם מאוד מגניבים הם מאוד יקרים ובעצם יוצרים תחושה של חשמל סטטי על הגוף. בחושך רואים את זרמי החשמל הסגולים או כתומים (תלוי איזה גז יש בתוך המוליך מזכוכית). ככל שהכלי המוליך גדול יותר התחושות יהיו רחבות ועמומות יותר ולהפך ככל שהמוליך קטן יותר התחושה תהיה חדה וממוקדת יותר. 

מכיוון שאלו מכשירים אשר מבוססי גז, חלק מהגז משתחרר לאטמוספרה ולכן רצוי לשמור על שימוש בהם במקום מאוורר היטב. בגלל שהם יוצרים שדה חשמלי יש להימנע מלהשתמש בהם ליד כל מכשיר חשמלי מסוגו, טלפונים, מחשבים ... ממש לשמור מטר או שניים מרחק. חבל שתהרסו את הטלפון שלכם עם כל החיים בו, לא ניתן לשחזר.

המשחק עם סגנון מכשירים זה, הוא כמה מילימטרים מעל העור ולא במגע ישיר, ניתן להשתמש ברוב הגוף אבל מומלץ לא באזור הפנים.

 

שוקר חשמלי – יש כל מיני שוקרים חשמליים נמוכי וולט בצורות שונות, הם בעצם מקור חשמל בפני עצמם ש"יורים" את החשמל לתוך הגוף וגורמים לזעזוע הגוף. המשחק בהם הוא בעצם פשוטו כמשמעותו לחשמל את הנשלט, לגעת בו עם "זצים" חשמליים בכל הגוף (בהתאם להוראות הבטיחות למעלה). שוקרים חשמליים משומשים המון באילוף וחינוך נשלטים. משמעת וכמובן פשוט בשביל הפאן. 

בין השוקרים החשמליים מצויי גם הקולר החשמלי אשר משמש לאילוף נשלטים, צריך לשים לב שהשוק ניתן בבסיס העורף ולא הגרון. להתחיל עם שוקים קטנים לבדוק איך הנשלט מגיב מ5 וולט ועד ל40 וולט באזור זה רצוי לא מעבר לזה, קולר חשמלי מעביר בעצם שוק חשמלי שיורגש לאורך עמוד השידרה. לשימוש על ידיי מנוסים , אחראיים, בלבד בשני צידיי השוקר.

 

מאחלת לכם חישמול נעים ובטוח!

 

הערה אישית. אני אישית לא מבינה גדולה בתחום הזה, אומנם משחקת עם יחידות TENS אבל הוא לא אחד מהפטישים או הדברים שאני אפילו יכולה לנסות על עצמי מסיבות בריאותיות. הנכתב מלמעלה מבוסס על מחקר תאורתי של הנושא עבורכם ועבורי ומשיחות עם נשלטים שחוו. אם אתם נתקלים בטעות, רוצים להוסיף, מוזמנים באהבה להגיב!

MagisterDolor​(שולט) - ממש אוהב לשחק עם ה-Violet wand, תענוג אמיתי, ועליי לחלוק עליך לגבי עניין המחיר. אפשר למצוא באלי אקספרס במחירים עד 100 ש"ח, ושלי מחזיק אצלי כבר 5 שנים.
https://he.aliexpress.com/item/32726211156.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.7c1c4728TZWLJj&s=p&algo_pvid=4f22331b-322a-4dc8-95a0-ec4b361b8a7e&algo_expid=4f22331b-322a-4dc8-95a0-ec4b361b8a7e-7&btsid=8e3cce21-b318-4a3c-a09b-79f28ab975ee&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_1,searchweb201603_55
תודה על פוסט מרתק :)
לפני 4 שנים
דנייאלה{Z} - תודה רבה על פוסט אינפורמטיבי חיוני (למי שבקטע בעיקר) ושכתוב בצורה ברורה ופשוטה!
לפני 4 שנים
Crayola​(נשלטת){משוייכת} - חיכיתי לפוסט הזה! תודה 🙌🏻
לפני 4 שנים

להוספת תגובה לבלוג זה עליך להיות חבר/ה רשומ/ה ומחובר/ת לאתר


הרשמ/י התחבר/י