סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

קוד אתי למסיבות

אלון-סאב​(נשלט)
לפני 15 שנים • 25 בדצמ׳ 2008
אלון-סאב​(נשלט) • 25 בדצמ׳ 2008
קודם אסכים עם כל קודמי: שום נגיעה ללא רשות מפורשת או עקיפה = "סתם לגעת" = תקיפה מינית. במילים אחרות, הכל בהסכמה. נקודה.

ציטוט:
ציטוט: בקשר לסאבים, אני בספק אם לגברים יש את האומץ (מקובלות חברתית), להתריע כי מישהי מטרידה אותם מינית. סביר להניח שהם יפתרו את זה שם ובמקום מאשר לבקש עזרה.


זה מעורר בי שאלות ותהיות. עד כמה לסאב שמרגיש מוטרד יש את הכח לעצור את ההטרדה, לומר ''לא'' למישהי שבאה עם עוצמות של שולטת? האם יש פה סאבים שעמדו בכזה מצב, ואם כן מה עשיתם?

תלוי באדם = בסאב המוטרד, כמו כן חשוב להבדיל בין סאב מוטרד משוייך או פנוי (אינטריגות בין גבירה לגבירה).

ספציפית: אם הוא אדם בוגר בנפשו לא תהיה לו שום בעיה לשלוח אותה לכל הרוחות ולהמשיך הלאה כאילו כלום לא קרה. אם אינו מספיק בוגר בנפשו, ולעולם יש כאלה, או שיתמודדו בעצמם או שיפנו למנהלים/בעלים/אוטוריטה במקום אם זה מפריע להם עד כדי כך.

עמדתי במצב דומה, אכלתי חרא וסליחה על הצרפתית, למדתי לקח והפנמתי. פעם הבאה זה יהיה פשוט: "תודה, אבל אני תפוס" או משהו דומה. קצר, לעניין ובלי לפגוע באף אחת.

בנוגע ל"רכוש ציבורי", גם בשביל זה המציאו את עניין המטפחות ושאר הסימנים שאדם שמוגדר ככזה יוכל לסמן את עצמו. אולי אפילו מומלץ שילך וידפיס על איזה טי-שרט: "רכוש ציבורי" ... icon_smile.gif

וצדק בלונדי100% בכיבוד הפרטיות של נשים מול גברים.

לדעתי, הבעיות בד"כ מתחילות (כרגיל) מהסאב שכבר משוייך למישהי ולא יודע/לא זוכר/לא ברור לו/לא חושב/וכו' שכדאי לציין זאת בפני אותה גבירה ש"מנסה להשתלט" עליו במסיבה...


נערך לאחרונה על-ידי * בתאריך חמישי דצמ' 25, 2008 9:25 pm, סך-הכל נערך 2 פעמים
עש11
לפני 15 שנים • 25 בדצמ׳ 2008
עש11 • 25 בדצמ׳ 2008
''תרשי לי לגעת בך!'' יעורר בי הערכה
רצסיבי​(נשלט)
לפני 15 שנים • 25 בדצמ׳ 2008
רצסיבי​(נשלט) • 25 בדצמ׳ 2008
ליידי תמרה כתב/ה:

ברור שהבסיס לכל הוא הסכמה. הבעיה היא איך מזהים הסכמה בקונטקסט של מסיבה, בה הגבולות מטושטשים יותר מהרגיל. למשל, מה הערך של הסכמתו של מישהו אחרי בירה אחת, או שלוש? האם לשאול אותו כמה הוא שתה? הסכמה ''ברמז / מחוה / מבט '' היא משהו מעורפל, שקל מאוד לטעות בזיהויו בתמימות או בכוונה.

נראה שכולנו מסכימים שהסכמה היא חיונית. הייתי רוצה לשמוע פה על פרקטיקות ספציפיות של בדיקת ההסכמה. אני נתתי דוגמא אחת, של מחווה קלה עם האצבע. בלונדי נתן דוגמא נוספת, של שיחה קלה. אולי יחד נוכל ליצור קונצנזוס...


קודם כל, אני לא בטוח שכולם שותפים לדעה שצריך "אקט של הסכמה".
עובדה, אותו בחור שתיארת, הניח שההסכמה נתונה מראש, אחרת (אני מניח ש) הוא לא היה נוהג כך.
בייחוד יתכנו חילוקי דעות לגבי נשלטים, אבל לזה כבר התייחסתי למעלה.

ולגבי סממני ההסכמה - אני חושב שזה מלאכותי מדי לנסות לתאר מה הם הסממנים המקובלים / הנכונים / הברורים מספיק / הראויים. כל סממן והקונטקסט שבו הוא ניתן. כל סיטואציה והניואנסים שלה. אין סוף לואריאנטים, וכנגזרת, אין סוף לתשובות ההולמות.
teacher​(שולט)
לפני 15 שנים • 25 בדצמ׳ 2008

Re: קוד אתי למסיבות

teacher​(שולט) • 25 בדצמ׳ 2008
ציטוט:
ציטוט מדו-שיח במסיבה האחרונה שהייתי בה:
אני: ''למה אתה נוגע בי בלי רשות?''
הוא: ''אני לא משחק את המשחקים האלה של השליטה.''
אני: icon_eek.gif

בעיני, לא לגעת באישה בלי רשות מפורשת למדי אינו חלק מ''משחקי שליטה'', אלא כלל שנכון לכל מקום ולכל מצב. יש, כמובן, גם מגע לגיטימי, כמו לטפוח למישהי על הכתף כדי למשוך את תשומת לבה למשהו או מישהו שמאחוריה.

לאחר שדיברתי על זה קצת השבוע הגעתי למסקנה, שייתכן שאי אפשר להעתיק את הקוד האתי של ''מה מקובל בעולם הרחב שבחוץ'' למסיבות של ''הקהילה''. אבל אני יודעת שלי מפריע שנוגעים בי בלי רשות, גם אם זה כדי לנשק את מגפי; במקביל, שמעתי פה לא פעם סאבים שמתלוננים על היחס אליהם במסיבות, כאילו כל אחת יכולה לצוות עליהם או להשפיל אותם בלי הסכמתם.

אני רוצה לפתוח פה את הנושא לדיון: מהם, לדעתכם/ן, כללים לנימוס אלמנטרי במסיבות?
איפה עובר הגבול בין התנהגות מינית להתנהגות שגורמת חוסר-נעימות לצד השני?
איפה כל אחת ואחד שמים את הגבול האישי במסיבות, ומה ההבדל בין ההתנהגות שלנו במסיבות בדס"מ לבין ההתנהגות שלנו במסיבות כלליות?


במהלך שיטוטי במסיבות ובאירועים שונים, הגעתי למסקנה קצת שונה משלך.
ובכל מה שקשור לפלישה לאינטמיות של הזולת, הכללים הבסיסיים הם זהים בכל אירוע.
כלומר - כל מה שלא מקובל לעשות בחתונה של הדודה - לא מקובל גם אצלנו.
הייתי מחליק יד על ישבנה של מישהי לא מוכרת? לא.
הייתי אומר לה ''יא שרמוטה בואי לשירותים לקצרצר'' ומקווה שהיא תאהב את ההומור שלי? לא.
וככה אפשר להמשיך עוד ועוד.. אבל גם אם נניח ששום דבר מזה לא חקוק באבן,
קלף נוסף הוא הקומון סנס. השכל הישר מתריע לרוב הרבה לפני שחוצים את הגבולות.
ואם זה לא ממש מספיק, קלף נוסף הוא נימוס. סתם נימוס רגיל ומיושן.

ואם כבר מדברים על התנהגות במסיבות ''מיוחדות'', אז הנה כמה קוים שרשומים בשאלות הנפוצות אצלי באתר:

ציטוט: לכל אירוע יש את הכללים שלו ושווה לברר אותם לפני ההגעה.
מעבר לזה, הנה כמה נקודות כלליות:

1. אל תניחו הנחות ואל תיגעו באף אחד שאינכם מכירים. נשלט/ת אינם רכוש ציבורי.
2. אל תיגעו בציוד שאינו שלכם. יש אנשים שהנקיון או הסטריליות של האביזרים חשוב להם מאוד.
3. לעולם אל תפריעו במהלך סשן. אם אתם מעוניינים לצפות, לרוב אתם מוזמנים בברכה, אבל השאירו למשתתפים מקום לזוז ו'לנשום'.
4. דיבורים, צחוקים,שאלות או הערות בזמן הסשן נחשבות ללא מנומסות ומפריעות. תהנו מהסשן בשקט או שנו מקום אם אתם לא נהנים.
5. אל תצטרפו למשתתפים אלא אם אתם מוזמנים בצורה מפורשת.
6. השתתפתם בסשן? נקו את השטח שהשתמשתם בו והחזירו אותו למצבו הקודם, כדי שגם אנשים אחרים יוכלו להנות שם אח''כ.
7. מקומם של בדלי סיגריות ואפר אינו על הרצפה. יכול להיות שמישהו יזחל על ברכיו בדיוק באותו מקום.
8. צופים הם לרוב מוזמנים בברכה. מאוננים ומציצנים - לא. פלייפרטי/ אירוע BDSM אינם פיפ שואו.
9. מילת ביטחון משמעותה עצירה מיידית, של כל המשתתפים ללא יוצא מן הכלל.
10. השתדלו לא לבהות במישהו ובטח לא לעקוב אחריו מחדר לחדר, אתם מוזמנים לפנות בנימוס ולשאול מה שתרצו, אך בכל מקרה - לא זה לא.
11. מצלמות, בד''כ, אסורות לשימוש. כך גם מצלמות טלפון.
12. בגדים אינם מעידים על נסיונו של האדם, נטיותיו או רצונותיו. זה שמישהו מסתובב עם שוט, קולר או אביזר אחר זו לא ערובה ליכולותיו בשימוש בו, או לרצונו להשלט או לשלוט - במקום להניח הנחות מוטעות, עדיף לשאול.



מקווה שזה עוזר
teacher

נ.ב.
מזה יוצא, שאם אדם לא יודע להתנהג באירועים חברתיים, אין לו שכל ישר והנימוס שלו בתחת..
שלא יתפלא אם זורקים אותו ממסיבות, או שהוא חוטף סטירות כעוסות בתדירות גבוהה.

*נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות אך מתייחס לשני המינים!
Tיפוס​(שולט)
לפני 15 שנים • 25 בדצמ׳ 2008
Tיפוס​(שולט) • 25 בדצמ׳ 2008
בעבר תרגמתי מאמר בדיוק על זה
http://www.thecage.co.il/phpBB/viewtopic.php?t=14791&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=

הנה זה ( לעצלנים)


Playparty Etiquette
כללי התנהגות בערבי פליי פארטי / מפגשי פטיש

בכל קבוצה או קהילה קיימים קודים של התנהגות ותקנות. אי ידיעת הקודים/תקנות או התעלמות מהם יכולים להוביל לתגובות שליליות ומהר. במיוחד בערבי "פליי פארטי" יש קודים נוקשים של התנהגות.
ישנם כמה קודים כלליים שצריך לדעת לפני שמתעתדים להשתתף באירוע פליי פארטי או מסיבות פטיש למינהן.
לעיתים קרובות יש גם חוקים ספציפיים של המקום המארח או מארגני הערבים בנוסף לאלו שירשמו למטה ואם ברצונכם להשתתף בערבים האלו תצטרכו להסכים ולנהוג בהתאם לכללים אלו.
בערבים אלו ה"דאנג'ן מאסטר"( או מארגני האירוע) ועוזריו ישמחו לסייע במידה ויתעוררו שאלות.
אל לכם להסס לפנות למארגני האירוע גם במקרים בהם מתעוררות בעיות עם אנשים שאינם מכבים את הכללים. במקרים כאלה רצוי לידע את מארגני האירוע במקרה במהירות האפשרית על מנת שיוכלו לנקוט באמצעים המתאימים.

*תמיד נהגו בכבוד ובסובלנות אם אתם מתעתדים להשתתף באירוע כזה.

*לעולם אל תניחו הנחות כלשהן ואל תגעו באף אחד. נשלטים הם לא רכוש ציבורי. כמעט אף אחד לא יאהב שזרים יגעו בו ללא רשות.

*אל תגעו או תמששו ציוד של אנשים אחרים שוטים/מחבטים/אזיקים וכד'. בעליהם לא יאהבו זאת, במיוחד לאחר שהוקדש זמן רב לניקוי וחיטוי הציוד.

*לעולם אל תקטעו או תתערבו במהלך משחק/סשן של אחרים. אם ברצונכם לצפות אתם מוזמנים בשמחה, אבל הקפידו להשאר במרחק שיאפשר להם תנועה חופשית.

*דיבורים, צחקוקים או הערות בזמן משחק/סשן מפריעים ונחשבים לחוסר נימוס. תהנו מהצפיה בצורה שקטה או תתרחקו מהמקום אם זה לא לטעמכם.

*אל תתערבו בזמן משחק/סשן אלא אם כן הוזמנתם מפורשות להצטרף.

*בסיום משחק/סשן תנקו את המקום ואת סביבתו , כדי שאנשים אחרים יוכלו להנות גם הם. כמו כן אל תתפסו ריהוט קשירה כמקום ישיבה.

*סיגריות , בקבוקים וכוסות מקומם לא על הרצפה : תמיד יכול להיות מצב בו נשלטים יובלו שם על ברכיהם דקות לאחר שסיימתם.

*צופים שקטים ומכובדים בהחלט מתקבלים בברכה, חרמנים ומאוננים למינם לא. פליי פארטי הוא לא מופע מציצנות.

*מילת בטחון משמעותה הפסקת הפעילות באופן מיידי, יש לחדול מכל פעילות ללא יוצא מן הכלל.

*כל פעילות מינית המערבת פרטנרים נוספים והכוללת החלפת נוזלי גוף (כגון דם, זרע וכד' ) חייבת להיות מלווה בשימוש בקונדומים או כפפות לטקס . לרוב תוכלו לקבלם ממארגני האירוע או שיהיו במקום מוגדר מראש , אבל יהיה חכם להצטייד מראש בעצמכם.

*חדר סגור או חדר חושך הוא מקום לאנשים שמעוניינים להיות בגפם. לעולם אל תיכנסו לחדר סגור אלא אם הוזמנתם מפורשות.

*סמים ואלכוהול מקומם לא באירועים מהסוג הזה. הם משפיעים על שיקול הדעת ויכולים להוות גורם סכנה עבורכם ועבור הפרטנרים שלכם.

*אל תבהו באנשים או תעקבו אחריהם מחדר לחדר. אם אתם מעוניינים במישהו, פנו בנימוס אל האדם. רוב האנשים יענו בנימוס. אבל , ואתם חייבים לקבל זאת כחוק, לא פירושו לא .

*ציוד צילום מכל סוג שהוא אסור לחלוטין ( לעיתים יש במקום צלם שמוכר על ידי המארגנים וניתן להשתמש בשירותיו)

*טלפונים סלולריים לא שיכים לאירועים כאלו . אך אם אתם מצפים לשיחה חשובה , פנו למארגני הערב על מנת למצוא פתרון הולם לשיחה בצורה שלא תפריע לשאר הנוכחים.

*שולטים "מקצועיים" יתקבלו בברכה , אבל כאורחים פרטיים. פעילויות מסחריות בתשלום לרוב יהוו בעיה (במקור משיקולי מס, אבל במדינתו מטעמים יותר אישיים אני מניח T )

* משהו משלנו - בגלל האופי הישראלי וההיכרות הקרובה עם האורחים הקבועים נוצרים מצבים של אי נעימויות והגמשת הכללים , זה נהוג במקרים של קוד לבוש או הכנסת אורחים שבאו עם מישהו מוכר למארגנים גם אם לא היה רישום מוקדם . זה לא אומר שזה צריך להתפרש כתירוץ לא לכבד את המקום ואת האורחים האחרים .
המאמר תורגם על ידי TIPUSמתוך אתר BDSM PLAYGROUND.
_________________


והתגובה לשאלות שהועלו שם :

מציצנים אלו אנשים שמצליחים להכנס לערבי פליי פארטי/ מסיבות פטיש ללא כוונה להשתתף באופן פעיל - לרוב הם יעירו הערות בסגנון " וואי וואי מה הוא עושה לה , זה בטח הצגה,שיו מה הייתי עושה לה אם הייתי במקומו, וכד'..,

אנשים שעומדים וצופים , מתעניינים/לומדים/מפרגנים .

הכוונה בציון "בלי סמים ואלכוהול" היא לגבי אנשים שמשתתפים באופן פעיל - לעשות סשן תחת השפעת סמים או אחרי שתיה מרובה זה לא בטוח ולא אחראי.
סמים כמובן זה לא חוקי ( בוא לא נכנס לזה),
אלכוהול משחרר את האוירה ולאחר סשן אנשים שותים או שהצופים שותים כך שלא מדובר על אי מכירת אלכוהול במקום אלא נטו על אי שימוש בסמים ואלכוהול במהלך סשן ע'י המשתתפים הפעילים.


נערך לאחרונה על-ידי * בתאריך חמישי דצמ' 25, 2008 11:09 pm, סך-הכל נערך פעם אחת
רון רון​(נשלט)
לפני 15 שנים • 25 בדצמ׳ 2008
רון רון​(נשלט) • 25 בדצמ׳ 2008
ליידי תמרה כתב/ה:
ציטוט: השאלה המרכזית - איך קובעים מה מותר ואסור, עוד לפני שבאה התנגדות?
והתשובה העקרונית - חייבים סוג של הסכמה, ולו ברמז / מחווה / מבט. לא ראוי להניח מראש שהיא קיימת.


ברור שהבסיס לכל הוא הסכמה. הבעיה היא איך מזהים הסכמה בקונטקסט של מסיבה, בה הגבולות מטושטשים יותר מהרגיל. למשל, מה הערך של הסכמתו של מישהו אחרי בירה אחת, או שלוש? האם לשאול אותו כמה הוא שתה? הסכמה ''ברמז / מחוה / מבט '' היא משהו מעורפל, שקל מאוד לטעות בזיהויו בתמימות או בכוונה.

נראה שכולנו מסכימים שהסכמה היא חיונית. הייתי רוצה לשמוע פה על פרקטיקות ספציפיות של בדיקת ההסכמה. אני נתתי דוגמא אחת, של מחווה קלה עם האצבע. בלונדי נתן דוגמא נוספת, של שיחה קלה. אולי יחד נוכל ליצור קונצנזוס, מכנה משותף רחב או צר, של מה ראוי ולא-ראוי. אולי נוכל ליצור מאגר של כלים לתקשורת, דרכים לבדוק בהן את ההסכמה.

אשמח לעוד דעות: איך אתם/ן בודקים ובודקות אם יש הסכמה?

לא תמיד ניתן לדעת מי שתה וכמה
ועל כן, לפעמים הנושא בעייתי
אם מישהי אמרה כן, קשה לדעת אם זה בגלל שהיא שיכורה, או סתם בגלל שמצאתי חן בעיניה ..
Tame
לפני 15 שנים • 25 בדצמ׳ 2008
Tame • 25 בדצמ׳ 2008
הייתי רוצה להוסיף מעט על דיבריהם של טיפוס וטיצ'ר שאמרו לדעתי כמעט כל מה שניתן לומר וכיסו המון (במיוחד המאמר של כללי ההתנהגות).
ברמה העקרונית מסיבות סגורות של בדסמ' או "פליי פארטיז" מתאפיינות בקובץ כללים נוסף או "פרוטוקול" אם תרצו של אינטראקציה חברתית שבא להוסיף או לשנות חלק מהכללים החברתיים המוכרים לנו. עם זאת גם בפליי פארטי רובם המכריע של הכללים החברתיים המוכרים עדיין נשמרים ורק מעטים (באופן יחסי) מתכופפים מעט או נשברים לחלוטין.
על אחת כמה וכמה במסיבה "פתוחה" שבה מתערבבים אנשים מכל הקשת הבדסמית ולא רק כאלו אלא גם ונילים/סקרנים וכו' שהגיעו למקום (ולא משנה מתוך איזה מניע או איזה עמדה "פוזה" הם תופסים ביחס לתחום). כאן החוקים החברתיים ממלאים תפקיד קריטי הרבה יותר מאשר במסיבות הסגורות ואין כמעט חוקים שנשברים (יש, אבל מעטים מאוד) ולכן אין שום סיבה לצפות מבני אדם ולא משנה מהו התפקיד הבדסמי שסיגלו לעצמם או אפילו ונילים לחלוטין שום דבר אחר פרט לאותם כללים בסיסיים.

ליידי תמרה גם העלתה את הנושא של הסכמות, למען האמת יצא לי לחשוב על העניין הזה לא פעם ולא רק בתחום הבדסמי אלא באופן כללי בעניינים שבין גברים לנשים (או גברים לגברים ונשים לנשים.. תלוי מה ההעדפה באותו הרגע). אני חושב שיש סקאלה גדולה בין אנרכיה חברתית שבו החיזור ייערך פחות או יותר על בסיס פרימיטיבי, כוחני, טווסי וישיר (ובעיניים אנתרופולוגיות, בכל מועדון אפשר לראות שרידים של החיזור הזה חיים ובועטים) לבין הבנייה חברתית מוחלטת שבה פרוטוקול מחליף את היצר והשפה המילולית (7% מהתקשורת) לוקחת על עצמה את התפקיד התקשורתי של כל האמצעים הבלתי מלוליים האחרים (ונכשלת בצורה נוראית). בסופו של דבר צריך להחליט על כמה חופש וגמישות תקשורתית אנחנו רוצים לאבד לשם הביטחון וההגנה שבפרוטוקול. אבל בכל אופן תמיד יש לזכור שקיומם של חוקים לא שולל עבירה עליהם ולכן עצם קיומן של הבנות ויתכן שיהיו מקובלות על כולם, לא מוציא את האפשרות שיגיע הבנאדם שיצפצף עליהם.

בהתייחס למה שבלונדי אמר - אני חושב שהסיבה שנשים בדרך כלל נראות לנו ככאלו שיותר מכבדות את הפרט לא נעוץ בנאורות נשית כלשהי (אגב לא להחליט בטעות שאני מזלזל בנשים בגלל המשפט הזה, היו לי מספיק האשמות מוזרות בפורום הכללי) אלא בגלל שדורות על גבי דורות נשים סבלו מחוסר שיוויון (ועדיין סובלות למרות שהמצב משתפר) ומחקרים רבים ושנים הוכיחו שהמרחב האישי של נשים הוא יותר קטן מהמרחב האישי של גברים וגם יותר פגיע לחדירות משמע גברים נוטים לחדור למרחב האישי שלהן יותר ואפילו ליזום יותר מגע - מתוך יחסי הכוחות החברתיים. צריך לזכור תמיד להתנסח בצורה שיוויונית כדי לא להנציח את הסטטוס קוו הישן.

ודבר אחרון (כן כן אני יודע שהתחלתי בזה שאני רוצה להוסיף "מעט" וכבר כתבתי כמעט עמוד אבל תיהיו סבלניים איתי זה תיכף נגמר..icon_smile.gif ) בקשר לסאבים שלא יכולים לעמוד מול העוצמה של הדומים כשאלו פולשים למרחב האישי שלהם - אני חושב שיש בלבול שקל לרובנו לעשות בין כניעה ושליטה לכוח וחולשה (אותה הטעות הרבה פעמים קורית ביחס לגבריות ונשיות אבל זה סיפור אחר). קרי אם ניקח את השולט ונקרא לאיכות שהופכת אותו לשולט יאנג ואילו לאיכותו של הנשלט נקרא ין אז יהיה לנו קל יותר להבין שלשני האספקטים יכולה להיות עוצמה או כוח רק שהוא יבוא לידי ביטוי באופנים שונים. הכוח היאנגי יתבטא בדרכים היותר ישירות, לעומת הכוח היני שיתבטא בדרכים עקיפות. הדוגמה הכי נפוצה היא הכוח של המים לחצוב בהרים. אבל יש דוגמאות רבות אחרות, הרבה מהן באומנויות לחימה בהן משתמשים באנרגיה של היריב כנגדו, התנועות הן תנועות של ין.

טוב, זה היה ארוך יותר ממה שחשבתי ובסופו של דבר לא אמרתי יותר מידי icon_wink.gif
רצסיבי​(נשלט)
לפני 15 שנים • 25 בדצמ׳ 2008
רצסיבי​(נשלט) • 25 בדצמ׳ 2008
Tame כתב/ה:

אני חושב שיש סקאלה גדולה בין אנרכיה חברתית שבו החיזור ייערך פחות או יותר על בסיס פרימיטיבי, כוחני, טווסי וישיר... לבין הבנייה חברתית מוחלטת שבה פרוטוקול מחליף את היצר והשפה המילולית... בסופו של דבר צריך להחליט על כמה חופש וגמישות תקשורתית אנחנו רוצים לאבד לשם הביטחון וההגנה שבפרוטוקול.


טיים, כרגיל, כל הדברים שכתבת הם דברי טעם, אז תרשה לי להיטפל לדבר קטן.
האיזון שהזכרת, בין חירות הפונה (גמישות החיזור) לחירות הנפנה (ביטחון מפני הטרדה), הוא אכן, מן הסתם, לב העניין.
לפעמים הסטנדרטים המקובלים (נורמה או חוק) נדמים כאילו הם מגינים יותר מדי על הבטחון האישי, והופכים את התקשורת הבין אישית לדבר מכאני. כזה, לטעמי, הוא החוק נגד הטרדה מינית, שמרוב דאגה לביטחון יוצר מצב בו ניסיון חיזור תמים יכול להתפרש כהטרדה, וסופו שיגרום לכך שמחזרים יהססו לחזר באופן ספונטאני וחופשי.
אבל, כל זה נכון בעיניי לתחום המילולי בלבד. הבעיה עם אותו חוק היא באשר למגבלות שהוא מטיל על חופש הדיבור, שלדעתי הן נוקשות מדי. לגבי דיבור (חיזור דיבורי) חייבים לשמור על גמישות.
לעומת זאת, בכל מה שנוגע למגע, אני לא רואה הגבלה שיכולה להיות חמורה מדי. אסור לגעת בלי רשות, נקודה. לא צריכים גמישות בענייני מגע. בלי הסכמה, אל תיגע. תמיד אפשר לגשש מילולית קודם (שם אכן נדרש חופש פעולה), ורק לאחר קבלת רשות, להתקדם הלאה למעשים.
Tame
לפני 15 שנים • 26 בדצמ׳ 2008
Tame • 26 בדצמ׳ 2008
על מה אתה מדבר, הפרטים הקטנים הם הכי כיפיים icon_smile.gif

אגב קרה לי דבר מוזר, כתבתי תגובה במשך כמה דקות, כשבסוף התגובה פתאום עליתי על תשובה יותר טובה בשבילך. אני אתן לך אותה עכשיו מכל מה שכתבתי אתה יכול או להתעלם או להחליט לקרוא אם בא לך רק לשם הקוריוז..

אז בתשובה לשאלתך - אני מסכים לחלוטין, שום הליכה לכיוון קיצוני אינה נחשבת לטובה, במקרה הרע אנחנו יכולים להרחיב את החופש למצב שבו לאנשים קל יותר לפגוע אחד בשני, לחלש אין הגנה והחזק שולט - אנרכיה קלאסית. מצד שני גם הקיצוניות השניה לא עובדת כי אז נהלי האינטראקציה שלנו יהיו גרועים יותר מהנהלים בחברה החרדית האורתודוכסית (לפחות בתחום המיניות) ולא יהיה לנו קיום כחבורה של סוטי מין שמחפשים חופש מהמוסכמות. מה שרציתי להציג כשאמרתי את זה הוא שאנחנו תמיד עושים מעין טרייד אוף בין האחד לשני.
כך שאם תרצה - בנושא הזה מעולם לא היינו באי הסכמה.

ועכשיו כל החלק הלא קריטי שכתבתי קודם:
אז ככה, אותו פרוטוקול שעליו אנחנו מדברים לא יכול לבוא במקום הנורמה החברתית הוינילית הישנה והטובה (טוב נו הישנה), אלא חייב להיבנות עליה ולהתאים עצמו אליה.
כך שמן הסתם שום החלטה לאחד הכיוונים של ביטחון או גמישות כהסכמה פרטית של קבוצה כלשהי לא יכולה אף פעם לבטל את הכללים הבסיסיים להתנהגות בין אנשים, היא יכולה רק לשנות חלקים מעטים שלה. ואולי אני ארחיב קצת על הנקודה של שינוי הכללים המועט שמתרחש לעומת הכמות העצומה של מה שלא משתנה - ניקח לדוגמה פלאיי פארטי רגילה שבה נניח שמתכנסים רק דומיות וסאבים (כן כן, יחי פורום הפאמדום וכל זה) הקבוצה הזו יכולה לשנות מספר כללים שבהם האינטראקציה החברתית צריכה להתרחש, למשל "זה בסדר להסתובב עירומים או בלבוש מינימאלי בקבוצה" דבר פעוט אבל כזה שהחברה בכללותה לא מותירה כלל (אגב אני לא מדבר על חוקים מהבחינה המשפטית אלא על חוקים חברתיים ברי ענישה בצורה של סנקציה חברתית). הקבוצה יכולה גם להחליט שזה בסדר להתייחס לבני אדם כרכוש כל עוד לא נאמרה מילת ביטחון, גם זה דבר שנראה לנו פעוט אבל לא יתקבל טוב בכלל בחברה הרגילה. לעומת זאת רובם המוחלט של החוקים של החברה בכללותה גם ישארו החוקים של הקבוצה הקטנה כמו: לא תעשה סצינה דרמטית באמצע מסיבה, או לא תפליץ (וסליחה על השפה, זו השעה..), או לא תתעסק בדברים של בעל/ת הבית ועוד המון המון רב של חוקים לא כתובים כאלו ברמה החברתית.

וחזרה לנקודה המקורית - המקרה היחיד שבו הבנות התנהגותיות לכיוון הגמיש יכולות להביא למצב של התעלמות מהנורמה הבסיסית (ואני מקווה שכולם בחברה מודעים לזה שמגע לא רצוי זה דבר שלילי ושאלימות מילולית זה דבר שלילי) יהיה רק אם הקבוצה עצמה תחליט להתיר דבר כזה בין חבריה. ככה שלא יכול לקרות מצב שהבנות או הסכמות כלשהן יובילו להטרדה כלשהי שלא הייתה מתרחשת גם בלעדיהן.
Blondie the good​(מתחלף)
לפני 15 שנים • 26 בדצמ׳ 2008
Blondie the good​(מתחלף) • 26 בדצמ׳ 2008
אנשים ציטטו פה קודי התנהגות מאד מפורטים ומאד חשובים.
אך לאחר הקריאה ניתן להגיע למסקנה כי אם היינו מסכמים את הכל לכלל הבא:
"מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ"
ומתנהגים גם עפ"י כלל זה, כל קודי ההתנהגות היו מיותרים.

סוף שבוע נפלא לכולם