סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

סוויצ'ופוביה

Mary Jane
לפני 5 שנים • 13 ביולי 2018
Mary Jane • 13 ביולי 2018
OrgDen כתב/ה:
....

אני חושבת שהדברים נכונים לא רק עבור נשים ש"מוותרות" על גברים לא-גבריים שכאלו, אלא אולי בעיקר עבור מי שמדחיקים חלק בזהות המינית שלהם משום שהיא נראית להם מבישה. נדמה לי שכסוטים, גם אם אנחנו לא מתחלפים, כולנו יכולים להזדהות עם זה. ולכן, להבדיל ממרי ג'יין, אני דווקא חושבת שכן מגיע פרס למי שהתמודדו עם החיברות שלהם ויכלו לו icon_smile.gif


גם אני לא בעד הדחקה וחיים לא אותנטיים, בתחושת בושה, הכרח ובניגוד לצווי פנימי, רק כי כך נגזר חברתית. אלא שזה כלל לא היה האישיו.

התייחסתי לטענה לפיה התחלפות יש בה דבר מה מפותח לעומת ״כלא מנטלי״ בו שרויים אחרים. בעיני זו טענה מגוחכת. רק מתחלף יכול להחזיק בטענה כזו (;
מתחלפים הם אנשים שזו משיכתם המינית ונטייתם הנפשית. הם מרגישים צורך בחוויות מגוונות ופועלים בהתאם. קצת כמו ביסקסואלים. לכן נראה לי מטופש להלל ולשבחם כאילו שיש כאן הישג מיוחד לעומת מי שבוחר בצד אחד בלבד או, רחמנא ליצלן, לעומת וניל. בעיני כולם על אותו המישור. הסטיות מהנורמה המקובלת, כשלעצמן, לא הופכות אדם לבעל הישגים או למי שראוי לכוכב על הדש. עוד אחד, עוד אחת.
שלגי
לפני 5 שנים • 13 ביולי 2018
שלגי • 13 ביולי 2018
בדיוק מה שמרי ג׳יין אמרה
OrgDen​(שולטת)
לפני 5 שנים • 13 ביולי 2018
OrgDen​(שולטת) • 13 ביולי 2018
אני מסכימה איתך. להיות מתחלף אינו הישג. חלק מחברי הטובים ביותר הם בוליאנים!

אני חשבתי שאת מתייחסת (היה ממש מצחיק, דרך אגב! צחקתי עם הפה ולא רק עם האצבעות) לא למתחלפים אלא לבנות הזוג הנשלטות שמוכנות לשקול את מועמדותם, וכתבתי שמגיע פרס למי שמסוגל להתגבר על הסטיגמות החברתיות והאישיות ולקבל בן זוג מתחלף. יש לי חיבה גדולה למי שלא החליטו בגיל 12 איך ייראו החיים שלהם, והם מוכנים תמיד לחוויות חדשות ולא כואב להם לשנות את דעתם. בעיני, פרטנר טוב לבדסמ הוא לאו דווקא נשלט או עם כל שש הקוביות בבטן, אלא מישהו שמקיים את הכלל הראשון של improv comedy - אם הפרטנר שלך זורק עליך משהו, אל תגיד לא. תגיד "כן, וגם..."
Green eyed girl​(נשלטת){Sheperd}
לפני 5 שנים • 13 ביולי 2018
אני מאוד אוהבת את כל התגובות הפתוחות והנאורות של חלק מהאנשים פה, כאילו הם מינימום הנציבים לשיוויון ההזדמנויות הכלובי.
הם בחיים לא יפסלו אף אחד! לא על גיל, מראה, נטיה, השכלה, דת, סטטוס וכו׳
רק אנחנו, הכלואות בכלוב המנטלי באות עם אי אלו ציפיות ותקוות למה שמתאים לנו בקשר זוגי כשבעצם אנחנו צריכות לתת לכולם הזדמנות שווה, לנסות כל דבר ולהישאר עם ראש פתוח.
אולי במקום שולט רווק שנדמה לנו שאנחנו רוצות נגלה שבעצם מתאים לנו להיות עם נשלט נשוי +5?
אין לדעת!
שדה​(שולטת)
לפני 5 שנים • 14 ביולי 2018
שדה​(שולטת) • 14 ביולי 2018
גרין, אני מניחה שהתגובה הסרקסטית והמגחיכה הזו מכוונת בעיקר אלי. וכנראה שהיא "אלגנטית" יותר כשההתייחסות אלי היא מרומזת ולא מפורשת.

אני לא מרבה להתערב בדיונים שכאן. חרגתי ממנהגי כי מסיבות אישיות, שכבר לא אפרט כאן, הנושא הזה נגע בי ועניין אותי. בדיון כזה מעניין אותי לשמוע דברים עם בשר, ולהשמיע דברים עם בשר. אני כותבת תוך כדי מחשבה ולא מנסה ללכת על ביצים. אני מכבדת כל אחת שהשתתפה בדיון הזה ותרמה דברים עם בשר מעולמה הפנימי. זה ממש לא מעניין אותי לדרג אנשים, או לשפוט נשים שנפתחות ומשתפות. גם כשכתבתי על כלוב מנטלי, ביטוי שהחלטת לחגוג עליו, שיתפתי במחשבותי, והזמתי את מי שרוצה לתקן אותי (וכך גם עשו). אני חושבת שאת יודעת את כל זה.

בעניין אחד לא אכפת לי להיחשב סנובית מתנשאת שחושבת שהיא מפותחת מאחרים:
כמעט כל דיון באתר שאני עוקבת אחריו מתכנס בסופו של דבר לשאלה של לגיטימיות. לא משנה על מה מדברים, תמיד יגיע התורן שאמנותו היא לפרש את הדברים של אחרים כדלגיטימציה, וחוכמתו היא להוכיח בפעם המליון שבדס"מ, על כל 50 הגוונים שלו, הוא לגיטימי. כן כן, שוד ושבר, בדס"מ הוא לגיטימי. לא סתם לגיטימי, אלא לגיטימי לפחות כמו זוגיות ונילית. סליחה, אמרתי זוגיות? באמת סליחה, לא התכוונתי לפגוע באף אחד. גם בדס"מ ללא זוגיות הוא לגיטימי. ממש לא חייבים זוגיות. רגע, השתמע מדברי שזה בסדר לבגוד באישה הונילית ולחפש קשר בדס"מי מחוץ לזוגיות? אני ממש מתנצלת. דברי הוצאו מהקשרם, אני לא חושבת שזה בסדר לבגוד. אבל אני גם לא שופטת גברים נשואים. אני לא במקום שלהם כדי לשפוט. ואני גם לא שופטת נשים נשואות, אם הובן מדברי כאילו אני טוענת שרק גברים נשואים מזיינים מהצד. ואני גם מתנצלת אם השתמע מדברי שקשר בדס"מי מחוץ לנישואים לא יכול להיות זוגי. כולם יודעים שחלק מהאנשים הם פוליאמורים, וקראתי בויקיפדיה שגם זה לגיטימי.
אז אני מעבר לטרחנות הזו, התפתחתי.
וגם אני יודעת להיות סרקסטית, אבל זה לא מה שחיפשתי כאן.

אז גרין, הנה זה שוב: אני מכבדת את ההעדפות שלך. אני לא מתיימרת להגיד אם את טובה או לא טובה, בסדר או לא בסדר. אני מאחלת לך אושר רב בכלוב המנטלי שלך ומקווה שהניאנדרטל שלך מסב לך אושר רב.
סתם icon_smile.gif
לא מאחלת לך שום אושר. תסבלי. icon_smile.gif
אבל ברצינות, חבל שהדיון פנה למקום המצטדק. היה מעניין יותר כשחלק הוציאו דברים מהקרביים.
Green eyed girl​(נשלטת){Sheperd}
לפני 5 שנים • 14 ביולי 2018
אני צינית מטבעי ולא כיוונתי את זה אליך באופן מיוחד.
הדבר היחיד שהפריע בכל הדיון הזה ולא רק בתגובות שלך (בשלב הזה אני גם מתקשה לזכור מי כתב מה) זאת העובדה שכתבו לנו שאם אנחנו מחפשות ״שולט״ ולא מתחלף זה מעיד על חוסר פתיחות ולדעתי זה לא נכון, זה מעיד רק על זה שאנחנו יודעות מה אנחנו רוצות.
זאלופון​(שולט)
לפני 5 שנים • 14 ביולי 2018
זאלופון​(שולט) • 14 ביולי 2018
שדה כתב/ה:

אבל ברצינות, חבל שהדיון פנה למקום המצטדק. היה מעניין יותר כשחלק הוציאו דברים מהקרביים.

הדיון לא סתם פנה למקום המצטדק. הוא הופנה לשם. כאשר אנשים שמשתפים בחייהם ועולמם הפנימי מקוטלגים כשמרנים סגורי מחשבה שחיים בסרט, זה שם אותם במקום מצטדק, ולא כי הם טרחנים. בנקודה הזו הם יפסיקו לשתף ויתחילו להתגונן מפני מה שנחווה, בצדק, כמתקפה.

אני לא מאלו שסבורים ששיפוטיות היא מילה גסה. להיפך, אני חושב שאדם שאינו שיפוטי כלל הוא אדם דל שאין בו הנכונות או האומץ לחשוב על הדברים ולחרוץ דעה. אני סבור גם שדיונים שיפוטיים יכולים להיות מרתקים באותה מידה כדיונים שבהם אנשים משתפים מהקרביים, כמו זה שהתחיל להתפתח כאן. אלא ששני סוגי הדיונים הללו לרוב מתקשים לדור בכפיפה אחת. שיפוטיות אינה מעודדת שיתוף, ואין זה משנה אם היא חדה ומדויקת או דוגמטית ושטופת דעות קדומות. אם ארצה להבין את תפיסת עולמו של אדם דתי שסבור שלגבר ולאישה תפקידים שונים ומוגדרים במשפחה ובחברה, לא אוכל לומר לו שאני מכבד את ההעדפות השובניסטיות וצרות האופקים שלו ולצפות שימשיך לשתף אותי במקום להתחיל להגן על תפיסת עולמו. גם אם אתעקש שאיני שופט אותו, התיוגים בהם השתמשתי הם שיפוטיים ומשנים את הכיוון של השיח. הדיון יחדל לסוב סביב המחשבות והעקרונות שעומדים בבסיס ראיית העולם שלו ויתמקד בהכרח בשאלה האם ראיית העולם הזו היא שובניסטית וצרת אופקים או לא. זה דיון שיכול להיות מעניין כשלעצמו, אבל הוא דיון אחר לגמרי מדיון שמהותו שיתוף וניסיון להבין את נקודת מבטו של האחר.

זו אינה ביקורת לשם ביקורת ואני מקווה שהיא אינה נקראת ככזו. היה לי מעניין לקרוא את הדברים שלך בדיון הזה, דווקא מפני שהבעת את המחשבות שלך מבלי לסרס אותן. עם כושר ניסוח כשלך, יתכן שניתן להביע את אותם רעיונות באופן שיחווה כפחות שיפוטי, כפי שודאי התכוונת, ובמקום לנתב את הדיון אל המקום המצטדק, יותיר אותו במקום של להוציא מהקרביים, שמעניין אותך יותר.
שדה​(שולטת)
לפני 5 שנים • 14 ביולי 2018
שדה​(שולטת) • 14 ביולי 2018
זאלופון, אני לא מצליחה לצטט אותך.

גם אתה נוטה להגזים את דברי.
לא אמרתי על אף אחד שהוא חי בסרט.
כן אמרתי שיש כאן עמדות שמרניות וסגורות, ואני עדיין חושבת כך.

שמרן זו לא קללה, זו לגמרי עמדה לגיטימית.

אני אחזור על דוגמה שכבר הבאתי. גבר שפוסל על הסף נשים משכילות עם קרירה מצליחה, אולי יודע טוב מאוד מה הוא רוצה. אולי הוא לא מתפשר על פחות מ100% התאמה. אבל הוא שמרן. תרצה או לא תרצה, הוא שמרן.

חלק מן העמדות שביטאו פה הן חד וחלק סגורות ושמרניות. רק שאולי זה לא האופן שבוא אנשים רגילים לחשוב על עצמם, והם התחילו להתגונן.
לא רק שיפוטיות יוצרת שיח שיפוטי, אלא גם מגננת יתר. ובלי קשר למה שקרה כאן, אני חושבת שיש כאלו שנוח להם יותר שיח שיפוטי ומתגונן מאשר להוציא את הקרביים, וזו כמעט בחירה מודעת עבורם.

אני מקבלת את זה משבמבחן התוצאה מה שרציתי לא עבד טוב. וכבר הציעו לי לפתוח בלוג במקום.

מהתגובות שלך דווקא נהנתי וחשבתי שהן מעשירות את הדיון.
שדה​(שולטת)
לפני 5 שנים • 14 ביולי 2018
שדה​(שולטת) • 14 ביולי 2018
אגב, מה שיפה בפורום של הבנות על הבנים הוא ששם מצליחים לדבר על הנטיה של נשלטים להשתמש בתבניות מחפיצות, מבלי שהדבר יעורר תגובות קשות.
Ollie​(נשלטת)
לפני 5 שנים • 14 ביולי 2018
Ollie​(נשלטת) • 14 ביולי 2018
זאלו, אתה נפלא.

אני מאוד משועשעת מהאופן העקום שבו הבינו פה את דבריי (מישהו שקורא אותי כבר תקופה כתב לי בפרטי שהוא נורא מאוכזב לגלות שהטייפ שאני מחפשת הוא ביריון כבישים).
אני נהנית לכתוב את תפיסת העולם שלי באופן מקוצר ובלתי מלמד באמת על מה היא (כי מה אפשר כבר ללמוד מתגובה קצרצרה בפורום?) ולראות איך אנשים משתמשים בזה כדי לטפס על עץ השיפוטיות, שגורם להם להרגיש נורא גבוהים.
לדיוני תפיסת עולם לוקח זמן להתפתח.
משעשע לראות איך דיון שיתחיל באופן זהה, אבל ייעשה עם אנשים שאכפת להם ממני (למשל, אני מדמיינת דיון באימיילים אתך, זאלו), יכול להגיע רחוק וללמד את שני הצדדים דברים (אולי לגבש את עמדתם במקום קצת שונה ממה שהיא הייתה קודם); בעוד שאם הוא ייעשה בפורום הוא יתרסק תוך 3 הודעות לתוך בליל של האשמות שבהן אף אחד לא מבין את השני וגם לא מעוניין להבין.