סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

ירון לונדון - הטריד מינית במעלית או צודק בתגובתו?

Pollux​(שולט)
לפני 4 שנים • 28 ביוני 2019
Pollux​(שולט) • 28 ביוני 2019
*בתקשורת,
לא בפוליטיקה
שנאוצר​(נשלט)
לפני 4 שנים • 28 ביוני 2019
שנאוצר​(נשלט) • 28 ביוני 2019
הבעיה מתחילה שחושבים שציצי זה איבר מין. אין הבדל בין ציצי, לתחת, לבטן, לחזה של גבר לראש, לרגליים.
יש הבדל בין כל אלו לפות ופין שהם איברי מין
בלוסום​(לא בעסק)
לפני 4 שנים • 28 ביוני 2019
בלוסום​(לא בעסק) • 28 ביוני 2019
מרחמת על מי שלא הבין ששד זה איבר מין
סליחה - מרחמת על האישה שאיתם...

ואין מה לעשות - two wrongs do not make a right. מה שהוא עשה זו הטרדה מינית לכל דבר וענין, כי יכל לבחור לנגוע בכל איבר אחר.
בכוח המוח{Aion}
לפני 4 שנים • 28 ביוני 2019
בכוח המוח{Aion} • 28 ביוני 2019
בלי להדרש לשאלה שעולה כאן, בנוגע ללונדון, מי כאן החליט שהטרדה מינית היא רק נגיעה באיבר מין? התפתח כאן שיח מטופש שנוגע לשאלה אם חזה הוא איבר מין או לא, איך הגעתם בכלל לשיח הזה? לא ברור שאסור לחפון שד של אישה זרה בלי הסכמתה, ואם חופנים שד זו תקיפה מינית? לא ברור שאם חופנים בטן או ירך זו הטרדה או תקיפה מינית? אישה נאה היא מוקד לגירוי מיני לגבר בכל חלקי גופה.

לפעמים אין גבול להתממות, גברים מאוננים על שדיים, זה אחד האיברים הכי מגרים מינית, ופתאום? זה בעצם רק איבר הנקה. וואלה.
כשגבר זר יחפון שד לחברה שלכם, אחותכם, אמא שלכם או הבת שלכם, יהיה לכם ברור שזו תקיפה מינית.

לעניין אדון לונדון: הבעיה לא היתה כניסה למרחב שלו, אלא בכך שהוא נעלב. אם אותה הגברת היתה נוגעת בשרירי הבטן המעוצבים שלו ומחמיאה לו עליהם, הוא ממש לא היה מתרעם שהיא חדרה לו למרחב הפרטי, ונגעה בגופו. הוא היה מוחמא, היה לו נעים. הבעיה היא שההתנהגות הזו של אותה אישה נתפסה בעיניו כמעליבה, וזה הספיק לו כצידוק, לתקוף אותה פיזית בחפינת חלק מגופה, על רקע מינה. איך אני יודעת שזה על רקע מינה? כי גם הוא מבדיל בין הדרך שהוא היה מגיב אילו היה מולו גבר, ובין הדרך בה הגיב לאותה אישה.

אנשים קופצים לבנות איזו קונסטרוקציה של דין שווה בין גבר לאישה, הקבלה בין פעולות ואיברים. בפועל זו לא הדרך לבחון סיטואציה, כי נשים וגברים פועלים ומרגישים אחרת גם באותן סיטואציות ממש, ויש כל מיני קודים חברתיים שונים לאישה וגבר. לנסות להקביל נגיעה בבטן של אישה לגבר לא בהיבט מיני, לחפינת שד של גבר לאישה, חוטא להמון איזונים, ובסופו של דבר, מדובר בהתממות או בחוסר הבנה.

מה כן? ברור שגם כניסה למרחב שלו היא לא לגיטימית, ובאופן כללי לפנות לאדם זר בנוגע למתאר גופו זו הטרדה כשלעצמה, גם ללא הנגיעה. מעניין לראות עד כמה נפגע מר לונדון מהתייחסות למתאר גופו, כשבפועל גברים מרשים לעצמם להתייחס למתאר גופן של נשים כעניין לגיטימי. גברים חשים בנוח לומר לאישה שהיא רזתה או עלתה במשקל, ושהם מוצאים את זה אסתטי או פחות אסתטי, ואפילו מצפים לתודות כשלדעתם מדובר במחמאה. בהחלט היה טוב, אם כולם היו רגישים יותר לעניין הזה.

יחד עם זאת, יש המון דרכים לעצור הטרדה כזו: להוריד את היד שלה, להבהיר לה חד משמעית שהוא לא מסכים לחדירה למרחב הפרטי שלו, או להתייחס מילולית לאמירה שלה. חד משמעית, ההטרדה/תקיפה שלה לא מכשירה תקיפה מטעמו, ובטח לא תקיפה שאינה מידתית. מזל שהוא לא אנס אותה בתמורה לאותו עלבון צורב ומר שפצע את נפשו העדינה.

בכל זאת מילה על ההקצנה ועל החיים בטהרנות הנדרשת היום: מעטים מאיתנו, נשים וגברים, שיש באמתחתם התנהגות מושלמת בין המינים. הגבולות היו אפורים יותר פעם, לפעמים הם האפירו יותר בעזרת אלכוהול או סמים, לפעמים הגבנו תגובת יתר, לפעמים הגבנו תגובה תוקפנית, לפעמים הצבנו את הגבולות באיזורים לא נכונים. זה בסדר להגיד שטעינו ואנחנו מעונינים להשתפר כי בפועל איננו מעוניינים לפגוע באף אחד. זה לא בסדר להרוס חיים שלמים, קריירה שלמה, בגלל עניין כזה. צריך לבצע איזונים ולקודד קודים חדשים, אבל לא חייבים לערוף ראשים בדרך לשם. לא צריך להקצין ולהיות צמאי דם, אנושיות היא לא מילה גסה.
ICE ON FIRE
לפני 4 שנים • 28 ביוני 2019
ICE ON FIRE • 28 ביוני 2019
מבלי לקבוע מסמרות לכאן או לכאן, אני חושב שהדיון אם זה איבר מיני או לא חוטא לאמת.
השאלה היא לא אם האיבר מיני, אלא אם שלוש אלה: הסיטואציה, הכוונה ומה שקרה בפועל, הם בעלי אופי, כוונה ותוכן מיני. אין לנו אלא לסמוך על דברי הנוכחים באירוע, לפחות חלקם, ואם נסתמך על אלה, הרי שהסיטואציה לא מינית בעליל, אישה שעושה מחווה גופנית משפילה כלפי גבר ומכה אותו מתחת לחגורה וגבר שמחזיר לה באותו מטבע מתוך חוסר ביטחון. גם הכוונה פה מצד שני הצדדים אינה מינית, לפחות לדברי לונדון. היא כוונה לעקוץ, הוא כיוון להחזיר, ללא שום כוונה אחרת משתמעת. הנדבך השלישי הוא האם התוכן מיני, האם הנגיעה בפועל היא מינית. אז... אולי הנגיעה היא בעלת תוכן מיני ואולי לא, אך כשאין כוונה או סיטואציה, זה רק אדן אחד מתוך שלושה וגם הוא מוטל במחלוקת. חומר למחשבה.
בכוח המוח{Aion}
לפני 4 שנים • 28 ביוני 2019
בכוח המוח{Aion} • 28 ביוני 2019
אש קרה,
זה יפה, לנסות לנתח את זה משפטית, למרות שיש לי כמה בעיות עם המבחנים ועם הפרשנות שלך לסיטואציה, אבל הנה אחת בסיסית:
בכנות, אתה חושב שאם גבר היה עושה את אותה המחווה ומצרף את אותה האמירה, מר לונדון היה נעלב עד כדי כך? אחרי הכל, אני מקווה שהוא מודע לעצמו, ובכלל כך לכרס שצימח. אתה לא חושב שבסיס העלבון צומח מכך שהוא הרגיש שאישה דחתה אותו כגבר על בסיס המראה שלו? אם התשובה שלך היא שכן, שיתכן, אז אנחנו נמצאים בסיטואציה בעלת אופי, כוונה ותוכן מיני. תוכן מיני חי באטמוספירה מאוד רחבה בין המינים. מעבר לזה, לונדון מספר את סיפורו מהפוזיציה, זו הסיבה שהוא מנסה להרחיק את התוכן המיני. זו גם הסיבה שהוא מרשה לעצמו לא להתנצל או להודות שההתנהגות שלו אינה נאותה. חומר למחשבה. (:
פסיכו לוג​(שולט)
לפני 4 שנים • 28 ביוני 2019

Re: מטא פיזי​(שולט){Arafell}

פסיכו לוג​(שולט) • 28 ביוני 2019
israelislave כתב/ה:
אני תוהה מאיפה אתה שואב את עזות המצח כדי "לקבוע"

"לונדון חיכה להזדמנות הזו שבה הוא יוכל להצדיק התנהגות פוגענית וקפץ על המציאה כשהזדמנות הזו נקרתה בפניו"


לא מתפלא על התגובה הזו. זוכר תגובות שלך בפוסטים אחרים שבהם הצדקת פגיעות מיניות
עוץ הגדול​(נשלט)
לפני 4 שנים • 28 ביוני 2019
עוץ הגדול​(נשלט) • 28 ביוני 2019
* בבלוג הוספתי להודעה סיפור אישי, שלא רציתי לחשוף כאן כי לא ניתן למחוק הודעות בפורום, אז מי שמעוניין לקרוא:
https://thecage.co.il/blog/userblog.php?postid=883710&blog_id=93145

תגובתו לא סבירה בעליל.
אצל רוב האנשים קיימים מחסומים נפשיים וחברתיים במצבים מעין אלה, אך אצלו האינסטינקט הראשוני הוא לדחוף את היד לחזה של האישה. מצטער אבל זאת לא תגובה נורמלית. זה מרמז על אדם חסר עכבות. כמה אנשים כאן באתר היו בכלל מעלים בדעתם להגיב בצורה כזאת? נגיעה בבטן היא לא שוות ערך לנגיעה בחזה של אישה, איך לכל הרוחות זה לא ברור?
אכן, שד הוא לא איבר מין, אך הוא כן איבר אינטימי, ואנחנו כחברה מתייחסים אליו בצדק בהתאם. הכעס והעלבון שחש ירון לונדון מוצדק אך הוא חצה את גבולות הלגיטימציה של אדם שחי בחברה מתורבתת. היו לו מספיק דרכים להתמודד עם ההשפלה, לדוגמה, לבקש ממנה להפסיק, לצעוק עליה או אפילו לדחוף אותה.

מהצד השני של המטבע, יש כאן עניין שלא קשור להטרדות מיניות, לא לזהות המגדרית של האדם ולא לשאלה "מהי תגובה סבירה", בטרם אסביר נא לצפות בקטע הבא:
https://www.youtube.com/watch?v=bsnwebFTWPo

מה הנמשל? האישה שהטרידה את לונדון היא בריון. חד וחלק. הרי ברור לכולנו שלא מדובר במקרה נקודתי, אדם שנוגע בבטן של אדם זר ולועג לו על המשקל עשה דברים כאלה בעבר. ומה לעשות... כמו שקורה הרבה בחיים, לפעמים הבריון מסתבך עם האדם הלא נכון (או עם בריון אחר גרוע ממנו) ומקבל בראש. התגובה של הילד לתוקפנות של הבריון לא הייתה סבירה (כמעט שבר לו את הגב), וכך גם תגובתו של לונדון (הטריד מינית), אך זה לפעמים גורלם של בריונים.
israelislave
לפני 4 שנים • 29 ביוני 2019

Re: מטא פיזי​(שולט){Arafell}

israelislave • 29 ביוני 2019
מטא פיזי כתב/ה:
israelislave כתב/ה:
אני תוהה מאיפה אתה שואב את עזות המצח כדי "לקבוע"

"לונדון חיכה להזדמנות הזו שבה הוא יוכל להצדיק התנהגות פוגענית וקפץ על המציאה כשהזדמנות הזו נקרתה בפניו"


לא מתפלא על התגובה הזו. זוכר תגובות שלך בפוסטים אחרים שבהם הצדקת פגיעות מיניות


1) מעולם לא הצדקתי פגיעה מינית. מעולם, ואתה מוזמן להוכיח ההפך. מאחר ואתה הדמגוג, הפופוליסט והשקרן חובת ההוכחה עליך.

מה שכן עשיתי זה להתווכח על ההגדרות המדויקות והאובייקטיביות לפגיעה מינית.

2) מתגובתך ה"מנומקת" עדין לא הצלחתי להבין הכיצד אתה יודע מה מתרחש בנפשו של לונדון, למה "חיכה" ולמה "קפץ על המציאה"
פסיכו לוג​(שולט)
לפני 4 שנים • 29 ביוני 2019
פסיכו לוג​(שולט) • 29 ביוני 2019
אני די זוכר שירשור של הטרדות מיניות במסיבות שבו טענת שמי שמגיעה למועדון בדסמ לא צריכה להתפלא אם שולחים לה ידיים והגנת על התוקפים. אתה האחרון ללמוד ממנו "הגדרות" של תקיפה מינית