אחר צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

פוליאמוריה - האין זה "קוקולדינג" בכפייה וניצול רגש

צל חולף​(שולט)
לפני 4 שנים • 16 ביולי 2019
צל חולף​(שולט) • 16 ביולי 2019
להסיק מסקנות על הכלל מהחיים הפרטיים שלך או ממה שהדעת שלך מנחה אותך זה הזוי ושגוי.
מאחורי כל דלת של כל בית יש סיפור אחר, העולם דרך העיניים שלך הוא העולם דרך העיניים שלך בלבד..
בעיניים שלי לחיות במונוגמיה מוחלטת כל החיים זה שלב קודם באבולוציה האנושית- זה לא אומר שאני מסתכל עקום על מונוגמים (רק קצת מרחם עליהם זה הכלicon_smile.gif)
בטוח שיש זוגות שאחד מבני הזוג נגרר אחרי השני - גם בין המונוגמים הקדושים יש כאלה..
שכל אחד יעשה כטוב בעיניו, תחיו ותנו לחיות!!
Netrunner​(נשלט)
לפני 4 שנים • 16 ביולי 2019
Netrunner​(נשלט) • 16 ביולי 2019
תן לה קוקולד מה היא חמנייה!!
דרקן ראהל​(נשלט){מית}
לפני 4 שנים • 16 ביולי 2019
צל חולף כתב/ה:
להסיק מסקנות על הכלל מהחיים הפרטיים שלך או ממה שהדעת שלך מנחה אותך זה הזוי ושגוי.
מאחורי כל דלת של כל בית יש סיפור אחר, העולם דרך העיניים שלך הוא העולם דרך העיניים שלך בלבד..
בעיניים שלי לחיות במונוגמיה מוחלטת כל החיים זה שלב קודם באבולוציה האנושית- זה לא אומר שאני מסתכל עקום על מונוגמים (רק קצת מרחם עליהם זה הכלicon_smile.gif)
בטוח שיש זוגות שאחד מבני הזוג נגרר אחרי השני - גם בין המונוגמים הקדושים יש כאלה..
שכל אחד יעשה כטוב בעיניו, תחיו ותנו לחיות!!


צל, אני חושב שאתה מפספס את התמונה הרחבה. הרשה לי להציג לך אותה:
1. עבד ישראלי היה בעבר בעודף משקל ורזה. ככה הוא קבע שאנשים בעודף משקל הם עצלנים
2. הוא הפסיק לעשן, וככה קבע שאנשים שלא מצליחים להפסיק הם פשוט חסרי כוח רצון
3. הוא חווה הרבה קשיים עם המזוכיזם שלו. ככה הוא יודע שכל הנשלטים הם סוטים וחולים.
4. הוא עבר גירושין מאוד מאוד קשים, טראומטיים. ככה הוא גילה שלא רק שבתי המשפט והחוק מנסים לפגוע במכוון באבות, הוא אף גילה שיש קנוניה פמיניסטית (דור שלישי, לא הקודמים) בשיתוף עם האיסלאם הקיצוני, להרס העולם המערבי.
את שאר דעותיו אני לא יודע אם הוא מבסס על עצמו. אציין שהן כוללות שהומוסקסואליות היא מחלת נפש, טרנסג'נדרים סובלים מדלוזיות וזה כמו הפרעת אכילה, שגייז בשום אופן לא יכולים להיות הורים ושכל המניע שלהם להיות הורים הוא אגואיזם טהור ולבסוף, איך לא, הוא פסק חד משמעית שיש לי זין קטן.
עכשיו שאתה יודע מעט יותר על דעותיו, אני מציע שתבדוק שוב אם גישתו הזויה ושגויה
רעלב
לפני 4 שנים • 16 ביולי 2019
רעלב • 16 ביולי 2019
לא.
פלייפול
לפני 4 שנים • 17 ביולי 2019
פלייפול • 17 ביולי 2019
israelislave כתב/ה:
כל מה ש"פלייפול" ^ אמר, ובנוסף....

לעניות דעתי מי שחושב שאפשר "לאהוב" יותר מאדם אחד בכל פעם כנראה שלא זכה להרגיש אהבת אמת, וצר לי שכך.

הרק לי מוזר שה"כוהנות" הגדולות של פוליאמוריה, בישראל בכל אופן, הן דווקא נשים?

איך אפשר לאהוב מישהו "אהבת אמת" ולא לרצות לחלוק עמו הורות? וזוגיות מלאה?אני באמת לא מבין.

כמובן שברור לי שאינני יכול להכנס לנעליו של אחר אבל התמיהה עדין עומדת, לא מצאתי תשובה שתשכנע אותי שאהבת אמת ופוליאמוריה יכולות לשכון להן ביחד.

יש סתירה פנימית בדבריך: מצד אחד אתה מסכים עם דברי, שהיו בסה"כ הפרשנות שלי לפוסט הפתיחה שלך, שממנו הסקתי שאתה לא שולל פוליאמוריה באופן קטגורי, וכל מי שמתנפל עליך לא הבין אותך בכלל, ובאותה נשימה אתה דווקא סותר את אותה הבחנה, ומראה שדווקא טעיתי, ואתה אכן מסתייג לחלוטין מקשרים כאלו. דעתך לגיטימית לא פחות מדעתם של שאר המשתתפים בדיון, אך תגובתך זו היא בגדר 'איפכא מסתברא'. לדעתי, אגב, אם אני כבר נדרש לסוגיה, אתה טועה בהכללה גורפת זו. קח את דרקן ראהל לדוגמא - הוא מנהל יחסים פוליאמוריים והם עובדים מצויין בשבילו, בשביל אשתו וגם בשביל בן-הזוג שלו. אף אחד שם לא מקרנן את זולתו והיחסים הם (להתרשמותי), של אהבה וכבוד הדדי, ושל שלם הגדול מסך חלקיו. אכן, במקרים שציינתי בתגובתי הקודמת, מדובר פוליאמוריה בתחפושת, הנכפית על אחד או יותר מהמשתתפים בה, אך זוהי לא בהכרח הנורמה.
israelislave
לפני 4 שנים • 18 ביולי 2019
israelislave • 18 ביולי 2019
פלייפול

אכן הבנת ופרשת נכון את דבריי.

באשר ל 'איפכא מסתברא' , אז לא כך, אני בעד כל קשר שבו כול הצדדים נמצאים בו - מרצונם הטוב - !!! ולא משום סיבה אחרת.

באשר לדרקן ראהל שאותו הבאת כדוגמא, אישית אני מאחל לו רק אושר ועושר, אבל לא הייתי לוקח את דבריו כחרוטים בסלע מבלי לשמוע גם את הצדדים האחרים בסיפור.

נשגב מבינתי איך בזוגיות "רגילה", "תא משפחתי" ולא משנה כרגע מה הרכבו המגדרי, איך מסבירים לילדים למה אחת מבני הזוג נעדר כמה פעמים בשבוע, או מה הסידור הזה שכל פעם בן\בת זוג אחרים נעדרים.

אם פוליאמוריה " (באנגלית: Polyamory) היא קיום מערכת יחסים מבוססת אהבה עם יותר מפרטנר אחד. אין המדובר בריבוי פרטנרים קבועים ליחסי מין בלבד, אלא בריבוי מערכות יחסים אוהבות. ההזדהות של אדם כפוליאמורי מבוססת על המוכנות או הרצון להיות בריבוי מערכות יחסים, ולאו דווקא קיומן בכל רגע נתון"

לי נראה שבפוליאמוריה ה"יוזמים" בעצם אוהבים רק את עצמם, אוהבים כל כך עד שהם מאמינים לשקר שהם מספרים לעצמם שהם "נאצלים" רוחנית ו"מובילי הקדמה".

ומבחינתי ולדעתי - באהבת אמת, אני רוצה להיות עם זוגתי הרבה ככל האפשר, לחוות אתה חוויות רבות ומגוונות, טיולים, חופשות, יציאות, בינג'ינג בבית ומה לא, וכדי לעשות את כל אלו צריך זמן פנוי, צריך שותפות כלכלית ולמעשה להחזיק או לתרום לשני משקי בית, ומה לעשות שבימינו זמן פנוי זו כמעט פריבילגיה... אז את המעט הזה אפשר לחלוק עם שני אנשים ויותר?

מה שלי מפריע זה ה"ציפוי" של המערכת הזו במילה "אהבה"... אני אוהב ונאהב, אהבתי כאלו שאהבו אותי פחות, אני יודע בדיוק איך מרגיש מי שנאהב פחות ומרגיש חסר אונים מול החלטות שהצד החזק מטיל עליו, אני יודע טוב מאד את השיקולים הקשים בזמן שאדם פגוע רוצה לסיים קשר כזה ועד כמה הוא מפחד מהיום שאחרי, ולכן אני ממשיך להאמין שמדובר ב"סידור" שנועד ככל הנראה, לדעתי, לאפשר לאנשים לבגוד זו בזה באופן חופשי במקום לקום וללכת ולהתמודד עם ההשלכות והמחיר של תאוות הבשרים שלהם, וכל זאת כחלק ממערכות יחסים מחורבנות.

אני עדין משוכנע שאין פה עניין של שני בני זוג בעמדה שווה אלא כפיה (באיומים- יחסית למצב הכוחות בין בני הזוג) על אחד מבני הזוג , וכל זה בשם "נאורות ליבראלית וכל החרטא ברטה שלי מי שלא מסוגלים לעמוד מול מראה ולראות את האדם האמתי שמביט בהם במראה.
דרקן ראהל​(נשלט){מית}
לפני 4 שנים • 18 ביולי 2019
מכניקת קוונטים נשגבת מבינתי. ככה גם תרמודינמיקה. ניסיתי פעם לקרוא קאנט וזה היה נשגב מבינתי. איך אנשים נהנים ממוזיקה קלאסית או, לחילופין, ממוזיקת טכנו? נשגב מבינתי. למעשה, יש רשימה עצומה של דברים נשגבים מבינתי. האם נסיק מכך שהם שקר? לא קיימים? בלתי אפשריים?
אתה צודק, יש אנשים שמשקרים לעצמם שהם נעלים. לרוע המזל, לפחות בדיון הזה, הלא-מונוגמים הבהירו שאינם מרגישים נעלים. למעשה, היחיד שבמהלך הדיון ייחס נאורות לפוליאמוריה - זה אתה.
אני חושב שיש הרבה לא מעט במה שאמרת על אהבת אמת. בגלל זה אני יוצא למסיבות עם אשתי ועם האדון, עושה בינג'ינג עם אשתי והאדון, יוצא לטיולים עם האדון כי זה קטע שלו, יוצא לחופשה בקרוב עם האדון ומתכנן אחת עם האשה לקיץ הבא. חבל שלא ביקשת פירוט, הייתי נותן
והנה הגענו לנקודה - מה שעבר עליך, אישית. וכרגיל, זה המדד האחד והיחיד למציאות כולה. מה שאתה חווית - זו החוויה האפשרית היחידה.
ולסיום - אני או אשתי, אחד מאיתנו איים על השני. ואתה יודע את זה. בלי להכיר אותנו, בלי להיות עד לחיינו, בלי לשמוע את כל הצדדים, אתה יודע שאחד מאיתנו איים על השני. וכל השאר חרטא ברטא. ואלה הפוליאמורים שחושבים שהם "נאורים"
פלייפול
לפני 4 שנים • 18 ביולי 2019
פלייפול • 18 ביולי 2019
@Israelislave

- לדעתי, בכל מערכת יחסים יש ניצול הדדי, ובד"כ הוא לא סימטרי - בד"כ מאזן הכוחות נוטה לכיוון אחד מבני הזוג, וגם אם לא, קיימים יחסי תלות הדדיים שהופכים את כל העניין להרבה פחות רומנטי ממה שניתן לחשוב.

- בקשר לאהבה - ובכן, תגדיר אהבה....אהבה אמיתית, ללא תנאי, קיימת רק בין הורים לילדיהם (ובבלוג של סווריןן, אבל זה לא קשור). אצל רוב הזוגות הנשואים הרומנטיקה דועכת עם הזמן, ומה שמחזיק את הקשר הוא היעדר אופציות עדיפות.

- חוץ מזה, למה הנושא הזה מעסיק אותך? מישהו כופה עליך להחזיק פילגש, או לחלוק את זוגתך עם מאהב?

- למרות הכתוב לעיל, יש היבט אחד שצורם לי ביחסים פוליאמוריים, גם אם הם מרצון ויוזמה הדדית (דרקן ראהל הוא יוצא דופן מבחינה זאת), וזאת העובדה שלו היתה זו הנורמה, גברים רבים היו 'נתקעים' ללא מערכת יחסים כלל, לפי חוקי הג'ונגל והיוזמה החפשית, כפי שמקובל אצל יונקים אחרים, שם זכר אחד מרביע את כל הנקבות. אתה, כליברטריאן, דוקא אמור לתמוך בכך.


@דרקן ראהל

אמנם different strokes וכל זה, אבל אתה באמת שם מוסיקה קלאסית בכריכה אחת עם טכנו?
דרקן ראהל​(נשלט){מית}
לפני 4 שנים • 18 ביולי 2019
פלייפול, ייתכן ולא הייתי צריך לשים קלאסי וטכנו באותה כפיפה. אני באמת מכיר הרבה אנשים שחושבים שטכנו עולה על קלאסי בכל מובן. רק הדגמתי שזה שאני לא מבין, ויש המון דברים שאני לא מבין, לא מוכיח גורנישט.
אני גם לא מבין איך אפשר לאהוב אבוקדו.
שאפתח דיון בו אני מסביר שאנשים שאוהבים אבוקדו הם שקרנים? שבעצם הם שונאים אבוקדו, בדיוק כמוני, ורק מעמידים פנים שהם נהנים? אולי אטען שמישהו כופה עליהם אבוקדו, או שהם מכריחים אחרים לאכול אבוקדו כדי להרגיש טוב עם עצמם?
(ניתן להמיר אבוקדו בגויבה, פסיפלורה, פיג'ויה, מלון דבש, מוצרי חלב ניגרים, הסדרה breaking bad או נועה קירל)
פלייפול
לפני 4 שנים • 18 ביולי 2019
פלייפול • 18 ביולי 2019
א. כתבתי בהומור, חבר.

ב. breaking bad ונועה קירל בכריכה אחת??