סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

פוביה!

לביאונת
לפני 4 שנים • 20 באוג׳ 2019

פוביה!

לביאונת • 20 באוג׳ 2019
משחק בפוביה-
מה דעתכם?
מה הסכנות בכישלון?
ArchAngel​(שולטת)
לפני 4 שנים • 20 באוג׳ 2019
ArchAngel​(שולטת) • 20 באוג׳ 2019
הסכנות במשחק בפוביה הן שהפוביה תחמיר וזה ישפיע על התפקוד בחיים האישיים שמעבר לסשן, ושבמקרים קיצוניים יותר יכולה להיווצר טראומה של ממש.
וברמה המיידית- יש אנשים שבעת חרדה התגובה שלהם יכולה להיות מאוד קיצונית ובלתי נשלטת ולפגוע באחד מכם.
צריך להיות מאוד קשובים לפרטנר כשניגשים לסשן מהסוג הזה כזה, לשמוע ממנו איך הוא מגיב לפוביה בדר"כ ומה עוזר לו להירגע, להציב גבולות ברורים, ולא למהר לנסות למתוח אותם גם אם זה מרגיש נורא מדליק לשניכם באותו הרגע.
כמו כן, רצוי ללמוד היטב על הפוביה של הפרטנר מבעוד מועד: על המגנונים שלה, ועל שיטות הרגעה אפקטיביות לאחר חשיפה אליה (למשל, לקרוא על טיפול קוגנטיבי-התנהגותי ועל הגשת עזרה ראשונה נפשית. זה מאוד יכול לעזור להבין את העקרון. אם כי חשוב לזכור שזה לא באמת נותן למישהו הכשרה לטפל במצבים כאלו במקצועיות).
גם בטיפולים פסיכולוגיים במציאות על פוביה מתגברים דרך חשיפה הדרגתית ולא בהצפה מוחלטת, ועובדים הרבה על הפידבק שמתקבל מהמטופל בנוגע לסיטואציה בכדי לדעת איך לנהל אותה נכון (בודקים איתו לפני ובזמן החשיפה מה הוא מרגיש וחושב, מזכירים לו שאנחנו כאן ולא ניתן לשום נזק לקרות, נותנים לו את האופציה להפסיק את החשיפה או עוצרים בשמו אם הוא קפא - שזו המקבילה שלנו ל"מילת ביטחון", ולבסוף מרגיעים אותו, עוזרים לו לעבד את החוויה ומחזירים לו את תחושת הביטחון והשליטה על עצמו- שזו המקבילה שלנו ל"אפטר קר").
    התגובה האהובה בשרשור
דרקן ראהל​(נשלט){מית}
לפני 4 שנים • 21 באוג׳ 2019

Re: פוביה!

לביאונת כתב/ה:
משחק בפוביה-
מה דעתכם?
מה הסכנות בכישלון?


קודם כל, דעה אישית שלי. אני חושב שמסוכן לשחק אותה "מטפל" ולעשות כל מיני "פסיכולוגיות" כחלק מבדסמ. לאף אחד מאיתנו אין הכשרה לזה, כי פשוט לא נבראה הכשרה כזאת. בדסמ יכול להיות תבלין, יכול להיות פאן, יכול להיות סגנון חיים ממש, צורך, המון דברים. לא טיפול. וכל אחד יעשה כרצונו.
פוביה נבנית כרתיעה נלמדת - אני נבהל ממשהו, ונרגע כשאני בורח ממנו. אז אני לאט לאט לומד שטוב להמנע, עד שאפילו נמנעים ממחשבות על הדבר המרתיע. זה לא ההסבר ה"נכון", אלא ההסבר המקובל ביותר, למיטב ידיעתי.
כישלון בהתמודדות עם הפוביה יכול להוביל לרתיעה גדולה עוד יותר, כלומר התגברות של הפוביה, בדיוק דרך המנגנון שיוצר אותן. לא בדיוק תוצאה רצויה.
אני מניח שבמקרה גרוע במיוחד, זו יכולה להיות ממש חוויה טראומטית, על כל המשתמע מכך. שנאה לשולט שהעביר אותך טראומה,אכזבה מעצמך שאת לא התמודדת, חזרה של התחושות האלה בסשן אחר עד פיתוח פוביה מבדסמ, אפשרות לאיזה פוגה חביבה (מצב בו האישיות לגמרי בורחת מהחיים, חפשו בגוגל) וכמובן שהפרס הראשון זה ptsd (הפרעה פוסט-טראומטית).
אני מצייר תרחיש מאוד קודר, אבל אני באמת מאמין באפשרויות האלה.
לסיום, אשאל שאלה - לאיזה מטרה? אם המטרה היא הריגוש, אפשר לקחת פחד ברמה הרבה יותר נמוכה מפוביה ולשחק איתו. ואם המטרה היא התגברות על הפוביה - טיפול? לרוב לא מדובר בשיחות, אלא יותר בטיפול שמכוון לשנות מחשבה, תפיסת עולם, אמונות, ובמקביל ללמוד התנהגות חדשה. סוג הטיפול הזה, cbt, נוחל את הצלחותיו הגדולות ביותר עם פוביות וחרדות בכלל.
אם בכל זאת הולכים על זה, ליישם את העצות של ארכאיינג'ל.
TheStrider​(סדיסט)
לפני 4 שנים • 21 באוג׳ 2019
TheStrider​(סדיסט) • 21 באוג׳ 2019
ArchAngel כתב/ה:
הסכנות במשחק בפוביה הן שהפוביה תחמיר.....


מה שהיא אמרה.
SoulDinger
לפני 4 שנים • 21 באוג׳ 2019

Re: פוביה!

SoulDinger • 21 באוג׳ 2019
לביאונת כתב/ה:
משחק בפוביה-
מה דעתכם?
מה הסכנות בכישלון?



נדמה לי שלפני שעונים על השאלה שלך, כדאי להבין למה את מתכוונת כשאת כותבת משחק בפוביה.
משחק בפוביה יכול להיות גם משפט שנאמר שנוגע בפוביה, או איום לגעת בפוביה,
ומשחק בפוביה יכול להיות גם לזרוק את בעל הפוביה ישר ללב הפוביה שלו בצורה הכי קשה וחדה שאפשר.
למה את מתכוונת כשאת כותבת משחק בפוביה ?

כדוגמא :

לפלוני יש קלסטרופויביה - פחד ממקומות סגורים.
ולרוב מעלית זה אחד הדברים הקשים והמאיימים על קלטסרופובים.
ולכן :
אפשר לאיים על פלוני לעלות לקומה 30 במעלית .
מה שיגע לו בפוביה, אבל בעדינות ובצורה מוכלת, כשהוא במרחק 100 קמ מהמעלית המדוברת.
אפשר לעמוד מחוץ למעלית הזו ולאיים עליו שעולים, מה שיגע בפוביה הרבה יותר. עדיין מבלי להכניס אותו בפועל למקום שעושה לו פוביה.
ואפשר גם להכריח אותו להכנס למעלית הזו, לעצור אותה בין קומה 20 לקומה 21, ולדרוש ממנו לרדת לשולטת שלו בעצירה הזו.
ועוד 200 גווני ביניים, שכולם יגעו בקלסטרופוביה שלו.

כשאת אומרת לשחק בפוביה, למה את מתכוונת ?