צהריים טובים אורח/ת
עכשיו בכלוב

שאלה : מין ללא קונדום בן גברים

היד
לפני 4 שנים • 3 בנוב׳ 2019
היד • 3 בנוב׳ 2019
גבעות, ראיתי ומוזר לי האתר הזה.
דרקן ראהל​(נשלט){מית}
לפני 4 שנים • 3 בנוב׳ 2019
גבעות, אי אפשר לצטט אותך, אבל זו תגובה למה שכתבת.
סלח לי, אבל הבורות בשמיים. אתה כותב על משהו שאתה לגמרי לא מבין בו, והכל טעות מתחילה ועד סוף.
אנדידקטבל הוא מצב בו ניתן לאתר נוגדנים לנגיף הHIV, מה שמעיד שהאדם אכן נשא, אך העומס הנגיפי כה נמוך, שלא ניתן לאתר את הנגיף בבדיקת דם. מצב כזה נוצר ונשמר על ידי טיפול תרופתי מתמיד, בעיקר בתרופה טרובדה, שמשמשת גם לprep שהזכרנו קודם.
מה המשמעות של אנדיטקבל? למה זה חשוב?
כי אדם שהוא אנדידקטבל *לא יכול להעביר את הנגיף*. הוא *לא מדבק* בשום צורה. הוא יכול לקיים יחסי מין ללא קונדום *ואין סכנת הדבקה בכלל*. זוגות הטרוסקסואלים שאחד מבני הזוג אנדידקטבל יכולים להיכנס להיריון בצורה רגילה. אם זו האם - הנגיף לא יעבור לעובר.
אז לא, זה לא מגן ממחלות אחרות. לא, זו לא המלצה למין עם פרטנרים מרובים/מזדמנים ללא קונדום.
מה זה כן? חיים חדשים לנשאים. הנגיף לא מתפרץ, והם אינם יכולים להדביק. אם אדם אומר לכם שהוא אנדיטקטבל, המשמעות היא שהוא מקבל טיפול תרופתי, נמצא במעקב רפואי מסודר ו*לא יכול להדביק אתכם*!!

גבעות, היות וחיפוש גוגל מהיר היה אומר לך את כל זה, קצת עצוב שרצת לכתוב פה מה שכתבת. חוסר ההבנה והידע שלך יוצרים רושם מוטעה לחלוטין. ארגון הנשאים בישראל מנסה להביא לתודעת הציבור את הרעיון שיש דבר כזה אנדיטקטבל, שאפשר לחיות חיים נורמטיביים לגמרי עם אדם שהוא אנדיטקבל, ואתה בא וכותב את הדברים האלה. לרגע לא חושב שהתכוונת לרע, אבל בהחלט עלול להגרם נזק מאמירה כזו.

אם מישהו רוצה יותר פרטים על נושא האנדיטקטבל, פנו אלי בפרטי ואשמח לספק
דרקן ראהל​(נשלט){מית}
לפני 4 שנים • 3 בנוב׳ 2019
עזאזל, גבעות עכשיו הסתכלתי בקישור,וכל מה שכתבתי מוסבר באתר הזה!! גבעות, מה לא הבנת?? זה לא מסתדר עם הדעות שלך, אז זה לא נכון?? יש לי היכרות עם אבינוף פרומר, אחד מהכוחות המרכזיים מאחורי הקמפיין הזה, שכל מטרתו היא להביא את המידע הזה לציבור הישראלי.
ואתה בא ומקשר את זה ללוביזם והליטוסיס?
לועג למונח עם ההערה בסוף?
אין לי מילים כמה אני כועס ומאוכזב
גבעות​(נשלט)
לפני 4 שנים • 3 בנוב׳ 2019
גבעות​(נשלט) • 3 בנוב׳ 2019
אחלק את התגובה שלי לשני חלקים- קודם התנצלות והסבר מאיפה הגיעה ההודעה הקודמת שלי, ואח"כ בחינה מחודשת של המצב בצורה שיותר הולמת את הטיפול בנושא בתגובת המשך.

החיפזון הוא מהשטן. הבוקר קמתי לגלות את הבאנר שמפרסם את הקמפיין החדש ואת המסר על סקס בטוח. היות והנושא עלה בדיוק בשרשור זה, החלטתי להיכנס ולבדוק. לא ראיתי שאף אחד הגיב על עליית הבאנר עדיין והחלטתי בצעד לא אופייני להיות זה שימשוך תשומת לב לסיפור [וגם אליי. גם בהיבריס אני חוטא]. התגובה התבססה על רושם ראשוני בלבד. בלי קריאה מעמיקה, בלי התייחסות לקולות המקצועיים שתומכים במסר, בלי התייחסות לאגודה שעומדת מאחורי הקמפיין, בלי שיש לי קשר אישי קודם או הבנה בסיסית בזיהוי וטיפול ב-HIV. נקודת התחלה לא טובה.

מה כן היה לי:
♦️ תכניות לצאת מהבית. לא הרבה זמן או סבלנות להתמודד ולהתעמק במונח חדש. בטח לא לצפות בוידאו או להיכנס לקישורים. התוצאה היא תמונה חלקית של מה שניסו להעביר, בנוסף לחוסר הבנה ברמת הבנת הנקרא של מה שכבר קלטתי. מדהים מה קרה לי עכשיו שכקראתי את הדף בפעם השנייה והשלישית. מכאן הבורות.
♦️ קישור שנמצא בבאנר שחולק מקום עם פרסומות של ממש. אתר שנבנה בוויקס עם עיצוב מוקפד והרבה מילות באזז. הרגשתי שמנסים למכור לנו כקהילה משהו ולא אהבתי את ההרגשה. מכאן מרבית הארס.
♦️ שרשור חי וקיים בפורום על סקס ללא קונדום. לפעמים החיים מספקים לנו צירופי מקרים וזו היתה הזדמנות פז להיכנס לדיון עם כיוון חדש. כאמור, היבריס.
כל אלו יחדיו יצרו מערבולת של סקפטיות וסרקזם. בחיים המקצועיים שלי אני מתעסק בין היתר בשינוי עמדות והעמדה שניסו להעביר בקישור כל כך לא נראתה לי תואמת לתגובות שנכתבו כאן קודם שחשבתי באמת ובתמים שדווקא אקבל תמיכה לדבריי. בחרתי לצאת להתקפה. קטונתי.

עצוב לי שה'תרומה' שלי לדיון נכנסה לעמוד הראשון שם היא תישאר לדיראון עולם. אני מצטער על הזלזול, מתחרט שלא בדקתי קודם את עצמי, ומבקש סליחה מכל מי שמתמודד עם המחלה והסטיגמות הקשורות בה.
מהסוף להתחלה- ההתייחסות שלי לפרנויה היתה בטעם רע, גם אם חשבתי שהייתי נורא חכם כשכתבתי את מה שכתבתי. ההתיחסות ללוביזם תקפה את האנשים ולא את המסר. ההתיחסות להליטוזס מוכיחה את חוסר ההשקעה בכתיבה היות והיא טעות בפני עצמה. אנדיטקטבל ממציאים סף חדש של פתרון, ולא בעיה כפי שחשבתי וניסיתי להציג.
ההגדרה שלי שגויה. פשוט כך. ההערה על האוכלוסיה בארץ שגויה. פשוט כך. אני עוד יותר כועס על עצמי כי בקישור הם דואגים אפילו להדגיש את הטקסט הרלוונטי. אני אפילו לא הולך לתרץ סיבה לעצלנות שהפגנתי.

דרקן, תודה שהסבת את תשומת ליבי לכשלים. אני מקווה שהצלחתי להבהיר שמה שנכתב לא הגיע בגלל חוסר הסכמה עם הדעות והמסר של העמותה והקמפיין. גילוי נאות לפני שאחזור לכתוב את הממצאים שלי- אני עדיין סקפטי. כל שאבקש הוא שכשאתן ביקורת רצינית ולגיטימית תמצאו לנכון להמשיך ולענות לי באותו אופן.
דרקן ראהל​(נשלט){מית}
לפני 4 שנים • 3 בנוב׳ 2019
קודם כל, יצאת מלך. לגבי סקפטיות - זה לגיטימי. זו מטרת הקמפיין - להעלות מודעות, ושאנשים ילמדו.
מאמר מקרי ששלפתי בנושא:
https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(19)30418-0/fulltext

(זה מירחון נחשב)
והנה דף מהcdc, המרכז למחלות האמריקאי שתמיד מוזכר בסרטים
https://www.cdc.gov/hiv/risk/estimates/preventionstrategies.html
כולו הסברים על מה שנקרא u=u, או בעברית אנדיטקטבל (לא ניתן לגילוי) שווה אנטרנסטמיטבל (לא ניתן להעברה, הדבקה)
ולמי שלא בא לו בטוב אנגלית, הנה הדף של הועד למלחמה באיידס:
http://www.aidsisrael.org.il/article/undetectable