סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

אישה קיימה עם בעלה יחסי סאדו-מאזו והתלוננה במשטרה שהוא היכה

לילית חדשה
לפני 4 שנים • 31 בדצמ׳ 2019
לילית חדשה • 31 בדצמ׳ 2019
סלייב,
1. "יחסים בין בגירים וקטינים בכל וורסיה שהיא אסורים."

יחסים בין בגיר/ה לקטין/ה אסורים במקרים מסויימים. לא בכל המקרים. לראייה לך תראה כמה תיכוניסטיות יוצאות עם חיילים.

2. "קודם כל למה להכניס לתמונה משהו שלא דיברנו עליו, "
דווקא דובר על יחסים בין צד חזק צד לצד חלש.
והדוגמא על האלכוהול היתה כדי להראות שזה לא שייך רק לתחום של מערכות היחסים.

3. "אבל ב"יחסים אסורים" בין שני בגירים אני חושב שאסור לוותר לאף אחד מהצדדים כי גם הצד" החלש" אמור לדעת את החוק\הוראה "
לרוב החוק/ הכלל/ ההוראה חלים רק על הצד החזק. לא על הצד החלש.
יש לזה לא מעט סיבות- למנוע העדפה, אפליה, פגיעה באחרים/ות, למנוע אפשרות שהצד החלש לא יכול לסרב, למנוע אפשרות שהצד החזק ינסה לנצל לרעה
ואפילו לדאוג לשם הטוב של הארגון/ מוסד/ עסק/ חברה.

4." ומאידך, בעניין החוק\תקנה\הוראה... עצם העובדה שיש כל כך הרבה אי הבנה בקרב הציבור והעדר הגיון אומרים דבר פשוט : החוק לא נוסח נכון, לא חשבו עליו עד הסוף והוא מבחינת תקנה שהציבור לא יכול לעמוד בה. זה פשוט לא אנושי."

יודע מה? מסכימה חלקית,
ייתכן ובאמת התקנות מנוסחות בצורה מעורפלת, לא ברורה ולא אחידה.
וקשרים יכולים להיווצר בכל מיני מקומות
אבל ברגע שקשר שכזה נוצר ברוב המוחלט של המקרים כן יש אפשרות 'להלבין' את הקשר והיא לדווח עליו ומן הסתם לשאת בהשלכות שעיקרן נועדו למנוע את הבעיות העלולות לנבוע מהקשר (למשל העברה מהתפקיד).

israelislave כתב/ה:

חיילות בגדוד שריון. כן או לא?


אתה בטוח שקראת את הכתבה?? כל הנקודות שלך מקבלות התייחסות שם.

1. "*אבל אותו גדוד -לא - יוכל להלחם באותם תנאים כמו עוד גדוד סדיר גברי או גדוד מילואים ולמעשה, ביום פקודה אי אפשר לבנות עליו. ולפיכך הוא מיותר לחלוטין."

שוב- הוא לא אמור להילחם באותם תנאים כמו הגדוד הגברי. הוא אמור לחתוך מלפפונים כדי לאפשר לגדודים הגבריים לקצוץ עגבניות.
ולמעשה הוא מאפשר לגדודים הגבריים להתרכז בקיצוץ העגבניות ולא לדאוג למלפפונים. ולכן הוא לא מיותר.

2. " כלומר הורדת סף הדרישות. והרי אם נמצאה שיטה "יותר יעילה" למה להחיל אותה רק על נשים? מכבסת מילים. "

לא הבנת. שינוי השיטה לא נבעה משילוב הנשים בשיריון. שילוב הנשים בשיריון נבע משינוי השיטה: "מטרת המהלך לא נגעה לשוויון בין המינים, אלא נבעה מהצורך לאמן יותר את לוחמי חטיבות החי"ר, השריון וההנדסה למלחמה. צה"ל עבר לפני כשנתיים למודל אימונים של...." זה מתוך הכתבה שאתה הבאת.
כלומר בלי קשר להכנסת הנשים לשיריון צהל שינה את שיטת ההכשרה של השיריון.
"ואת הפער בגזרות השלימו בעיקר גדודי מילואים, בעלות של עשרות מיליוני שקלים." שוב- מתוך הכתבה.
כלומר כתוצאה מהשינוי- נוצרו חורים. את החורים האלה סתמו בעזרת גדודי מילואים- בעלויות גבוהות.
כדי לסתום את החורים בצורה יותר יעילה ולהפחית את העלויות צהל החליט לשלב נשים בשיריון.

3 אז זהו שלא. אם הטנק אותו הטנק, המדים אותם מדים, הכובע אותו הכובע, השכר, ההטבות, כולם אותו דבר אבל מהגדוד המסוים הזה דורשים פחות ומצפים לפחות - זה לא שוויון. זה כניעה לגחמות פמיניסטיות.

אז זהו שכן. נניח ש, הטנק אותו הטנק, המדים אותם מדים, הכובע אותו הכובע, השכר, ההטבות, כולם אותו דבר. אבל
א'. המטרה והמשימה של הגדוד המסויים הזה היא אחרת.
ב' עצם קיומו מקל על גדודי הגברים כי הגדוד הזה לוקח על עצמו חלק מהמשימות של גדודי הגברים.
ג' כרגע מדובר בניסיון. אם הוא יצליח הוא בתקווה כנראה יתרחב. במיוחד אם וככל שישראל תשתחרר מ"ה"טראומה הלאומית" הפוטנציאלית שגלומה בחטיפת חיילת - אשה" אם להשתמש במילים שלך וככל שנדע לבנות תהליכי הכשרה שמותאמים לנשים.

4."אז אם קצין שריון יוצא אומר שיחידה פחות מיומנת, פחות מבצעית ופחות שימושית טובה באותה מידה כמו יחידה יותר מיומנת, יותר שימושית ויותר מבצעית אחד מאתנו צריך להזדכות על המוח באפסנאות. "

זו הגירסא שלך. גם הרמטכל הקודם וגם קצין השיריון היוצא אומרים שהניסוי היה מוצלח ועמד בציפיות ובמטרות. אז אולי הגדוד הזה הוא לא פחות מיומן מהגדודים האחרים?

לעניין החוקים והדוגמאות האחרות:
בתור התחלה- כבר אמרתי : חלק מהדוגמאות בחוק וחלק ממערכות אחרות.

1. " לא מבין. הלכתי לחוק ובדקתי איפה בדיוק יש שם אפליה בין המינים. הואילי להאיר את עיניי? "
בטח. חוק השמות- סעיף 3 "יילד מקבל מלידה את שם משפחת הוריו. היו להורים שמות משפחה שונים, מקבל הילד את שם משפחת אביו, זולת אם הסכימו ההורים שיקבל את שם משפחת האם או שמות המשפחה של שני ההורים; אולם ילד שנולד כשאמו אינה נשואה לאביו, מקבל מלידה את שם משפחת אמו, זולת אם רצתה האם שיקבל שם משפחת האב והאב הסכים לכך או שהאם היתה ידועה בצבור כאשתו ואם הסכימו ההורים, יקבל את שמות המשפחה של שניהם."

כלומר הדיפולט הוא לתת את שם המשפחה של האבא. מתי זה לא קורה? א' כשיש בחירה מוסכמת אחרת. (ולמרבה השעשוע זה כמו בחזקת הגיל הרך הדיפולט הוא לתת משמורת לאישה אלא אם יש הסכמה אחרת) ב' כשלא מדובר בזוג נשוי.
(למרות שאולי המטרה של החוק השמות היא לגרום לנשים לא לרצות להתחתן ולהרוס את התא המשפחתי?)

סעיף 179 לחוק העונשין: "היה הדין החל על הנישואין החדשים דין התורה, לא יורשע אדם על עבירה לפי סעיף 176 אם הנישואין החדשים נערכו לאחר שניתן לו היתר נישואין לפי פסק דין סופי של בית דין רבני ופסק הדין אושר בידי נשיא בית הדין הרבני הגדול. "

בפעם האחרונה שבדקתי, ביהדות רק גבר יכול לקבל היתר לנישואין נוספים בעודו נשוי לאישה.
כלומר פועל יוצא של החוק הזה שאישה תמיד תיחשב כעבריינית אם תתחתן עם שני גברים אבל גבר לא תמיד.

2. "זה לא חוק, זו בחירה חברתית, אף אחד לא מונע ממירב מיכאלי, בחקיקה, לדבר איך שהיא רוצה. "

טעות. זה פועל יוצא של חוק. 'חוק המוסד העליון ללשון העברית' הסמיך את האקדמיה ללשון העברית להיות המוסד הפוסק בתחום הלשון והשפה העברית.
החלטות האקדמיה לא מחייבות את הציבור הרחב אבל כן את המדינה, מוסדותיה ורשויותיה. ולכן כל עוד עמדתה של האקדמיה שיש לדבר ולכתוב בלשון זכר, מירב מיכאלי אמנם יכולה לדבר בלשון נקבה אפילו במליאת הכנסת
אבל עדיין כל הצעת חוק שהיא תגיש תידרש להיות בלשון זכר.

3. "אם זה טוב לבתי הספר לרפואה הטובים בעולם אני מעז לחשוב שזה אמור לספק את כל מי שלא משקיע המון המון זמן ואנרגיה לחפש משהו כדי לבסס עליו טענה. "
רק שהשילוב בין מגדר לרפואה צובר יותר ויותר עניין ומושך יותר ויותר תשומת לב כי אם להיות בוטה- לומדים לטפל בגברים ועל הדרך מתות נשים.

4. " שוב. לא חקיקה. בטח לא בישראל. הגורם העולמי המוכר ביותר הוא ה FDA האמריקאי שפועל ע"פ החוק בארה"ב. "
הFDA היה זה שההציב את הדרישה שלא לנסות על נשים. כלומר גם פה- אם הגוף שהוסמך על ידי המדינה בתחום מסויים קובע כלל שבפועל מתעלם ואף פוגע בנשים.
וגם בארץ, השתתפות נשים בניסויים היא דיי נמוכה.

5. איך את יכולה לטעון לאפליה אם אין השוואה לסטטוס גברי?
פשוט- החוק אומר שכדי לעבור הליך רפואי כלשהו, אני צריכה לקבל אישור על בסיס לא רפואי. והרצון שלי לא משנה.
עד כמה שידוע לי אין מקבילה כזו לגבר.

6. *מה בשרותים ציבוריים ובתחבורה הציבורית מפלים לנשים?

שירותים ציבוריים- בזמן שאישה אחת תהיה בשירותים יהיו כ-4 גברים.
(בגלל הבדלים פיזיולוגיים, בגלל הבדלים בהתאמת המרחב הציבורי לגברים מול נשים)
תחבורה ציבורית- תדירות קווים ומסלולי קווים יותר מותאמים לצרכים שבעיקר מאפיינים גברים ולא נשים.

7. "תהליכי ההכשרה בצה"ל נקבעים ע"י צה"ל בהתאמה לתפקיד. איפה האפליה?"
תהליכי ההכשרה בצהל נקבעים בין היתר לפי סרגל המאמצים. סרגל המאמצים נבנה ומותאם ליכולתו של המתגייס ולא של המתגייסת.
(זו אחת הסיבות לכך שחר"פ אמרו שאם תהיה התאמה של תהליך ההכשרה ללוחמות אחוז הפציעות יקטן)

israelislave כתב/ה:

אלו הבעיות שלך? שירותים ציבוריים ודיבור בציבור בלשון זכר?


תור ארוך בשירותים בהחלט יכול להיות בעיה
וגם דיבור בלשון שמוחקת חלק מהזהות שלי
אבל הבעיות שלי סלייב הן
שהזהות שלי לא נלקחת בצורה שווה לזהות של בן זוגי במקרה שיש ילדיםות (ותא משפחתי מסורתי).
שתמותת נשים ממחלות לב גבוהה פי 4 מתמותת גברים ממחלות לב.
שההליכים והפרוצדורות הרפואיות מותאמות בראש ובראשונה לדרכים בהן מחלות מתבטאות בגברים.
שמחלות שמופיעות רק אצל נשים כמעט ולא זוכות למחקר וזמן האבחון עומד על שנים (כמו אנדומטריוזיס).
שבאותו נושא אני אדרש לעבור ערכאות משפטיות נרחבות וגבר רק יצטרך להתנות בזה את הגט.
שהרבה הרבה לפני שהיה את התירוץ של תקנה 2.5 תלונות של נשים על עבירות מין ואלמ"ב לא זכו למענה.

ויש גם את זה שגברים חוקקו ותיקנו חוקים ואיכשהו נשים אשמות בהם- כמו החוק למניעת העסקת עברייני מין במוסדות מסויימים.


"האישה הישראלית היא מהנשים הכי פריבילגיות בעולם המערבי, אם היית צריכה ללכת עד לטעונים שהבאת כדי להתווכח אתי עד כמה מצבכן כנשים גרוע מול המדינה הוכחת לי עד כמה את מנותקת מהמציאות של מאות מליוני נשים שנאבקות בשביל שוויון אמתיי. "

א' אם אני חיה בישראל לדעתי האישית הגיוני שאני אהיה מוטרדת מדברים שמתרחשים בארץ וארצה לשנות אותם ולו מתוך זה שהם משפיעים עליי.
ב' שוויון אמיתי זה לא רק שאני לא אחשב כרכוש או שיהיה מותר להכות אותי, לאנוס אותי להתעלל בי או להשפיל אותי.
שוויון אמיתי זה שהזהות שלי תיחשב באותה המידה. שוויון אמיתי זה שהמרחב הציבורי יותאם גם לנשים ולא רק לגברים. שוויון אמיתי זה שאחריות הורית תחול על אבות באותה המידה כמו על אימהות מרגע הלידה. שוויון אמיתי זה שאימהות לא תיחשב מכשול. שוויון אמיתי זה שהכשרות ותהליכים שונים יותאמו לנשים ולא רק לגברים. שוויון אמיתי זה שלאישה ולגבר ייהיו באמת את אותן ההזדמנויות והאפשרויות.
שוויון אמיתי זה שזכות האישה על גופה לא תיחשב פחות מול זכות של צבר תאים, שוויון אמיתי זה שזכות האישה על גופה לא תהיה שונה במהותה מזכותו של גבר על גופו.
שוויון אמיתי זה כשהחברה לא תגדיר לנו מה נשי ומה גברי- מה נשים יכולות ומה לא או מה גברים יכולים ומה לא.

וכן- שוויון אמיתי זה כשאני יכולה להחליט עם מי אני אתחתן, האם ומה אני אלמד, באיזה תחום אני אעסוק, האם יפגעו וישחיתו את הגוף שלי וכן הלאה.


ספר לי, איך אתה רואה שוויון אמיתי?
israelislave
לפני 4 שנים • 1 בינו׳ 2020
israelislave • 1 בינו׳ 2020
לילית חדשה
בוקר טוב ושנה אזרחית טובה

אני רואה שוויון בדיוק כפי שאת רואה אותו בשורה האחרונה לתגובתך.

"שוויון אמיתי זה כשאני יכולה להחליט עם מי אני אתחתן, האם ומה אני אלמד, באיזה תחום אני אעסוק, האם יפגעו וישחיתו את הגוף שלי וכן הלאה"

זה בדיוק הבית בו גדלתי. זה בדיוק מה שראיתי וחוויתי, זה בדיוק מה שישמתי בכל מערכת יחסים בחיי.

אמי ואבי היו רופאים. אמי למדה - מבחירה - רפואה - בשנות ה 50, הרבה לפני הגל הפמיניסטי השני. הורי עלו ארצה בשנות השישים וכמו מרבית העולם מהגוש הקומוניסטי בקושי עם החולצה שעל גבם.

לאט לאט ובהתמדה אמי בנתה לעצמה קריירה עד שהגיעה לנקודה אליה בדיוק שאפה, רופאה מנהלת אזורית בתפקיד ושכר מעולים ודי והותר זמן פנוי גם לקריירה וגם לבית.

אבי גם טיפס במעלה הדרגים ותפקידו האחרון היה מנהל מחלקה בביה"ח תל השומר למעלה מ15 שנים.

אמי הרוויחה כ30 אחוז יותר ממנו.

הפעם היחידה שחוויתי אלימות בבית הייתה כאשר אמי ריסקה צלחת על הרצפה - כנראה בתקופת המעבר icon_smile.gif

כל חוסר שוויון בחוק חייב להיות מתוקן לאלתר.

באשר לשרותים ציבוריים ותחבורה ציבורית אני מודה שלא הייתי מודע לבעיה אם היא בכלל קיימת.

באשר לצבא. סורי, דעתי לא תשתנה. איך שאת או הכתבה בעיתון הופכים את זה אני רואה גדוד שקיים בגלל ירידה ברף הנדרש.

אחריות הורית. זה שאני הורה הכניס אותי בכל לכל הסרט הרע הזה שנקרא "יחסי נשים גברים" טרם רצוני לממש את מה שאת חשבתי שזו זכותי הבסיסית - הורות מלאה ושווה לבני יחידי פתח לפני עולם נורא, שטני, רצחני ומכוון של התעמרות בגברים ישראלים הכי נורמטיביים שיש, התעללות ששולחת עשרות מדי שנה ותרתי משמע למותם.

אני מודה, אלמלא אשתי המדהימה, האחת והיחידה, הנפש התאומה שלי, היו רגעים בארבעת השנים האחרונות שעולמי היה כה חשוך עד ששליחת יד בנפשי נראתה סוף קורץ.

יש בעיות גדולות בישראל, נכון שהן באות לידי ביטוי ברמת הפרט אבל הסיבות להתנהגות הפרט נעוצות בהתנהגות המערכתית, עובדות כמו ההרכב האנושי של אזרחי המדינה, "השכונה" בה אנו חיים, מצב פוליטי וכלכלי. אני חושב שבהכללה אסור להשוות יחס ערבי מוסלמי לאשה ליחס יהודי לאשה כשם שאי אפשר להשוות יחס לאשה בעדה האתיופית כמו בעדה הרוסית - שתי עליות מאותה תקופה בערך.

אנחנו כ"עם" כל כך מפולגים, מסוכסכים, מחזיקים בתפיסות עולם כל כך שונות. כתבת "אם אני חיה בישראל לדעתי האישית הגיוני שאני אהיה מוטרדת מדברים שמתרחשים בארץ" אבל ישראל עדין לא החליטה אם היא רוצה להיות חלק מ"השכונה" או חלק מאירופה או ארה"ב. וכשלא מחליטים הרוב קובע את הטון.

והרוב בישראל חושב אחרת ממך וממני.

ולתוך כל הסלט הזה שולחת ידה, או יותר נכון, מגף דורסני, שלוחה של תנועה עולמית שמטרתה הרס החברה המערבית מתוך אמונה שרק מתוך החורבן יכול לקום משהו יותר טוב, איזושהי אוטופיה בולשביקית, שוויונית, מנוהלת מא' ועד ת' ע"י המדינה, "האבא" של כולם, ובשם האידאולוגיה הזו אותה תנועה מייצרת קבוצות, ומייצרת סכסוכים בין הקבוצות, ואין יותר דו-שיח אלא "הסכם עמי או שאחסל אותך"

לדעתי ולדעת רבים האקדמיה, מדעי הרוח, נחטפה ע"י אותם גורמים והתלמידים הפכו חטופים ששומעים רק שופר אידאולוגי אחד, גיוון דעות חוסל, מי שמעז להביע דעה שונה מאוים ומועלם, הגענו לזמנים בהם פמיניסטית מפורסמת מוגדרת כלא פמיניסטית רק כי העזה להביע דעה שונה, הומו מוצהר הוא "כבר לא הומו, הוא רק שוכב עם גברים" בגלל חברות "במפלגה הלא נכונה", קניה ווסט כבר לא שחור כי העז להביע דעות "לא שחורות", אישה היא כבר לא אשה אלא אשה CIS.... הכל מתפורר, וזה לא מקרה.

ברשותך עכשיו אני אשאל אותך שאלה.

מתשובתך ברור שהבעיות שמטרידות אותך הן ברמה המערכתית. אם כך, מדוע כל שדולת הנשים עסוקה כל כולה בדלגיטימציה של הגבר תוך שימוש בהסתה, שקרים, שימושים בביטויים נוראיים כמו "גבריות רעילה" , למה שדולת הנשים מתנגדת להורות שווינית, לנוסחת שיפמן למזונות, לגילוי המידע האמיתי אודות אלימות במשפחה, אלימות נגד חסרי ישע ונתונים נוספים שלא מחמיאים לנשים?

האם אמירת אמת אינה חלק משוויון? היתכן שבניגוד אליך, ששואפת לשוויון אמתיי, מטרת שדולת הנשים היא יתרון נשי תוך רמיסת הגברים?
דובשניתי
לפני 4 שנים • 1 בינו׳ 2020
דובשניתי • 1 בינו׳ 2020
אי אפשר לדעת מי משקר שם.
ייתכן גם שהתקיפה אכן הייתה אמיתית ולא קשורה לעובדה שזה היה אופן היחסים.

דבר אחד בטוח.
זוג שמתגרש ומוציא את אופי היחסים החוצה, זה מגעיל ודוחה ורעות לשמה. ולא משנה מי יזם זאת.
kyogen​(שולט){צמח בר}
לפני 4 שנים • 1 בינו׳ 2020
kyogen​(שולט){צמח בר} • 1 בינו׳ 2020
האמירה הביקורתית הזו על הוצאת אופי היחסים החוצה - היא אחד הדברים העיקריים שמקשה על נשים בתלונות על אלימות במשפחה.

גם כיום, מתלוננות לא מעטות נתקלות בתחנת המשטרה במבט שלילי של שוטרים שלא מבין למה היא החליטה 'לכבס את הכביסה המלוכלכת' בחוץ.

כל עוד החברה הישראלית לא תלמד לחבק פניות לעזרה שבהכרח מוציאות את אופי היחסים החוצה יהיה צורך בהיבטים של אפליה מתקנת במערכות האכיפה והמשפט שסלייב כל-כך מתלונן עליה.
Sm Art{☆Sm}
לפני 4 שנים • 1 בינו׳ 2020
Sm Art{☆Sm} • 1 בינו׳ 2020
עורבא פרח .

מחדר החקירות ,הודלף מידע כי הכול היה ,
"פיעק ניוז " .
לא היה בניהם בדס"מ ,מעולם.
לא היה להם ציוד בדסמ" .
הם לא אוהבים בדסמ" .
הם לא מכירים שם אתר בדסמ'י .מאלפי האתרים הקיימים אין כזה מקרה ,ואין קשר לבדסמ".
israelislave
לפני 4 שנים • 1 בינו׳ 2020
israelislave • 1 בינו׳ 2020
kyogen כתב/ה:
האמירה הביקורתית הזו על הוצאת אופי היחסים החוצה - היא אחד הדברים העיקריים שמקשה על נשים בתלונות על אלימות במשפחה.

גם כיום, מתלוננות לא מעטות נתקלות בתחנת המשטרה במבט שלילי של שוטרים שלא מבין למה היא החליטה 'לכבס את הכביסה המלוכלכת' בחוץ.

כל עוד החברה הישראלית לא תלמד לחבק פניות לעזרה שבהכרח מוציאות את אופי היחסים החוצה יהיה צורך בהיבטים של אפליה מתקנת במערכות האכיפה והמשפט שסלייב כל-כך מתלונן עליה.


הכתובת היחידה לטענות לחוסר אמון צריכות להיות מופנות למתלוננות השווא, למשטרה שמגלה את השקר ולא ממליצה לפרקליטות להגיש כתב אישום וכמובן הפרקליטות שנמנעת לעשות זאת למרות שתקנה 2.5 בוטלה ב2017.
דרקן ראהל​(נשלט){מית}
לפני 4 שנים • 1 בינו׳ 2020
כדורית כתב/ה:
אי אפשר לדעת מי משקר שם.
ייתכן גם שהתקיפה אכן הייתה אמיתית ולא קשורה לעובדה שזה היה אופן היחסים.

דבר אחד בטוח.
זוג שמתגרש ומוציא את אופי היחסים החוצה, זה מגעיל ודוחה ורעות לשמה. ולא משנה מי יזם זאת.


תודה!!! האדם היחיד שיכול לקרוא מה שאשכרה כתוב. בלי להוסיף, בלי להוריד. שיכול לתהות בלי לכפות דעה. ברכה עלייך ועל כל קרובייך ודורשי שלומך, אמן
דרקן ראהל​(נשלט){מית}
לפני 4 שנים • 1 בינו׳ 2020
kyogen כתב/ה:
האמירה הביקורתית הזו על הוצאת אופי היחסים החוצה - היא אחד הדברים העיקריים שמקשה על נשים בתלונות על אלימות במשפחה.

גם כיום, מתלוננות לא מעטות נתקלות בתחנת המשטרה במבט שלילי של שוטרים שלא מבין למה היא החליטה 'לכבס את הכביסה המלוכלכת' בחוץ.

כל עוד החברה הישראלית לא תלמד לחבק פניות לעזרה שבהכרח מוציאות את אופי היחסים החוצה יהיה צורך בהיבטים של אפליה מתקנת במערכות האכיפה והמשפט שסלייב כל-כך מתלונן עליה.


הסכמתי עם האמירה השנייה מסיבה מסוימת.
אני הבנתי שהכוונה לא היתה שכביסה מלוכלכת רק בבית. הבנתי שכאשר זוג מגיע ככה למשטרה ולתקשורת, עם נקמנות ושקרים, ואלימות וסמטוחה - משהו רקוב בממלכת דנמרק.
ככה קראתי, ככה לייקתי ותמכתי.
דרקן ראהל​(נשלט){מית}
לפני 4 שנים • 1 בינו׳ 2020
israelislave כתב/ה:
לילית חדשה
בוקר טוב ושנה אזרחית טובה

אני רואה שוויון בדיוק כפי שאת רואה אותו בשורה האחרונה לתגובתך.

"שוויון אמיתי זה כשאני יכולה להחליט עם מי אני אתחתן, האם ומה אני אלמד, באיזה תחום אני אעסוק, האם יפגעו וישחיתו את הגוף שלי וכן הלאה"

זה בדיוק הבית בו גדלתי. זה בדיוק מה שראיתי וחוויתי, זה בדיוק מה שישמתי בכל מערכת יחסים בחיי.

אמי ואבי היו רופאים. אמי למדה - מבחירה - רפואה - בשנות ה 50, הרבה לפני הגל הפמיניסטי השני. הורי עלו ארצה בשנות השישים וכמו מרבית העולם מהגוש הקומוניסטי בקושי עם החולצה שעל גבם.

לאט לאט ובהתמדה אמי בנתה לעצמה קריירה עד שהגיעה לנקודה אליה בדיוק שאפה, רופאה מנהלת אזורית בתפקיד ושכר מעולים ודי והותר זמן פנוי גם לקריירה וגם לבית.

אבי גם טיפס במעלה הדרגים ותפקידו האחרון היה מנהל מחלקה בביה"ח תל השומר למעלה מ15 שנים.

אמי הרוויחה כ30 אחוז יותר ממנו.

הפעם היחידה שחוויתי אלימות בבית הייתה כאשר אמי ריסקה צלחת על הרצפה - כנראה בתקופת המעבר icon_smile.gif

כל חוסר שוויון בחוק חייב להיות מתוקן לאלתר.

באשר לשרותים ציבוריים ותחבורה ציבורית אני מודה שלא הייתי מודע לבעיה אם היא בכלל קיימת.

באשר לצבא. סורי, דעתי לא תשתנה. איך שאת או הכתבה בעיתון הופכים את זה אני רואה גדוד שקיים בגלל ירידה ברף הנדרש.

אחריות הורית. זה שאני הורה הכניס אותי בכל לכל הסרט הרע הזה שנקרא "יחסי נשים גברים" טרם רצוני לממש את מה שאת חשבתי שזו זכותי הבסיסית - הורות מלאה ושווה לבני יחידי פתח לפני עולם נורא, שטני, רצחני ומכוון של התעמרות בגברים ישראלים הכי נורמטיביים שיש, התעללות ששולחת עשרות מדי שנה ותרתי משמע למותם.

אני מודה, אלמלא אשתי המדהימה, האחת והיחידה, הנפש התאומה שלי, היו רגעים בארבעת השנים האחרונות שעולמי היה כה חשוך עד ששליחת יד בנפשי נראתה סוף קורץ.

יש בעיות גדולות בישראל, נכון שהן באות לידי ביטוי ברמת הפרט אבל הסיבות להתנהגות הפרט נעוצות בהתנהגות המערכתית, עובדות כמו ההרכב האנושי של אזרחי המדינה, "השכונה" בה אנו חיים, מצב פוליטי וכלכלי. אני חושב שבהכללה אסור להשוות יחס ערבי מוסלמי לאשה ליחס יהודי לאשה כשם שאי אפשר להשוות יחס לאשה בעדה האתיופית כמו בעדה הרוסית - שתי עליות מאותה תקופה בערך.

אנחנו כ"עם" כל כך מפולגים, מסוכסכים, מחזיקים בתפיסות עולם כל כך שונות. כתבת "אם אני חיה בישראל לדעתי האישית הגיוני שאני אהיה מוטרדת מדברים שמתרחשים בארץ" אבל ישראל עדין לא החליטה אם היא רוצה להיות חלק מ"השכונה" או חלק מאירופה או ארה"ב. וכשלא מחליטים הרוב קובע את הטון.

והרוב בישראל חושב אחרת ממך וממני.

ולתוך כל הסלט הזה שולחת ידה, או יותר נכון, מגף דורסני, שלוחה של תנועה עולמית שמטרתה הרס החברה המערבית מתוך אמונה שרק מתוך החורבן יכול לקום משהו יותר טוב, איזושהי אוטופיה בולשביקית, שוויונית, מנוהלת מא' ועד ת' ע"י המדינה, "האבא" של כולם, ובשם האידאולוגיה הזו אותה תנועה מייצרת קבוצות, ומייצרת סכסוכים בין הקבוצות, ואין יותר דו-שיח אלא "הסכם עמי או שאחסל אותך"

לדעתי ולדעת רבים האקדמיה, מדעי הרוח, נחטפה ע"י אותם גורמים והתלמידים הפכו חטופים ששומעים רק שופר אידאולוגי אחד, גיוון דעות חוסל, מי שמעז להביע דעה שונה מאוים ומועלם, הגענו לזמנים בהם פמיניסטית מפורסמת מוגדרת כלא פמיניסטית רק כי העזה להביע דעה שונה, הומו מוצהר הוא "כבר לא הומו, הוא רק שוכב עם גברים" בגלל חברות "במפלגה הלא נכונה", קניה ווסט כבר לא שחור כי העז להביע דעות "לא שחורות", אישה היא כבר לא אשה אלא אשה CIS.... הכל מתפורר, וזה לא מקרה.

ברשותך עכשיו אני אשאל אותך שאלה.

מתשובתך ברור שהבעיות שמטרידות אותך הן ברמה המערכתית. אם כך, מדוע כל שדולת הנשים עסוקה כל כולה בדלגיטימציה של הגבר תוך שימוש בהסתה, שקרים, שימושים בביטויים נוראיים כמו "גבריות רעילה" , למה שדולת הנשים מתנגדת להורות שווינית, לנוסחת שיפמן למזונות, לגילוי המידע האמיתי אודות אלימות במשפחה, אלימות נגד חסרי ישע ונתונים נוספים שלא מחמיאים לנשים?

האם אמירת אמת אינה חלק משוויון? היתכן שבניגוד אליך, ששואפת לשוויון אמתיי, מטרת שדולת הנשים היא יתרון נשי תוך רמיסת הגברים?


שוויון אמיתי זה כשתרשה ללהטב להתחתן ולגדל ילדים בשקט.
שוויון אמיתי זה כשתקבל מישהי כאישה בלי להציץ לה מתחת לחצאית כדי לבדוק אם יש לה דלוזיות.
יש מקומות בעולם שלוקחים ילדים מאבא כי הוא הומו. למשל, חצי שנה בלי הילדים לאקס שלי, כי הוא הומו. פה, בישראל. אז אתה תדאג לשוויון הזה? כי אחנו גברים, וכל הגברים אחוקים, לא? או שאחנו הגברים שהורסים את המערב? ובכלל, למה אתה לא נלחם עבור זכויותיו של גבר שרוצה ניתוח לשינוי מין? איפה המלחמה לוודא שנשים שעברו ניתוח לשינוי מין יקבלו את כל זכויות הגבר שלהן? (אני יודע שממש חיפפתי עם מגדר. סליחה מקהילת הטרנסים, הקווירים, והנון-בינארי. זה לצורך הדיון)

למה נראה לך שהרוב חושב אחרת? אתה מאמין שהרוב פה רוצה להדמות למדינות ערב? שהרוב נגד שוויון?

גיוון דעות חוסל כמו שאני צנצנת. חסרות דעות פה בכלוב? זה בגלל העדר גיוון בדעות שהמדינה הולכת לבחירות? אם גיוון דעות נעלם, למה יש כל כך הרבה תנועות וארגונים שונים? היה אחד גדול, חסכוני ויעיל, שמטפל בכל העניינים, לפי הדעה האחת. אם גיוון דעות חוסל, אני מבין שביוטיוב, בטוויטר, בפייס, כולם מסכימים? לא. גיוון דעות חי וקיים, ברוך ה'.
האם יש דעה שלטת? איפה? שלטת במפלגות הימין הדתיות? שלטת במרץ? דעה שלטת באוניברסיטת אריאל או תל אביב?
חזור קצת אחורה בזמן. הדעה השלטת, בכל האקדמיה ועולם הטיפול, היתה שגייז הם חולי נפש. אף אחד לא העז לומר אחרת. גייז שבטעות הגיעו להיות פסיכולוגים או פסיכיאטרים פחדו פחד מוות שיגלו אותם, כי זה שלילת רישיון. לך תבדוק כמה עזר לאלן טיורינג כשגילו שהוא גיי.
האם זה מצדיק להתנהג הפוך עכשיו? לנקום בממסד? לא. ממש לא. הכי לא.
אבל להעמיד פנים כאילו פעם היה מותר הכל ועכשיו, פתאום, אסור להשמיע דעות נגד? אחי, זה פשוט האנושות. מאז ומעולם, בכל מקום. צריך, חשוב, חובה, להמנע מזה. ובינתיים, לא הצלחנו. אבל לטעון שזה המצאה חדשה, הגמוניה? לא. החדש, אולי, הוא התוכן. ואתה לא אוהב את התוכן. וול, דיל ויט' איט.
לילית חדשה
לפני 4 שנים • 1 בינו׳ 2020
לילית חדשה • 1 בינו׳ 2020
סלייב,

שנה אזרחית חדשה ומוצלחת

" כל חוסר שוויון בחוק חייב להיות מתוקן לאלתר. "

לחוקים יש השפעה אבל היא לא בלתי מוגבלת.
חוק לא יכול לפתור את הכל ולא יכול לרדת ולנתח את כל המצבים.
ולכן הוא חלק מהפיתרון אבל לא הפיתרון כולו.

למשל החוק יכול לתת לך בתור אבא את האפשרות החוקית לצאת לחופשת לידה אבל לא את הלגיטימציה החברתית לעשות את זה.

"באשר לצבא. סורי, דעתי לא תשתנה. איך שאת או הכתבה בעיתון הופכים את זה אני רואה גדוד שקיים בגלל ירידה ברף הנדרש. "

בוא נגיד לרגע שיש 1000 חיילים בשריון שצריכים לעשות 20 משימות (ברמות קושי שונות)
למה מפריע לך שיכניסו עוד 150 חיילות שיבצעו 3 משימות שהן מתאימות ומסוגלות להן?
הרי עדיין יש לנו 1000 חיילי שריון רק שהפעם הם מבצעים 17 משימות ולא 20. זה אומר שיש לך יותר כוח אדם לכל משימה או כוח אדם לתגבור במידת הצורך.

ולמה אתה משוכנע שיש כאן ירידה ברף הנדרש?
חבלי לידה או קשיים ראשוניים זה לא בהכרח עניין של הורדת הדרישות.


* אחריות הורית והורות שוויונית, נוסחת שיפמן למזונות.
ארגוני הנשים לא באמת מתנגדים לנוסחת שיפמן. הם כן אומרים שלא יכול להיות שזה השינוי היחיד שיהיה בתחום ושהשינוי הזה צריך להיות חלק מפיתרון ושינוי מערכתי כוללני ורחב יותר שחלקו עוסק בפירוק התא המשפחתי וחלקו צריך להתחיל לפני זה- בנקודת הקמת/ הרחבת המשפחה.
לתפיסתי, הורות שוויונית לא יכולה להתחיל מהגט. היא צריכה להתחיל מהלידה. אחרת היא לא באמת מתקיימת ונוצרים פערים שיכולים להיות משמעותיים בין בני הזוג.
חוק שיחייב משמורת משותפת כדיפולט לא יצמצם פערים אלא יגדיל אותם ולא יגרום לגברים להיות אבות יותר מעורבים.
לעומת זאת חוק שיחייב גבר לצאת לחופשת לידה- כן. ואפשר לראות ממדינות אחרות שזה מה שעובד.
למעשה את המדינות שהתחייבו לקיים את עיקרון 'אחריות הורית משותפת' ניתן לחלק בהכללה לשתי קבוצות: האחת היא מדינות שמחייבות גברים לצאת לחופשת לידה ומעודדות, מאפשרות ואף מתגמלות הורות שוויונית ואבות פעילים ושותפים אקטיביים מההתחלה; השנייה היא מדינות ששילבו את עיקרון ההורה המטפל לתוך אחריות הורית משותפת ולמעשה חזרו למודל שכולל משמורן ראשי ומשמורן משני.
אין כמעט מדינות שאומרות שהפירוד מוחק את מה שהיה ונתעלם מהעבר המשפחתי.

התחום השני שזה מתקשר אליו הוא התחום הדתי- כאשר יש חשש מאוד גדול שביטול חזקת הגיל הרך או כל שינוי בתחום הזה לבדו
ייצור פתח יותר גדול ויאפשר אפשרויות סחיטה גבוהות נגד נשים בתמורה למתן הגט.
למשל אישה נאלצה לוותר על עובר מוקפא שלה ושל בן זוגה בתמורה לגט (אותו היא עדיין לא קיבלה והדיינים לא מוכנים בכלל לחייב אותו במתן הגט אז היא גם לא מסורבת גט).

*גילוי המידע האמיתי אודות אלימות במשפחה, אלימות נגד חסרי ישע ונתונים נוספים שלא מחמיאים לנשים

איזה מידע אמיתי? הרי על הנייר בפניות לארגוני הסיוע או לרשויות יש רוב מוחלט לתלונות נגד גברים (פי 3 או פי 4).

רוב המחקרים שמראים שהאלימות היא הדדית לא מבחינים בין מקרה שצד אחד אלים באופן קבוע וצד אחד מגיב בצורה חד פעמית/ דו פעמית
לבין מקרים בהם האלימות באמת הדדית.
בצעירותי סלייב, דקרתי מישהו עם מסמר, תלמיד שלמד איתי בכיתה. קדמה לזה תקופה מאוד מאוד מאוד מאוד ארוכה של בריונות פיזית ומינית מצידו ואינספור תלונות מצידי לכל גורם חינוכי שהיתה לי גישה אליו (עד היום אני לא יכולה להסביר למה לא פניתי למשטרה). ממש כל תקרית וכל ארוע היה נגמר בזה שאני הולכת ישר לרכזת/ יועצת/ סגנית מנהלת/ מנהלת בדמעות. וכמובן התלונות לא עזרו. התגובה הכללית היתה במובן מסויים 'בואי תפגעי בעצמך' (מבחינת העשרה, לימודים, חברתית וכיוב).
יום אחד במקרה מצאתי מסמר במסדרון ליד הכיתה, הרמתי אותו והכנסתי אותו לכיס.
לא זוכרת אם זה היה באותו יום או יום-יומיים אחרי אבל במקרה הבא שהיה מולו, בשלב מסויים הכנסתי יד לתוך הכיס וכשהוא ניסה לתפוס אותי- אני הגבתי. עם המסמר.
אף אחד מאיתנו לא נענש. אבל הפעם האחת הזו שאני הגבתי והגנתי על עצמי פתאום לקחה תקופה מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד ארוכה של אלימות חד צדדית והפכה אותה בשנייה אחת לאלימות הדדית.
ואני לא מקבלת את ההשוואה הזו. מחקר שלוקח מצב כזה שמתרחש בתוך זוגיות הוא דעתי האישית לא אמין.

מעבר לזה, הנתונים המספריים נחשפים ומעובדים לבקשת גורמים שונים ובעדות הכנסת השונות (אם נתעלם משנת הקיפאון האחרונה) בעיקר בועדה לקידום מעמד האישה. הועדה הזו מבקשת ומקבלת נתונים שוטפים על עבריינות בקרב נשים ופילוחים שונים של תלונות עבירות מין ואלמ"ב ועל המענה עליהן.

אותה ישיבה שמיקי זוהר קיים בנושא תלונות שווא היתה יכולה להיות מקום מאוד טוב לקבל ולדון על הנתונים האלה. אבל לא באמת ביקשו אותם. יותר מזה כשמיקי זוהר ביקש את הנתונים האלה- נציגי ארגוני הגברים היו אלה שאמרו שהנתונים, העיבוד שלהם והפילוח שלהם לא משנים.

אה ומה שדרקן אמר.