שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

האם findom זה ניצול?

Tremble​(אחרת)
לפני 3 שנים • 28 בספט׳ 2020
Tremble​(אחרת) • 28 בספט׳ 2020
אני חושבת שכמו ניצול מיני, שלחלק מהאנשים הוא המשיכה העיקרית, כך גם ניצול כספי.
כמו שמכות עושים באהבה ולא מתוך אמוק וזעם, גם ניצול כלכלי יכול להיעשות בטעם.
אחרת אנחנו מבטלים פה כמות לא מבוטלת של אנשים שה"סטייה" שלהם לא מתיישבת לנו.
כמו שאני לא אסתשן או אפגש עם מישהו שאני לא מחבבת ברמה כלשהי, שאכפת לי מרווחתו, אני לא אקח כסף ממישהו זר לחלוטין שאני לא מכירה את המניעים שלו ולא יודעת האם אני עלולה להזיק לו.
כאן נכנסת אחריות אישית של המנוצל - כל עוד אין כאן עניין של סחיטה ואלימות - האחריות על המעשים שלך והנפש שלך היא שלך, ואי אפשר להפיל את הבחירות שלנו על אנשים אחרים.
ובהתאם לזאת - לא לנצל מישהו שמצבו הנפשי רעוע ואני לא סומכת על הבחירה שלו.
גיליתי שהדרך לאושר טמונה בהקשבה לעצמי, והדרך להתקפי חרדה טמונה בבחירות לא אותנטיות שלא הייתי שלמה איתן מלכתחילה.


(לי אישית זה לא עושה את זה, אבל באהבה אפשר לעשות הרבה דברים)
רמפול
לפני 3 שנים • 28 בספט׳ 2020
רמפול • 28 בספט׳ 2020
קיפוד כתב/ה:
רמפול כתב/ה:
ציטוט:
לכל המגיבים/ות לגבי ההסכמה.. הסכמה לפי החוק כמובן. לא קטינות, לא שיכורות, לא יחסי מרות.. כל מה שמגדיר החוק.


הקריטריון שלך למוסריות של משהו הוא האם יש חוק נגדו או לא? אין בעיה, אז רק צריך לחוקק חוק נגד פינדום והכל יראה לך בסדר icon_smile.gif

רק לחדד: כשרשמתי למעלה ש"למשל, גבר בן 60 יכול לשכב עם נערה בת 13 "בהסכמה".", זה לא היה מקרה מאד היפותטי. בספרד עד לאחרונה הגיל להסכמה היה 13 (!!!). הם שינו אותו רק בערך ב-2015.



רמפול אתה אביר הSSC שלי ❤️


ואני אמשיך בשמחה להיות האביר שלך, רק עשה טובה ותפקיד לי מאתיים שקל לחשבון.
icon_biggrin.gif
רמפול
לפני 3 שנים • 28 בספט׳ 2020
רמפול • 28 בספט׳ 2020
ברור שיש מקרים בהם פינדום מבוצע באופן אחראי בין שני אנשים אוהבים, וכו' וכו' וכו', ופעם אפילו אני בעצמי נתתי 100 ש"ח לשולטת (טוב, למוכרת העצבנית בפיצוציה ליד הבית, אבל אני בטוח שהיא שולטת על מישהו, איפשהו); אבל סה"כ מדובר באקט שבתוכו מתחבאות הרבה פינות מאד חשוכות. שמעתי שפעם גם בן 64 התחתן עם בת 14 והיו להם נישואים מאושרים. השאלה האם אקט הוא "טוב" או "לא טוב" צריכה לקבל מענה ברמה הסטטיסטית: לא אם הוא לא טוב בכל פעם שמיישמים אותו, אלא כמה נזק הוא יעשה אם ייושם ברמת האוכלוסיה? למשל, תורת הגזע ו\או יוגניקה יכולה להוביל לשיפורים משמעותיים בהרבה פרמטרים באוכלוסיה, ובטח גם להעלים כל מיני מחלות גנטיות, אבל כמו שאנחנו יודעים מקרוב, יש לה לפעמים גם צדדים פחות נעימים, כמו אלה שבהם מתפלקת למישהו היד על השאלטר ו-6 מיליון מאיתנו מתאיידים.

אוסיף כאן חוויה אישית שלי מביקור באטלנטיק סיטי, בה אפשר להיכנס לבתי הקזינו המפוארים ולחזות בשורות על גבי שורות של תושבים עניים, טרוטי עיניים, שעומדים מול מכונות ההימורים ומבזבזים את חסכונותיהם. מדובר בעיר ענייה מאד, וגם מכוערת להפליא. לחלוטין תמונה דיסטופית ועצובה של אנשים שבוחרים לעשות זאת ומבינים בדיוק מה המחיר (לפחות המיידי) של פעולותיהם.

לכן עמדתי היא שיש הבדל בין מה שמותר לבין מה שרצוי, והקביעה השנייה מתבססת על הפוטנציאל לנזק של האקט הזה (על הקביעה הראשונה בכלל לא דיברתי בשירשור הזה, והיא לא הועמדה לדיון לדעתי).
robotz
לפני 3 שנים • 28 בספט׳ 2020
robotz • 28 בספט׳ 2020
זה ניצול, אבל אחרי זה עושים ביד וגומרים חבל"ז
AlphaPower​(שולט)
לפני 3 שנים • 28 בספט׳ 2020
AlphaPower​(שולט) • 28 בספט׳ 2020
ArchAngel כתב/ה:
ניצול מסתכם בלהסב נזק לאדם כלשהו בשביל הרווח שלך על חשבונו.
מטבעו, ניצול לא יכול להיות הצעה כנה שנאמרה בצורה ישירה, שכן הוא דורש מידה של שקר, סילופים או הטעיה בשביל שיעבוד כניצול ולא יהפוך לעסקה מוסכמת.
אם נניח אומרים לכם שאם תעבירו עכשיו את המשכורת החודשית שלכם תמורת הבטחה לסכום כפול בחודש הבא ונעלמו לכם עם הכסף- זה ניצול.
אם אומרים לכם שאם תעבירו עכשיו את אותו הסכום ולא מבטיחים לכם דבר בתמורה, ועדיין בחרתם להעביר למרות שהיה ידוע לכם שלא מחוייבים לכם לתמורה- לא נוצלתם גם אם כל מי שתספרו לו את הסיפור יגיד שהצד השני היה ממש חצוף ומרגיז, כי האמת הייתה ידועה לכם ולא שיקרו לכם לרגע.

אז מקרה שבו שולטת יוצרת בנשלט תלות, מבטיחה הבטחות כוזבות ואז מוציאה ממנו כסף- היא פועלת בצורה נצלנית, חד משמעית.
אבל שולטת שאומרת "דרוש כספומט" או "תפנק את המלכה עם משלוח סושי הביתה" או whatever, היא לא נצלנית.
בקשתה ישירה, גלויה, ויש שגם יקראו לה חצופה, ילדותית וחזירית, אבל היא לא נצלנית כי העסקה גלויה ומונחת על השולחן מול נשלט שהוא זר שלא יכולה להיות בו שמץ של תלות בה ולכן ביכולתו לדלג על ההצעה בקלות.

אם היא מודיעה לו מראש שבא לה שיעביר לה סכום כסף תמורת כלום, חוץ מאולי שיפעיל את הדמיון שלו בכוחות עצמו אחרי שיעביר את הכסף, ולמרות שהיה מודע לאופי הלא סימטרי של העסקה הוא דווקא בחר ללכת על זה- זה הוגן גם אם התהליך הזה מעורר בנו סלידה ולא היינו מאחלים לעצמנו לקחת בו חלק.

אפשר להתווכח על כמה בריאה הבחירה הזו של נשלטים לפעול כך (ואגב אני בהחלט מסכימה שלא די בעקרון ה SSC בשביל להעריך האם אקט הוא בריא/רצוי או לא), אבל זה לא משנה את זה שהשולטת לא הייתה צריכה לסלף כלום בשביל להשיג את הסכמתם. ובטח שלעומת השולט הנצלן מינית, שבמקרה שלהם מעדיפים להאשים הקורבנות שלהם בטיפשות או הגזמה.
למרות שמעולם לא היה נצלן מינית אחד שהיה גלוי ושקוף כמו שולטות שמחפשות כסף, אחרת זה פשוט לא היה מצליח לו. מי מהם שהצליח לממש את כוונתיו עשה זאת מתוך הבטחות כוזבות והולכות שולל מכוונות שפשוט נעדרות מ"השולטת הפיננסית" הטיפוסית.

מעטות הפעמים ששולטות שיקרו את דרכן לארנק, וזה לאו דווקא כי כולן ישירות וטובות לב.
פשוט אין צורך להתאמץ כל כך כשנשלטים עצמם מתנפלים פה כמעט כל אחת, גם על כאלו שכותבות באותיות אדומות ענקיות שיחסמו את מי שיציע להן כסף, ומנסים לשדל אותן בכסף (או בשירות ששווה כסף).
שתרים את היד השולטת שלא הוצפה בהודעות שמבטיחות לנקות, להסיע ולקנות לה את כל העולם ואשתו גם כשכוונותיה באתר היו אחרות לחלוטין.

אז לא ברור לי איך אפשר לנצל מישהו שמנסה להיכנס למשבצת שבה יעשו לו בדיוק את הדברים שהוא רוצה, בטח כשמציעים לו את זה בהצעה שבה מוצהר בגלוי שאחרי העברת הכסף או קבלת השירות אף אחת לא מתחייבת לחכות לו עם שוט וחוטיני במיטה כפי שאולי הוא בוחר לפנטז על כך.
מה שכן ברור לי, זה ש"גבינה בחינם יש רק במלכודת עכברים" ונשלטים שמצהירים "שהם מעריצי נשים שמפנקים אותן בלי תמורה" ועוד איך מחפשים תמורה רק שהם ממש לא כנים לגביה, כך שמי שחושבת שזה רעיון טוב לקחת כסף מנשלט זר רצוי שתדע שהוא יכול להתהפך עליה ותושבי הכלוב ימהרו לשלוף לפידים.

עירבוב כסף עם שליטה זה לא כוס התה שלי (בלשון המעטה. יש לי בבלוג פוסטים שמפרטים היטב מה התופעה מגלמת מבחינתי וכמה היא יכולה לבוא דווקא לרעת השולטות), אני האחרונה שתבוא לעודד את התופעה, אבל מה עם טיפה פרופורציות לגביה?
הלוואי ואנשים היו מגיבים באותו זעם והגינויים כלפי שולטים נצלנים מינית כמו שהם מגיבים כלפי שולטות שכתבו איזה פוסט שביקשו בו כסף ומי שרצה פנה אליהן למרות שיכל לדלג על המודעה.

זה נראה כאילו כל פעם שמדובר בנשלט שבחר לשלם, לנקות או להסיע שולטת בתקווה לקנות אותה והתפלא שהיא לא ממהרת איתו למיטה עולות תגובות של "איזה ניצול נוראי זה מצידה", ובכל פעם שנשלטת נוצלה מינית עולות תגובות של "בעיה שלה שלא שמה גבולות בזמן" או "למה היא ציפתה" או שבכלל מטיחים בה "היא מגזימה".

וכן, ברור שיש גם תגובות מבקרות לסיטואציה הראשונה ואמפטיות לשנייה, אבל אני מדברת על השיח שמשתלט על הפוסטים האלו.
איכשהו, הפוסטים האלו, כולל הנוכחי, תמיד הופכים לזירות ריב סביב הנחות על "השולטות הנצלניות" או "הנשלטות הטיפשות" ופחות מתעסקים באחריות הגבר למעשיו בין אם הוא השולט או הנשלט בסיטואציה, מעדיפים למקד אותה על האישה. בין אם היא "מנצלת" מישהו שרצה (ולא פעם גם ממש שידל) להיות בעמדה הזו בפניה, ובין אם היא נפלה קורבן לניצול ללא הסכמתה- טוענים שהיא האשמה הבלעדית שנהגה כך ולא אחרת.


את שוכחת שמדובר באדם שמגיע לרמת אומללות כל כך גבוהה(אפשר לדמות את זה לחסר ישע מבחינת המחשבה הלקויה שלו) שהוא חשוב שהוא קונה אותה(את הזמן והיחס שלה) בכסף בזמן שהדבר היחיד שמעניין אותה זה הכסף עצמו והוא בכלל לא מעניין אותה- נואשות ברמה כלכך גבוהה.
אין כאן עסקה שטובה ל2 הצדדים יש כאן עסקה חד צדדית, אם הוא היה מקבל תשומת לב ממנה וקונה את הזמן שלה זה כבר היה אחרת ואז היית יכולה להשוות את זה לאדם שמקבל מין בתמורה לזה שהוא נותן יחס.
שהיה לי מנוי זהב הייתי מקבל מלא הצעות הזויות מנשלטים(כולל כספיות) למרות שכתבתי בפירוש שאני לא בעניין של גברים, הייתי רואה את זה בנזקקות ובנואשות כלכך גבוהה- הם פשוט מסכנים.

יש כאן ניצול מוחלט שלא נתון בכלל למחלוקת אבל שזה מגיע לניצול של גבר על ידי אישה זה דבר שהוא בילתי אפשרי נכון? נוגד את האג'נדה.
ArchAngel​(שולטת)
לפני 3 שנים • 28 בספט׳ 2020
ArchAngel​(שולטת) • 28 בספט׳ 2020
גברים שפונים אליך למרות שמפורשות כתבת שאתה לא בעניין של גברים הם ממש לא מסכנים, הם פשוט מלאים בתחושת זכאות לכפות את הפנטזיה שלהם על מי שבא להם כולל (או אולי דווקא במיוחד) מי שהם גבול ברור עבורו.
לקבוע סקס בין שני גברים במהירות שיא זה כל כך קל בקהילה הגאה, אם זה היה רצונם הם כבר מזמן היו מוצפים בגריינדר, אז אתה נותן להם אובר-קרדיט אם אתה מאמין שזה נובע ממסכנות וכי אין להם שום ברירה אחרת.
רוצה לעשות ניסוי? פעם אחת תגיב לאחד מהם "כן". ומה נראה לך שיקרה? אחרי כמה חילופי "כן, אדוני, אני הכלב שלך!!11" הם יתנדפו ולא תראה אפילו שקל, כי כל המטרה שלהם הייתה לאונן מאחורי המסך.
AlphaPower​(שולט)
לפני 3 שנים • 28 בספט׳ 2020
AlphaPower​(שולט) • 28 בספט׳ 2020
רשמת על הפניות ההזויות של נשלטים אז על זה עניתי שאני מודע לזה כי גם אני מקבל למרות שאני לא מעוניין לקבל.
אעשה סדר- בקשר לזה שהם שולחים הודעות(ולפעמים גם דיק פיק ימח שמם) למרות שבמפורש רשמתי והדגשתי שאני לא בעניין של גברים הם חוצפנים שמנסים את מזלם ולכן לא מקבלים מענה.
שהתכוונתי למסכנות התכוונתי למצב של הנואשות שלהם שהם מנסים לקנות את תשומת הלב בכסף, עד איזה רמה של שפל אפשר להגיע?


"רוצה לעשות ניסוי? פעם אחת תגיב לאחד מהם "כן". ומה נראה לך שיקרה? אחרי כמה חילופי "כן, אדוני, אני הכלב שלך!!11" "

מי שלא מכבד את הגבולות שלי לא יקבל אפילו הזדמנות למענה גם לא למטרות הניסוי הזה (ובקשר להמשך ההודעה גם אם אישה תפנה אלי בצורה של "אני הזונה/ הכלבה שלך" גם היא לא תקבל מענה, קודם כל פניה בצורה מכובדת כאדם לאדם ולאחר היכרות מעמיקה שתרכוש את התואר בצורה מכובדת).

זה שהנושא נכתב על שולטת ונשלט לא אומר שזה לא קורה גם בצד ההפוך, קרה לי במציאות.
ArchAngel​(שולטת)
לפני 3 שנים • 28 בספט׳ 2020
ArchAngel​(שולטת) • 28 בספט׳ 2020
מה שאני מנסה להגיד זה שהם ממש לא פועלים מתוך נואשות אלא מתוך זלזול.
ספציפית לגברים שפונים לגברים יש די והותר אופציות להכרויות מיניות מהרגע להרגע בהרבה מרחבים אחרים ככה שאין להם צורך לרדוף אחרי אף אחד עם שטרות בשביל טיפת יחס "שהם לא מוצאים".
אז "ההבטחות לכסף" זה בולשיט שהם מקיאים מהמקלדת רק בשביל לאונן על מה שכתבו לך, אין להם באמת כוונה לשלם לך אלא פשוט לכפות עליך לשמוע מונולוג שנועד לחרמן את עצמם בלבד.
טלי35​(שולטת)
לפני 3 שנים • 28 בספט׳ 2020

רציני????

טלי35​(שולטת) • 28 בספט׳ 2020
AlphaPower כתב/ה:
פינדום זה ניצול.
למה יש פטיש כזה?, גם יש דבר כזה פדופיליה אז זה אומר שזה בסדר?


אתה משווה בין פינדום, משחק שמתקיים בהסכמה בין שני אנשים מבוגרים ושפויים בדעתם לבין פדופיליה???
Academic Slave​(נשלט)
לפני 3 שנים • 28 בספט׳ 2020
Academic Slave​(נשלט) • 28 בספט׳ 2020
סווריןן כתב/ה:
נראה לי שהנקודה כאן אינה 'ניצול' או הלגיטימיות של ניצול בהסכמה. נשלטים בהחלט עשויים לפנטז על מישהי שמשעבדת אותם לעבודת פרך במשך שבועות במטע כותנה, מענישה אותם כשהם לא עומדים במכסה, או סתם בודקת שהם עמדו בה, ובסוף השבוע אוספת את שכרם במקומם, או אולי אפילו שהיא הבעלים של המטע...

הנקודה היא שפנטזיה כזו כוללת מערכת יחסים:שילוב עדין של ביזוי והתעלמות (מצידה) אל מול הקרבה והתמסרות אדירים (מצידו).

התחושה ב findom היא שהנשלט באמת מנסה לשחק את המשחק הזה, אבל זו שמאיישת את העמדה השניה לא. אין לה עניין בהקרבה שלו. אין לה עניין בהתמסרות שלו. לו הכותנה הייתה נערמת מעצמה או אילו הכסף היה מגיע אליה באופן אחר, זה היה היינו הך מבחינתה. זה לא סוג הניצול שהנשלט באמת חפץ בו. הוא, מבחינתו, מדמיין שהוא ביחסי שליטה. היא, לעומת זאת, הולכת למקום עבודה.

יחסים א-סימטריים שכאלה יפריעו במיוחד עבור מי שבקהילה הזו. המבט החיצוני על בדס"מ, לאו דווקא ירד לדקויות הללו. לנו זה משנה. מותר לשני בגירים להיכנס למקומות מדומיינים אפלים ולא לגמרי מובנים ליתר, כחלק מקשר שמשלב התמסרות, כאב, השפלה, עונג, הקרבה, מתיחת גבולות ואינטימיות - גם אם אין שם אהבה, כינורות, ילדים, משפחה. אבל כשאחד מהצדדים חי משהו כזה והשני פשוט נמצא שם במקום למלצר, זה עלוב.

'עלוב' היא המילה המתאימה כאן, ולא ניצול. 'עלוב' כי נוטלים עולם עז, יצרי, מחרמן, ומורכב ומרדדים אותו לעיסקה. 'עלוב' כי המנצלת 'מעליבה' (את המנוצל, את העולם שלנו, ואת עצמה). 'עלוב' כי המנוצל שמשחק את המשחק, נמצא במצב כה נואש עד שהוא נאלץ לשתף פעולה עם משהו כזה, בזמן שהוא יודע שלא להקרבה הזו פילל.


סוורין, המסקנה שלך ממש מקוממת. מאיפה היומרה לקבוע מה ההקרבה של נשלטים בעניין הזה, ולאיזו הקרבה הם פיללו? למה אתה חושב שבהכרח העולם ה"עז, היצרי, המחרמן והמורכב" מרודד כשיש כסף? אולי זה דווקא מעצים את כל העסק, לשני הצדדים? ואם מעצים רק לצד אחד והצד השני היא דווקא באמת כזאת שרק רוצה לקבל כסף, בלי שאכפת לה מאיפה זה בא - למה בעינייך זה כזה רע? מינית את עצמך לשר הבדסמ שיחליט מה בבדסמ עלוב ומה לא?
בדסמ הוא במהותו שבירת גבולות ושבירת תבניות. ברגע שבאים וקובעים מה "עלוב" בבדסמ ומה לא, זה חותר תחת המהות של בדסמ - ומייצר תבניות חדשות וציפייה שאנשים יכניסו את עצמם פנימה. כמו שאתה אומר שזה עלוב, ככה מישהו אחר יכול להגיד שלחטוף הצלפות זה "עלוב" כי לוקחים עולם יצרי ומחרמן ומרדדים אותו לכדי אלימות. בסוף הכל זה ביטויים שונים של שליטה והעברת כוחות.

ובלי קשר, כאן יש עמדה קצת יותר מפורטת שלי מדיון דומה לפני שנתיים וחצי:
https://thecage.co.il/phpBB/viewtopic.php?p=447993&highlight=#447993