סופשבוע נעים אורח/ת
עכשיו בכלוב

על מוסר ומעבר

לפני יום. 1 במאי 2024 בשעה 20:53

 

"אם אתה רוצה לכבוש אישה באמת, אתה צריך לחשוב כמוה. קודם כל צריך לזכות בנשמה שלה. השאר, המעטפת המתוקה והרכה שגורמת לך לאבד את השפיות והצניעות, בא בתוספת."

קרלוס רואיס סאפון

לפני 5 ימים. 27 באפריל 2024 בשעה 18:58

 

עוד לא התאוששנו מהמפגש של מלפני יומיים וכבר קבענו שמבלים את סוף השבוע כמו שהסכמנו בעצלתיים.

את תבואי עירומה, מוכנה, משובחת כמו יין ואני אכין מאכלים, אשתמש בכלי זין.

עוד לא התאוששנו מהמפגש, את מותשת, אני מותש והנה יש אחד חדש.

החלטנו שנוותר על לדבר מהרגע שקבענו שוב להתחבר, מאז שקבענו להיפגש ועד לאותה דקה בשישי הזה בשש.

שחס וחלילה ושלא יקרה מצב מתועב בו אחד מאיתנו יהיה נמהר וידחה את המחר, או אולי מתוך לב כואב ומותש, חלילה יבטל את המפגש.

לפני שבוע. 25 באפריל 2024 בשעה 21:49

 

"הבחירות שעומדות בפני בני האדם הן בדרך כלל לא בין טוב לרע, אלא בין רע לרע."

ג'ורג' אורוול

לפני שבוע. 25 באפריל 2024 בשעה 19:00

 

The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.

לפני שבוע. 25 באפריל 2024 בשעה 17:39

Expose yourself to your deepest fear; after that, fear has no power, and the fear of freedom shrinks and vanishes. You are free.

Jim Morrison

לפני שבוע. 24 באפריל 2024 בשעה 19:18

 

הדרך היחידה לנצח במשחק היא לא לשחק לפי הכללים. רוב האנשים משחקים לפי הכללים, גם ממש כאן, גם אם יש כללים אחרים, עדיין הרוב מתיישרים לפי הכללים. אבל זה בסדר, זה נותן לי את האפשרות לנצח.

לפני שבוע. 24 באפריל 2024 בשעה 17:18

 

לילית מופיעה כאשתו הראשונה של אדם הראשון, לפני חוה. המדרשים מנסים להסביר מדוע לאחר שכבר נכתב "זכר ונקבה ברא אותם", מסופר כיצד היה האדם בודד, והאישה נבראה מצלעו כדי להיות עזר כנגדו. המדרשים מציעים בעצם שהיו שתי נשים. לילית נבראה ראשונה מן האדמה, ואילו חוה נבראה מן הצלע.

 

בספרות הקבלה מתוארת לילית כשדה החונקת תינוקות והמחטיאה גברים בהוצאת זרע לבטלה. בספר הזוהר ובספרי קבלה אחרים היא קרויה לילית הזונה, לילית הרשעה, לילית האיוולת ולילית השחורה. בספרות הקבלה היא מוזכרת לראשונה כבת זוגו הקבועה של סמאל, מלכת ממלכת הסטרא אחרא.

 

יש המזהים את לילית עם מלכת שבא. מלכת שבא בחידותיה לשלמה חזרה על פיתויי לילית כלפי האדם הראשון.

 

הסיפור המפורסם ביותר הקשור ללילית מספר על בריחתה מאדם לים סוף וחבירתה לאשמדאי מלך השדים. לאחר שמאסה באדם, החליטה לילית לנוס ממנו. היא הגיעה לים סוף, פגשה את אשמדאי, וילדה לו המוני ילדי שדים מדי יום. אדם התלונן לפני ה' כי אשתו נעלמה, והוא שלח שלושה מלאכים להחזיר את לילית, סנוי, סנסנוי וסמנגלף. על המלאכים הוטלה משימה לשכנע את לילית לחזור לאדם, אך לא להכריחה אם היא לא רוצה בכך. כשמצאו המלאכים את לילית, בקשו ממנה לחזור, ולא, יטביעו אותה בים. כתשובה ענתה להם לילית כי היא יודעת שה' ברא אותה כדי להרוג תינוקות בנים בני פחות משמונה ימים, ומקץ ימים אלה לא תוכל לגעת בהם. בנוגע לתינוקות בנות, לילית טענה שבמשך 12 ימים יהיה לה חופש בנוגע אליהן. בנוסף לכך, היא סיפרה להם שילדה לאשמדאי שדים, והרי אישה לא יכולה לחזור לבעלה לאחר שבגדה בו. שלושת המלאכים עזבו את לילית לנפשה, אך מכיוון שפחדו מאיומיה, השביעוה שלא תיגע בתינוק אם תראה אותו במקום מגוריו, או תראה קמע שעליו כתובים שמותיהם (סנוי, סנסנוי וסמנגלוף). בנוסף, על כל אחד מבני האדם שתהרוג, יהרגו מאה מבניה, ועל כן מתים מאה שדים כל יום.

 

חוץ מלילית שנחשבת לאם כל השדים ישנן עוד שלוש אימהות לשדים והן: נעמה, מחלת ואגרת כאשר נעמה היא למעשה הראשונה כי היא אימו של אשמדאי מלך השדים אך לילית תפסה את התואר כיוון והיא עשתה מהפכה משמעותית ואת הנזק הכי גדול.

לילית גם מוכרת בהודו בשם האלה קאלי.

 

 

לפני שבוע. 24 באפריל 2024 בשעה 16:20

 

כשם שהנך יכול לסבול שפרצופו של חברך אינו דומה לשלך, כך תסבול שדעותיו של חברך אינן דומות לדעותיך.
 רבי מנחם מנדל מקוצק

לפני שבוע. 23 באפריל 2024 בשעה 21:54

 

פעם היה לי אקדח משלי, זו הייתה תקופה טובה, יפה, של בטחון ושל תחושת שכרון כוח. אף פעם לא היה לי באמת שכרון כוח, אבל תמיד אהבתי להראות שיש. זה גרם לאנשים להימשך אליי ולהירתע ממני באותה נשימה וזה תמיד היה מעלה בי חיוך פנימי. מצחיקים הם האנשים, כל כך זקוקים למשהו, למישהו, למושא הערצה, לאישורים, לאהבה, לחיבה ואני, אני לא סובל אנשים אבל כל כך צריך אותם. צריך אותם לידי, לצידי.

לפני שבוע. 23 באפריל 2024 בשעה 21:38

 

לא רק רשעות ותככנות הן שגרמו לאנשים לעצב, היה זה גם בלבול וחוסר הבנה; מעל הכל היה הכישלון לתפוס את האמת הפשוטה שאנשים אחרים הם אמיתיים בדיוק כמוך.
-איאן מקיואן