שבת שלום אורח/ת
עכשיו בכלוב

הפינה של נריסה - על סדקים ובאסטונרים

מאת nerissa​(אחרת)     6 בינואר 2008
את יושבת בכיף בסלון, עד שהעיניים מתחילות לשוטט ונתקלות בו.

הסדק.

זה.. החריץ הקטנטן הזה שיושב שם על הקיר מולך ו.. מקלקל לך את התפאורה! וכך בכל יום.. בהתחלה המבט שלך נתקל בו בהיסח הדעת.. עד שהוא מתחיל למשוך את תשומת לבך. והוא לא נותן מנוח המניאק הקטן.

יושב לו שם על הקיר הצחור שלך ומציק לך!

כולנו מסתובבים עם הסדקים שלנו. חלקם גדולים, חלקם קטנים.. אנחנו אוספים אותם מרגע שנולדנו בערך. בילדות, בגיל ההתבגרות, ואחר כך.. במהלך חיינו. אוספים סדקים.
מרובם אנחנו מצליחים להתעלם. הם זניחים. נכון – הם שם, אבל הם לא מפריעים לנו (כוס אמו הסדק ההוא מאחורי הויטרינה! )

לעיתים במהלך החיים יש סדקים שחייבים לטפל בהם. הם גדולים מידי, מסוכנים מידי. בשביל זה יש את הטייחים והמשפצים המקצועיים.

גם לעולם הבדסמ אנחנו מגיעות עם הסדקים שלנו.

ואז הסדקים האלה עלולים לבלבל אותנו ולהפוך ל.. אתגרים. במיוחד כשיש כמה באסטונרים בסביבה שמשוכנעים שמספיק דלי עם קצת טיח בפנים והם מקצוענים. נו מה – הרי הם אפילו שמו כסף ופרסמו את עצמם במקומון במודעה 20 מילים!

הם "אדונים".

הם לא אשמים. יש בינינו בנות שמזמינות אותם עם החלוק פתוח. מזמינות אותם לחטט להן בסדקים. לרוב זה הסדק בלב שהיא מטריד אותן.. והרי הם שמעו על שמעון שהוא אחלה במילוי סדקים כאלה..

איש יקר, אהוב וחכם אמר לי הערב:"אני בא להפוך אותך שלמה. לא ליצור בך סדקים". זו היתה שיחה שנסובה סביב אחד הסדקים שהתמקם באמצע השיחה.. ובדיוק הגישה הזו שלו היא זו שמתקנת בי הרבה מאוד מהסדקים האלה. באופן טבעי.. בקלילות.. בלי להסתכן.

ההוא עם הדלי והטיח שנכנס אליך הביתה, מסתובב ומחפש את כל הסדקים שלך, מסמן אותם בעיגול אדום ואומר לך:"ג'ורג'ט.. מאמי.. יפה שלי – אני באתי לסתום לך את כל החריצים. מקסימום ישבר – נתקן. אני מקצוען אני." והוא מוציא את הפטיש ומתחיל להרוס לך את הסלון.. ואת מוקסמת מהשרירים שרואים לו מתחת לזיעה. עד שלא ייפול לך הקיר על הראש – את לא מצליחה לראות את שמעון עם החריץ השעיר מציץ לו מהמכנסיים כפי שהוא.

חלטוריסט.

יש לנו סדקים קטנים כאלה שיושבים שנים באותו מקום, לא גדלים.. סתם נמצאים שם. תתחילי לגרד את הטיח סביבם ואת עלולה לגלות שבר שלא תוכלי להתמודד איתו. גם לא שמעון.. אין לו את הכלים לבנות קירות מחדש.. הוא רק בא לחטט לך בסדקים ולמרוח עליהם טיח.

לא צריך. פשוט לא צריך. לא צריך להפוך כל סדק לאתגר או לגבול שאפשר או צריך לדחוק. ברגע שאת ומי שאיתך תקבלו את העובדה שעם הגיל, הבית שלנו אוסף סדקים. ככה זה.
ומותר לך להתכרבל בנעימים בנינוחות שלך בפנים. כן – עם הסדקים.

את יכולה להיות שלמה עם הסדקים שלך. שום דבר לא יקרה. אנחנו לא יכולים להיות מושלמים. לא נהייה.. לא חשוב כמה "שמעונים" למיניהם יגידו שהם יכולים לשפץ לך את הבפנים שיהיה מושלם.

אנחנו נתקלים בעולם הבדסמ ביותר מידי "שמעונים" ו"מאמיות" שמסתכנים לשווא.

אני לא מאמינה שהעולם שלנו קיים לתקן סדקים. הוא בא להפוך אותנו שלמים עם מה שיש בנו.
אני לא אומרת להתעלם מהסדקים. כן רצוי להיות מודעים להם. לעקוב.. בזהירות..

ואם הסדק מתרחב – לקרוא למקצוענים. לא לסמוך על החלטוריסט הצ'כונתי .

A v​(שולט)
רוצה לספר לך סיפור אמיתי
את הלימודים מימנתי מעבודות שיפוצים. וכשראיתי שטוב לי נשארתי עוד כמה שנים ונחשבתי (ועדיין) לבעל מקצוע מעולה יום אחד הגעתי לגברת שרצתה לשפץ את הסלון..ולי יש שיטת עבודה משלי והתחלתי לעבוד ביד אחת שפכטל ביד שנייה סכין יפני עובר על הקירות חורץ את הסדקים עמוק יותר מקלף צבע רופף..היו המון סדקים ודי רחבים. הוצאתי את השפריצר והתחלתי לנקות חריץ חריץ משפריץ לתוכו תערובת מסויימת ועם מברשת מורח בתוך הסדק מנקה את האבק כך שחומר התיקון באמת יתפוס בגלל עומק הסדקים מילאתי בחומר שחור שדי בלט. ואז התייבש קצת הכנתי צבע ליד ראשונה יסוד ללבן צבעתי את הקירות וזה קיבל טקסטורה מאוד מיוחדת בזמן שחיכיתי שיתייבש וכך אוכל להמשיך ולמלא בחומר סופי הגיעה בעלת הבית הסתובבה בסלון. פנתה אליי ואמרה שהיא מבקשת לא לצבוע יותר. השתתקתי לרגע ושאלתי אם משהו לא בסדר לא! היא ענתה. אני רוצה שישאר ככה. זה יפה ועם אישיות מיוחדת...ככה היא ענתה שילמה את מלוא ערך העבודה. את כתבת במטפורה ואני כתבתי סיפור אמיתי...כדי לומר לך שלא כל סדק צריך תיקון. יש מהם שהופכים אותנו למה שאנחנו...מיחדים אותנו מול שאר העולם.. מקווה שאני לא"חלטורירסט"
27 בנוב׳ 2007, 20:42
פעם פרח​(נשלטת)
כמו תמיד
מקסים ונכון. כל כך נכון.
27 בנוב׳ 2007, 21:29
המאלף​(שולט)
על סדקים גבולות ומה שבינייהם
נריסה יקרה כרגיל כתוב באמנות אבל לקבל את הסדקים , את כולם , לא לנסות לשנות , להבין שאנו צריכים לקבל את עצמנו כמו שאנו ... לי זה נראה כמו מתכון לקיפאון ואנחנו הרי רוצים להתקדם. לא לפחד , לבחון את הגבולות של עצמנו לראות אלו אנו רוצים ויכולים לחצות. דווקא את שראית וחווית (כמעט) הכל, יכולה להבין את הרצון הזה. ואולי דווקא מהמקום הזה מגיע הרצון לשבת על הספה ולנוח בבחינת - "מה שהיה הוא שיהיה" נכון יש חאפרים תמיד היו ותמיד יהיו , כמו גם כאלו שיגיבו אוטומטית לכל שאלה בדבר כיצד נשואים יכולים... אבל לדעתי,כאן זה המקום לבדוק את הסדקים כשמי שעושה זאת צריך לעשות ביד אמונה, בצניעות ( מידה נכונה לכולם, במיוחד לשולטים ) ומתוך כוונה באמת לבנות ולא לשבור שבוע טוב מאלף
28 בנוב׳ 2007, 23:26
EroticPlayer
גוף ראשון רבים....
אנחנו שלנו וכו' נסי לחזור לעצמך על אותו טקסט בדיוק בגוף ראשון יחיד: אני שלי וכו' התמונה שתקבלי תהיה כנראה הרבה יותר משמעותית. בשבילך. ולכן גם בשבילנו.
30 בנוב׳ 2007, 15:00
אפרת[r]​(שולטת){רוז'}
יקירה
אין מילים חוץ מתגעגעתיייייייייייייייייייייייי
12 בדצמ׳ 2007, 12:19