אדם שעושה דברים - עושה שגיאות
אך הוא אינו עושה את השגיאה הגדולה מכולן
והיא - אי עשייה !!!!!!!!!!
"אם לא תיכנסו למגרש, לא תוכלו לנצח !
רוחניות/חיות טוטם
לפי האמונה הרווחת כל אדם שנולד בזמן לדתו עפים ניצוצות מנשמתו ומתחברים לחיות שונות על פני הפלנטה , כל חיה שקיבלה חלק מנצוץ נשמתנו מלווה את אותו אדם מזמן לדתו ועד למותו.
אגדה - נסיכת העורבים
מעשה בעורב שחור מאוהב ונסיכה סרבנית, שהופך לסיפור אהבה שכולו ריפוי - אגדה אינדיאנית לשבת של בני האלאוט
הצ'יף, נסיכת העורבים, לא חיבבה את עורב שחור בגלל יכולתו לשנות צורה לכל דבר שירצה. הוא חשב להפוך עצמו לאדם, אך ליבו השתוקק בעיקר לכך שהנסיכה תחוש בנוכחותו ותשים לב אליו כאשר הוא בסביבה. הוא אמר לנסיכה: "אני אעוף באוויר מעל לנהר ואהפוך את עצמי לראש מחט. כאשר ראש המחט יצוף לעברך על פני המים, אנא קחי אותו ובלעי".
הנסיכה הביטה בו בתימהון ונדה בראשה. מעניין מה עומד להתרחש עכשיו, חשבה לעצמה, עת עורב שחור התעופף מעל לנהר. כעבור שניות אחדות הוא נעלם. היא ראתה רק ראש מחט קטנטן נופל מהשמיים למים. כאשר הוא צף לעברה, כרעה נסיכת העורבים על ברכיה ליד הנהר, אספה את ראש המחט ובלעה אותו.
הנסיכה המתינה בשקט, קשובה בסקרנות לתחושות בגופה. לפתע חשה בטפיחה שהסבה לה כאב בגבה. היא מיששה את גבה במקום הכאב ולהפתעתה חשה בנוצות. כאשר הטתה את ראשה והתבוננה מעבר לגבה גילתה שעל גבה צמחו נוצות שנכרכו סביבה. הנוצות היו חמימות ורכות למגע. הן גרמו לליבה של נסיכת העורבים להיפתח כלפי עורב שחור והיא חשה כלפיו רגשות אהבה שמעולם לא חשה לפני כן כלפי גבר אחר.
עורב שחור ונסיכת העורבים חשו באהבה גואה בקרבם. כל היצורים שפגשו בהם יכלו להבחין באהבה שקרנה מהם והשפיעה על הסובבים אותם. הם חוו תחושה מופלאה של איחוד, שהוא מעבר למקום ולזמן הקשור לחיים אלו. איחוד המתקיים בתוך האין סוף השחור הקטיפתי של המסתורין הגדול.
(אורלי נירן)
המשך הסבר פריסת מפת הטוטם מדרום לצפון.
חיה מס' 6 החיה שמתחת – קרקוע, העולם הפיסי. החיה השישית מלמדת על ההתנהלות היומיומית שלנו, על המאפיינים של העשייה בשגרה ובעבודה. כיצד מתאים לנו לפעול, מה מניע אותנו, מה עומד בדרכנו איך מתמודדים עם בעיות בחיי היום יום, החיבור ליציבות הפיזית ומה עוזר לנו להתקרקע.
התפתחות רוחנית, חיבור לשמיים לצמיחה הרוחנית.
חיה מס' 2 חית הדרום – רגש, אמונה. החיה השנייה מלמדת על העולם הפנימי שלנו, על הרגשות. היא תצביע על האופן בו אנו חווים דברים ברמה הרגשית, על התנהגות בהקשר זה .
בכל תהליך צמיחה יש קושי כדי להתמודד אנו יכולים להעזר בחיה זו. חיה זו קשורה לעולם הרגשי לילד הקטן שבתוכנו.
חיה מס' 4 נקראת גם החיה המרכזית - חית הצפון – הכרת התודה. החיה הרביעית מצביעה על מאפייני אישיות, דרכי פעולה, אתגרים כאלה המלווים אותנו באופן כללי ואשר עלינו להכיר בהם ולהתחשב בהם תמיד. אלו יכולים להיות קשורים בתהליכים פנימיים או חיצוניים.
זהו המקום שאנו קולטים תובנות חדשים אחרי שעשינו תהליך של צמיחה ופתרנו דברים .
החיה המרכזית היא המורה הרוחנית שלנו.
חיה מס' 5 החיה שמעל – חוכמה, ריפוי. החיה החמישית מלמדת על החיבור לעולמות עליונים, לידע. זה יכול להיות קשור ברכישת ידע, לימוד, קליטה אינטואיטיבית ועוד. גם כאן נוכל לקבל הדרכה, תכונות מחזקות.
פה קורה הריפוי, ריפוי עצמי אנו עוברים תהליכים הדרגתיים קודם מתחברים - אז מגיעות התובנות - ואז מגיע הריפוי.
חיבור לעולמות העליונים.
סיפור השבוע: הקפה של אלוהים.
קבוצת בוגרי אוניברסיטה מבוססים היטב במקצועם נפגשו בביתו של הפרופסור הזקן שלהם.
השיחה במהרה השתנתה לקיטורים על הלחץ בעבודה ובחיים.
הפרופסור הלך למטבחו להכין להם קפה וחזר עם מגש עמוס בכל מיני סוגי ספלים: מחרסינה, פלסטיק, זכוכית, קריסטל,
חלקם פשוטים למראה, חלקם יקרים, וחלקם מעולים. והציע להם למזוג לעצמם את הקפה.
כאשר כל הסטודנטים-לשעבר ישבו עם ספלי הקפה בידיהם אמר הפרופסור:
"אם שמתם לב, כל הספלים הנראים יקרים נלקחו על ידכם ולא השתמשתם בפשוטים ובזולים" .
"אמנם זה אך טבעי שתרצו את הטוב ביותר לעצמכם, אבל זהו המקור לבעיות שלכם וללחץ.
תהיו בטוחים שהספל לא מוסיף איכות לקפה. ברוב המקרים הוא רק יותר יקר ובמקרים מסוימים הספל אף מסתיר את מה שאנחנו שותים. מה שכולכם באמת רציתם זה את הקפה, לא את הספל אך במודע הלכתם על הספלים הטובים ביותר....ואז התחלתם להסתכל על ספליהם של חבריכם.
תחשבו על זה כך: החיים הם הקפה*. *העבודה, הכסף, והמעמד בחברה – הם הספלים .
אלו הם רק כלים להחזיק ולהכיל את החיים וסוג הספל שיש לנו לא מגדיר ולא משנה את איכות החיים שאנו חיים.
לעיתים, בהתמקדות רק על הספל אנו לא מצליחים ליהנות מהקפה שהאל מעניק לנו.
אלוהים מבשל לנו את הקפה, לא את הספלים... תיהנו מהקפה שלכם!
לאנשים המאושרים ביותר אין את הכי טוב מהכול. הם רק מוציאים את המקסימום מהכול" .
חיו בפשטות. אהבו בנדיבות. היו מאד אכפתיים. דברו בנועם. השאירו את השאר לאלוהים.
בברכת יום נעים, אושר וברכה " להפוך את העתיד הרצוי להווה המצוי"
החיה הבאה היא מס' 9 חיה זו מיצגת את האיכות הגברית - מעשים, תוצאות ואומץ.
חיה זו מסבירה כיצד מיושמים הרעיונות והמחשבות . כיצד אנחנו מוציאים את התכנון לפועל,
כמו כן נקבל גם דפוסי התנהגות וקשיים.
חשוב להבין מה החיה שעלתה במפה במקום מסויים מלמדת בהקשר בו היא נמצאת.
יש לשים לב ולא להסיק מסקנות נחרצות לפני שבוחנים את כל המפה ואת כל החיות המופיעות בה.
חיה מס' 7 החיה שבפנים מיצגת את המהות, המרחב המקודש.
חיה זו מלמדת אותנו על המהות שלנו , מי אנחנו יותר מכל.
חיה זו היא החיה הדומיננתית ביותר. ומאפייניה משליכות על כל הרמות והתהליכים שאנו עוברים בחיינו.
חיה מס' 8 היא האיכות הנשית - מניעים, מחשבות , יחסים.
חיה זו מדברת על התהליכים הפנימיים שבבסיס המעשים שלנו והמחשבות , התכנון וגיבוש הרעיונות.
בעיקר חיה זו מיצגת את האופן שבו פועל הראש שלנו.
חיה מס' 3 היא חית המערב
חיה זו מלמדת אותנו על סיום תהליכים וההתקדמות לעבר הגשמת רצונותינו.
בעזרת חיה זו נלמד על האופן שבו עלינו לעשות את הצעדים האחרונים לקראת המטרה, על כל הבעיות הצצות ברגעים אלו.
עד כאן הקבוצה הראשונה של המפה שכוללת את תחילת התהליכים אמצע וסוף וכוללת בתוכה את חיות המרכז שהם המהות והאני הפנימי שלנו.
ניתוח מפת הטוטם נעשה הן ברמת הבנת כל קלף בהקשר המקום בו עלה בפריסה והן בראיה כוללת הלוקחת בחשבון השפעות הדדיות של הקלפים בפריסה המציגות מאפיינים מודגשים במיוחד, קונפליקטים וכדומה.
במפת הטוטם נמצא, מעבר לתכונות אופי ודפוסי התנהגות, גם מסרים ורמזים למכשולים ושיעורים שעלינו לעבור.
יש לשים לב את המפה קוראים ממזרח למערב כולל החיות בתוך המעגל ומדרום לצפון .
(מתנצלת לא הצלחתי להעביר תמונה של מפת טוטם לבלוג כדי להמחיש לכם איך ניראת המפה באמת).
חית המזרח (היא החיה הראשונה שבחרנו) - היא הראשונה הקשורה בתחילת תהליכים, היא יכולה ללמד על האופן בו אנו מתחילים תהליכים בחיינו. כמו כן היא יכולה להעניק לנו הדרכה כיצד לפעול בצורה האפקטיבית ביותר ואיך להניע תהליכים בדרך הטובה ביותר. כך שנוכל להפיק מעצמנו את המיטב.
כמו כן חיה זו תצביע על הקשיים העומדים בדרכנו בכל הקשור להתחלות.
מפת חיות הטוטם מורכבת מצירוף של תשע חיות ובנויה על פי ידע שנרכש משבטים אינדיאניים בצפון אמריקה. בבסיס גישה זו האמונה כי לכל אדם יש תשע חיות טוטם המלוות אותו ומייצגות סגולות ומאפיינים של האדם בתחומים ומצבים שונים בחיים. היכרות עם החיות תסייע לו להבין את עצמו ולפעול טוב יותר תוך ניצול כישרונותיו למען עצמו ולמען הסביבה בה הוא פועל.
כאשר האדם בוחר את חיות הטוטם מתוך הקלפים הפרושים בפניו, קיימת תודעה גבוהה שמכוונת את האדם אל החיות אשר מהן יוכל ללמוד על עצמו באופן הטוב ביותר.
מאפייני החיות לקוחים מהתנהגותם של החיות בטבע ומאמונות של האינדיאנים.
שילוב זה פורש בפני האדם תמונה מרתקת על עצמו, יכולותיו, וכמובן הכוונה הבאה לקדם ברבדים השונים של החיים.
הכרת חיות הטוטם מאפשרות שיפור באיכות חיים והכרת היכולות הקיימות.
העמקת ההכרות העצמית וכיצד הם באים לידי ביטוי ביום יום.
רגשות, מחשבות, אופן הפעולות.
שיפור הישגים על ידי החיבור ליכולות המיוחדות הקיימות בנו.
דרך ההתמודדות ע"י הכרת אותם גורמים מעקבים בחיינו.
התפתחות אישית וקבלת מאפיינים שאישיותנו וללמוד להרגיש איתם בנוח.
איכן יש צורך בעבודה עצמית לשינוי הרגלים שאינם תורמים להתפתחותנו.
קבלת סיוע בנקודות תפתח בחיים, כגון - תחומי עיסוק המתאימים לכישורינו, לימודים.
וכמובן שיעורים שהנשמה באה ללמוד בהילוך חיים זה.
הפריסה של מפת הטוטם מתבצעת באמצעות קלפי - MEDICINE CARDS או בשמם העיברי קלפי סגולה.
בחפיסה יש 52 קלפים ובכל קלף מופיעה חיה .
פורשים את הקלפים ובוחרים תשעה קלפים, מיקום כל קלף במפה משמעותי ולכן חשוב מאוד להקפיד על סדר הבחירה.
לאחר שבחרנו תשעה קלפים ורשמנו את מספרם לפי סדר הבחירה מ - 1 עד 9 .
רושמים אותם ע"ג המפה המיועדת לכך.
המפה עצמה בנויה בצורה מעגלית ובה יש ביטוי מובהק לארבעת רוחות השמיים.
סיפור נפלא שקיבלתי הבוקר לדוא"ל
סיפור השבוע: מסלול החיים
ילד ישב בחצר ביתו, על ערסל, מביט לשמיים.
לפתע ניגש אליו אביו,
"על מה אתה חושב?", שאל אותו.
"אני תוהה מה אהיה כשאהיה גדול",
ענה לו, וארשת פניו רצינית עד מאד.
"אתה מתכוון, באיזה מקצוע תעבוד", קבע.
"הו לא, מקצוע כבר בחרתי לי מזמן".
"אז למה אתה מתכוון?"
"אני מתכוון, איזה אדם אהיה, ואיך יהיו חיי"
"אני יודע זאת"
"???"
"בוא אחרי לחדר"...
הם נכנסו לחדר, על הרצפה היה פרוס שטיח משחק,
עם כל מיני מסלולי כבישים.
האב לקח מכונית צעצוע קטנה, "זה אתה",
והניח אותה על השטיח, "ואלו הם החיים שלך".
"אני רוצה לנהוג!", הכריז הילד.
"יפה".
כלל ראשון - אתה חייב תמיד לדעת שההגה בידיים שלך,
לא של אף אחד אחר, לצערי, אפילו לא שלי".
הילד, המלא תחושת חשיבות, החל להסיע את המכונית.
"אתה מתחיל לנסוע בקו ישר, ככה זה כשאתה קטן".
הילד הגיע לצומת, והרים עיניים שואלות אל אביו.
"בצמתים כאלה עוד תיתקל הרבה בהמשך החיים,
הם מעידים כי התחלת להתבגר, ויש בידך היכולת לבחור.
והכלל שני - אתה מחליט להיכן לפנות.
אני יכול לייעץ לך, אבל לא להחליט במקומך!"
"אני ממשיך ישר..."
"קדימה"
"רגע, לא הבנתי", התעורר הילד, "לבחור בין מה למה, אבא?"
"בין הטוב לרע, בין האסור למותר, בין היפה למכוער"
"וכאן?"
"כאן זה לא חשוב, כי כאן לבחירה אין משמעות,
אבל עוד יהיו פעמים שלבחירה תהיה משמעות עמוקה מאד, והבחירה שלך- תעצב את מי שאתה. לעיתים, תבחר בטוב, לעיתים- ברע,
ולעיתים - החיים יתנו לך אפשרות להתעלם ולהמשיך לנסוע הלאה, כמו שעשית עכשיו. זה, מה שנקרא, בריחה מהתמודדות.
לא תמיד תהיה לך האפשרות לברוח, לעיתים תהיה חייב להתמודד"
"אז למה נתת לי להמשיך ישר?", "כי לעיתים זו גם אפשרות."
האב המשיך בהרצאתו,
"כלל שלישי- נקודת ההתחלה, הזינוק, היא הדבר היחיד שנקבע בלי שתוכל לשלוט עליו, כל השאר בידך.
לא תמיד תוכל לבחור כיצד ייראו המאורעות בחייך, אבל תמיד תוכל לבחור כיצד להגיב להם.
אתה לא בוחר את המפה, אבל אתה בוחר את המסלול.
כל בחירה תצטרף למסכת ההחלטות הארוכה שלך,
שייצרו, למעשה, את נתיב חייך, ואת האדם שתהיה."
"יש לי שאלה", "שאל, בן"
"למה אמרת שכל השטיח זה החיים שלי, אם הם רק זה?",
והוא סימן את המסלול שעשה.
"החיים שלך הם באמת כל השטיח, רק שאלו...", הצביע על החלקים הזנוחים,
"החיים שהחלטת לא לחיות".
כפי שציינתי לפתיחה לכל אדם יש את חיות הטוטם שמלוות אותו בחייו .
לכל אדם מופיעות במפה 9 חיות שמייצגות כל אחת במיקומה את התכונות שלנו ואת התנהלותינו בחיים .
את המפה עושים רק פעם אחת בחיים והיא מלווה אותנו תמיד יש ללמוד את המפה לעומק ולוקח זמן להתחבר לכל חיה להבין אותה את מהותה ואת השפעתה על חיינו.[img]