לילה טוב אורח/ת
עכשיו בכלוב

קציר החטאים

© כל הזכויות שמורות לכותבת הבלוג ולה בלבד!
אין להעתיק, לצלם, להעביר לאתר אחר, או להשתמש בכל הכתוב בשום צורה.
לפני שבוע. 17 באפריל 2024 בשעה 11:19

יש לי שולטת אכזרית, שאוהבת לעשות לי סשנים מנטליים ופיזיים. היא נותנת לי הפסקות שתיה וסיגריה אבל אחרי כל סשן אצלה, אני במיטה יומיים, סובלת מכאבים. היום היא התקשרה להודיע לי להתייצב לסשן נוסף, שהתחיל לפני שלוש שעות, ועוד רחוק מלהיגמר. אני כמובן לא יכולה לסרב לה כי, יש לה כאפה כואבת ולא באמת בא לי לנסות להרגיז אותה. השולטת האכזרית הזאת היא אמא שלי. הקווקזית הכי אהובה עליי בכל העולם. אבל, היא תמצא כל הזדמנות להעביד אותי בפירוק והרכבת רהיטים. מזל שפסח קורה רק פעם בשנה.

 

נ.ב

אני שונאת פסח 

לפני חודש. 13 במרץ 2024 בשעה 10:26

חזרתי הביתה סופית, אחרי פינוי של ארבעה וחצי חודשים. אבל לא זאת הסיבה שהחלטתי לכתוב...

לפני כמה ימים הייתי בקופת חולים כדי לקחת משאף, בזמן שהמתנתי שהרופאה תוציא לי את המרשם, יצאתי לעשן למטה. ישבתי על מעקה מבטון והכנתי סיגריה כאשר מכרה עברה ליידי והתחלנו שיחה. תוך כדי השיחה הטלפון שלה צלצל והיא מיד ענתה בזעקות של שמחה. הטלפון היה מהבן שלה שמשרת כרגע בעזה, היא לא שמעה ממנו חודש. הם דיברו על הא ודא ושמתי לב שהיא רועדת, חייכתי אליה בעצב כי הבנתי למה. היא ניסתה בכל הכוח לעצור את הדמעות שחנקו אותה, ניסתה בכל הכוח לתת לו כוח, בלי להסביר את הלב הכבד שלה. תוך השיחה הם דיברו על החיילים שנהרגו, ושהוא עוד חודש יוצא מעזה, רק כדי לעלות ללבנון. הבן שלה טנקיסט ואני מצדיעה לו על השירות שלו. היא המשיכה לרעוד לאורך כל השיחה ואני התחלתי לבכות במקומה כי כובד השיחה השפיע עליי, החוזק שלה לא לתת לבן שלה להישבר ולתת לו את הכוח להמשיך להילחם. בכיתי בדממה, היא ראתה את הדמעות שלי ובסיום השיחה גם פרצה בבכי שקט. ראיתי את כובד השיחה משתלט עליה והיא החליטה לא להמשיך בסידורים שלה אלא ללכת הביתה. הבנתי אותה כי אומנם הבנות שלי לא במילואים, אבל אחי הקטן כן. למרות שאני לא אומרת לו, אני דואגת לו כל יום, דואגת כי הוא עקשן ומתווכח איתי על חרמונית שאין לו בגלל הגודל שלו. דואגת כי הוא במקום קר בצפון ובלי ביגוד מחמם. למען האמת? אני דואגת לכל חייל וחיילת שנלחמים ומגנים עלינו, כי אחרי הכל, הם הילדים של כולנו ולא משנה מה גילם.

לפני 5 חודשים. 27 באוקטובר 2023 בשעה 10:32

זה המשפט שנאמר בין שתי ניצולות שואה. שתי אחיות שנמצאות פיזית רחוק אחת מהשנייה. הגדולה בראשון לציון, בת 96. הקטנה בת 89 ונמצאת איתי באילת. אימצתי אותה כשהגיעה לבד לאילת לפני שבועיים. הן לא ראו אחת את השנייה כמה שנים, הפעם צילצלתי בשיחת וידאו, שתראה את אחותה הגדולה. הן דיברו בקצרה על מחנה הריכוז בו היו, וכמה נדרש מהן כדי להישאר בחיים. אז האחות הקטנה אמרה לאחותה הגדולה "עברנו את היטלר, נעבור גם את חמאס וניפגש אחרי הניצחון". הקשבתי לשיחה שלהן והבנתי כמה קטונתי מולן, שתי נשים שראו את המלחמות של המאה הקודמת, וזוכות לתת עדות למלחמות של המאה הזאת. זאת הזכות שלי לבלות איתה את הימים האלה, לטפל בה ולדאוג לה. אין לי סבתא ביולוגית, אך יש לי אותה כסבתא.

לפני 5 חודשים. 26 באוקטובר 2023 בשעה 18:17

אין לכם מושג כמה שתי המילים האלה חזקות ומשאירות כאב. אותי פינו לאילת, וכן כל הצוות במלון מדהים. אבל, אני רוצה הביתה. עוד רבע שעה יגיע מישהו להופיע ואני עם דמעות כי בא לי לשים את הראש על הכרית במיטה שלי, בתוך הבית שלי. אנשים פה חושבים שזאת חופשה, מסרבים לקלוט שאין לנו כרגע בית לחזור אליו. לא יודעים מתי זה יתאפשר בכלל. אני רק רוצה הביתה. גם אם השמיים רועמים עם טילים, אליהם כבר התרגלתי לאורך 20+ שנים. אבל אין כמו הבית.

לפני 9 חודשים. 18 ביולי 2023 בשעה 12:07

שורו זה כינוי של מישהו, שאהבתי בכל עוצמה שניתן לתאר. נפגשנו כשבאתי לשחק כדורגל עם הפועלים הרומנים. הוא דפק בי מבט אחד ואמר בכעס "התפקיד של האישה הוא במטבח, ובמיטה". הסתכלתי עליו במבט נוקב והשבתי "יופי, עכשיו תשים שמלה ותכין לי קפה בבקשה. תודה!". ראיתי את המבט שלו, מלא בזעם על החוצפה שלי. ראיתי איך התאפק לא לתת לי את הסטירה שהגיעה לי באותו רגע. ראיתי את האלפא בוער בו כמו אש עוצמתית ויוקדת. חודשים עברו ולא הפסקתי לשגע אותו עם החוצפה שלי, אבל הוא שמר על איפוק וקור רוח, עד הרגע שביקשתי רשות להיכנס לבית שלו כדי ללכת לשירותים. נתן את האישור ונכנסתי, עשיתי את צרכיי ויצאתי כדי לשטוף את הפנים והידיים. אז, אז הוא מצא את הרגע הנכון לתפוס אותי לבד.  הוא הגיח מאחוריי והצמיד אותי לכיור עם הבטן. קירב את ראשו לאוזני ושאל אם לא נמאס לי להתחצף, עמדתי שם, נבוכה ובעיקר, אדומה מסומק. הוא סיבב אותי אליו ובהה, מעט המום מהפנים הסמוקות שלי. רציתי להיעלם, לברוח כל עוד נפשי בי, אך הייתי תקועה בינו ובין הכיור, בלי יכולת להסתיר את פניי האדומות. אז הרגשתי את החיוך המסופק שלו. את המבט שחדר לאלפי תהומות ומפיל במכה אחת, את כל החומות שלי. אוח, כמה שרציתי לברוח, והוא הרגיש זאת בכל נימי גופו ובלם את תנועתי. הוא הרכין את ראשו לעברי ואמר "את ילדה כל כך יפה" ואז נישק. באותו רגע, התשוקה בערה מפנים החוצה ולא העזתי לעצור אותו. אחרי זה הוא הפך לשורו שלי. האביר שלי, הגבר ששמר עליי מכל פגע. לא העזתי להגיד לו בת כמה באמת הייתי, ובפעם היחידה ששאל, שיקרתי והשבתי "כמעט 18". בפועל? בת 15. אהבתי אותו יותר ויותר בכל יום וכל נשימה, עדי כך שהלכתי לסבא שלי וביקשתי להיתחתן איתו. לצערי, קרו דברים שמנעו את זה. מאז עברו 28 שנים. ביומיים האחרונים יצא לנו לשבת כמה שעות לשיחה והוא אמר, אמר שהייתי אחת משלוש היחידות שאי פעם אהב באמת. לא רק אהב, אלא היה מאוהב בהן. הפעם סיפרתי לו בת כמה הייתי אז באמת, והוא כעס בצדק. אך גם הבין למה בחרתי להסתיר את האמת. עכשיו, נוצר בלבול חזק שטורד את לילי, אי שקט המאיים לשבור את השפיות. הלב קורא אליו חזרה, ונקרע בין האהבה, שחשבתי שמתה לפני עשור, לבין תשוקה חסרת רסן משולבת בלהבות חדשות של רגש מוכר.

לפני 11 חודשים. 24 במאי 2023 בשעה 10:24

הגעתי למקום והפגישה מתחילה ב-13:50. חלק ממני תוהה איך זה יתבצע. האם זה יהיה רק סשן חשמל, או סשן חשמל משולב עם מדיקל עדין. זה לא יהיה קצר, ויהיה כואב. מזל שעשיתי הכנה נפשית הפעם. אני רק מייחלת שזה לא יהיה עם השוקר.

 

עדכון...

לא היה כייף בכלל! בהתחלה הוא חישמל אותי עם השוקר, ואז התחיל לתקוע את המחט במקומות רנדומליים בידיים ורגליים, כשהוא ממשיך לחשמל. מי שאמר שבדיקת emg  לא כואבת, שקרן!

אני שונאת את הבדיקה הזאת.

לפני שנה. 22 במרץ 2023 בשעה 19:17

אני במיטה, מתכוננת לשינה כי צריך לקום בשש כדי להתארגן לעבודה, בעלי בסלון רואה סדרה. פתאום מקבלת ממנו הודעת ואטסאפ (כי קשה להרים את התחת עד החדר...)

הוא שלח לי סרטון מטיקטוק שבו האישה אומרת לבעלה " אתה יודע ששור מזיין 3000 פעמים בשנה? למה אתה לא יכול לעשות את זה? הבעל משיב: תשאלי את השור אם הוא מזיין את אותה פרה אומללה כל לילה".

אני שומעת את הסרטון ומתחילה לצחוק בקול רם ואז שולחת לו הודעה "אתה צריך עוד פרה, שור יקר שלי? והוא משיב כי הניח שכבר נרדמתי ולא, שהוא לא צריך עוד פרה.

מחכה כמה שניות ושולחת לו הודעה "מאמי, אתה יודע איך אני אוהבת את הפרות שלי?"- הוא שואל איך, ואני שולחת לו תמונה של סטייק ומקבלת הודעה "אוי את דפוקה...."

ככה הוא המשיך עוד כחצי שעה, שולח לי סרטונים בואטסאפ, שהוא מצא בטיקטוק או אינסטגרם.

אני רק תוהה, למה לא היה כדורגל דווקא אתמול בלילה.

 

לפני שנה. 9 בדצמבר 2022 בשעה 11:12

התחלתי עבודה נוספת כמלווה של ילדים עם צרכים מיוחדים. לא בחרתי בה בגלל השכר, אלא בגלל אותם הילדים. נתנו לי את הקו הראשון הבעייתי ויש שניים כאלה. קו בוקר וקו אחר הצהריים. קו בוקר אלה שלושת הפרטיזנים שלי, שנהגו לקלל בלי סוף, ללכת מכות בתוך ההסעה ובזמן הנסיעה, להרביץ למלווים ולשמוע מוזיקה דיכאונית בפול ווליום. כבר ביום השני עימם הובהר להם שמי שלא חוגר, יורד מההסעה ולא משנה איפה אנחנו נמצאים ואחרי זה שירדפו אחרי ההסעה או שיתקשרו להורים. קשוח, אני יודעת. אבל לא הייתה דרך אחרת. למחרת בבוקר הם ניסו אותי שוב עם החגורות והורדתי אותם מההסעה בלי לחשוב פעמיים. הם נלחצו וישבו יפה וחגורים כל הדרך.

אחרי הקשיחות הגיע הרוך, עם הזמן הם הפסיקו לריב בהסעה, התחילו לכבד את הנהג שנמצא באבל והנמיכו את המוזיקה, בלי שירי דיכאון ורמת הקללות ירדה ב-90%. אבל אז יצרתי להם רוטינה אחרת, כל יום לפני שהם עולים להסעה, מתחילים קודם כל בחיבוק. אם החיבוק לא ניתן בהתחלה, הוא ניתן כאשר הם יוצאים מההסעה לבית הספר, אבל החיבוק הוא חובה. במהלך הנסיעה מתעדכנים על היום שעבר ומה צפוי ביום שלפנינו. לקח סך הכל שבועיים כדי לשנות ילדים שאף מלווה לא רצה ללוות, לילדים שזורחים לך מול הפנים בכל יום.

הקו השני, הוא קו טיפה יותר מורכב כי אלה בני נוער עם אוטיזם על הרצף הגבוה ובנוסף עם פיגור שכלי קשה. חלקם בלי יכולת לדבר ולתקשר. המלווה הקודם שלהם ממין זכר הרים ידיים על אחד המתבגרים והכה את הנער עם אגרופים. כדי לא לגרום להסלמה באותו יום, אמרתי למלווה בשפה אחרת להתרחק מהנער לפני שאני בועטת אותו מהרכב בזמן נסיעה. המקרה דווח לבוס ועכשיו אני המלווה שלהם וכבר ניכר שינוי משמעותי בהתנהגות המתבגרים, אותו נער שהוכה, מצליח לתקשר ולהגיד לי אילו חטיפים הוא אוהב, שאותם הוא מקבל בתחילת הנסיעה. השני שאין לו יכולת לתקשר כלל, שנשך את כריות המושבים וצבט בחוזקה את המלווים הקודמים, צחק בפעם הראשונה, והקטן בינהם מצליח לתקשר דרך הטאבלט ובתנועות יד כדי להגיד את מה שהוא רוצה.

אתמול, כאשר שמעתי אותו צוחק בפעם הראשונה, העיניים שלי דמעו מאושר, לקחתי את היד שלו וליטפתי אותה כשאני אומרת לו כמה אני שמחה לשמוע אותו צוחק וכמה אני גאה בהם שהם ילדים טובים ומדהימים, כל השלושה צחקו בקול רם. אפילו הנהג צחק איתם מתוך התרגשות. כאשר הורדנו את האחרונים, הנער שצחק ראשון לקח לי את היד ונאחז בה חזק, כאשר הוא מנסה לקחת אותי איתו לתוך ההוסטל, שלא אשאיר אותו לבד. ליטפתי את היד שלו כאשר אני מלווה אותו פנימה עם חיוך וסיפרתי לצוות מה קרה.

זאת לא רק הייתה הפעם הראשונה שהוא צחק, אלא פעם ראשונה שהוא לא צבט ולא נשך את כרית המושב שלפניו. הנהג שהוא במקרה גם הבוס השני היה בשוק, ואז אמרתי לו שהסיבה לזה שהוא נושך, כי הוא מגיב לנער שקיבל מכות. הוא לא יכול להגיב כדי להגיד שהמלווה שהיה קודם הרביץ, לכן היה נושך את המושבים. אני תוהה, איך לי לקח יומיים להבין את מקור הבעיה ואיך להתנהל איתם, ואחרים לא הצליחו גם במהלך כל השנה שליוו אותם?

את אחת הבעיות העיקריות של החברה שלנו, חוסר סבלנות כלפי השונה. 

כשאני עם הילדים ובני הנוער האלה, העולם עוצר מלכת בשבילי, אני נדהמת מכמה הם מבינים וכמה הם נבונים. הבעיה שהם נעולים בתוך הראש של עצמם בלי יכולת להגיד מה הם באמת מרגישים. עם זאת, למדתי להבין דרך הבעת פנים, ליטוף, חיוך והקולות שהם משמיעים. 

לפני שנה. 11 בנובמבר 2022 בשעה 20:44

שוכבת על הספה ובעלי יוצא מהמקלחת, רק עם מכנס טרנינג לגופו. אני מרימה גבה ובוחנת בקפידה את טיפות המים בין הריבועים שעל בטנו. הוא קולט את המבט שלי ואמר "שוב את מסתכלת עליי כאילו אני אוכל", אני משיבה "וזאת אשמתי שאתה נראה כל כך טעים ומעורר לי את השדים?". הוא מתעלם ממני והולך למראה עם קרם שיער, כדי לסדר את הראסטות שלו, ואני בוהה ההשתקפות שלו. כמעט בגובה שלי, אומנם רזה ממני אך מאוד שרירי, פנים נאות, ואני תוהה אם אני חולמת כי הוא לגמרי לא הטעם שלי. אך עם זאת, הוא בעלי...הוא שוב קולט את המבט  שלי, את נשיכת השפה ואומר "את מוכנה להפסיק? אני לא ארוחת הערב שלך!"-אני מחייכת ומשיבה "אתה לא ארוחת הערב מאמי, אתה הקינוח שלי ואני מאוד רעבה!!!". אחרי זה הוא תוהה למה אני קוראת לו פולני.

לפני שנתיים. 3 בנובמבר 2021 בשעה 13:15

יש לנו קורס בלימודי התואר הנקרא "איך לגרום לאנשים להקשיב לכם - יסודות הרדיו והפודקאסטים" ויש  בקורס שלושה מרצים, שני גברים ואישה.

אחד מהגברים הוא בחור טיפה יותר גבוה ממני, בנוי בצורה מעוררת תיאבון, במיוחד עם החולצות שהוא לובש המבליטות את קימוריו.

ג'ינג'י עם שיער ארוך אך לא למדי, זקן ועיניים שגורמות לך לרצות לצלול לתוך מעמקיהן.

הוא מזכיר לי את אחד השכנים של בני דודיי, בחור אירי עם שושלת דם ויקינגית כמונו, בשם רורי.

כאשר עוד הייתי ברוסיה, בן דודי מצד אבי הביא את רורי איתו לטיול ברוסיה והעיר בה נולדתי כדי להראות לו מסורת שונה.

רורי בילה את הזמן בלהציק לי ולגנוב לי את הקשת וחטף על זה לא פעם מכות.

כאשר גדלתי והגיעו הפיתוחים הטכנולוגיים שיאפשרו לי לשוחח עם בן דודי במסנג'ר, ראיתי את רורי שוב.

בחור גבוה עם שיער ג'ינג'י ארוך ובנוי בצורה מרשימה ויזואלית.

המרצה מזכיר לי אותו, בעומק הקול המתגנב למבוכי הדעת ומהתל בדגדוג קליל את המחשבות.

אמרתי לו היום לאחר שיעור שאני מתכוונת לכתוב עליו בבלוג, אבל לא רק בגלל שהוא באמת מרצה מעולה שמאוד קל להבין ולהישאר ערה בזמן השיעור.

אלא גם בגלל שבגילי, למצוא מישהו בעל קול ומראה תואם שמצליח לדגדג לך את נבכי הדמיון, הופך לקשה כי ראינו כבר את הכל.

אולי בגלל הקרבה לגילאים שלו ושלי, אולי בגלל משהו משותף מהעבר, אבל נוח לי לדבר איתו והוא לא לוקח את זה למקום לא טוב.

הוא גם לא נרתע כאשר שמע שאני בקהילה של סאדו, פלוס חיובי.

מה שכן, הייתי מאוד רוצה להרגיש אותו בין חלציי, מנענע אותם כתורן של מפרסית ברוח, ביום אפרורי וקודר המרמז על סופה קרבה.

אך מנגד, להרגיש את עכוזיו השריריים בין כפות ידיי...בזמן שאני מעסה לאט את גבו ומרפה את שריריו אחרי יום ארוך.

אז אני מזכירה לעצמי להתרכז בשיעור ולהפסיק להפשיט אותו במבטים חטופים או נמנעת ממבט ישיר שיגרום לי להסמיק בקלות.

הבאסה שנשאר לנו רק עוד שיעור אחד איתו, אך המזל שהמכללה היא לא מקום גדול ואין כל ספק שאתקל בו שוב.